Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Indian, zwemmen is niet altijd goed voor de longen, mijn neefje wordt ontzettend benauwd van chloor en gaat zelfs overgeven ervan. Hij heeft wel diagnose astma, misschien dat dat nog uitmaakt.

Meer longinhoud komt ook door betere conditie denk ik?

Oei Xop, klinkt heftig. Bij ons gaat het dus al een goed jaar zo. Hopelijk duurt het bij Sophie korter!

Morgen weer naar de psych voor Lynn, ben benieuwd. Gisteravond nog enorme boze bui omdat ze bepaalde schoentjes wilde hebben en ze niet kreeg.

Hier een hele gewone wipstoel hoor. Al zit Sam er bijna niet meer in nu hij zelf kan zitten.

Oooh, Syl, daar zou ik me ook voor schamen, hoe vindingrijk het ook is.

Vandaag met Sam bij de kno geweest, alles was goed. Het gaat nu ook echt wel goed, dus ik wacht het gewoon maar af, als het in het najaar erger wordt, kunnen we altijd nog naar de kinderarts.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nou, ik hoop ook dat het van kortere duur is, Juul!!

Mooi dat alles goed was bij de KNO; hele geruststelling nietwaar?!

Als je nog eyeopeners hoort bij de psych t.a.v. boze buien, dan hou ik me aanbevolen!!!
Oh ja, enneh... slingerwipstoelen??? Wat zijn dat nou weer. Djeez, ik ben echt oud. Trilwippers, slingerwippers.... what's next?!
Alvast een paar tips, Xop:

Probeer te begrijpen waarom ze boos is. Dat hoeft niet eens een directe aanleiding te hebben, soms komt het ook door iets dat een dag eerder is gebeurd (iets op school, logeren etc), of iets dat nog gaat komen.

Slaapt ze goed?

Benoem waarom ze boos is. 'Jammer he, dat je niet nog een snoepje mag. Morgen mag je er weer een' en toon begrip.

Laat haar uitrazen. Soms kom je er gewoon niet achter en kun je haar het beste even laten uitrazen, vaak helpt dit goed (en vaak ook niet).

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn man hier beter in is dan ik. Ik ben vaak wat meer no-nonsens: en nu is het klaar en leg ik je in bed en ga je slapen. Maar goed, vaak werkt bovenstaande aanpak ook wel. Vooral als je erachter kunt komen waarom ze boos is en je dat kunt benoemen. Dan kun je daarover praten.

Mochten we nog meer tips krijgen dan zal ik ze hier delen.
.
Hoi!

Juul, succes morgen bij de psych. Ik ben benieuwd wat ze (? toch) gaat zeggen.

Begrip tonen helpt inderdaad vaak. Man is hier niet goed in, die denk al snel; stel je niet zo aan . Ik heb dat soms ook wel eens, maar Mileen kan echt verdrietig zijn om dingen die in mijn ogen niet belangrijk zijn. Vandaag nog tranen met tuiten gehuild omdat bepaalde schoenen stuk waren gegaan (die ze daarvoor maanden niet gezien had en ook te klein waren), eerst dacht ik jee kom op zeg, die schoenen had je toch al niet meer aan. Maar ja zij huilde echt omdat nu haar mooie groene (ja ze heeft op groene schoenen gelopen, tis nog steeds haar lievelingskleur) schoenen nu stuk waren. Troosten, wat jammer he dat ze stuk zijn, ze waren ook zo mooi, helpt dan veel beter dan boos worden of roepen dat ze nieuwe krijgt. Zij moet haar emotie kwijt, ook als ze boos is (ja ik snap wel dat je nu lekker tv zit te kijken en dat het niet leuk is om de tv nu uit te zetten, maar we moeten toch ook Bojan halen van het kinderdagverblijf, want hji wil ook graag naar huis. Jammer he dat je nu Pippi Langkous niet even af kan kijken) of gevallen is (ik zag dat je viel, dat was best hard he, de grond trilde helemaal).

Vandaag nog een keer op kraambezoek geweest bij mijn neefje Daarna met de bus en de trein terug, leuk hoor. We reizen eigenlijk nooit zo met het ov, dus erg leuk als we het toch een keer doen.

Bojan mocht naar het kinderdagverblijf omdat hij niet meer besmettelijk was. Ingezwachteld en wel. Het eerste herstel ging snel maar nu wordt het maar langzaam beter. HIj heeft zelfs weer wat nieuwe plekjes op zijn arm . Hj moet nog twee keer per dag schoongemaakt worden en 3 keer per dag ingesmeerd. Man is weer aan het werk, dus ik mis hierbij nu een cliniclown, ik hoop zo dat het snel over gaat nu.

*In de auto mIlena en ik waren aan het zingen: het regent het regent de pannentjes worden nat, er kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat. Verbaasde stilte op de achterbank: Mama, die soldaten vallen toch in een gat?*

Ik moet ook de he-le dag vragen beantwoorden: mama wat deed jij voordat ik er was? Mama wat zit er eigenlijk in je? Mama, als Bojan 4 is, hoe oud ben ik dan? Mama, hoe kan T nu grote broer zijn, hij is toch nog maar 1? Mama hoe ver weg is een ster? Mama als ik dan een verrelijker heb kan ik dan op de ster kijken? Mama toen jij klein was en jullie op vakantie gingen was tante M dan de baby en jij de grote zus? Mama waar gaat poep naar toe? En nu na uitleg: mama wordt dit poep of plas? Mama waarom hebben wij een auto en waarom gaan we dan nu op de fiets. Waarom moet Bojan in de buggy zitten en ik niet? Mama in de winkel dan moeten we eerst een meneer of een mevrouw vragen en dan naar de kassa gaan he. Waarom?

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAA ik word er stapelgek van!!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
wow
slingerwipstoel. Stoel aan een slingerarm die van links naar rechts slingerd. Je hebt ze ook die van voor naar achter schommelen en er echt als een soort schommel uitzien.

Gemak dient de mens ofzo?

Juul, hoe ging t met lynn?

Frans, oeeeeehhhh wat vermoeiend!!!! Hoe komt ze er allemaal op he. Jasper heeft t ook, maar niet zo diepgaand nog.

Knappe yuma.

Ik ga er een voeden en dan naar mn bed.
koffie, zwart graag...
Hoi!

Heb kids mee naar het werk, dusseh.... heb geen tijd te typen
kom even zwaaien
Ben er weer en ben bijgelezen. Pfieuw dat was wel een heeeel lang stuk, nu geen puf meer om te reageren. Morgen of later wel weer.

Het gaat hier wel goed (ging het lange tijd niet op meerdere fronten). Blij dat alles wat gesetteld is weer. Pips is twee weken droog geweest op vakantie, we zijn de grens over en ja hoor.... ze plast weer een paar keer per dag in haar broek. Aaaargggghhh.... Ik kan er onderhand ook geen geduld meer voor opbrengen. Afijn, diep ademhalen enzo .

Iemand hier nog ervaring met gluten en caseinevrij dieet? Daar ga ik mee beginnen binnenkort. Brrrrrrr.....tis voor een goede zaak maar men ik zie er zo tegenop!
Lang verhaal op hyves gepost.
He shit, dan baal ik weer als een stekker dat ik niet op Hyves zit.... Anyway; ik denk dat het de uitslag is van de psych over Lynn, en ik hoop van harte dat het allemaal meeviel!

Pips; goed je weer te lezen! Fijn dat dingen weer wat ten goede zijn gedraaid, maar heeeel spijtig dat het met de zindelijkheid van Pipsie niet zo lekker loopt.

En Indian, hoe gaat het nu met D. (en Yuma)?
Ik zal eens kijken of ik je email ergens heb Xop. Het is niet heel heftig hoor, maar gewoon nogal privé om op een openbaar forum te zetten.
Ik heb je gemaild, Xop
Zo, even mijn afwezigheidscore opkrikken :-).

Ik heb vanochtend bedacht dat ik de rest van de vakantie de touwtjes eens wat meer laat vieren (daar waar het kan want ik zit zelf in nogal een traject maar juist daarom wellicht). Oef, lekkere zin was dat... Geen zin om em te verbetereen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan want ik ben met name van plan om het tov de meiden wat gemakkelijker te doen: iets minder consequent, iets later op bed etc. Wat gemakkelijker koken etc.

Damn, wou even een lange posting sturen maar de meiden bedenken net nu dat ze me met veel vragen willen storen. Later maar weer dus.
, jaaaa , typen waar kids bijzijn is een hele kunst! Daarom forum ik in verloren minuutjes op het wer, hahaha.

Pips, als je het zelf aankan om de touwtjes ietsje te laten vieren, is dat wel lekker denk ik. Het huis hoeft niet altijd superschoon, de kids hoeven niet per se iedere dag de schijf van vijf (ff 4, tegenwoordig?), een keertje wat minder slaap is ook niet zo erg enz enz.

Juul, dank! Ik heb trouwens ook maar eens een hotmailadres aangemaakt; sophielieke@hotmail.com . Leek me wel handig!
Pips, ik heb jou ook ergens over gemaild.

Haha, dat lukt mij ook nooit zo goed als de kinderen aandacht willen, dan stel ik het meestal maar even uit. Hoewel Sam zich erg goed zelf kan vermaken, die scharrelt zo 3 kwartier over de vloer, op zoek naar snoeren waar hij zijn tanden in kan zetten En Lynn speelt veel met de buurkindjes, dan hoor ik haar ook niet zo veel.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met wat meer vierende touwtjes, Pips.

Ik zal 'm opslaan, Xop!
Hoi Xop en Juul,

Het gaat met name om de touwtjes naar de kinderen toe. Ik ben strak en wil eens kijken wat er gebeurt als ik wat minder strak ben. Zo zit jongste hier nu dus naast me steeds omdat ze niet wou slapen. Normaal hebben we daar een drama om, nu heb ik het laten begaan. Benieuwd of het haar opbreekt vanmiddag. Pips ligt lekker en braaf te knorren. We gaan straks naar een vriendin (van beroep ook nog opvoedkundige of zoiets ). Daar wil ik het ook eens aankaarten. Zij vind nl. dat ik het nogal geweldig doe, maar ik wil eens wat anders proberen (haha, niet genoeg uitdaging op het werk, dat moet dan thuis gecompenseerd worden ).
Juul,ben nog denkende.
p
Hi Indian, heb je een fiets met trapondersteuning gekocht of een met een moter zodat je niet hoeft te trappen?

Fijn dat het nu met beide kerels goed gaat

Ben een kaart aan het maken voor een 45 jarig huwelijksfeest. Hele avond achter de pc aan het kloten geweest om foto's op maat te krijgen. Grrrr.... Enfin, nu snap ik het eindelijk :-). (Morgen weer vergeten zoals gewoonlijk .

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Ik ga met Pips naar het centrum van "grote stad" H morgen. Wurm komt nooit in een ander winkelcentrum dus die ziet morgen vast haar ogen uit (smiley met uitvallende ogen). Ik heb al twee jaar geen lenzencontrole gehad, vandaar het grote avontuur voor morgen Ik zit er aan te denken om er maar een grote dameslunch aan te koppelen. Lijkt me wel leuk voor haar, even helemaal alleen met mij en dan ook nog iets speciaals doen.

Verder een druk weekend met "moetjes""; huishouden (niets aan gedaan sinds thuiskomst vorig weekend) en wat vrijwilligerswerk dat dit weekend af moet (al drie weken uitgesteld).

Weet iemand waar je met flinke korting goede kwaliteit bestek cassettes kunt kopen. Wij willen een nieuwe set maar omdat die dingen erg duur zijn (vanaf 700 ongeveer, en dat is dan al met korting) wil ik me even wat verder orienteren.
.
Zo, eindelijk weer eens de rust in de tent om even mijn verhaal hier neer te zetten.

Sylvester: ja, Emdin is aan het zwemmen voor zijn A-diploma. Al moet hij nog een lange weg gaan, want hij zit pas in badje rood (1ste badje). Maar hij kan al meer, dan circa 2 maanden geleden. Het begin van het drijven, lijkt eraan te komen.. Hij is ook niet bang om koppie onder te gaan. En komt gewoon weer boven.

Indian: knap hoor dat Yuma al zoveel stickers bij elkaar gesprokkeld heeft. Hoe fietst de fiets? En hoe is het met D?

Pips: hoe was je dagje weg naar de grote stad en wat vond Pipsie ervan?

Frans: om helemaal gek van te worden, he? Als ze steeds maar waarom vragen, Net zoals Milena heeft Emdin er ook een handje van. Waarom dit, waarom dat. Alsof ik alle antwoorden weet, niet dus!

Juul: ik heb het verhaal op Hyves gelezen. Lastig hoor!

Scooby: leuk hoor om zo vlot al je plannen te moeten maken voor de inrichting van je nieuwe huis. Gaan jullie al spoedig verhuizen?

Xop: zo, zo, nu al een emailadres voor je kids?

Merel: nog naar het zomercarnaval geweest? Ik niet, veels te druk en dat gehang langs de route, das niets voor Emdin.

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel uitgespookt. Even vanmiddag naar de kinderboerderij in Rijswijk geweest en daarna gewoon weer terug naar huis. Emdin heeft toen een kinderfilm op ned3 zitten kijken en ik heb een spelletje gespeeld op de pc.

Morgenochtend komt er een nieuwe oppas kennis maken. Mijn eigen oppas is de hele maand augustus op stage in Tjechië. Dus ik ga nu gebruik maken van een oppascentrale hier in Delft. Ze komt 2 keer oppassen, op 4 en 18 augustus, dan ga ik lekker salsa dansen.Verder komt er morgenochtend ook nog een vriend van me op bezoek. Ohh, hij is zo leuk!

Zo, ff kijken op Emdin eindelijk slaapt en hoe hij ligt. Soms vind ik hem achterstevoren, ondersteboven terug in zijn bed. Meestal leg ik hem even in de normale houding neer. Chips, hij sliep nog niet en nu is hij weer klaarwakker. Stomme mama ook, nooit gaan kijken totdat je er zeker van bent dat het drakie slaapt !

Fijne avond allemaal!
;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven