Maak ik mij terecht zorgen of is dit nog normaal?

11-08-2020 21:47 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu zeven weken oud. Het is ons eerste kind dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik weet dat de eerste drie maanden pittig zijn en dat de huilpiek rond zes weken is en dat het na 3 tot 4 maanden allemaal beter wordt. Maar ik vraag me af of het gedrag van mijn zoontje nog binnen het normale babygedrag valt of dat ik me terecht zorgen maak.

Hij heeft veel last van darmkrampjes en ik vermoed verborgen reflux. Dat hebben veel baby's natuurlijk. Ik heb alleen het gevoel dat het met mijn zoontje steeds slechter gaat. Overdag wil hij alleen nog maar in de draagdoek slapen of in een wipstoeltje zitten. Liggen wil hij niet (lang). S nachts sliep hij best goed. Echter krijgen we hem nu al een paar avonden niet/moeilijk in slaap. Hij is nu al 4 uur wakker en is echt moe maar komt niet in slaap. Bij ons op de borst sliep hij eerst ook, maar dat wil hij nu ook niet meer sinds ruim een week. Als we hem nu in de draagzak zouden doen dan zou hij meteen in slaap vallen. Ook na de laatste nachtvoeding valt hij niet meer in slaap en ben ik s ochtends al vanaf half 6 6 uur op. Eerst nam ik hem dan bij ons in bed zodat we samen nog verder konden slapen. Maar dat wil hij dus niet meer
Het drinken gaat onrustiger (overstrekken, aan tepel trekken, niet aan willen happen) en hij drinkt slechter (zou aan het warme weer kunnen liggen. In de auto in de maxi cosi huilt hij heel hard, in de kinderwagen huilt hij ook. Dus op pad gaan met kinderwagen of auto kan ook niet, want hij huilt letterlijk de hele tijd. Dit was eerder ook niet zo. Hij lijkt alleen maar comfortabel te zijn als hij rechtop gehouden wordt.

Zelf zit ik er wel een beetje doorheen en vraag me echt af of dit wel normaal is en hoe ik de komende dagen/weken door moet komen. Ik kan voor mijn gevoel letterlijk en figuurlijk geen kant op. Ik probeer aan alle kanten hulp te vragen. Voor mn zoontje al bij huisarts geweest en bij de hap omdat hij niet meer stopte met schreeuwen en overduidelijk last van zijn darmen had. Ben twee keer bij een osteopaat geweest, die heeft wel zijn darmen wat rustiger gekregen. Heb meerdere keren de vragenlijn van het cb gebeld maar ok krijg daar alleen maar de standaard adviezen maar die passen we allemaal al toe. Heb dit besproken tijdens de eerste afspraak op het consultatiebureau maar daar kreeg ik te horen dat het er nou eenmaal bij hoort.

Voor mezelf ook hulp gevraagd via huisarts maar kan pas over 3 weken terecht bij een poh. Dus daar heb ik nu weinig aan. Heb familie ingeschakeld om me te komen helpen en die komen ook 1 of 2 dagen per week een dagje helpen. Mijn man neemt zoontje vaak meteen over als hij thuis komt van zijn werk en in de weekenden maken we een verdeling zodat we alletwee even vrije tijd hebben.

Isndit nou normaal babygedrag of moet ik toch even door gaan zeuren bij huisarts/consultatiebureau?
Twee tips (heb niet alles gelezen):

1. Accepteer dat de situatie nu zo is en voorlopig zo blijft.
2. Huilbaby's willen nog wel eens primair reageren op hoe jij je voelt. Je kunt ze een beetje als spiegel zien: als jij je rot voelt of onbehaaglijk of je zorgen maakt, dan gaat een baby die daarvoor gevoelig is daardoor huilen. Dus kalmeer, accepteer en ga gewoon wat series kijken of netflix met de baby tegen je aan. Zorg ervoor dat je niets anders hoeft van jezelf.
Aardbei_86 schreef:
12-08-2020 06:52
. Zorgt er ook voor dat ik ga twijfelen aan mezelf als moeder. Waarom kunnen andere moeders dit allemaal wel en heb ik er zo veel moeite mee.

Nee, niet doen hoor! De ene baby is de andere niet. Bij mij was het mijn tweede baby die heel erg bewerkelijk was. Ik was dus al een ervaren moeder, gelukkig maar, want anders had ik het misschien ook op mijzelf betrokken.

Ik maakte mij wel zorgen dat de moeilijke babytijd een voorbode zou zijn van een moeilijke kindertijd. Was totaal niet nodig geweest: na een maand of vier waren het gehuil, het ongemak en de ontevredenheid over en leek het haast alsof we een andere baby in huis hadden. Kind was een heel erg makkelijke en tevreden peuter en is nu nog steeds helemaal niet moeilijk in de omgang.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
12-08-2020 09:57
Twee tips (heb niet alles gelezen):

1. Accepteer dat de situatie nu zo is en voorlopig zo blijft.
2. Huilbaby's willen nog wel eens primair reageren op hoe jij je voelt. Je kunt ze een beetje als spiegel zien: als jij je rot voelt of onbehaaglijk of je zorgen maakt, dan gaat een baby die daarvoor gevoelig is daardoor huilen. Dus kalmeer, accepteer en ga gewoon wat series kijken of netflix met de baby tegen je aan. Zorg ervoor dat je niets anders hoeft van jezelf.
Zeker waar. Ben ik me ook bewust van. Alleen ik merk dat ik het moeilijk kan accepteren. Ik kom het huis bijna niet meer uit zowel met als zonder baby en het voelt zo eenzaam. Met baby is krijsen en zonder baby is thuis krijsen. Bij man gelukkig wel minder. Ik ga wel het huis uit zo af en toe. Laat opa en oma oppassen voor eventjes. Maar helemaal fijn en ontspannen de deur uit is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Vrees dat 'het huis niet uitkomen' er toch ern beetje bijhoort bij zo'n kind. Hij is nog maar 7 weken he, het wordt vroeg of laat echt beter. Dat is dus een stukje acceptatie, heeft tijd nodig. Mijn kinderen zijn nu kleuters en de echte vrijheid om te gaan en staan wanneer en waar je wilt mis ik nog steeds.

Wat iemand zei over gaan werken, ik was na 4 maanden zo gesloopt door slaapgebrek dat ik gewoon niet meer functioneerde, en niet eens durfde auto te rijden. Ik ben dus juist 2 maanden langer thuisgebleven en toen kon ik t wel aan. Maar goed dat was ook mijn 2e, had naast de drakenbaby ook nog een dreumes rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi aardbei,

Sorry niet alles gelezen. 1e pagina en laatste pagina. Maar wilde je even een hart onder de riem steken en mijn ervaringen delen.

Met 7 weken was bij mij bv ook heel zwaar. Kleintje had veel krampen. Veel huilen. Overstekken etc. Ik ben overgestapt op flesvoeding omdat ik 12x voeden in 24 uur (dat was op verzoek 🙈) niet meer trok. Na veel zoeken uiteindelijk een fles gevonden die hij neemt (zoek een fles die een brede speen heeft die de borst nabootst zoveel als het kan) Het duurde echt wel even voordat hij goed kon drinken en het accepteerde.

Laat iemand anders de fles geven. Jou associeert hij met bv en dat wil nog wel eens verwarrend zijn. Ook als je gewoon bv blijft geven is het wel handig dat hij flesje accepteert.

Het heeft nog weken geduurd inclusief een complete break down huilsessie van mij. Ouders gebeld en die zijn bijgesprongen (ben alleenstaande moeder) die hebben voedingen overgenomen en zijn met de kleine uren wezen wandelen zodat ik even kon bijkomen. Toen ik rust had en het allemaal beter kon relativeren ging meneertje ook ineens beter drinken en kwam er rust. Geen tot weinig krampjes en langzaam steeds meer drinken.

Ik hoop dat er bij jou ook ineens een breekpunt is en dat die snel komt. Het is gewoon klote, je voelt je tekortschieten (wat niet zo is!). Houd de plasluiers in de gaten. Zolang je kleine Nog genoeg plast krijgt hij voldoende vocht binnen. En blijf aandringen bij huisarts als je vermoed dat er echt meer aan de hand is.

Heel veel sterkte
Aardbei_86 schreef:
11-08-2020 22:05
Dunstan babytaal ben ik al bekend mee. Mijn gevoel zegt inderdaad dat er meer aan de hand is. Maarja, dat is maar een gevoel nergens op gebaseerd. Vandaar ook hier mijn vraag ik weet niet goed wat normaal is.
Moedergevoel is wel heel belangrijk hoor. Goed dat je dat benoemd!
Als jij het gevoel helpt dat het “niet klopt”, toch maar weer naar de huisarts.

Ik weet wel dat mijn zoontje rond die weken ook veel aan het huilen was. Van die periode zie je vrijwel alleen foto’s dat hij bij mij in de draagdoek hangt.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Even een virtuele knuffel!

Je doet het goed, echt!

Wat al meerdere keren gezegd is, blijf je moedergevoel volgen!
Als ik het goed gelezen heb, overstrekt je kindje zich ook vaak?
Mijn oudste deed dat ook, was ook erg veel onrustig.
Osteopaat heeft niet echt geholpen. Pas toen ik zelf een kinder fysio en op hun advies bij een manueel therapeut kwam ging het vele vele malen beter.

Nu net een New born van een week oud met een behoorlijk pittige start met een week nog in het ziekenhuis moeten blijven maar vind het weer heftig zo'n kleintje!
Ook is onze peuter best temperamentvol dus wij zijn nu heel erg een weg aan het zoeken.

Goed dat je hulp hebt gevraagd! En als werken na je verlof nog niet gaat dan is dat zo he!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen wilden de eerste 3 maanden alleen op me liggen of in de draagzak. Spuugden ook veel. De middelste was helemaal drama die huilde dag en nacht, van alles laten onderzoeken en je krijgt dan te horen dat je kind temperamentvol was. Dat kan gewoon niet dacht ik maar hij is nu 3 en ontzetten driftig, gooit regelmatig van alles door de kamer, sliep jaren niet dus ik denk toch echt een temperamentvol kind.
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks schreef:
12-08-2020 10:49
Hoi aardbei,

Sorry niet alles gelezen. 1e pagina en laatste pagina. Maar wilde je even een hart onder de riem steken en mijn ervaringen delen.

Met 7 weken was bij mij bv ook heel zwaar. Kleintje had veel krampen. Veel huilen. Overstekken etc. Ik ben overgestapt op flesvoeding omdat ik 12x voeden in 24 uur (dat was op verzoek 🙈) niet meer trok. Na veel zoeken uiteindelijk een fles gevonden die hij neemt (zoek een fles die een brede speen heeft die de borst nabootst zoveel als het kan) Het duurde echt wel even voordat hij goed kon drinken en het accepteerde.

Laat iemand anders de fles geven. Jou associeert hij met bv en dat wil nog wel eens verwarrend zijn. Ook als je gewoon bv blijft geven is het wel handig dat hij flesje accepteert.

Het heeft nog weken geduurd inclusief een complete break down huilsessie van mij. Ouders gebeld en die zijn bijgesprongen (ben alleenstaande moeder) die hebben voedingen overgenomen en zijn met de kleine uren wezen wandelen zodat ik even kon bijkomen. Toen ik rust had en het allemaal beter kon relativeren ging meneertje ook ineens beter drinken en kwam er rust. Geen tot weinig krampjes en langzaam steeds meer drinken.

Ik hoop dat er bij jou ook ineens een breekpunt is en dat die snel komt. Het is gewoon klote, je voelt je tekortschieten (wat niet zo is!). Houd de plasluiers in de gaten. Zolang je kleine Nog genoeg plast krijgt hij voldoende vocht binnen. En blijf aandringen bij huisarts als je vermoed dat er echt meer aan de hand is.

Heel veel sterkte
Bv op zich heb ik niet zoveel moeite mee. Dat liep/loopt altijd goed. Alleen drinkt mijn zoontje nu onrustiger en weinig en overstrekt zich vaak. Dus het lijkt alsof het bij hem lichamelijk niet lekker zit. We geven hem ook regelmatig een flesje en daar drinkt hij gewoon uit dus dat kan hij. Ook bij mij drinkt hij uit een flesje gelukkig. Die break down huilbuien heb ik ook al meerdere keren gehad. Verschrikkelijk!

Heb bewondering voor je als alleenstaande moeder!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
12-08-2020 12:53
Bv op zich heb ik niet zoveel moeite mee. Dat liep/loopt altijd goed. Alleen drinkt mijn zoontje nu onrustiger en weinig en overstrekt zich vaak. Dus het lijkt alsof het bij hem lichamelijk niet lekker zit. We geven hem ook regelmatig een flesje en daar drinkt hij gewoon uit dus dat kan hij. Ook bij mij drinkt hij uit een flesje gelukkig. Die break down huilbuien heb ik ook al meerdere keren gehad. Verschrikkelijk!

Heb bewondering voor je als alleenstaande moeder!
Ah fijn dat hij wel het flesje accepteert. Maar dan wel moeilijk om te zien en merken dat er voor je gevoel iets niet goed zit.
Blijf gewoon aandringen bij de huisarts. Hopelijk kun je snel terecht.
En misschien verdwijnt het wel ineens en drinkt hij ineens weer goed. Frustrerend als je niet weet wat er is en hoe lang het gaat duren. En moeilijk om te weten wanneer je het gewoon moet uitzitten en wanneer het iets anders is. Twijfel in ieder geval niet aan jezelf. Je doet het hartstikke goed. Neem hulp aan waar aangeboden zodat jij even een adempauze hebt af en toe. Dat is zo nodig. Spanning en vermoeidheid leidt tot een vicieuze cirkel bij jezelf en je kleine dus af en toe er uit stappen is heel goed.

Sterkte en ik hoop snel op verlichting voor je kleintje en dus ook voor jou
Alle reacties Link kopieren
Krampjes had mijn zoon ook erg. Wat bij hem goed leek te helpen waren probiotica druppels.
Osteopaat zou ik voorzichtig mee zijn.

En ja, het wordt echt beter. Maar daar heb je op dit moment niet zoveel aan natuurlijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook nog aan dacht; zou het kunnen dat je een heel heftig toeschietreflex hebt?
Door het onrustige drinken heb ik een keer een lactatiedeskundige mee laten kijken die me hierop wees.
De melk spuit als het ware dan achterin het mondje, waardoor de baby onrustig wordt/los gaat laten.
Oplossing was; aanleggen, als je het toeschietreflex voelt komen even afkoppelen en eerste melk in een hydrofiel weg laten lopen, daarna opnieuw aanleggen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
13-08-2020 14:35
Waar ik ook nog aan dacht; zou het kunnen dat je een heel heftig toeschietreflex hebt?
Door het onrustige drinken heb ik een keer een lactatiedeskundige mee laten kijken die me hierop wees.
De melk spuit als het ware dan achterin het mondje, waardoor de baby onrustig wordt/los gaat laten.
Oplossing was; aanleggen, als je het toeschietreflex voelt komen even afkoppelen en eerste melk in een hydrofiel weg laten lopen, daarna opnieuw aanleggen.
Ben bij een lactatiekundige geweest omdat zoontje nog niet goed kon aanhappen in de 1e week. Later nog een check gehad bij haar. Ze zei dat ik een sterk toeschietreflex heb, maar dat hij dat wel kon handelen.

Ik heb contact opgenomen met het consultatiebureau. Ik kan morgen terecht en dan zal ik mijn zorgen bespreken.
Alle reacties Link kopieren
- Chapeau voor alle maatregelen die je al hebt genomen. Je komt verstandig, goed geinformeerd en gestructureerd over.

- Antwoord op je topictitel: Nee het is niet normaal en ik vind dat je je terecht zorgen maakt.

- Met de klachten van jouw baby zou ik de huisarts net zo lang benaderen totdat ik het gebeuren aan een kinderarts mocht voorleggen.

- In mijn ervaring doet het CB alles af als 'normaal', dus verwacht daar niet teveel van.

- Praatjes zoals "je baby voelt jouw spanning en gedraag zich daarnaar" vind ik bullshit, in ieder geval bij een moeder zoals jij. Dat zou ik dus lekker even naast je neerleggen.

- Heel veel kracht gewenst, ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie aanbreken!
Aardbei_86 schreef:
13-08-2020 21:33
Ben bij een lactatiekundige geweest omdat zoontje nog niet goed kon aanhappen in de 1e week. Later nog een check gehad bij haar. Ze zei dat ik een sterk toeschietreflex heb, maar dat hij dat wel kon handelen.

Ik heb contact opgenomen met het consultatiebureau. Ik kan morgen terecht en dan zal ik mijn zorgen bespreken.
Bij mij werd de toeschietreflex na een aantal weken te sterk. Ik paste de truc van afkoppelen en melk weg laten stromen toe. Zorgde voor veel rustiger drinken en minder geworstel (desondanks dronk mijn jongste nog regelmatig veel te veel, waardoor hij minimaal 1 keer per dag, maar meestal vaker, de complete voeding weer uitspuugde).
Alle reacties Link kopieren
Hier zeer herkenbaar! Mijn dochter was een baby met sterke eigen wil, want zo noemde ze dat 13 jr geleden! Als moeder voel je dat er iets mis is, je neemt al de goede stappen.

Bij reflux baby's (ik had er gelukkig 2, waarvan mijn eerste dochter hele flessen terugspuugde ook rustig 3 uur later en mijn zoon met verborgen reflux) doen je al wat nodig is.
Heeft hij al medicatie?
Staat het bed al schuin (dat heb ik nog niet kunnen lezen)?
En zorg voor regelmaat!
Ook bv baby hebben behoefte aan regelmaat.
En regelmaat betekent niet voeden om 9-12-15-18 etc
Nee dat betekent als altijd hetzelfde doen, waardoor ze zo weinig mogelijk prikkels krijgen (ze hebben al genoeg te dealen met de reflux)
Dus wakker worden, voeden, verschonen/ badje, aankleden, even 'spelen', draagdoek en weer slapen. Alles in hetzelfde ritme, dan weten ze op gegeven moment waar ze aan toe zijn, zelfs op die leeftijd.

Mijn dochter sliep 10-10.45 en van 13.00-13.45 en daarna in haar puckababy de hele nacht omdat ze kapot was, overigens wel een kind wat altijd veel wakker is gebleven.... met 2.5 klaar deed ze middagslaapje meer...
Hier was inbakeren wel een uitkomst voor haar en mijn zoon ook, wel had hij elk slaapje een huilmomentje van 10 min (maar die sliep overdag rustig 6/7 uur).
Alle reacties Link kopieren
@java bedankt voor je compliment. Ik merk dat dat me goed doet!

@alecta mijn gevoel zegt dat het niks met de borstvoeding te maken heeft. Ik zal sowieso nog wel even het toeschietreflex in de gaten houden. Wel kan hij in het begin gulzig drinken en dan koppel ik hem altijd even af (wat een verschrikkelijke term vind ik dat toch! Haha). Het onrustige drinken begint ook pas na een minuut of 7 drinken. Wellicht komt een volgend toeschietreflex niet snel genoeg op gang.

@zeepdoos. Alles al geprobeerd. Bedje en box staan al weken schuin met boeken eronder. Inbakeren met puckababy en pacco ook gedaan. Gebruiken nu de puckababy de pacco was nog wat te groot en afgelopen dagen te warm, maar die wil ik na het weekend weer gaan proberen kijken of dat nog scheelt tov de puckababy. We hebben ook een vast ritme, niet gebonden aan tijden, maar wel een vaste volgorde. Enige wat we (voor zover ik kan bedenken) nog niet geprobeerd hebben is johannesbroodpitmeel. Ben daarbij bang dat hij extra last krijgt van zijn darmen. Als ik het probeer dan neem ik wel de zuivere johannesbroodpitmeel en niet de nutriton. Wellicht scheelt dat. En medicijnen hebben we ook nog niet. Wellicht dat dat nog een optie is, maar wederom vrees ik dan voor de darmen. Maarja je moet wat...

Verder lijkt hij wel steeds onrustiger te worden. Vannacht na de voeding van 3 uur wilde hij niet in bedje, was erg aan het trappelen, liet harde scheten, buikje rommelde. Ook in de draagzak wordt hij onrustiger en moet ik tussendoor vaker lopen om hem rustig te houden. Als ik wat achterover ga hangen in de stoel om zo zelf ook wat te slapen wordt hij meteen onrustiger.

Naja ik heb straks afspraak bij het cb. Ik heb me voorgenomen wat duidelijker en assertiever (niet mijn sterkste kant) te zijn in dat er verder gekeken moet worden. Al is het maar om de lichamelijke oorzaak uit te sluiten. Misschien kan ik me er dan makkelijker bij neerleggen dat het gewoon is zoals het is en we er gewoon doorheen moeten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste ook regelmatig bij cb aan de bel getrokken maar voelde me daar niet gehoord.
Maar ik hoop voor jou dat ze je wel degelijk op weg gaan helpen bij je afspraak straks. Is soms ook maar net de juiste treffen...
Wat je zegt, standaard adviezen die je zelf al toepast.

Schiet me nog te binnen dat probiotica hem ook heel erg heeft geholpen bij het handelen van de krampjes én goed ontlasting te kunnen krijgen

En zoals in mn eerdere post, ik voelde me pas gezien en gehoord bij de fysio en de manueel therapeut.

Allemaal dingen die ik nu zoon 2 er is veel eerder zou aanpakken. Wij hebben echt lang gerommeld toen...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Tip: ga naar de huisarts, heb je meestal meer aan dan aan het cb. Sab simplex, al eerder genoemd, kan helpen tegen kramp. En verder sterkte, het wordt waarschijnlijk echt beter, al kan je je dat nu wellicht niet voorstellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Slapen deden mijn kinderen inderdaad alleen in de draagdoek als ik liep, maar dat geldt denk ik voor de meeste baby's.
De ellende met baby's is dat ze met een maag- darmstelsel dat nog niet volledig af is ter wereld komen, dus dat brengt ongemak met zich mee.
Ik kon hier echt een duidelijk verschil merken zodra ze wat ouder waren. Dan was er ook steeds meer een duidelijke reden voor huilen, ik vond dat echt makkelijker.

Medicijnen voor reflux vond ik een naar idee, omdat er nog zo weinig bekend is over de lange-termijngevolgen. Nu konden we de kinderen ook redelijk goed tevreden houden door heel veel met hen rond te sjouwen (de komst van mobiel internet bij de jongste was echt een revolutie in deze) en ze groeiden ook goed. Als dat anders is heb je uiteraard niet altijd een keuze.

Qua temperament: de makkelijkste baby is nu ook veruit het rustigste kind en de lastigste baby is er een, die ook nu nog zeer aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
@ alecta medicijnen voel ik me ook nog niet ok bij en mijn man ook niet. Het cb stelde dat wel voor.

@belle73 hebben infacol gebruikt. Deed vrij weinig. Is ook niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt. In ons geval helaas dus niet.

@krullen-bol het cb dacht best aardig mee. Stelde inderdaad ook voor om de fysio in te schakelen. Daar heb ik dinsdag en afspraak mee. Hoe heeft de fysio jullie kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Fysio niet, chiropractor en osteophaat wel.

En probiotica voor baby's
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
14-08-2020 19:49

@krullen-bol het cb dacht best aardig mee. Stelde inderdaad ook voor om de fysio in te schakelen. Daar heb ik dinsdag en afspraak mee. Hoe heeft de fysio jullie kunnen helpen?
Heel fijn te lezen dat er meegedacht werd!
Fysio constateerde hier dat zoon last had van nekwervels die vastzaten.
Dit is toen losgemaakt door een manueel therapeut.

Daarna verder met fysio aan huis voor oefeningen.
Manueel therapeut 3x geweest en later nogmaals (maand of 2 verdee) toen ik zelf zag dat zoon weer vast ging zitten.

Hopelijk gaat de fysio iets voor je kunnen betekenen!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
14-08-2020 21:18
Heel fijn te lezen dat er meegedacht werd!
Fysio constateerde hier dat zoon last had van nekwervels die vastzaten.
Dit is toen losgemaakt door een manueel therapeut.

Daarna verder met fysio aan huis voor oefeningen.
Manueel therapeut 3x geweest en later nogmaals (maand of 2 verdee) toen ik zelf zag dat zoon weer vast ging zitten.

Hopelijk gaat de fysio iets voor je kunnen betekenen!
Ik hoop het ook! Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat het ook zomaar niets kan doen helaas.

Wat waren de klachten van jouw zoon voordat de fysio ingeschakeld werd?
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
15-08-2020 09:05
Ik hoop het ook! Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat het ook zomaar niets kan doen helaas.

Wat waren de klachten van jouw zoon voordat de fysio ingeschakeld werd?
Voornamelijk het overstrekken, niet kunnen ontspannen, dus ook slecht drinken daardoor, maar we zagen het als eerst aan de voorkeurshouding.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven