Loopfiets met 4 wielen?

13-06-2010 16:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden is te groot geworden voor zijn (Chico) loopauto. Hij heeft een loopfiets gekregen voor zijn tweede verjaardag, maar deze is nog te hoog. Bovendien heeft hij twee wielen en het evenwicht houden lukt nog niet.

Ik ben nu dus op zoek naar een loopfiets met vier wielen. Nu zijn die er wel, maar dat zijn houten gevalletjes die heel laag/klein zijn en volgens mij vooral voor binnenshuis zijn bedoeld. Ik zoek er een voor buiten die groot genoeg is voor een kind van ruim twee.

Wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden voor een beetje redelijke prijs? Op marktplaats zie ik ze ook niet (ik ben ook niet van plan om er voor naar Appelscha te rijden )
The time is now
Welke loopfiets met 2 wielen heb je nu? Ik zou even afwachten tot hij er wel op past. Zonde om nu nóg iets te kopen. Ze groeien snel en die 2 wielen gaan zo lukken hoor.
Als het 4 wielen moet hebben, dan is het toch veel meer een grote loopauto dan een loopfiets? (een loopfiets heeft voor zover ik weet, altijd 2 wielen)
Puky heeft een leuke met 4, maar dat is dezelfde hoogte als de houten fietsjes en dus te klein voor jouw kind. De loopfietsen zijn daar wel heel laag af te stellen volgens mij.

Puky
...
Die ik nu heb is echt nog te groot en ook bedoeld voor kinderen vanaf 3 jaar (niet zo'n handig cadeau dus, maar mijn broer is kinderloos )

Ik heb er eens een gezien op marktplaats. Gewoon met ijzeren frame en vier luchtbandjes. Was nog hier in de buurt ook, maar helaas is er nooit gereageerd op mijn mailtjes.
The time is now
En een loopfietsje met zijwieltjes dan?
Zoiets zou inderdaad super zijn. Maar deze is al vanaf 1 jaar, dus waarschijnlijk te klein.

The time is now
Wat vind jij een redelijke prijs?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Whiskers schreef op 13 juni 2010 @ 16:43:

En een loopfietsje met zijwieltjes dan?Bedoel je zijwieltjes aan een loopfiets maken of bestaan ze ook met zijwieltjes en al?
The time is now
Kun je van die van Marktplaats niet zien of er een merk op staat en daarop googlen? Dan kom je misschien bij een webshop uit.

Die kleine van Puky ziet er zo uit:

...
quote:nouschi schreef op 13 juni 2010 @ 16:46:

Wat vind jij een redelijke prijs?Max. ¤50,-. Als ik eenmaal weet waar ik naar moet zoeken, zou ik het ook tweedehands kunnen proberen.
The time is now
Oh, mosterd zie ik... Ik vond die zelf zo leuk, maar ik denk idd dat het te laag zal zijn.
...

Aan zo'n fietsje zou je misschien zijwieltjes kunnen maken?

Gewoon die dingen die je straks ook op de echte fiets doet.
Maar als je aan zo'n fietsje zijwieltjes maakt, kun je net zo goed een 12inchfietsje nemen. Zijwieltjes eraan gaat helemaal voorbij aan het doel van een loopfiets, namelijk het trainen van het evenwicht. Als je een loopfiets met 2 wielen neemt die wel de juiste hoogte heeft, zal je kind daar gewoon veel meer aan hebben en er waarschijnlijk al snel op weg kunnen 'fietsen' .
...
Probleem met een echt fietsje is dat trappen nog niet lukt. Ik heb al wel een driewieler staan. In principe past hij daar wel op, maar hij heeft niet genoeg kracht om de trappers rond te krijgen.
The time is now
Zit ook wat in natuurlijk.

Maar stel dat ze dus zo'n fietsje heeft staan dan is het goedkoper om zijwieltje te kopen dan een nieuw loopfietsje.
Dan zou ik echt voor een ander loopfietsje gaan, maar dan met een kleiner frame en een mogelijkheid het zadel heel laag te zetten. Want als het zadel laag genoeg is, heb je die zijwielen echt niet nodig!
...
En het is zo mooi in de buurt van Appelscha..... ...........
http://www.wheelybug.nl/contents/nl/index.html

En dan de wishbonebike loopfiets.Wel duur maar 3 in 1.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi, wat een leuke site!
...
Die is inderdaad heel gaaf Nouschi, maar is ver boven budget.

Hij heeft nu zoiets, die is dus niet in hoogte verstelbaar:

The time is now
Oh ja, dat is echt al hoog. Ik zou voor die andere loopfietsjes gaan. Staan er volgens mij genoeg op mp en die houten fietsjes zijn nieuw ook wel voor 50 euro te krijgen. Deze fietsjes zijn echt veel lager, en zodra hij op deze coole bike past verkoop je het kleintje gewoon weer.
...
Denk dat ik dat idd maar ga doen vlammetje. Ik heb ook nog een dochter van 8 mnd, dus een lager loopfietsje komt sowieso nog wel van pas.
The time is now
Wij hebben bij onze dochter op die leeftijd een oude driewieler voor een paar euro op MP gekocht, en daar de trappers afgehaald. Voila: Loopfiets die stabiel is!
quote:Lisey schreef op 13 juni 2010 @ 17:52:

Wij hebben bij onze dochter op die leeftijd een oude driewieler voor een paar euro op MP gekocht, en daar de trappers afgehaald. Voila: Loopfiets die stabiel is!
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven