Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Frans, wat een wijsneus die Milena, ik moet erg om je verhaal lachen. De lichtgeraaktheid is erg bekend, we hadden het er net over, sinds een week is het weer helemaal mis, om alles wordt Lynn ineens weer heel snel boos. Vandaag was de laatste schooldag en vanmiddag en vanavond ging er heel wat mis. Nu vakantie gelukkig en gaan we uitrusten.

Indian, ik ben bang dat ik beter af kan zeggen voor 2 augustus. Ik wil het eigenlijk liever niet, maar het is wel verstandiger. Lynn logeert komende week (woe-za) bij mijn ouders en de woensdag daarop (4e) gaan we op vakantie. Het wordt anders allemaal een beetje te druk voor haar ben ik bang.

Het blijft wel kwakkelen met D zeg. Hopelijk knapt hij nu echt snel op! Voelt hij zich er ook naar onder?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
.
Fijn dat jullie nu ook vakantie hebben, Indian!

Het komt er vast nog wel een keer van, en anders een keertje in de winter naar Chimpie Champ.
Ik ben even los gegaan op de site van de V&D, heel veel besteld en maar 50 euro kwijt. Dinsdag is het er al, ben benieuwd. Het is wel allemaal voor volgende zomer (Lynn) of de winter (Sam).
ja
Indian, je blijft kwakkelen met zn allen he. Hoop dat er voor jullie betere tijden aankomen.

Is D niet allergisch voor dieren of hooikoorts oid?

Die Milena, echt een giller! Had ook een actie van Jasper kunnen zijn.

Die stond vandaag in de supermarkt: ik moet plassen.

Wij zeiden: je wacht maar totdat we thuis zijn. (onder t motto wildplassen zijn we aan t afleren en aanwennen om thuis voor t weggaan goed te plassen)

Liep hij vlak daarna even weg, wij dachten zn koekjes pakken.

Komt hij terug: ik heb geplaaahaaaast.

Was hij de winkel uitgelopen en vlak naast de ingang tegen de gevel aan staan plassen!!!! En daar staan ook de winkelwagentjes dus mensen hebben op hem nog moeten wachten ook. Shocking!!!!!!!!!!!!!

Wij waren niet blij. En zonder iets te zeggen de winkel uitgelopen en ook nog zn wildplasactie.

(dat we later tegen elkaar zeiden dat hij wel assertief en vindingrijk was, hebben we maar buiten zn gehoorafstand gezegd)

Met E gaat nu alles goed. Even wat opstartprobleempjes gehad maar is een super lief vrolijk en tevreden meisje.

Slaapt al sinds 1,5 week oud 8 uur per nacht door, soms zelfs langer. Met mij gaat ook alles goed naar omstandigheden. Rustig opbouwen. Ik moet van fysio 3 x per dag stuk wandelen. E vindt dat helemaal geweldig en ligt lachend te kijken en met haar armpjes te zwaaien. Zodra we weer binnenkomen moet ze huilen omdat t feest weer afgelopen is. Gek mens

Jasper is gek op zn zusje en is trots op het grote broer zijn. Neemt dat ook erg serieus qua zorgen, beschermen.

En hij vindt t stoer. Dit is mijn zusje, alleen van mij en van niemand anders.

Frans, mooie vakantiefoto's

Merel, wat heb je gekregen voor je verjaardag?

Juul, waar ga je naartoe met vakantie?
koffie, zwart graag...
Zo, even schrijven op deze regenachtige zondag.

Mijn bezoek is net de deur uit. Via een site waar ik op zit, een aardig man leren kennen en die kwam vanochtend even een bakkie thee drinken. Leuke man, alhoewel hij nog erg jong is. 30 jaar!

Ben erg into de mannen momenteel. Deze week al 2 nieuwe ontmoet. En gisterenavond is mijn minnaar nog langsgeweest. Niets te klagen, dus.

Frans: wat een actie van Milena. Erg slim bedacht. Ach, het zal toch wel meevallen met dat scheurbuik gevoel. En zeker als je ze nu volstopt met fruit moet het helemaal goed komen. Wel fijn dat de vakantie zo goed bevallen is.

Indian: arme D, al die ellende. Zou het dan ooit eens ophouden. Gelukkig dat hij er niet onder lijdt, qua zijn humeur. Leuk hoor dat vakantiezwemmen. Gaat Yuma dan zijn diploma halen tijdens het vakantiezwemmen?

Juul: lekker dat jullie nu ook vakantie hebben. Jammer dat Lynn weer zo uit haar dak gaat. Hopelijk krijgen jullie bij de psycholoog binnenkort goed advies hoe hier mee om te gaan.

Is Sam nu al geholpen ivm eventuele buisjes?

Syl: leuk te horen dat het met E zo goed gaat. En fijn dat het met jou ook beter gaat. Elke keer weer een stapje vooruit.

Indian: wil je het schema nog aanpassen bij Emdin: dol op DVD Elias, boerderij en lekker spelen met vriendjes?!

Morgen weer werken, lekker een korte week deze week, slechts 28 uur. Vrijdag naar de kapper toe, lekker mijn haar weer laten doen. En nu moet ik nog wat verzinnen voor mijn zus haar verjaardag, morgen.

Altijd lastig, want ze weet niet wat ze wil hebben. En Emdin wil geen tekening maken. Klein draakje, af en toe.

Geniet van de zondag!
ja
Mijn zusje is nu aan het bevallen!! Men wat spannend! Ik had gezegd dat ik niet op de hoogter gebracht wilde worden, aangezien ik de vorige bevalling de hele nacht wakker gelegen heb met mijn mobiel in de hand en ze pas om 5 uur sochtends bevallen was (en ik dus al vanaf 2000 uur op mijn nagels aan het kluiven was), maar ze heeft me toch gesmst en bovendien versprak mijn vader zich . Ook zenuwachtig denk ik. Ik ben zooooooo benieuwd hoe het zal gaan en ik verheug me zo op babyknuffelen met mijn lieve nieuwe kleine neefje

Bojan heeft nu krentenbaard,dat is heel besmettelijk, vooral voor kinderen. Volwassenen zijn vaak al immuun ertegen. Milena heeft er gelukkig geen last van. Vervelende is dat hij zichzelf besmet door te krabben. Nu trekken de plekken wel echt weg gelukkig. Ik zwachtel hem helemaal in en hij moet 3 keer per dag schoongemaakt en gezalfd worden. Dat vindt hij dus echt niks. helaas gaat morgen mijn cliniclown (man ) weer aan het werk, dus zal ik het alleen moeten doen. Hij heeft er nu niet zoveel last nmeer van. Had hij wel, slecht slapen veel huilen. Zielig hoor. naast die krentenbaard had hij ook weer een eczeemaanval, de huid was helemaal stuk en daar is die bacterie van de krentenbaard weer in gaan zitten. Vandaar dat ik ook hormoonzalf smeer. Dat helpt wel heel goed trouwens. Morgen zou hij eigenlijk weer naar het kdv gaan. Eerst maar eens kijken hoe die plekken er morgen aan toe zijn. Op zich de krentenbaard als het behandeld wordt niet besmettelijk, maar ik wil toch niet dat hij andere kindjes aansteekt. Maar als mijn zusje vanancht bevalt, wil ik toch wel erg graag op kraambezoek morgen en dat is handiger zonder Bojan

Q, wauw wat een drukte met je mannen zo Heb je al iets verzonnen voor je zus. Ik heb wel eens een oude tekening van Milena gepakt (die doet soms aan lopende band tekenen) en gegeven. Alleen beetje jammer dat ze zelf heel verbaasd zei dat ze die tekening helemaal niet speciaal voor de jarige gemaakt had, nee hoor mama.

Syl die Jasper. Grapjas. Zo dacht hij, dat zal ik eens zelf oplossen .

Fijn dat het nu met E wat beter gaat! En met jou ook, zeker met de gezellige wandeltherapie. Leuk hoor. Ik zal je binnenkort even hyven voor een kraambezoekdate

Wauw en Yuma die zo goed kan zwemmen!!! Milena gaat alleen met vleugeltjes en zwemband het water in . Dat is echt een angsthaas, dus dat wordt nog wat met zwemmen. Man heeft er een trauma van en we hebben samen afgesproken dat ze geen diploma;s hoeft te halen, maar wel moet leren zwemmen. Bojan daarentegen die probeert nu al te zwemmen . Pas waren we bij een meertje en daar kroop hij steeds zo ver het water in dat hij moest zwemmen om zijn hoofd boven water te houden. Kon ik hem steeds opdreggen, sukkeltje
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Joehoe ik heb een neefje!!!! Het is hartstikke snel gegaan en we gaan staks op kraambezoek! Ik ben benieuwd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Haha Frans, ja dat doet D. ook. Die is echt niet bang, als dat zo doorgaat heeft D. heel snel zijn diploma's als het zover is.

Gefeliciteerd met je neefje. leuk.

Hoe is het vandaag met Bojan zijn krentenbaard??
Frans gefeliciteerd met je nieuwe neefje! Leuk en fijn dat alles zo vlot is gegaan.

Ik ben terug van weekje op de camping in ouddorp! Heerlijk gehad, super lekker wee en Valentijn heeft zich kostelijk vermaakt met de kindjes die daar ook waren. Vandaag weer werken en alle zooi wegwassen, maakt niet uit of je 1 week of 3 weken gaat de zooi is hetzelfde

Syl fijn dat je vooruit gaat!

Indian kan Yuma al zonder bandjes enzo zwemmen? Dat is echt heel knap voor de leeftijd!

Hai ladies,

Back in Town! Zaterdagnacht weer thuis gekomen. Vreselijk lange rit met veel files....maar veilig thuis!

Ff eggo berichtje: We hebben ons huis verkocht!!!! Al in de 1e vakantieweek. Voor de vraagrpijs en we moeten er al uit per 1 sept! Nou kan dat want nwe huis staat leeg....

Hele vakantie al aan bedenken geweest hoe we alles gaan aanpakken! Echt supergaaf!

Zometeen gaan we met kids nog een keer huis bekijken en wat dingen opmeten. Kids vinden het ontzettend leuk om naar binnen te gaan. We hebben wel voor de ramen staan loeren omdat huis leeg staat, naar binnen is wel spannender natuurlijk. Verder vandaag aktes tekenen voor verkoop oude huis en nieuwe huis.

Frans gefelciteerd met je neefje! Is ie 25 of 26e geboren?? (26e is wel heel mooie dag!)

Kom snel weer.....
Gefeliciteerd Frans! Hoe heet je neefje? Is alles goed gegaan?

Scooby, gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Dat is echt snel gegaan en dat in deze tijd, goed zeg.

Jij bent vandaag jarig toch? Gefeliciteerd

Frans, beterschap met Bojan, sneu voor hem zeg.

Kindjes zijn hier zaterdagnacht uit logeren geweest, Sam had niet zo best geslapen, hij was 's nachts erg gedesoriënteerd wakker geworden, wist niet waar hij was en was overstuur geraakt. Schoonouders konden hem uiteindelijk gelukkig troosten en met een lampje aan was het toen weer goed. Gisteren wilde bij vervolgens niet bij mij uit de buurt, begon te huilen als ik even wegliep (waren tot 's avonds nog bij schoonouders). Nu is alles weer goed, ik hoor 'm nu wakker worden geloof ik.
.
Heee hallo!

Scoob; wat geweldig dat jullie huis verkocht is! Super! Kun je je helemaal uitleven op je nieuwe huis.... Veel plezier daarmee!! (Ik weet nog dat in de 6 mnd dat we ons oude huis al wel verkocht hadden maar nog niet in ons nieuwe huis konden, we ontzettend veel voorpret hebben gehad. Lekker tijdschriften inneuzen om ideeen op te doen, wegdromen over badkamer vernieuwen enz enz. Leuk!!!)

En vandaag ook nog jarig??? Dan dubbel gefeliciteerd!!

Fijn, Merel, dat je weekje weg nog even prettig was. Tja, als de kindjes zich lekker vermaken en vriendjes kunnen maken, dan heb je het als ouder nou eenmaal ook prettig. Vreselijk dat ik mezelf dat zie typen, maar het is toch echt zo .

Frans; gefeliciteerd!!!! Super, man!! Heb je lekker gesnuffeld aan dat kersverse babietje?! Heerlijk, toch....

Och jee, en krentebaard..... wat vervelend! Gelukkig hebben mijn kids dat hier nog niet opgelopen. Maar 't is zooo besmettelijk, dat het er vast nog wel eens van komt....

Jee, wat goed zeg, dat Yuma zijn A al bijna heeft. Sophie gaat vanaf medio september beginnen met leszwemmen; zal nog wel een jaartje duren voordat zij haar A heeft!!

Wat me weleens door het hoofd schiet als ik jouw berichtjes lees.... Ikzelf vind dat zwemmen een redelijke aanslag is op kinderlongetjes, -huidjes, -oortjes en -weerstand. Het was me al wel eens opgevallen als ik zo door de jaren heen weer eens een "zwemaanval" kreeg, en veel met de kids ging zwemmen. Prompt werden ze verkouden, Lieke's eczeem verslechterde, Sophie oorontsteking enz. Ook vanaf Lieke's eerste zwemles vorig jaar mei, had ik het idee dat het lichamelijk best een aanslag was en dan niet vanwege het conditionele! (En dan zwemmen wij ook nog eens in zo'n hypermodern zwembad waar ze geen direct chloor meer toepassen, maar het water ontsmetten m.b.v. elektrolyse van een zout. Dat zou minder belastend zijn voor huid, haar en ogen en overgevoeligheden)

Met andere woorden; kan het zijn dat D. zo kwakkelt met longen/oren/ademhaling vanwege het zwemmen??

Nah ja, hoe dan ook.... ik hoop voor jou en je kleine kereltje dat ie snel opknapt en uit die kwakkelput komt!! Mag nu wel eens, toch?!

Oh jaaaa, en die vieze AB-tjes. Heb nooit begrepen waarom ze AB voorkinderen niet allemaal vloeibaar en met een lekker smaakje maken. Sommige medicijnvormen en smaken zijn echt werkelijk NIET in kinderen te krijgen!!

Q. weer helemaal into de mannen . Geweldig vind ik dat, toch! Ben bijna jaloers .

Oh, ik moet echt weer wat doen. Best veel achterstallig gedoe, zo op de eerste dag na mijn vakantie! Tot straks!
.
Ah, oke. Ik vond het ook al wel heeeeel snel gaan, maar aan de andere kant; je hebt soms van die natuurtalenten .. .

Oh, dus je zwemt al niet meer met D.! Ja, en inderdaad is dat dan weer het goede van zwemmen; dat hun longinhoud er van vergroot. Maar omdat Lieke er als jong dreumesje zo slecht op reageerde (w.b. ziek worden, oorontsteking enz enz), ben ik er toen toch mee gestopt....

Goh, zo'n stickersysteem ken ik helemaal niet! Best oke; veel positievere benadering en ook veel minder "belastend". Tenminste, de kids van Lieke's groep waren gewoon zenuwachtig bij proefzwemmen en afzwemmen! Heel sneu. Dit systeem klinkt veel vriendelijker!

Juul; hoe is ie met Lynn? Ben benieuwd welke tips en tricks je krijgt! Alleen al het er eens met een professioneel iemand over hebben en erkenning krijgen lijkt me trouwens al een fijne winst.

Sophie heeft de laatste maanden ergens "last" van.

Sjongejongejonge, wat kan ze ongelooflijk dwars zijn! En die boze buien die ze krijgt om werkelijk NIETS! Unbelievable. Ze schreeuwt dan de longen uit haar lijf, staat helemaal stijf uit, schopt tegen alles aan, gooit met alles wat voorhanden is enz. Wij zetten haar dan op haar kamer om af te koelen, en als de boze bui over is moet ze heel verdrietig huilen. Beloofd beterschap, praat er goed over met ons en een uurtje later kan het zomaar weer zover zijn. Zuchttttt.

Zo ken ik haar niet (altijd pittig geweest, maar niet op deze manier), dus ik hoop dat dit ook een faaaaaase is. Frustratie ofzo?! No idea.

Scoob alles geregeld bij notaris!? Leuk verjaardagscadeautje! .
Sjee, ik las net iets over een wipstoel met trilfunctie.... Dat zal toch niet waar zijn?!?! Of heeft een van jullie ook zo'n ding?

Ik loop echt achter.....
He Xop, die dingen zijn er al eeeeeeuwen hoor!!!

Tegenwoordig heb je ook van die slinger wipstoelen.

Ik heb nog een ouderwetse ha ha

Hier hebben ze badjes. Badje 1 tm 4. Bij 4 zwemmen ze daarna af. Dus ze vragen steeds: in welk badje zit Jasper??

Maar Jasper zit dus op een particuliere zwemschool en die hebben niet dat systeem. Hij begint 28 augustus voor zijn A

Emdin en Jasper zwemmen toch ook al voor hun A?

Xop, klinkt lastig die aanvallen.

Jasper heeft nu echt brutale buien. Grote mond, boos worden en niet luisteren. Maar ja, hij zit op de bso tussen 4-12 jarigen dus hij leert genoeg daar.

Meest vervelende is dat als hij iets niet mag of krijgt, hij t zelf even gaat regelen.Met zn slimme vindingrijke hoofd krijgt hij ook nog eens alles voor elkaar.
koffie, zwart graag...
Jaaa, psies... die "zelfstandigheid"... Af en toe allemaal heel knap, maar toch word ik er boos om. Kom op zeg, als ik zeg dat het niet mag, ga je niet stiekum proberen het op een andere manier voor elkaar te krijgen. Grom. (Alhoewel ik af en toe versteld sta van haar vindingrijkheid en slinksheid )

Tja, en da's inderdaad een nadeeltje van de BSO. Naast het feit dat ze enorm veel speelgoed tot hun beschikking hebben, er ontzettend leuke aktiviteiten gedaan worden en ze er erg veel goeds leren, leren ze er helaas ook ongewenst taalgebruik (!) en ongewenst gedrag. Maar goed, het is allemaal nog wel te corrigeren, dus komt wel goed denk ik .
Nou inderdaad! Je mag niet naar buiten. Hop, sleutel gepakt, deur open en hop buitenspelen.

Of zoals vd week in de winkel: ik moet plassen!!

Je wacht maar totdat we thuis zijn (onder t motto aanleren om thuis te gaan en niet overal te wildplassen/in winkels plassen)

Meneer was de winkel uitgelopen en naast de deur tegen de gevel aan staan plassen. Zelf broek open gemaakt, ding eruit, plassen, alles weer opbergen en broek dichtmaken.

En dan terugkomen met een na na na naaaaaa naaa stemmetje: ik heb lekker geplaaaahaaaaast.

Om je dood te schamen
koffie, zwart graag...
Hahahaha, als buitenstaander vind ik 'm wel geweldig

(Maar als moeder begrijp ik jou ook erg goed, hoor!!)
Uhuh, toen we s avonds aan tafel zaten zei ik droog: ach ja, in ieder geval hoeft hij later nooit op een assertiviteitstraining.....

Wij kunnen er ook om lachen, alleen niet waar hij bij is.

Maar ik vind het ook asociaal. Hij stond dus ook nog eens in de weg voor iedereen die een winkelwagentje nodig had.

Dus in de winkel hebben genoeg mensen ons aangekeken: ah, dat zijn die tokkie ouders!
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven