luier doorlekken

17-05-2010 13:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
iedere keer wanneer onze dochter een vieze broek heeft zit het op haar rug tot bijna in haar nek

ik gebruik etos luiers want bij pampers lekt het door aan de zijkant gebruik ik toch de verkeerde luiers/maat of poept mijn uk nou gewoon extreem veel ??
Dan probeer je een andere maat.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Tja, dochter heeft haar 2e setje van vandaag aan.

We hebben pampers, maar de poep zit hier ook overal.

Gisteren bijna in haar nek, vanmiddag zat het op haar buik.
quote:Vishnu schreef op 17 mei 2010 @ 13:52:

Dan probeer je een andere maat.
Valt me op dat mijn dochter (4 mnd) inderdaad altijd HELEMAAL tot onder haar oksels volgescheten is, terwijl mijn zoon destijds heel netjes alleen zijn billen onderpoepte. Toch gek... behalve een piemel is er verder toch geen verschil, anatomisch gezien??

Maar dat terzijde.

Ik zou een grotere maat luier nemen. Werkt bij mij het beste.
Hoeveel weegt ze en welke maat gebruik je dan? Ik hou er zelf meer van sneller over te stappen naar een maatje groter (dus iedere keer als hij de ondergrens van een maat bereikt, al overstappen), zodat hij meer luier om zich heen heeft (zit zowel aan de voorkant als aan de achterkant dan hoger).

En de luier natuurlijk niet te los 'dichtmaken' (er moeten twee vingers tussen kunnen). Succes!
Hier ook hoor, altijd zit alles onder tot op haar rug. En als ze bijv. half zittend gaat poepen (in de wipstoel bijv.) kan het ook aan de voorkant doorlekken dus tot op haar buik... Ach, hoort erbij he!
Gelukkig is het van voorbijgaande aard.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hoe oud is ze? Is ze 2 maanden.. oke.. is ze 1,5 jaar, dan is het vreemd ja!
Ik gebruik pampers en die hebben, gelukkig, nog nooit doorgelekt. Ander maatje proberen?
Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad, van 3 tot 5 maanden ongeveer. Merk maakte niet zoveel uit, thuis pampers of huggies gebruikt, op de creche kruidvat. Overal hetzelfde. Denk dat de maat belangrijker is.

Nu is ze acht maanden en poept ze netjes binnen de lijntjes
Ik heb als tip wel eens gehoord om het bovenste randje een stukje naar binnen te vouwen. Geen idee of het werkt, ik heb het zelf nooit hoeven doen.
Het maakt ook nogal uit wat hun voeding is. Borstvoedingspoep sijpelt hier ook nogal eens de luier uit, zodra de poep vaster werd geen problemen meer.
Baby's hebben wel eens last van spuit-poep, niets aan te doen, heb hier 3 kinderen waarvan één het ook had. Wat bij mij wel werkte (en ook niet altijd) is de bovenste rand aan de achterkant, dus boven de billen, een klein stukje naar binnen te slaan. Als een extra beschermrandje.

Ja ben hartstikke mosterd, maar als meer deze tip geven, misschien werkt het echt, succes ermee.
Langs de randjes vasttapen, duct-tape werkt erg goed :D
zoals ik lees zijn er meerdere kindjes van 4 maanden waar dit bij was/is zou het bij de leeftijd horen??

het dakje/gootje oftewel omslaan heeft hier geen nut het gaat er gewoon over heen.

ze is nu dus 4 maanden en weegt 6.3 kilo en heeft maat 3 aan luiers. Volgens mij is maat 4 pas vanaf 7 kilo dus die zijn denk ik toch nog wel een beetje te groot

na ja het is dus gewoon wachten op dat ze groter wordt! ondertussen kan de wasmachine overuren maken
De tip voor alle probemen met kinderen: Zet je wijsvingers tegen je slapen, doe je ogen dicht en mompel "hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven