M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mooie neus Indian :-)

Zo he veel geschreven hier! Ben even ziek geweest, vrijdag ziekgemeld op mijn werk. Vandaag weer op kantoor. Gaat nu weer goed.

Leuk he dat de Sint en zijn pieten er weer zijn. Zo leuk met kids in deze periode. Ik geniet er helemaal van en de fantasie slaat hier aan alle kanten op hol. Bij vragen van Laura verzinnen we de mooiste verhalen.

Kom later nog wel even reageren op iedereen.

Oja, Jasper heeft vanacht voor het eerst in zijn grote bed geslapen. Stoer! Hij klom alleen nog maar in en uit het ledikantje, dus gistermiddag het bed van Laura op zijn kamer gezet. Laura krijgt volgende week haar nieuwe bed en ligt nu heel gezellig op een matrasje op de grond. Vond ze erg leuk.

greetz Scooby
Leuk Scooby!!!! Hij heeft dus goed geslapen in zijn grootte bed??!!

Pips, hihi

Yuma vanmorgen alweer om 6:30u wakker. Pffff is te vroeg!!!

Dadelijk lekker zwemmen en hopelijk slaapt hij vanmiddag dan even goed, kan ik ook effe terug.

heb niet zo'n gezellig humeur!
Hee Scoob, ook vroeg aan de bak. Stoere Jasper! Bleef hij in dit bed wel goed liggen?

Hihi Pipsie met dr dansjurk. Ik heb voor Marit een nieuwe rok gekocht (bij de hema, zoooo leuk) om te dragen tijdens mijn diplomering. Zodra ze m aanhad was het 'danse!!!!' en begint ze rondjes te draaien enzo. Hmm is dat ook een fase??

Q getver, reorganisaties. Ik hoop dat het zo goed mogelijk voor je uitpakt!

Juultje, hoe weet jij nou wat jullie in je schoen krijgen??? Heb je dat overlegd met de sint???**grijnz** Hier is sinterklaas nog altijd een kabouter volgens Marit.

Frans hoe was je weekend? Was je schoonvader er nog een beetje 'bij'?

Xop, moest heeeeeel erg lachen om je verhaal van de hond. Hilarisch!!!! En dat je t ook nog durft op te biechten **grijnz**

Hier is t weer eens zo'n ochtend..... Ik zou eigenlijk op dit moment mijn 1e rijles hebben. Vanmorgen verslapen, in 15 minuten aangekleed en gegeten, kind op de fiets weggebracht, volgens mij kwam ik bijna paars weer thuis, belt de man om 8.10 op, dat ie een lekke band heeft en pas volgende week dinsdag weer een gaatje heeft. Dat is net de ochtend dat Marit naar de psz moet maar goed, anders wordt het weer een week later..... Getver, hoe gaan we dat nou weer logistiek oplossen. De oppas gebeld (die had een lekke band 'voorspeld', bizar gewoon) en Marit vermaakt zich daar kostelijk, ligt gillend van de pret op de grond dus die mocht nog wel even blijven. Nu is t nog te vroeg om met keiharde muziek op te gaan schoonmaken (bovenbuurman slaapt nog volgens mij). Hmmm wat zal ik eens gaan doen.
Balen Tiramam, dat het niet door ging. Wens je alvast veel succes met lessen.

Wanneer heb je je diploma uitreiking??
Diplomering is de 28e, hoelaat enzo weet ik nog niet. Heb gelukkig de 29e een dienst kunnen ruilen, we zullen wel laat terug zijn en dan komt de sint in het dorp van mn ouders, hele happening altijd.

Je humeur alweer wat opgeknapt?
Goedemorgen!

Eerst even Indian jaloers maken Milena moest ik om 800 uur wakker maken. Ha, ik was zelf al helemaalgedouched en aangekleed en ik had het ontbijt al klaar gezet en haar tas voor school ingepakt . Ze was heel erg moe van het weekend logeren. HAd ook nergens smiddags geslapen en wel heel veel gedaan. Ze had het supergezellig gehad. Zaterdag naar Sint gekeken in het dorpje van mijn ouders. Ze kent de Sint en de meeste Pieten (zo grappig en dat heeft ze dus ECHT niet door ). Maar ze kreeg dus lekker veel aandacht en pepernoten. Durfde de Sint een handje te geven en ze raakt er niet uitgepraat over dat die domme Pieten een hele berg pepernoten in de muts van haar jas gedaan hadden. Daarna nog Sintfeest met heel veel andere kindjes en dat vond ze ook allemaal prachtig. Daarna mocht ze savonds nog bij opa en oma de schoen zetten. Haha daar was ze eigenlijk helemala niet zo onder de indruk. Dat cadeautje was wel leuk, maar het gaat er nog niet in dat ze dat van sint gekregen heeft

Superjammer dat ik er zelf niet bij was, maar zij heeft zich zo vermaakt en mijn ouders en zusje hebben heel veel foto's gemaakt, dus dat is ook wel erg leuk!

Tira, oooooow zo'n ochtend. Haha erg hoor dat je hyperventilerend en paars aankomt en dat de band dan lek is . Nu heb je wel lekker tijd voor jezelf! Wilde je echt gaan poetsen? Is er niet iets anders (lees: leuks) wat je kan gaan doen?

Wonen jullie nu weer op het adres wat in de ak staat?

Scoob, balen dat je ziek was in het weekend! Oh en Jasper ook in het grote bed!

Pips, ik ben benieuwd naar de jurkjurk van Pipsie. Waarom moet je aan mij denken bij Fritzbox?????

Ben wel benieuwd of Papsie nog lief is trouwens .

Leuke aankopen heb je gedaan. Leuk is het om zo lekker te winkelen en spullen te kopen he?

Ahum, ik zie Milena bij zo'n speelgebeuren sowieso helemaal nergens inklimmen . Maar wij vinden het al snel leuk (Houten helemaal, haha want dat is maar een stukkie ), dus het maakt niet zoveel uit.

Q, vervelend dat gedoe op je werk. Ik hoop dat je snel een andere hele leuke functie aangeboden krijgt! Lukt het met het speenafbouwen? Milena is overdag helemaal van de duim af. Ze mag duimen in bed en dat doet ze nog wel. Maar ze pikt het helemaal als ze overdag niet kan duimen (soms wil ie er nog wel eens infloepen ). Ging eigenlijk heel makkelijk, dus hopenlijk bij jullie ook.

Weekend was heel leuk eigenlijk. Gewinkeld, bij Les Miserables geweest, euromast beklommen, lekker uit eten geweest, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gelopen (auau, mijn arme bekken en rug). Het was echt gezellig en ook fijn om zo er even uit te zijn. Jammer dat ik echt niet meer lang goed kan lopen. Schoonzusje kon af en toe een beetje negatief doen (dat vind ik wel moeilijk. Dan zegt ze dat er helemaal niks leuks is gebeurd dit jaar. En tja, ik snap wel dat het natuurlijk echt niet leuk is dat schoonvader overleden is hoor, maar ik ben wel weer zwanger geworden en dat is toch wel leuk. Of dat er uberhaupt noooooooit iets leuks gebeurd (en dat dan tijdens een weekendje weg dat we van mijn schoonmoeder krijgen) en dat zij nooooooooooooit meer iemand vindt en zij wil ook graag een relatie en kindjes enzo, maar dat zal bij haar wel nooooooit gebeuren. En ik snap die gevoelens wel, die zou ik waarschijnlijk zelf ook hebben. Alleen is het natuurlijk niet zo leuk om dat steeds te horen (want we kenne het verhaal inmiddels) en bovendien lijkt het dan alsof ze het ons niet gunt ofzo (dat wij wel samen zijn en kinderen hebben). En ik snap wel dat ze zich af en toe zo voelt. En ik weet ook wel dat ze ons eigenlijk niks misgunt, maar ik vind het niet zo aardig hoe ze dar soort dingen zegt en ze zegt het ook best vaak. Bovendien ben ik zelf nogal van kijken naar wat je wel hebt, omdat je wel heel erg kan gaan lopen sippen over wat allemaal niet leuk is, maar daar wordt uiteindelijk ook niemand blijer van. Dus ik snap dat dramatische gedoe dan niet zo goed).

Nou ja, maar verder was het wel leuk hoor!

Nu ben ik weer vrij, want niet gebeld voor werk. Gisteren vond ik het nog niet zo erg, want ik voelde me echt niet lekker (zere buik, bekken benen enz).Maar nu voel ik me prima, dus toch wel jammer dat ik niet werk vandaag. Maar, ik vermaak me vast wel bhoor
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hee Frans! Wordt je schoonzusje misschien extra op de feiten gedrukt als ze ziet hoe het kan zijn om een gezin te hebben? Ik ken t ook wel, kan strontjaloers worden als ik mensen een gelukkig gezinnetje zie vormen/worden (halve vriendenkring is zwanger of wil zwanger worden) maar ik zal t nooit zeggen. (ok hier nu wel, heb dr ook even over na moeten denken, tis echt echt echt niet zo dat ik t jou/jullie niet gun!!!). Wel heel jammer dat dat dan een stempel drukt op zo'n weekend.

Trek je het naar je toe omdat je haar ook wel weer begrijpt? Omdat je het zelf ook zo zou hebben? Misschien bedoelt ze t helemaal niet naar jullie toe, voel je je aangesproken omdat je t ergens ook zo voelt (hoop dat je m snapt zo, beetje wazig geloof ik).

Ken je dat tv filmpje waarin een juf zich voor de klas omkleed als sinterklaas? Als ze klaar is vraagt ze waar de juf is, en die kindjes weten het geen van allen. Wordt ook aan zon kindje gevraagd wie dat is voor de klas, vol overtuiging is t dan Sinterklaas! Bizar hoe het werkt, zo'n kinderbreintje.

We wonen idd weer op het eerste adres wat in de AK staat, heb m onderaan nog een x neergezet. Toen ik t zag (al die adressen) heb ik mezelf weer beloofd voorlopig niet weer te gaan verhuizen!

En nee, ik weet dus echt niet wat ik moet doen als ik ineens een paar uur 'vrij' heb. Hmm best een beetje sneu. Net boodschappen gedaan in alle rust en opgeruimd en koffie gemaakt. Zo Marit weer ophalen, ik moet vanavond werken en anders zie ik haar helemaal niet meer!

Deze week wordt sowieso beroerd, vanavond werken, morgen marit psz, savonds weer werken, ze gaat dan naar mijn ouders en blijft daar slapen, woensdagochtend solliciteren, donderdag marit psz en komt een vriendin (ok das niet beroerd) en vrijdag weer werken. Zou blij zijn als ik van die wisselende diensten af ben, das slopend en sneu voor Marit, die wordt alle kanten op gesleept.
Hey Tira,

Dat klopt allemaal wel wat je zegt over schoonzusje hoor. En ik begrijp echt haar gevoelens wel. Echt wel. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook zo voelen. Alleen horen we het iedere keer als we haar zien. En niet als in een mededeling, maar dan heel dramatisch gebracht. En ik snap die gevoelens wel, ik snap alleen niet waarom ze het steeds zegt. (en dit is de grootste gebeurtenis waarmee wij het 'beter'hebben, mijn man (haar broer dus) heeft ook een betere baan, hij verdient meer geld, haar vader (mijn schoonvader) die kluste meer in ons huis dan bij haar, enz) En ik vind het gewoon niet leuk om steeds te horen dat ons leven zoveel leuker is dan het hare.

Ik zit ook te denken waarom ik me er zo over opwind, dit is namelijk niet de eerste keer. Maar ik kan er niet goed tegen dat ze zo doet over haar vader (ook toen hij er nog wel was hoor), want ik mocht mijn schoonvader heel erg graag en wat zij over hem zegt is gewoon niet waar. Het is ook niet leuk voor mijn man, want het lijkt alsof ze hem dingen misgunt. Dat is denk ik niet zo, maar zo voelt het wel. En bovendien vind ik het zelf gewoon heel irritant dat ze alleen maar naar de negatieve dingen kijkt en niet naar de positieve.

En heus, ik snap negatieve gevoelens wel, die heb ik zelf ook. Alleen zou ik dat zelf dus nooit zo tegen andere mensen zeggen.

Bovendien hangt er dan steeds zo'n spanning. Je kan bijna niet vertellen bv dat we op vakantie gaan (gaan we niet hoor, maar bv), want dan gaat zij vertellen dat het voor haar zo rot is dat ze niemand heeft om mee op vakantie te gaanblablabla. Of dat er weer iets afgeklust is in huis, want zij heeft ook allemaal dingen in huis die stuk zijn en die moeten nog gedaan en wie gaat die nou doen en eigenlijk zou haar vader die doen, maar ja die kluste steeds bij ons en toen had hij voor haar geen tijd. Enzo.

Maar goed, dat lijkt nu niet zo, maar verder is ze wel heel leuk hoor. Ik kan alleen hier niet goed tegen (en dan vertel ik het liever tegen jullie dan dat ik een keer heel erg boos op haar word)

Maar dat ik nu zwanger ben, maakt dat ik me er drukker om maak hoor. De vorige keer heb ik me ook vreselijk over iets opgewonden wat het uiteindelijk helemaal niet waard was.

Klinkt inderdaad als een drukke week. mijn ervaring is inmiddels dat je je zelf drukker maakt over het gesleep met je kind, dan kind zelf .

Ik vind het trouwens helemaal niet gek dat je af en toe jaloers bent. Dat snap ik echt wel hoor! Ik zou het zelf ook zijn. Het is ook leuk om een gelukkig gezinnetje te zijn. Zo ben ik zelf best jaloers op mensen met een vaste baan, of mensen waarvan de man niet zo vaak weg is. Of nou ja jaloers, meer dat ik dat dan zelf ook best zou willen. Lijkt me heel normaal eigenlijk.

Ik vind het ook supersuperknap van je dat je alles zo in je eentje doet. Kind opvoeden, verhuizen, afstuderen, een baan zoeken!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
En Tira, dat soort dingen mag he best zeggen hoor. Ik vind het echt normaal. Alleen is het anders als ik dan hier bijvoorbeeld niet meer kan opschrijven dat ik zo blij ben dat mijn man weer thuiskomt, omdat jij dan ieder moment heel boos kan gaan posten dat jij geen man hebt en dat dat niet eerlijk is en dat je vast nooit meer iemand gaat vinden enzo.

(haha en zelfs al zou je dat posten, dan kan ik tenminste bij jou mijn computer nog uitzetten )
Wat je kan doen als je alleen bent:

*forumen

*een boek lezen

*heerlijk op de wc zitten zonder dat er een kind aan de deur rammelt/ brult voor de deur dat ze er ook in wil/ heel hard en dramatisch valt en getroost moet worden/ op schoot zit

* boodschappen doen/even door de winkels lopen

*chocoladereep eten zonder dat kind ook wil of je je schuldig voelt omdat je kind aan een appel hebt gezet en dat kind kwijlend toekijkt

* spullen eens uitzoeken en opruimen

*eeeh nog meer?
precies frans, zoveel wat je kan doen als je alleen bent, maar als je alleen bent is samen zijn ook weer veel leuker.

Q, ik hoop dat je een nieuwe baan binnen de organisatie aangeboden krijgt, die voor jou ook leuk is.

Rest groetjes en haaaai....

heb buikpijn en sjees op en neer naar de plee. Irritant.....zit nl op mn werk.

jasper vond de intocht geweldig. Heel voorzichtig zwaaien naar klaas en de kadootje in zijn schoen helemaal geweldig.

meccano voor 2 +, een uil.

oef, ik ga weer ff rennen
koffie, zwart graag...
Haha, Indian, moet wel lachen: jij vindt half 7 te vroeg, wij vinden het redelijk op tijd en zijn blij dat het geen 6 uur is

Tira, ik heb in het geheim contact met sinterklaas, goed he?

Q, hopelijk pakt het goed voor je uit!

Das wel jammer, Frans, dat je schoonzus zo negatief is. Een keer zeggen is prima, maar daarna moet ze er ook klaar mee zijn, vind ik. Zeker als ze het elke keer zegt dat je haar ziet, jullie kunnen er ook niets aan doen tenslotte.

Beterschap Syl!

Ik heb een poging ondernomen Lynn in bed te leggen. En ze is er even in blijven liggen, alleen niet geslapen. Nu staat de tv aan (intocht, had ik opgenomen) en ze zit met de trein te spelen. Waar we nu echt megaveel van hebben trouwens, schoonzus heeft alles wat zij had aan ons gegeven, echt super!

Pips, ben erg nieuwsgierig naar de jurk. Foto?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
oeiiiiii Syl, aan de bananen en beschuitjes? Getver, je kan je zo slap als een dweil voelen met diarree.

Marit is net opgehaald door mn moeder, die was doodmoe. Zal daar waarschijnlijk wel slapen (doet ze hier nooit meer). Werd ik net gebeld of ik morgenochtend kon komen werken ipv morgenavond. De dienst van morgenavond was ook al geruild dus met andere woorden, morgenochtend of niet. Nu heb ik t geld gewoon echt heel hard nodig dus kon ik weer zien te regelen dat ze morgenochtend op de psz beland en daar ook weer gehaald wordt. Bleeeeeeeeegh ben t zo zat, als invalkracht heb je je maar te voegen, inspraak kan je wel vergeten. Moet nu tot 22u werken en morgen weer om 6.45 beginnen. Gelukkig kan ze tot woensdagmiddag bij mn ouders blijven, wat dan weer betekend dat ik haar tot dan helemaal niet meer zie. Is voor haar wel rustiger, daar blijven ipv heen en weer gevlieg maar ik vind dr maar niks aan zo. Idd ik vind het erger dan zij.

Hmm wanneer is je schoonzusje jarig? Bestaan er geen kluscursussen *grijnz*. Ik kan daar dus echt niet tegen, als je zeurt over dingen die (in huis) moeten gebeuren probeer je het eerst zelf maar. Ondertussen draai ik mn hand nergens meer voor om (ok een lampje boven de spiegel in de badkamer, maar dat heeft ook gewoon met veiligheid te maken, ga ik niet bij 'buurman en buurmanklussen'). Lekker zellufdoen dus, zeker als je je ergens aan ergert.

Heb je dr wel eens iets over gezegd tegen haar? Misschien is ze zich dr helemaal niet van bewust.

Zo ugh ik heb gesproken, ik ga weer verder met mijn koffie en chocoladereep (ben kotsmisselijk intussen maar hij moet en zal op), heb je raad ter harte genomen hoor, chocola en forummen!

syl legt een stapel papier voor zich zodat het lijkt alsof ze werkt en intussen hier tikt. Kijk ik ff naar beneden, ligt de stapel ondersteboven

Tis gelukkig al iets afgezakt, hoef niet meer te sprinten.

Idd banaantje op en bruine boterham met kaas maar nog niets gedronken. Moet ik eigenlijk wel even doen.

balen Tira dat je idd maar moet opdraven wanneer zij dat willen.
koffie, zwart graag...
Wow, veel geschreven.....

Ja Tiramam, mijn humeur is weer goed.

Ben nu alleen heel erg moe, dus duik dadelijk mijn bed in. Yuma ligt er net in, maar is nog niet zo van plan te gaan slapen.

Frans, da's niet gezellig/leuk als je schoonzus zo reageerd. Je mag best wel eens af en toe dippen, maar je moet ook positief blijven!!! (vind ik dan tenminste erg belangrijk, ben denk ik ook wle positief ingesteld)

Hey maar waar ligt Houten in hemels naam???

Beterschap Syl, hopelijk knap je snel weer op.

Hahahaha tja je moet het wel goed neerleggen als je wilt doen lijken alsof je werkt!!

Tiramam, je mag als invalkracht ook gewoon weigeren dat je die dienst draait. (oke ik snap dat je het geld heel goed kunt gebruiken, maar daar even los van)

kwijlt hier helemaal weg van alle chocolade!!! Vind dat zoooo lekker, maar ben er ook achter gekomen dat dat zoooo niet goed is voor mij (mijn darmen) dus heb het weinig meer in huis, maar ooooo zo'n zin erin.

*duikt nu snel de kelder in op zoek naar iets met chocolade*

Dat is niet fijn Tiramam dat je marit zo lang niet ziet.

Juul, leuk dat je zoveel van een trein hebt gekregen. En de intocht hebben wij ook opgenomen.

Nou duik ook ff mijn bed in, hopelijk slaapt Yuma dadelijk ook.
Hai,

Oww diarree is altijd zooo erg. Nog afgezien van dat het pijn doet en vervelend is, is het ook nog eens genant om op je werk steeds naar de wc te moeten.

Tira, kijk mooi dat je wat aan mijn tips hebt . Ik zit nu naast een bijna lege pot kruidnoten te forummen . Balen zeg dat je niks te kiezen hebt als invaller. Ik ook niet helaas. Vandaag is een werkdag en ik heb dus geen werk. Niet echt leuk. Mijn geluk is dat mijn man evt genoeg verdient om rond te komen.

Voor jou is het extra vervelend om je eigenlijk alle werk moet aannemen wat je kan krijgen. Wel fijn dat je flexibele oppas hebt trouwens.

Vandaag gaat het lekker. Beetje huis gepoetst. Zo boven nog even flink aan de gang. Dan ga ik de zolder nog maar even opklimmen om babyzooi van Mileen eraf te halen en uit te zoeken. Denk ik. Of op de bank tijdschtiftjes lezen, hmmm. Erg hoor zo ongegeneerd luieren
Tira, je had toch gesolliciteerd? Is dat wat geworden?\

Hey Indian *zwaai*. Is Yuma nog gaan slapen?
sinds begin vd middag hoefde ik niet meer te rennen.

wat een opluchting.
koffie, zwart graag...
nog even 2 verhaaltjes die ik kwijt moet.

Jasper komt vanochtend de slaapkamer in en zegt: mama, hier, asjebief.

Steekt zn vingertje uit en ik moet daar iets vanaf pakken. Ik pak t in de schemer ervanaf. Wat is dat Jasper. Neus.

Wat?? Heb je mama je snotje gegeven. Ja. Begint te piepen, steekt neus naar voren. mama nog een, pakken!!

Kon er nog een vangen. Dank je wel schat. erg lief van je.......

Vlak erna klimt hij bovenop me, draait zn gezicht en neus naar me toe. Nog een mama. Echt...mn hele ochtend was goed

Gisteren zitten we de 25 meeste...levensovertuigeningen...te kijken op sbs.

In de top 5 stonden 2 belgische gabbers. Die begonnen te gabberen en gekke bekken te trekken. Je zag ook fragmenten dat ze op een house party aan t feesten waren.

jasper glijdt van de bank, gaat voor de tv staan en zegt: kijk mama, kijk.

En gaat ze na staan doen. het was nog goed lijkend op gabberen ook.

Ik sprint naar de filmcamera en gelukkig, hij heeft het diverse keren gedaan zodat we het mooi konden vastleggen.
koffie, zwart graag...
Fijn Syl, dat de wc race over is!!!

Nee, Yuma is niet meer gaan slapen, ja nu slaapt hij. Net 35min gewandeld, wilde eerst op de fiets gaan, maar bedacht me dat ik hem beter in de wandelwagen kon "gooien" zodat hij misschien in slapa zou vallen, en tada, hij slaapt. niet zo'n handig tijd stip maarja. Straks wel nog een gezellig kereltje.

Ja tiramam, je sollicitatie is toch deze week??? Wanneer, dan ga ik hard duimen en een kaarsje aan steken.

Ik ook niet meer geslapen trouwens, wel een paar keer bijna weggedoeseld op de bank. Maar er liep hier een ruim 2 jarig kind rond, hihi, wat zijn moeder geen dutje gunde. Maar komt goed.

Eten is al klaar, straks naar de cursus met de hond. En dan niksen!

Morgen ook nog vrij, heerlijk, moet echt even bijtanken, gister werken was toch erg zwaar.

Nou tot straks
Fijn dat je je beter voelt, Syl. Leuk om te lezen over Jasper!

Tira, succes met werken morgen, wat een geregel zo zeg.

Ik zit er even doorheen. Laat ik voorop stellen dat Lynn echt een hele lieve meid is, ze knuffelt heel graag, zegt al dagen tegen me dat ik haar vriend ben en I love you. Ik zit er doorheen vanwege de momenten dat ze als een blad aan een boom omdraait. De bom barstte na het eten. Ze zat te knoeien en te klieren met haar vla, zat te dreinen, maar wilde niet zeggen wat er was. Ik wilde haar nog eens duidelijk maken dat ze gewoon moet zeggen wat er is en niet moet gaan huilen, maar ze onderbrak me door me meerdere keren keihard in mijn gezicht te slaan. Ze ziet het als een spelletje, ik heb haar op de gang gezet, maar ze bleef niet zitten. Ik heb haar steeds teruggezet, waarop ze steeds ging lachen als ik haar terugzette en me nog een paar keer sloeg. Uiteindelijk sloeg ik door, heb haar op de mat gezet en ben in de keuken een potje gaan janken. Man kwam me troosten en riep Lynn erbij om te laten zien hoe verdrietig ze me maakte. Dat maakte maar even indruk, hoewel het wel voorbij was daarna. En ik weet dat ze het doet omdat ik haar zo na sta, maar ik begin me onderhand wel af te vragen wat ik verkeerd doe...
Juul
Tuurlijk vind je Lynn lief. Ik weet ook niet of je iets verkeerd doet. Als ik het lees, dan denk ik dat ik het ook zo zou doen. Duidelijk laten merken dat het niet mag en dan in de hoek. Maar men Lynn heeft teperament zat zeg.

Misschien eerder ingrijpen? Dus 1 keer waarschuwen als ze zit te knoeien, als ze niet luistert, eten afpakken en verder geen woorden aan vuil maken? Zodat het niet de kans krijgt te escaleren?

Ik denk dat Lynn moe is en dan niet meer voor rede vatbaar zeg maar. Dat heeft Milena ook wel eens. Als ik dan echt op mijn strepen ga staan, dan raakt ze helemaal over de zeik (en ik ook). Dus ik probeer dat soort situaties te voorkomen door snel in te grijpen of af te leiden. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het bij jullie gaat en of dat dan ook kan.
Ik waarschuw Lynn ook en daarna zet ik haar vla aan de kant. Dan klimt zo op tafel om er bij te kunnen en ook dat mag niet. Of gooit andere dingen die toevallig in de buurt staan op de grond.

Klopt dat ze moe is, maar ik heb haar vanmiddag weer niet aan het slapen gekregen. En 's ochtends is het half 7. Even dacht ik dat ze vanmiddag zou gaan slapen, ze lag in bed, ik lag ook op bed en het was even stil. Tot ik haar ineens mijn kamer in hoorde komen, op bed klimmen en zei: mama, ik heb gepoept. Ja, dan slaapt ze daarna dus echt niet meer. Morgen nieuwe poging. En een hele rustige dag van maken, ik heb geen plannen (alleen een paar pakjes die bezorgd worden, moet ik dus toch al voor thuisblijven), gaan we maar rustig aan doen samen en veel spelen en kleuren enzo. Vanmorgen heb ik ook bewust het zwemmen overgeslagen, vanwege vernoeidheid en omdat ik geen zin heb om met een dwars kind in het zwembad te gaan liggen. Ik probeer in ieder geval ook veel aandacht te geven als ze iets goed doet. Als ze goed zit te eten, of lief zit te spelen of als er iets heel goed lukt. Zodat ze door krijgt dat het leuker is om positieve aandacht te krijgen dan negatieve.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven