Lunchtrommel, welke?
zondag 5 januari 2020 om 23:08
Mijn oudste gaat binnenkort voor het eerst naar school. Ik ben op zoek naar tips voor fijne lunchtrommels. Ik zoek er een die niet lekt, makkelijk open en dicht gaat (voor kinderhandjes) en met meerdere vakjes erin en bpa vrij. Er zijn er heel veel te koop maar wat is nu fijn en handig in gebruik? Wij gebruiken zelf geen lunchtrommels dus ik heb geen idee. Daarnaast zijn tips voor bekers ook welkom. Iemand gaf me de tip voor een dopper maar die heb ik zelf een en ik vind dat mijn water altijd een bepaald smaakje krijgt door de dopper, niet zo lekker. Wederom niet lekken en makkelijk te openen en sluiten door kind.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!

zondag 5 januari 2020 om 23:16
Kijk eens bij de Casa, als die dichtbij je zit! Hebben van 'eigen merk' hele leuke en mooie doosjes. Ik haal altijd van die bamboe trommels, daar zit een elastiek m wat redelijk makkelijk er af gaat, maar daar kan de rek natuurlijk wel uit gaan.
Succes met zoeken!
Succes met zoeken!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

zondag 5 januari 2020 om 23:21
Je hebt nogal wat wensen. Het zijn geen idiote wensen, maar ik denk dat het product dat aan al je wensen voldoet niet bestaat. Lekvrij maar toch eenvoudig open te maken bijvoorbeeld... stevig dicht-makkelijk open. Gaat je niet lukken. Maar waarom moet het lek-vrij zijn? Want je wil ook nog eens verschillende vakjes. Dan gaan de vakjes onderling dus wel doorlopen als je er iets nats in doet. Lijkt me viezer dan een tas die een beetje plakt.
Hier gewoon de Mepal-trommels. Daar zitten inzetjes in met 2 vakjes (handig voor hagelslag. Een boterham past precies in een vakje dus geen hagelslag door de trommel. En er zit ook een bakje met deksel in (bedenk nu dat ik dat setje inzetjes los besteld heb). Bij Mu Mepal kun je ze personaliseren. Dus ook een leuk plaatje erop. Ik vind de trommels met de clips aan ze zijkanten het makkelijkst. Die met de clip van voor daarvan gaat de clip steeds kapot.
En qua beker: als je kind dat smaakje niet erg vindt is er toch geen probleem? Of je giet er 2 druppels smaak (ranjA of zo) doorheen. Probleem opgelost.
Hier gewoon de Mepal-trommels. Daar zitten inzetjes in met 2 vakjes (handig voor hagelslag. Een boterham past precies in een vakje dus geen hagelslag door de trommel. En er zit ook een bakje met deksel in (bedenk nu dat ik dat setje inzetjes los besteld heb). Bij Mu Mepal kun je ze personaliseren. Dus ook een leuk plaatje erop. Ik vind de trommels met de clips aan ze zijkanten het makkelijkst. Die met de clip van voor daarvan gaat de clip steeds kapot.
En qua beker: als je kind dat smaakje niet erg vindt is er toch geen probleem? Of je giet er 2 druppels smaak (ranjA of zo) doorheen. Probleem opgelost.
zondag 5 januari 2020 om 23:29
Ik vind de flesjes van Sistema fijn (vooral wanneer ik doorheb hoe je de draaidop schoonmaakt en weer in elkaar zet), mooi maatje voor in zijn rugtas.
Ze hebben trouwens ook verschillende soorten en maten bakjes waar we er een paar van in gebruik hebben.
Mepal bakje zonder plaatje want dat ging hier niet goed in de vaatwasser.
Ze hebben trouwens ook verschillende soorten en maten bakjes waar we er een paar van in gebruik hebben.
Mepal bakje zonder plaatje want dat ging hier niet goed in de vaatwasser.
maandag 6 januari 2020 om 00:00
Mepal. Zowel bekers als lunchtrommel. De eerste kregen ze als verjaardagscadeautje met hun naam erop geprint. Het slijt er alleen snel af. In de loop van tijd zijn er trommels van andere winkels bijgekomen, maar die van Mepal blijven favoriet. Afgelopen jaar heb ik een lading naamstickers gekocht met de achternaam zodat ik zo op de spullen van elk kind een sticker kan plakken. Die stickers blijven goed zitten, ook in de vaatwasser.
r00sjuh wijzigde dit bericht op 06-01-2020 00:02
Reden: Typfouten
Reden: Typfouten
14.14% gewijzigd
I'm a Grouch and I only like to do Grouchy Things
maandag 6 januari 2020 om 01:23
maandag 6 januari 2020 om 02:14
Aangezien je BPA vrij wilt lijkt me Mepal - ivm de melamine - voor jou ook geen goeie keuze. Hier heel tevreden met een bamboe trommel van Bamboe Friends en bekers van KleanKanteen. Dochter heeft ze zowel met draaidop als met sporttuit en die met sporttuit kan lekken als ie niet goed dichtgedrukt wordt. Zou dus kiezen voor de draaidop.
maandag 6 januari 2020 om 07:14
Laat een gepersonaliseerde maken voor sinterklaas/verjaardag of zomaar. Eigen plaatje of foto. Blijft erg goed.R00SJUH schreef: ↑06-01-2020 00:00Mepal. Zowel bekers als lunchtrommel. De eerste kregen ze als verjaardagscadeautje met hun naam erop geprint. Het slijt er alleen snel af. In de loop van tijd zijn er trommels van andere winkels bijgekomen, maar die van Mepal blijven favoriet. Afgelopen jaar heb ik een lading naamstickers gekocht met de achternaam zodat ik zo op de spullen van elk kind een sticker kan plakken. Die stickers blijven goed zitten, ook in de vaatwasser.

maandag 6 januari 2020 om 07:37
Inderdaad, geen afbeeldingen!
Wij hebben een onverwoestbaar en heeeeeel handige bakjes met woezel en pip en k3 erop... Die ik dus nu al 2 jaar gebruik.
Wij hebben hier geen grote eters dus komen het best uit met gewone kleine bakjes (van de dirk), past precies 1 boterham of bolletje in. Koekdoosje van liga voor de crackers, fruit vaak los of in Tupperware,
en een Tupperware fles water of thermosfles thee mee (nog een babyfles van pacific baby). De gemeente hier deelde ook hele fijne lekvrije drinkflessen uit, jaren mee gedaan.
Wij hebben een onverwoestbaar en heeeeeel handige bakjes met woezel en pip en k3 erop... Die ik dus nu al 2 jaar gebruik.
Wij hebben hier geen grote eters dus komen het best uit met gewone kleine bakjes (van de dirk), past precies 1 boterham of bolletje in. Koekdoosje van liga voor de crackers, fruit vaak los of in Tupperware,
en een Tupperware fles water of thermosfles thee mee (nog een babyfles van pacific baby). De gemeente hier deelde ook hele fijne lekvrije drinkflessen uit, jaren mee gedaan.