Logeerdilemma!

14-04-2010 17:16 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening!

Zal even zo kort mogelijk mijn dilemma plaatsen en hopelijk kunnen jullie wat advies geven!

Mijn zoontje van vijf is gek op zijn opa&oma en wil daar graag eens logeren (logisch). Nu is het zo dat zij nog een thuiswonende zoon hebben die erg verslaafd is aan joint en waarschijnlijk aan wel wat meer ( nogal zacht uitgedrukt!) Met als resultaat dat door zijn toedoen er bijna brand is uitgebroken in hun huis. Hij viel nl. met zijn stonede kop in slaap met een smeulende peuk in bed. Er wordt dus door hem ook voortdurend gerookt op zijn kamer. Nu maakt mij dat niet zoveel uit moet hij zelf weten, maar hierdoor vind ik het toch wel een eng idee om mijn zoontje daar te laten slapen.

Hij vraagt nl. steeds vaker of hij eens bij opa& oma mag slapen....

Toen hij kleiner was kon ik makkelijk te boot afhouden, maar nu hij ouder wordt.....

Wat vinden jullie?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Als je broer echt zo'n gevaar is dan zou hij toch niet meer thuis wonen?
Hoe oud is de jongeman-die-al-rokende-in-slaap valt???

Ik zou in eerste plaats die ouders dan eens aanspreken en zeggen dat hun kleinkind graag wil komen logeren, maar dat jij het geen fijn idee vindt, dat er zoveel gerookt en geblowd wordt door die zoon.
Even voorleggen aan opa en oma dat zoon zo graag bij ze wil logeren maar dat je je zorgen maakt?
Huts!
quote:mevrouwk schreef op 14 april 2010 @ 17:21:

Als je broer echt zo'n gevaar is dan zou hij toch niet meer thuis wonen?Of zwager. Er zijn gevaarlijker mensen die thuis wonen. Ik zou het niet doen als je bang bent.
laat me raden.... het gaat hier niet om jouw ouders....

Wat vind je man ervan?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Het is mijn zwager van 25jr oud. Mijn schoonouders hebben wat hem betreft echt oogkleppen op.
Is die zoon ook weleens niet thuis? Bijvoorbeeld bij vrienden, zijn vriendin, op vakantie, ...? Dan zou je je kind misschien kunnen laten logeren als ie er niet is...

Overigens: ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Aan de andere kant: wat kan er gebeuren?!?
Mijn eerste reactie is dat ik je schoonouders zou helpen die oogkleppen af te zetten; door ze oa te confronteren met de gevolgen (gevaar in huis, kleinzoon kan zo niet komen logeren) en dan toch te wachten tot ze die oogkleppen af hebben gezet...
Don\'t ever let them get you down
quote:singalala schreef op 14 april 2010 @ 17:25:

laat me raden.... het gaat hier niet om jouw ouders....

Wat vind je man ervan?Mijn man is het met mij eens, alleen... heb ik bij hem het idee dat hij het op de één op andere manier moelijk vindt om dit aan zijn ouders mede te delen.
quote:KuUkje schreef op 14 april 2010 @ 17:32:

[...]

Mijn man is het met mij eens, alleen... heb ik bij hem het idee dat hij het op de één op andere manier moelijk vindt om dit aan zijn ouders mede te delen.Dan zal hij het echt moeilijk vinden. Waarom zou dat niet kunnen?
beter hij die het zjn ouders vertelt, dan jij in dit soort situaties....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 14 april 2010 @ 17:35:

beter hij die het zjn ouders vertelt, dan jij in dit soort situaties....nou idd
quote:Robin1973 schreef op 14 april 2010 @ 17:32:

Is die zoon ook weleens niet thuis? Bijvoorbeeld bij vrienden, zijn vriendin, op vakantie, ...? Dan zou je je kind misschien kunnen laten logeren als ie er niet is...

Overigens: ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Aan de andere kant: wat kan er gebeuren?!?Probleem is dat hij nogal in een negatieve spiraal zit. Mede door die drugstoestanden is hij veel vrienden kwijtgeraakt en is zijn relatie stukgelopen. MAW hij is dus vaak thuis
Geef ze een rookmelder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het jouw zwager is zou ik jouw partner dit balletje laten opgooien..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2010 @ 17:40:

Geef ze een rookmelder.BGB jij staat ook echt zo heerlijk met twee voeten op de grond. .... geen problemen zoeken maar oplossingen dus....
Mijn reactie: No way dat ik mijn kindje daar zou laten slapen. Veiligheid voor alles.
Wat willen opa en oma? Willen die ook dat kleinkind komen logeren?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Misschien kunnen jullie een weekendje/weekje ofzo weg, zodat je schoonouders kunnen oppassen bij jullie thuis?
Liever elitair dan een pauper!
quote:Supersmollie1 schreef op 14 april 2010 @ 18:29:

Wat willen opa en oma? Willen die ook dat kleinkind komen logeren?Yep, alleen weten zij dus (nog) niet van ons probleem daarmee, maar daar gaat binnek. dan verandering in komen... Ben erg benieuwd naar hun reactie.
quote:mevrouwk schreef op 14 april 2010 @ 17:21:

Als je broer echt zo'n gevaar is dan zou hij toch niet meer thuis wonen?Was alles in het leven maar zo simpel he?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2010 @ 17:40:

Geef ze een rookmelder.Zelf ff ophangen en kind kan logeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven