M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grin, juultje, je vraagt mij niet maar ook al was Papsie over de 40 en ik bijna bejaardb ;-0 wij hebben het de tweede keer niet gedaan (eerste keer wel). Bij Popsie kwam het besef dat we het toch niet weg zouden laten halen als er iets was en als er iets "heel ergs" is dan komt dat meestal wel aan hte licht tijdens een echo of door klachten etc. (En nee, niet alle "erge" dingen komen dan aan het licht, maar wel de meeste).

Taart voor Pipsie is bijna af, kom net wat slagroom te kort voor versiering dus morgen even bij halen, zal dan ook een foto maken. Sta nu echt op instorten, menomen, Juultje, Indian en Merel weet waar je aan begint (Popsie begint te lopen en heeft de waterpokken dus slaapt erg slecht waardoor Pipsie wakker wordt als Popsie net slaapt. Ik heb nu dus de derde nacht van 4 a 5 uur slaap achter de rug).

Vandaag heeft Pipsie op de psz getracteert op bloemen van fruit en echte viooltjes. Zo leuk, smelt (ik was wat vroeg dus kon het uitdelen nog meemaken), Pipsie is wel al compleet van de leg van alle evenementen, gister hadden we de verjaardag van Papsie nl. Jammer want morgen is haar echte verjaardag. Benieuwd hoe dat gaat, hopelijk slaapt ze morgenmiddag goed zodat ze wat extra prikkels kan hebben als het bezoek er is. woensdag heeft ze een ander feestje en vrijdag haar verjaardag op het kdv. Een hele feestweek dus.

Merel, wacht maar, er komen steeds meer "oh ja zo voelde dat momenten" :-)
Pips, gefeliciteerd met Pipsie!

Beterschap voor Popsie, sneu dat ze waterpokken heeft. Heeft ze er veel last van? Ben jou inderdaad vergeten te vragen naar de combinatietest, jullie deden het dus eigenlijk om dezelfde reden niet als wij. Goed zeg dat Popsie begint te lopen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Pipsie gefeliciteerd met je 3de verjardag!

Popsie, papsie en Pips ook jullie gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!

En beterschap met Popsie, niet fijn, de waterpokken.

Hier geen combi testen enzo gedaan. Ook met die reden, dat de utislag geen garantie is. Stel dat de uitslag is dat je een verhoogde kans hebt op bijv. down syndroom, maak je je de rest van de zw zorgen en is het dadelijk gewoon gezond. Of juist andersom! (en ook wat Pips zegt over tussendoor enzo)

Nee, het kindje is hier zo ie zo welkom, hadden wij samen al afgesproken, en mochten ze met de 20wkn echo iets ernstigs tegenkomen, dan hadden we dat nog kunnen overwegen. Gelukkig alles goed tot nu toe!

Vanmiddag naar het CB.

Oh Pips, is niet fijn, weer van die gebroken nachten! Sterkte meid.

Haha, ja vraag mijzelf wel eens af hoe ik dt straks allemaal moet gaan rooien met 2 kids en man van huis. Maar za.l vast goed komen!!

Wauw knappe Popsie, aan het lopen!!

Leuk Pips, een hele feestweek.

Daarom hebben wij er ook voor gekozen om zijn verjaardag op zaterdag de 21ste te doen ipv zijn echte dag, de 22ste. Omdat wij ook weten dat meneer dan een slechte nacht heeft (21 op 22mrt)

Nou ga Yuma naar de psz brengen en ik ga even "werken"

Tot straks!

Pips Gefeliciteerd met je dochter!! Gezellige dag en succes nog met het laatste stukje versieren van de taart! Hij is niet in elkaar gezakt neem ik aan??

greetz
He meiden,

Even kort, maar ook wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie. Brrrr, wat is het hier koud en nat. Zou zo weer terugwillen, al is het wel een heel end vliegen.

He Q, Welkom terug. Ja dat weersverschil zal wel erg groot zijn. Lekkere vakantie gehad? Hoe ging de vlucht met Emdin?

Hoi!

Pips gefeliciteerd met Pipsie!!! Klinkt heel leuk, bloemen van fruit! Wat gaan jullie haar nou ook al weer geven? (nieuwsgierig ) en is de taart nog gelukt?

Q, welkom terug, bibber bibber. Het regent weer lekker hier. HOe was de vakantie?

Scoob, wij vieren Milena's verjaardag 29 maart . Ow en ik heb vanochtend een vriendin de foto's van je taart laten zien en zij vond ze zoooooo mooi. En heeft bedcht dat ze ook taarten maken als hobby wil . nu wil ze weten waar je de spullen koopt .

Wij hebben geen test laten doen. We (nou ja, man) wilden het eerst wel, maar in de weken dat het kon en ik naar een ziekenhuis in een andere stad oest om bloed te laten prikken, kwa schoonvader in het ziekenhuis te liggen en is het er neit meer van gekomen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

Ja hoor Frans, dan heb ik wel tijd om een taart te maken voor Milena. Volgende week werd wat lastig. Ik zal je wel even mailen met alle opties. Wat handiger dan via forum.

Je vriendin kan wel workshop komen volgen, kan ze kijken hoe het is om te doen zo'n taart maken. Zit nl wel veel werk in. Ik heb op 10 april workshop staan, dan heb ik nog wel plek. Ik koop de spullen bij deleukstetaartenshop.nl en bij de site deleukstetaarten.nl staat heel veel informatie over een taart maken.
Hieperdepiep voor Pipsie!

Hier drukke dag met een zeer geslaagde presentatie/workshop over de WIKI. Presenteren gaat steeds beter...

Wij laten wel zo'n test doen (mede vanwege het feit dat ik bijna 36 ben), bij een uitslag die een verhoogde kans geeft wil ik een vlokkentest/punctie laten uitvoeren. Klinkt heel heftig, maar voor ons is het belangrijk dat als er iets niet goed zou zijn we hier graag van op de hoogte willen zijn, zeker ivm het leven daarna en het leven van Valentijn.....in sommige gevallen zou het betekenen dat het voor Valentijn echt niet leuk is dan zouden we kunnen kiezen voor het onderbreken van de zwangerschap. Als het mijn eerste zou zijn geweest zou ik er trouwens heel anders over denken, maar nu Valentijn er al is denk ik dus op deze manier...

Ga snel verder met koken
Hey allemaal,

Merel, ik snap je keuze heel goed! Ik hoop dat alles gewoon goed is.

Wanneer mag jij naar de VK/GYN?

Hey Q, welkom terug, ja brrr koud hier. Vind het zo ie zo kouder dan vorige week. En vertel, vertel over je vakantie en de vliegreis, was dat goed gegaan?

Yuma vandaag weer goed gekeurd! Hij stribbelde wat tegen tegen de opdrachtjes, maar met wat positieve input van Mama toch goed gekomen.

Hij is ook flink gegroeid (voor zijn doen dan)

Hij was 92,4cm en woog 12kilo. Nu is hij 95,5cm en weegt 13kilo! Nog steeds erg licht!! en neit zo heel groot, maarja komt wel goed!

EN Yes, ik heb het ook voor elkaar dat de 2de naar het zelfde CB kan. In princiepe vallen we nu onder een andere gemeente en dus ook een ander CB. Maar mag toch blijven!

Fijn Merel, dat de presentaties geven steeds beter gaat!

Ennuh ik zet je in het schema, als je het nog neit wilt, dan laat maar weten, dan haal ik je er weer uit.

Ga je nu bij okt of nov mee schrijven?

Wel lekker hoor, ik vond bij Yuma en bij deze baby het zo lang duren voor de maand dichterbij kwam dat je uitgerekend was, omdat het pas "volgend jaar" is. Jij (en juul) zijn gewoon dit jaar zwanger en ook dit jaar ga je bevallen. Klinkt een stuk korter.

Maar ook Juni klinkt nog erg ver weg!!!

Hoever ben je nu? 5 weken ongeveer?

Ik ben nu 25weken en 3dgn.

Pips fijne dag gehad (oke is nog niet afgelopen) met de verjaardag van pips?

Frans, heeft dat een reden dat je de verjaardag van Milena later viert? (hoezo nieuwsgierig)
Schema is aangepast, hebben we nog meer lengte en gewicht gegevens? Wie was er nou pas ook al geweest???
Haha Indian, nieuwsgierigerd!! Op de 18e zelf is niet zo handig voor de viste, dan ga ik met Mileen iets leuks doen. Het weekend ervoor zijn oma, tante en opa weg. Het weekend erna is papa weg, dus dan maar het weekend daarna. Ach, ze heeft het zelf toch niet zo in de gaten, dus maakt niet uit. Trakteren mag ze wel gewoon volgende week denk ik, of de week erop. Moet nog even kijken wat uitkomt op school .

SCoob, oow leuk! En workshop volgen, vind mijn vriendin wel leuk denk ik! Alleen de 10e kan ze vast niet, want dat is haar zoontje jarig. Ik wil ook nog wel een keer komen workshoppen hoor, dus misschien is er een andere keer nog plek?

Merel, goed dat je presentaties steeds beter gaan!! Dat merkt man ook heel erg, eerst vond ie het nog heel spannend, maar nu heeft hij zoveel presentaties gegeven en het gaat steeds beter. Ik snap ook je redenatie over testen hoor. Maarreh we hopen gewoon dat alles helemaal goed is!!

Vandaag was Milena weer op kdv. Ik ben vanochtend bij een vriendin geweest. Ook geluncht was gezellig. Bojan is echt zo vreselijk zoet. Eerst bij vriendin geslapen, daarna thuis geslapen en nuligt ie weer vanaf half 8 op bed te slapen . Gisteren huildagje, vandaag slaapdagje
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Yuma is wel goed gegroeid toch? Wel licht en klein idd, lijkt Milena wel
Milena is trouwens voor de tweede keer door hetzelfde kindje gebeten op het kdv. Ze was zelf niet zo onder de indruk, maar ze heeft een blauwe schijf van tandjes op haar arm zitten. Ahum, ik dacht k*tkind wat mijn kind bijt! Kindje heeft wel straf gehad en ik snap toch echt wel dat de leidsters niet alles kunnen zien. Ze vonden het ook echt heel erg. Maar, hmm ik vind het toch niet zo leuk dat een kind mijn kind 2 keer kan bijten.
Welkom terug, Q! Zal inderdaad wel even wennen zijn het weer hier, ben er zelf ook nog niet aan gewend.

Merel, dat is de andere kant inderdaad, kan ik ook goed begrijpen! Ik ben nog iets jonger, speelt ook mee (33).

Fijn dat de presentaties steeds beter gaan! Ik kan dat zelf helemaal niet, vind het echt vreselijk. En hoef het gelukkig ook nooit te doen

Wat voor opdrachtjes krijgen ze op het cb met 3 jaar? Is dat ook een ogentest?

Wat ga je doen met Milena op haar verjaardag, Frans?

Hmm, daar zou ik ook niet blij van worden nee. Wat zegt Milena er zelf van? Lynn heeft regelmatig een aanvaring met een kindje op het kdv, leidster weten dat dat kindje nogal eens te ver kan gaan en daarbij slaat en letten daar ook wel op. Toch gaat het wel eens mis en Lynn vertelt mij dat altijd erg verontwaardigd. Maar vraag je dan later: is Minke lief? Ja, dan is Minke lief, geen touw aan vast te knopen

Vandaag weer aan lekkere aanvaring met Lynn, het duurt tegenwoordig ook erg lang om het te doorbreken. Maar ik zet haar consequent op de gang terug, waar zij net zo hard weer vandaan loopt... Vandaag duurde het zo lang dat ik overliep (hormonen he...), uiteindelijk kwam ze sorry zeggen en later nog een keer toen ze alweer aan het spelen was. Toen man thuiskwam en we gingen eten vertelde ze: ik heb mama geslagen (ze is in ieder geval wel eerlijk!) en toen werd mama verdrietig. Het zal wel weer een fase zijn....
Ah Juul, wij hadden vorige week zo'n dag hoor.Milena wilde niet in de hoek blijven en toen heb ik haar de gang op geknikkerd. Meeeeen toen had ze sochtends om 10 uur al 10 keer in de hoek gestaan. Gelukkig moesten we daarna weg en dat vnd ze heel leuk, dus ten was het doorbroken. Milena slaat niet trouwens, maar die krijst wel heel hard dan.

Ze zegt zelf niet zoveel erover dat ze gebeten is. Ze vertelde het tegen mij. Ze is niet zo onder de indruk, dus ik heb er ook luchtig over gedaan. Haha niet gezegd dat ik dat kindje de nek wel om wilde draaien .
Pips, hoe is het nu mt Popsie? Waterpokken al over? Nachten al weer wat beter?
quote:frans3 schreef op 10 maart 2009 @ 20:27:

Yuma is wel goed gegroeid toch? Wel licht en klein idd, lijkt Milena wel

Ja hij is goed gegroeid, wel klein idd. Maar misschien als hij zijn medicatie en gewoon eten eet dat hij dan wel weer doorschiet. (bedoel met gewoon eten, dat hij gewoon alles mee kan eten zonder er ziek van te worden)

Ik denk dat ze zich wel wat zorgen maakte over zijn gewicht. Die zit echt laag.
idd Frans, wat een k*t kind.

Juul, ja ze doen ook een ogen test. Hij moest blokken stapelen. (ze had er een rijtje van gemaakt, 1 blokje op een ander blokje en toen zei ze tegen Yuma dat eht een vrachtwagen was. Haha je had hem moeten zien kijken. lijkt helemaal niet op een vrachtwagen) Dus ervoor gekozen om het op te stapelen.

Hij moest met beide voeten een keer tegen de bal schoppen. (links een keer en rechts een keer) 3blokjes inpuzzelen in 1 keer in het juiste gat stoppen. Ze zegt dan, dat hij het blokje in 1 keer in het juiste gaatje moet stoppen. Ook dat ging goed!!!

Uhm.....denk, denk.....een lijn trekken van boven naar beneden, maar daar had hij geen zin in. Haha. Dus dat werd gewoon krassen.

Lastig Juul, dat Lynn slaat. Hopelijk is de fase snel over!!

Ja Pips, hoe is het met popsie en haar waterpokken? Al beter geslapen?

Straks naar de tandarts, bleh!

Tot straks allemaal, fijne dag!
Hello

Frans, wat een gedoe zeg. Maar voor de ouders van dat kind ook heel vervelend, ik zou het afschuwelijk vinden als Valentijn andere kindjes zou bijten.

Indian, wij gaan over 2 weken naar de APK. Nu ben ik tenminste voorbereid

Juultje, sterkte weer met de fase waarin lynn zit, wat een pittige tante zeg!

Pips , is popsje weer beter?

Xop hoest met de verbouwingen en verhuizing, trek je het nog een beetje?

Mijn moeder komt zo, dus beetje rommelen en morgen gaan we naar de geiten boerderij, flesjes melk voeren aan de geitjes.

Ik voel me best aafrdig, wel regelmatig hoofdpijn, ik vermoed dat het komt door een lage bloeddruk en een tekort aan caffeine. Ik heb mezelf meteen op rantsoen gezet mbt koffie en cola light grrrrrr mijn 2 enige zondes. Nog niet misselijk gelukkig, maar ik ga uit van het worst case scenario en dat is dat ik over een week lekker misselijk ben
Was je vorige keer veel misselijk, Merel? Leuk zeg naar de geitenboerderij!

Bij mij begint (nu al) de rugpijn weer te komen. Lang stil zitten begint al een probleem te worden dus ben weer met oefeningen begonnen. Ik heb net een boek besteld bij bol.com over bekkenpijn met oefeningen en tips, wordt erg enthousiast over geschreven, dus ik ben benieuwd.

Hmm, krijsen, ook lekker, Frans! Blijft ze wel op de gang zitten dan?

Pfff, vanmorgen ook alweer een ruzie erop zitten met Lynn, ze vertikte het om aan te kleden. Uiteindelijk aan man overgedragen die dat met iets meer geduld aanpakt, maar ook zijn geduld raakte op en hij heeft haar al krijsend (Lynn, niet man ) aangekleed. Toen heb ik het weer overgenomen, opgetild en toen werd ze weer rustig. Gezellig hoor... Ben benieuwd in wat voor stemming ze vanavond is, na een dag kdv ("Ik wil niet naar de panda's!"). Maar lekker even rustig doen vanavond, beetje spelen, boekje lezen en op tijd naar bed. Ze is wel weer de liefheid zelve als haar boze bui voorbij is, en ze zegt nu uit zichzelf sorry, daar hoeven we niet meer om te vragen

Pips, hoe is het met Popsie?
Indian, jij houdt onze tabel ook bij op photobucket toch? Als je het schema hebt aangepast, verwijderd je dan eerst het oude schema voordat het nieuwe daar neerzet, zodat de link in je bericht blijft werken? Of plaats je de link steeds opnieuw?
He meiden,

Eigenlijk moet ik gaan slapen, want morgen (vandaag) is mijn eerste werkdag. Helemaal geen zin in, maar ja, het moet.

De vakantie was super! Tis wel een end vliegen, heen 10 uur en terug 9 uur. We vlogen met Arke Fly en dit is goed bevallen. We zaten in de comfort class en dit is een aanrader. Het resort was goed, mooie bungalow, zwembad, restaurant. Het strand aan de Jan van Thielbaai viel fors tegen en daar zijn we dus maar 1x naar het strand geweest. 2x naar Mambobeach geweest. We hebben het eiland gezien, geshopt in Willemstad, een kerk/museum bezocht, naar een live-optreden geweest van een Cubaanse band, kennissen bezocht, dolfijn geaait en genoten van het heerlijke weer. Naast zon hebben we ook regen gehad. Maar dat maakte niets uit want de temperatuur was goed. Emdin heeft genoten en gisterenavond kon hij niet slapen, want hij wilde terug naar het "groene huis". Onze bungalow was groen. Hij is mega bruin geworden. Tis nu weer een klein "negertje". Ik ben eerst rood geworden en inmiddels is dit bruin aan het worden. Sinds tijden ben ik niet zo gekleurd meer geweest. Een lekkere start voor de lente/zomer.

Merel: super nieuws ! Spannend hoor, zo'n vlokkentest. Toen ik zwanger was van Emdin heb ik van prenatal onderzoek afgezien. Ik wilde het niet weten en dan eventueel zelf (alleen) een beslissing moeten nemen. Ik was toen 38/39 jaar.

Juul: waar zijn jullie ookal weer heen geweest op vakantie?

Frans: zijn er nog afspraken gemaakt voor eventueel bezoek?

Indian: Emdin moet pas in mei naar het CB toe. Ik weet al wel dat hij 103 cm is (gemeten bij de Gemeente voor zijn paspoort). Ja, een ogentest staat op de planning voor de controle met 3 jaar.

Ik vraag me altijd af waarvoor ze sommige motoriek dingen doen. Ben benieuwd wat ze in mei van plan zijn, naast de ogentest !

Sylvester: hoe gaat het met jou?

Alle jarigen nog gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Frans: je viert Milena's verjaardag op Emdin's verjaardag. Ik vier het gewoon op zijn verjaardag. Van huis meegekregen dat we een verjaardag eigenlijk nooit verplaatsen, tenzij het echt niet anders kan.

Scooby: geef jij workshops? Leuk!

Pips: ik las je tips pas toen ik terug was. We hadden een aantal basiszaken meegenomen vanuit Nederland en die kennissen hadden voor ons ook een basispakketje samengesteld voor de eerste dagen. Dat was wel handig. We hebben sowiezo nog een auto gehuurd voor 1 week, eerst een busje en daarna een Suzuki Alto. Wel een verschil, maar het busje was maar vrij tot een bepaalde datum. Ach, beiden auto's reden en hadden airco. Ik heb nauwelijks gereden. Mijn zus deed dit meestal.

Xop, Tiramam: met jullie ook alles goed?

Ik ga slapen.
Hey dat klinkt super Q, wat een heerlijke vakantie, nu kan je er weer even tegen. Goede start van het voorjaar!

Wij doen in principe de nekplooimeting, mocht daar een verhoogde kans uitkomen dan gaan we verder laten screenen. Dus ga ervan uit dat we geen vlokkentest nodig hebben, ras optimist als ik ben....

Net terug van het Geertje, was heerlijk even eop het platte land, heel veel lieve mini geitjes die we fles konden geven. Valentijn vondt het super. Vanmiddag gaan we bij het overbuurjongetje spelen. Ik denk dat we koekjes gaan bakken, ook lekker!

Tot latersssss.
Hoi!

Q dat klinkt goed jullie vakantie! Haha daar word ik wel jaloers van, heb ook wel zin in zo'n lekkere zonvakantie. Wij gaan steeds naar Slovenie, vanwege familie, maar ook omdat het goedkoop is. We zijn al 2 jaar ons huis aan het verbouwen en dan hebben we geen geld over voor vakantie, helaas.

Heb je nog leuke foto's? Datum vor kraambezoek staat op hyves

Merel klinkt lekker naar 't Geertje. Op mijn andere topic is ook iemand die daar vaak heengaat!

Gisteren was ik moe, chagerijnig en beroerd. Was in bad gaan mopperen toen er ineens een vriendin op de stoep stond. Precies goed! Voeding afgekolfd en wat wijn gedronken, wa gezellig en toen kon ik er weer tegen . Vannacht ook weer beroerd, volgens mij zijn het echt mijn borsten ook. Die zijn echt keihard snachts. Bojan had het ook weer goed gedaan, om 2300 uur fles van man, daarna o 400 en om 8 uur! Mileen was al om 6.30 op, maar man vertelde haar dat het nog midden in de nacht was en toen werd ze ook pas weer om 8 uur wakker! Goede nacht dus!!

Net met Milena haar speelged uitgezocht. Das ook wel gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven