Lunchtrommel, welke?

05-01-2020 23:08 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste gaat binnenkort voor het eerst naar school. Ik ben op zoek naar tips voor fijne lunchtrommels. Ik zoek er een die niet lekt, makkelijk open en dicht gaat (voor kinderhandjes) en met meerdere vakjes erin en bpa vrij. Er zijn er heel veel te koop maar wat is nu fijn en handig in gebruik? Wij gebruiken zelf geen lunchtrommels dus ik heb geen idee. Daarnaast zijn tips voor bekers ook welkom. Iemand gaf me de tip voor een dopper maar die heb ik zelf een en ik vind dat mijn water altijd een bepaald smaakje krijgt door de dopper, niet zo lekker. Wederom niet lekken en makkelijk te openen en sluiten door kind.
Alvast bedankt!
Maline schreef:
06-01-2020 02:14
Aangezien je BPA vrij wilt lijkt me Mepal - ivm de melamine - voor jou ook geen goeie keuze. Hier heel tevreden met een bamboe trommel van Bamboe Friends en bekers van KleanKanteen. Dochter heeft ze zowel met draaidop als met sporttuit en die met sporttuit kan lekken als ie niet goed dichtgedrukt wordt. Zou dus kiezen voor de draaidop.
Mepal is bpa-vrij.
moizer schreef:
05-01-2020 23:21
Je hebt nogal wat wensen. Het zijn geen idiote wensen, maar ik denk dat het product dat aan al je wensen voldoet niet bestaat. Lekvrij maar toch eenvoudig open te maken bijvoorbeeld... stevig dicht-makkelijk open. Gaat je niet lukken. Maar waarom moet het lek-vrij zijn? Want je wil ook nog eens verschillende vakjes. Dan gaan de vakjes onderling dus wel doorlopen als je er iets nats in doet. Lijkt me viezer dan een tas die een beetje plakt.

Hier gewoon de Mepal-trommels. Daar zitten inzetjes in met 2 vakjes (handig voor hagelslag. Een boterham past precies in een vakje dus geen hagelslag door de trommel. En er zit ook een bakje met deksel in (bedenk nu dat ik dat setje inzetjes los besteld heb). Bij Mu Mepal kun je ze personaliseren. Dus ook een leuk plaatje erop. Ik vind de trommels met de clips aan ze zijkanten het makkelijkst. Die met de clip van voor daarvan gaat de clip steeds kapot.

En qua beker: als je kind dat smaakje niet erg vindt is er toch geen probleem? Of je giet er 2 druppels smaak (ranjA of zo) doorheen. Probleem opgelost.

Onzin. Zoek op bentobox, genoeg te vinden lekvrij en met vakjes!
Mepal trommel en klean kanteen drinkbeker (sportdop met het groene dopje, lekt niet, makkelijk open en dicht te maken en gaat niet stuk)
Afbeelding

Als fruitbakje gebruik ik bakjes van de zeeman, die koop je in een set met verschillende formaten. Zo kan ik bij klein fruit (bv kiwi) een kleiner bakje pakken en bij groot fruit (bv meloen) een grotere. De afbeelding komen wel wat krassen op, maar verder bevallen ze goed.
Afbeelding
Dopper en herbruikbaar boterhamzakje:

https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... e-18-x-165
Ik gebruik zelf veel rvs bakjes van eco lunchbox. Die met een rvs deksel zijn niet lekvrij, maar met siliconen deksel wel. Ik heb de ronde potjes (set van 3) voor fruit, nootjes, koekjes, (snoep)groente, maar er is ook een set met rechthoekige die meer geschikt zijn voor broodtrommel. Als er alleen brood in zit hoeft het van mij niet lekvrij te zijn.
Heb zelf die rvs met rvs deksel met 3 vakjes lange tijd gebruikt voor tomaat/komkommer/paprika etc (dus niet bepaald droge dingen) en nooit last gehad van lekken. Ik legde hem wel plat onderin mijn tas, misschien dat kinderen daar iets minder verstandig mee omgaan
SallySpectra* schreef:
06-01-2020 07:50
Mepal is bpa-vrij.
Ja, maar niet vrij van giftige stoffen.
Mepal wordt hier veel genoemd, maar ik vind het ondingen. Hier al 2 broodtrommels waarvan het clipje is afgebroken. En voorzover ik weet doet dochter er geen rare dingen mee. Nu heeft ze een bamboe trommel met elastiek (gekocht bij Blokker), prima ding!
Maline schreef:
06-01-2020 10:44
Mepal lunchtrommels zijn niet van melanine, maar van ABS gemaakt. Dat is een veilige plastic soort waar onder andere Lego ook van is gemaakt.

Offtopic: Wij zijn erg tevreden met Mepal.
Maline schreef:
06-01-2020 10:44
Welke stoffen dan precies?
Die clean kanteen ken ik niet maar dat spreekt me wel aan!
Ik ga eens kijken naar mepal en bento, ik vind het handig dat je daar vakjes in hebt of kunt maken.
Fruitbakje had ik nog niet aan gedacht maar dat is ook een goeie!
Bedankt voor de tips. Fijn om ervaringen te lezen.

Wat eten jullie kinderen op school? Ik heb geen grote eters maar wel die liefst de hele dag door eten. Dat kan natuurlijk niet op school.

Thuis eten ze brood/fruit/groente/nootjes/koekje/cracker

En dan verdeeld over de dag. Maar zoveel eetmomenten zijn er niet. Ze kunnen natuurlijk ook na schooltijd thuis nog eten bedenk ik me nu.

Wat geven jullie mee?
Sigg drinkfles en grote sistema lunchbox met vakjes en 'yoghurtpotje', 1 makkelijke sluiting.

Heb verschillende broodtrommels geprobeerd incl dure lekdichte bentoboxen maar meeste was te klein of onhandig. Mijn kleuters bleken grote eters, 3-4 boterhammen + extraatjes zoals komkommer, kaasje oid. En apart bakje voor fruitpauze.

Die mepal dozen vind ik te krap. Brood van onze bakker past er niet goed in. Sowieso als je iets hebt als een vloerbrood ofzo, krijg je niet fatsoenlijk in die smalle trommels.

Vraag jezelf ook af waarom t lekdicht moet zijn. In de praktijk lekt er weinig uit broodmaaltijd.
Ik heb die Mepal lijn met die clipjes en een bijbehorende normale beker. Met een printje is leuk, maar er komt een dag dat de trommel nog goed is, maar Woezel en Pip voor kleuters is... Hier is geen continue-rooster en eet ze alleen op school als ze moet overblijven.

Fruit gaat los mee als het kan of in een bakje van Sistema bij dingen zoals bessen en tomaatjes. Fruitbakjes zijn handig maar raken vaak kwijt, worden vergeten etc. Dus meestal is het hier handfruit. Bananen en mandarijnen eet ze thuis. Juf heeft geen tijd om alle kleuters tegelijk te helpen met pellen.

Bij heet weer heb ik flesjes water met sportdop in de vriezer staan en geef ik dat mee ter verfrissing in de klas. Dat mag hier.
Géén drinkbeker!
Hier op school hebbem ze die liever niet ivm lekken en omvallen.
Hier gewoon flesje water of pakje drinken.
Lunchtrommel van Mepal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Elke dag een pakje drinken? Dat geeft een berg afval!
kan je haar geef mok ofzo geven die ze op school bewaart en dan kan vullen met water ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven