Loopfiets 2-jarige

17-01-2020 22:08 33 berichten
Hoi allemaal,

Lees al een lange tijd mee echter nu toch maar een account aangemaakt :$
Onze zoon wordt bijna 2! We willen graag een loopfiets voor hem kopen. Er zijn diverse soorten en merken. We willen geen houten. Het merk Puky komt vaak naar voren. Hoe zijn jullie ervaringen met dit merk voor een loopfiets? Ook andere ervaringen hoor ik graag!

Bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een trybike, vonden wij erg leuk en onze dochter ook! Ook gekregen toen ze 2 werd.
https://www.loopfiets.nl/bandits-angels ... 85666.html

Wij hebben deze voor zoon, ook gekregen voor z'n 2e verjaardag. Hij is nu 2j3m en kan er goed mee vooruit. Voordeel is dat ie heel licht is, dus als ie het beu is, kun je hem makkelijk dragen met zo'n koord die we erbij kochten.
https://www.fietsparadijs.com/firstbike ... t-rem.html

Wij hadden deze, perfect ding, onverwoestbaar.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Puky hebben wij, super stevig en lijkt onverwoestbaar. De banden zijn heel fijn.
WIj hadden een fijn lichtgewicht aluminium fietsje. Die je dus makkelijk zelf kunt dragen als peuter ineens niet meer wil fietsen. Zo'n gigantisch houten geval is niet te dragen - en dus vaak heel onhandig (maar dat is kindafhankelijk).
Een klein licht fietsje gooi je ook snel in de achterbak van de auto, of neem je mee in het ov, zodat kind ook met tripjes lekker kan loopfietsen - dat houden ze vaak langer vol dan lopen.
Afbeelding
Zo een soort modelletje.
Verloretti! :heart:
Voordeel van een loopfiets met twee wielen tov drie: kinderen leren heel snel hun evenwicht te bewaren, en kunnen door die balans later ook sneller leren fietsen (zonder zijwieltjes).
Wij hebben een puky, dochter nu 3,5 scheurt er nog op rond.
where ever you go, go with your heart
Ja, een Puky! Ideaal ding. Ergonomisch precies afgestemd op kinderen (ergonomie gaat voor op design en bij sommige andere merken is dat andersom), heel goede kwaliteit en lichtgewicht, wat zowel fijn is voor het kind tijdens het fietsen als voor de ouder als peuter op 1 km van huis opeens de brui geeft aan het fietsen. Mijn kinderen hebben er enorm veel op rondgecrosst en hij staat nu (nog zo goed als nieuw) klaar voor nummer 3 voor over een jaartje.

Ik zou in ieder geval geen houten fiets doen (loodzwaar en minder weer-bestendig) en geen 2-in-1 / 3-in-1 ombouw fiets (met twee kunnen ze prima al op een tweewieler leren rijden en ook bij tweewielers kun je de hoogte van zadel en stuur verstellen, dus zo'n 3-in-1 achtige fiets klinkt heel mooi maar heeft weinig meerwaarde).
Bandit and angels retro groen.

Meeste loopfietsen hebben geen spatbord aa de achterkant. Lijkt mij dat er dan zo'n modderstraaltje op het jasje spat bij nat weer.
Bandit and angels heeft wel een spatbordje, daarom die gekozen.
nicole123 schreef:
17-01-2020 22:58
Ja, een Puky! Ideaal ding. Ergonomisch precies afgestemd op kinderen (ergonomie gaat voor op design en bij sommige andere merken is dat andersom), heel goede kwaliteit en lichtgewicht, wat zowel fijn is voor het kind tijdens het fietsen als voor de ouder als peuter op 1 km van huis opeens de brui geeft aan het fietsen. Mijn kinderen hebben er enorm veel op rondgecrosst en hij staat nu (nog zo goed als nieuw) klaar voor nummer 3 voor over een jaartje.

Ik zou in ieder geval geen houten fiets doen (loodzwaar en minder weer-bestendig) en geen 2-in-1 / 3-in-1 ombouw fiets (met twee kunnen ze prima al op een tweewieler leren rijden en ook bij tweewielers kun je de hoogte van zadel en stuur verstellen, dus zo'n 3-in-1 achtige fiets klinkt heel mooi maar heeft weinig meerwaarde).
Precies hierom een Puky. Topding! En kind van nog geen 3,5 kan daardoor nu ook zonder zijwielen fietsen.
Wij hebben een houten Trybike. Peuter heeft hem gekregen toen hij 1 werd en al 2 jaar veel plezier van. Hij staat nog op 3 wielen want dat gaat nu lekker snel en bij veranderen in 2 wielen zou dat weer even duren en wil kind nog niet.
Wij hebben een pucky met twee wielen. Dochter ging er al mee vandoor voordat ze 2 was. Ideaal ding, als ze doorhebben hoe het werkt met evenwicht bewaren gaat t heel snel.
Bedankt allen voor de reacties! Ik ga voor Puky! Dient een loopfiets een rem
Te hebben? Is dat nodig? :?:
deijscoboer schreef:
18-01-2020 00:02
Precies hierom een Puky. Topding! En kind van nog geen 3,5 kan daardoor nu ook zonder zijwielen fietsen.
Deze ervaring heb ik ook. En de Puky is klein en licht. Kan overal mee naar toe.
Muurbloem85 schreef:
18-01-2020 08:32
Bedankt allen voor de reacties! Ik ga voor Puky! Dient een loopfiets een rem
Te hebben? Is dat nodig? :?:
Nee, is niet nodig. Ze gaan niet direct van 0 naar 100 en pakken leren stoppen gewoon in het proces mee.
Wij zijn heel tevreden over de Wishbonebike, die kan zowel als een driewieler-loopfiets als voor een tweewieler loopfiets worden gebruikt. En ik vind hem er ook erg leuk uitzien.
Ik heb een loopfietsje van de decathlon gehad. Was ook een fijn ding en vriendelijk geprijsd. In mijn ervaring is een rem wel handig, maar wij wonen dan ook in een buurt met veel hoogteverschil.
Wij hebben ook een Puky. Perfect ding! Hij is ook niet al te zwaar, wat ik dan wel weer fijn vind. Veel wandelingen waar dochter mee gaat op de loopfiets eindigen toch in 'ik wil niet meer fietsen' en dan loop ik met dat ding te sjouwen.
NYC schreef:
18-01-2020 08:37
Wij zijn heel tevreden over de Wishbonebike, die kan zowel als een driewieler-loopfiets als voor een tweewieler loopfiets worden gebruikt. En ik vind hem er ook erg leuk uitzien.
Die heb ik na een maand op MP gezet en van de opbrengst een Puky gekocht. Wat een onding: groot en lomp.
Was een impuls aankoop :-O$
Rem hebben we hier niet en dat gaat prima. Ze gaat bij hellingen gewoon remmen met de voeten. Dat voelen ze vanzelf en is denk ik logischer voor een jong kind dan een rem.
Wij hebben een trybike, met stalen frame. Hoe mooi ik ‘m ook vind en hoe goed dochter er ook mee loopt/fietst, het is een zwaar onding als je op een km van je huis staat, met kinderwagen en een drammende peuter die niet verder wil op haar loopfiets en eigenlijk helemaal niet meer wil lopen.

Het is behoorlijk zwaar om te tillen en mijn kinderwagen is niet echt bestand tegen het gewicht op de kinderwagenbak.

Wegdoen gaan we niet doen, dochter is er verknocht aan.
Maar als het gaat om handigheid? Dan zou ik voor een lichtgewicht kiezen!
Goede tips dank! Het moet idd niet te zwaar zijn. We hebben geen lift en die loopfiets moet ook naar boven. En verwacht dat ik op een gegeven ook de loopfiets moet gaan sjouwen, omdat kleine meneer geen zin meer heeft ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven