Loopfiets / Driewieler

woensdag 11 november 2020 om 17:06
Hoi! Onze zoon is bijna 1,5 en loopt sinds een week of twee los. Hij is nog behoorlijk instabiel, maar wel enthousiast (alleen niet over schoenen - dan kruipt hij liever). We willen hem voor Sinterklaas graag een loopfietsje geven, maar ik weet niet wat de beste keuze is. Hij is natuurlijk vrij laat met leren lopen, en al best groot (maat 92), maar ook nog erg wankel. Pukylino lijkt me te klein... maar is een driewieler nog te moeilijk qua balans? Een "echt" loopfietsje zal sowieso nog niet lukken, denk ik. Waar zal hij het langste plezier van hebben? Ik hoor graag tips / goede merken en ervaringen.
woensdag 11 november 2020 om 17:51
Onze dochter van 15 maanden loopt al een tijdje zelfstandig en heeft net een pukylino gekregen... ze is er nog te klein voor (maatje 74/80 nu) maar vind het wel heel leuk om er op te zitten.
Ik zou denk ik toch voor een gewone loopfiets gaan. En dan een puky. Die zijn wat kleiner en 'handzamer' dan veel andere modellen. Stabiel lopen gaat vaak snel en het truukje van de loopfiets pikken ze dan snel op.
Een driewieler vind ik toch een heel ander principe. Daarbij moeten ze trappen en dat is een heel andere motorische handeling.
Ik zou denk ik toch voor een gewone loopfiets gaan. En dan een puky. Die zijn wat kleiner en 'handzamer' dan veel andere modellen. Stabiel lopen gaat vaak snel en het truukje van de loopfiets pikken ze dan snel op.
Een driewieler vind ik toch een heel ander principe. Daarbij moeten ze trappen en dat is een heel andere motorische handeling.
woensdag 11 november 2020 om 17:58
Onze zoon wordt volgende maand 1 en loopt al vrij aardig. Nog niet los, maar wel achter een karretje of aan 1 hand. Hij krijgt voor zijn verjaardag de stalen Trybike. Die kan hij, als hij daar aan toe is, omzetten naar een echt loopfietsje. Hij schijnt tot een jaar of 3-4 mee te kunnen. Veloretti heeft ook zo'n systeem.

woensdag 11 november 2020 om 18:22
Mijn zoon met maat 98 kan nog op zijn pukolino maar dat wordt wel krap hoor, dan zou je er dus niet heel lang meer mee kunnen doen. Ze hebben ook de puky wutsch, zelfde idee maar dan net groter.
Je zou ook kunnen laten testen hoe handig/leuk je zoon het loopfietsen vind. Onze oudste kon met 1 meteen overweg met een tweewieler.... jongste had daar grote moeite mee en durfde niet zo goed dus toen een pukylino aangeschaft.
Je zou ook kunnen laten testen hoe handig/leuk je zoon het loopfietsen vind. Onze oudste kon met 1 meteen overweg met een tweewieler.... jongste had daar grote moeite mee en durfde niet zo goed dus toen een pukylino aangeschaft.

woensdag 11 november 2020 om 18:53
Wij hebben een stalen trybike. Met 1 jaar en een paar maanden gekocht. Ideaal, kan op veel verschillende hoogtes, ook het stuur. Onderdelen goed los te verkrijgen (duurzaam), ook heel leuk als tweewieler en in mijn omgeving gaan veel kinderen van de trybike over op een trapperfiets, zonder zijwieltjes, omdat evenwicht al goed getraind is.
woensdag 11 november 2020 om 19:03
Bij de Lidl verkopen ze veel houten speelgoed en fietsen. Schappelijke prijs ook en goed spul.
https://www.lidl-shop.nl/Loopfietsen/h141840
https://www.lidl-shop.nl/Loopfietsen/h141840
“Don’t look back – you’re not going that way.”

woensdag 11 november 2020 om 19:19

woensdag 11 november 2020 om 19:22
Bedankt! Vrienden in de buurt hebben allemaal kinderen die een stuk ouder zijn, dus geen (kleine) loopfietsjes om te proberen meer.
Iets als Trybike / Wishbonebike / Veloretti dat je makkelijk kunt verzetten klinkt goed, maar ze zijn wel erg duur! Steeds weer een nieuwe Puky aanschaffen lijkt me aan de andere kant niet erg duurzaam, maar ze staan ook met bakken op marktplaats natuurlijk.
Iets als Trybike / Wishbonebike / Veloretti dat je makkelijk kunt verzetten klinkt goed, maar ze zijn wel erg duur! Steeds weer een nieuwe Puky aanschaffen lijkt me aan de andere kant niet erg duurzaam, maar ze staan ook met bakken op marktplaats natuurlijk.

woensdag 11 november 2020 om 19:44
Wij hadden zelf een puky. Beviel heel goed en inderdaad goedkoop via marktplaats (en 4 jaar later voor t zelfde weer kunnen verkopen). Mijn dochters gebruikten die denk ik van 2-4 jaar.
Buurmeisje heeft een trybike (stalen) Wel een mooi ding hoor en ze crosst er met 1,5 goed op. Haar zus van 3,5 heeft er ook 1, inmiddels omgebouwd als tweewieler. Zij wordt er nu wel groot voor, maar ze is ook heel lang (past al ruim op 16 inch fiets). Mijn dochter (gemiddelde lengte) had er wel tot 5 mee door gekund.
Buurmeisje heeft een trybike (stalen) Wel een mooi ding hoor en ze crosst er met 1,5 goed op. Haar zus van 3,5 heeft er ook 1, inmiddels omgebouwd als tweewieler. Zij wordt er nu wel groot voor, maar ze is ook heel lang (past al ruim op 16 inch fiets). Mijn dochter (gemiddelde lengte) had er wel tot 5 mee door gekund.
sprietgras wijzigde dit bericht op 11-11-2020 19:48
7.91% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 19:45
Hebben wij ook, om te bouwen van 3 naar 2 wieler en in hoogte verstelbaar. We hebben hem via marktplaats, zag er nog super mooi uit. Vond de nieuwprijs wat aan de hoge kant.groenbankstel schreef: ↑11-11-2020 17:18Wij doen al 10 jaar met een wishbonebike! (3 kinderen hoor, dat wel)
woensdag 11 november 2020 om 19:51
Voordeel van puky is trouwens inderdaad dus wel dat je ze echt goedkoop kan kopen via marktplaats en ze goed tegen een stootje kunnen (zijn vrij onverwoestbaar). . Er kan ook een standaard op gezet worden (anders wordt het nogal op de grond gesmeten).
Trybike is moeilijker voor een leuke prijs te krijgen. Ik vind die wel mooier en de stand met 3 wielen is eerder te gebruiken.
Trybike is moeilijker voor een leuke prijs te krijgen. Ik vind die wel mooier en de stand met 3 wielen is eerder te gebruiken.
woensdag 11 november 2020 om 20:59
Wij hebben ook een fietsje dat van driewieler om te bouwen is tot loopfietsje. Ze kon eerder fietsen dan lopen, met 14 maanden fietste ze en lopen deed ze pas met 17 maanden. We hebben hem net omgebouwd tot loopfiets (23 maanden) en ze fietste er zo op weg dus ze was er waarschijnlijk al een tijdje aan toe.
We hebben ook een puckylino, die gebruiken we binnen. Voor binnen is hij praktischer omdat hij wat kleiner is, maar ik denk niet dat ze hem nog lang kan gebruiken.
We hebben ook een puckylino, die gebruiken we binnen. Voor binnen is hij praktischer omdat hij wat kleiner is, maar ik denk niet dat ze hem nog lang kan gebruiken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

donderdag 12 november 2020 om 09:38
Hij lijkt mij erg groot en lastig te tillen. Ik ben zelf niet zo'n fan van 3 wielen. Loopstoeltjes worden afgeraden, maar dit komt een beetje op hetzelfde neer. Ik zou zelf wachten tot ze toe zijn aan een tweewieler.