Make up voor dochter van 8 jaar.

15-05-2011 22:22 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een titel die jullie vast wel even laat meedenken, haha!

Onze oudste dochter van ruim 8 jaar is vrijdagmiddag op haar gezicht gevallen.

Heel stom plat voorover, ze had haar handen op de rug want ze had net gerepeteerd met de majorettes en hield de baton nog vast.

Daardoor geen handen gebruikt om haar val te breken. Maar goed, dat even terzijde.

Nu is ze in haar gezicht nogal gehavend zeg maar, bovenop haar neus zit een korst, haar lip was gescheurd en ook boven haar wenkbrauw en op haar voorhoofd heeft ze korsten.

De korsten zijn nog niet heel donker, gelukkig waren de 'wonden' oppervlakkig.

Maar nu komt het: Uitgerekend morgen komt de schoolfotograaf en ze schaamt d'r echt heel erg. Eigenlijk wil ze gewoon niet op de foto, maar ik zou het erg jammer vinden dat zij dan ontbreekt op de groepsfoto en eigenlijk vind ik het ook jammer dat ze dan van groep 5 geen portretfoto heeft.

Ik zit dus te denken om haar iets van camouflage make up op te doen, of is dat heeeeel stom?

Wat zouden jullie doen, haar met gehavend gezicht laten fotograveren, of met wat camouflage of helemaal niet op de foto?

Het is geen halszaak hoor, gewoon even nieuwsgierig.

Ze draagt trouwens een bril, dus dat scheelt al een stukje bij de plek op haar neus. (Gelukkig had ze de bril echt 5 minuten voor haar val af gedaan!)
@Spectral, in dit geval zeg ik juist dat het absoluut niet uitmaakt maar is het juist mijn dochter die het heel erg vindt.

2 jaar gelden is ze op de foto gekomen toen ze de vijfde (of zesde) ziekte had. Ik vind de foto leuk, maar zij vindt 'm verschrikkelijk!
quote:spectral schreef op 15 mei 2011 @ 23:10:

En dan de volgende neer de beugel weg shoppen?

En de keer daarop de badhairday?

En dan de jeugdpuistjes?Ach, stel je niet aan. Het kind heeft niet de korsten standaard, het is een ongelukje. Normaal loopt ze niet met schaafwonden op haar snoet. Het zou dus best leuk zijn als die op een schoolfoto niet zichtbaar zijn.
Tssss overdrijven is ook een kunst!

Beugel zal ze er wel aan willen shoppen by the way, die staat op haar verlanglijstje!
Misschien staat het op de foto nog beter dat ze gehavend is van een valpartij, dan dat ze een laag camouflage heeft die er raar uit ziet (want camouflage op korsten wordt niet helemaal egaal). Make-up oogt soms ook wat geel of oranje, kan me voorstellen dat het erg zichtbaar is bij een kind.

Ik zou denken: klassenfoto gewoon met korsten op de foto.

Portretfoto andere keer doen (want waar ga je die voor gebruiken als ie op zo'n slecht moment is gemaakt?)

Fotoshoppen kun je vragen.
snap het wel, maar ik zou er nog niet eens over nadenken.. ik zou het eerlijk gezegd niet doen!!! ik denk dat het er nog minder mooi op wordt.... ik denk dat ik idd zou vragen of de fotograaf misschien wat weg kan fotoshoppen, en zo niet dan is het toch altijd aan jullie nog de keuze of je de foto's neemt??? tenminste bij onze school wel... desnoods neem je alleen de klassefoto als je meissie er zo mee zit. en voor hetzelfde geld valt de foto mee en wil ze ze wel!!!

succes!!!
Geen make-up op wonden smeren.

Gewoon niet doen.

Echt niet.

Zeker niet wanneer het jouw eigen make-up is, waarmee je met jouw handen aan hebt gezeten (bacteriën die zich kunnen vermenigvuldigen).

Niet doen.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind het iig heel bijzonder dat een kind van die leeftijd (8!) al zo enorm moeilijk doet over uiterlijkheden...
Ik zou er niet eens over nadenken om make te smeren op (schaaf) wonden. Liever niet mooi nu op de foto dan blijvende littekens door ontstekingen vanwege make up gebruik in het gezicht. Als je het echt erg vindt zou je kunnen vragen of ze willen fotoshoppen, maar ik zou dat juist niet doen omdat schaafwonden, blauwe plekken etc. nu eenmaal bij de kindertijd horen en het nu eenmaal is zoals het is.
Schoolfoto's worden altijd verwerkt via de computer, vraag gewoon of de foto's geshopt kunnen worden, is geen enkel probleem.

A.u.b geen make-up gebruiken op de wond.
quote:spectral schreef op 15 mei 2011 @ 23:17:

Ik vind het iig heel bijzonder dat een kind van die leeftijd (8!) al zo enorm moeilijk doet over uiterlijkheden...Kinderen zijn klein, maar ze zijn niet achterlijk. Ze weten ook wel dat je een korst ziet, en ze weten ook dat men, als ze foto's van ze zien, zeggen dat ze er zo leuk uit zien. Dat willen ze dus weer, want hee, kinderen - het zijn nèt mensen - zijn dol op complimenten.
Ik zou haar gewoon zo op de foto laten gaan. Ze is nog maar 8. Die schoolfoto's zijn later juist zo leuk om terug te zien en bijna iedereen kijkt wel met wat schaamtegevoel terug op hun schoolfoto's, al is het maar de (tegen die tijd) ouderwetse kleding. Gewoon lekker laten gaan dus, deze foto wordt weer een herinnering aan het kind dat ze nu is. (incl schrammen haha)
Die klassenfoto's zijn vaak niet zo groot, dus dan zie je de wonden waarschijnlijk niet eens duidelijk! En als de portretfoto toch niet leuk uitvalt kan je altijd nog besluiten om ze niet te kopen en zelf even naar de fotograaf te gaan.
niets aan doen en gewoon een foto laten maken. Later lacht ze erom
Make-up en fotoshop bij een kind van 8 met een paar (flinke) schrammen, waar gaat het over? Niet zo zeuren, gewoon op de foto. Er zijn zat arme kinderen in de wereld die nooit pasfoto's zullen hebben, of door ziekte nooit met een mooie snoet op de klassenfoto kunnen komen. Dan stellen die paar schaafwonden toch niks voor?
quote:Ieff schreef op 16 mei 2011 @ 01:16:

Make-up en fotoshop bij een kind van 8 met een paar (flinke) schrammen, waar gaat het over? Niet zo zeuren, gewoon op de foto. Er zijn zat arme kinderen in de wereld die nooit pasfoto's zullen hebben, of door ziekte nooit met een mooie snoet op de klassenfoto kunnen komen. Dan stellen die paar schaafwonden toch niks voor?Wat goed dat je dat ons even verteld! Wij dachten echt dat er verder geen problemen in de wereld waren!
Sorry Batwom dat ik je daar dan van bewust heb moeten maken, ik hoop dat je nog kunt slapen vannacht.

Ik wil alleen maar aangeven dat het voor een kind van 8 niet zo'n ramp is om met een schram op de foto te gaan. Het is nl maar een foto, een moment opname, en op dit moment heeft ze nu eenmaal zo'n gezicht.
Ik geloof ook niet dat TO en kind er echt een groot probleem van maken.

Maar oke,

ik ga eens kijken of ik nog kan slapen na die eye opener van jou

Welterusten allemaal.
Zéker geen make-up erop smeren, allemachtig zeg! Kinderen spelen, die vallen, en hebben dus korsten/korstjes. Jez** bestel dan indien zo hoognodig die korsten niet op de foto mogen alleen de klassefoto en ga later pasfoto's laten maken. Wat een idiote vraag. Dacht dat dit misschien een topic zou zijn over "mijn dochter wil hellokitty make-up om te tutten met vriendinnetjes moet ik dit toestaan" maar dit is toch wel van een heel ander kaliber.

Kortom: nee dus.
Als je dochter het echt heel verschrikkelijk vindt zou ik de portretfoto dit jaar overslaan. Liever geen portretfoto dan een foto met een kind dat zich er ongelukkig bij voelt. Volgend jaar beter. De klassenfoto kan ze nog overwegen omdat dat meer op afstand is. Maar als ze echt niet wil dan zou ik die ook overslaan.

Ik vraag me af of make-up zoveel kan verdoezelen, tenzij je echt gaat plamuren.
Mijn dochter was het afgelopen jaar een paar dagen voor de schoolfoto ook op haar gezicht gevallen. Resultaat was een enorme blauwe plek boven haar oog. Het was niet open dus ik heb er een klein beetje camouflage opgesmeerd en nog zag je het. Met school afgesproken dat als de portretfoto echt niet mooi was dat die over mocht op een later tijdstip (hier op school komen ze later in het jaar nog een keer voor de kinderen die ziek waren die dag). Achteraf is de foto toch heel leuk geworden, ze was druk aan het wisselen en staat erop met een blauw oog en 1,5 voortand. Ik vind het zelf wel leuk voor later, zo was ze gewoon op dat moment.
quote:Kokolientje schreef op 16 mei 2011 @ 09:26:

Mijn dochter was het afgelopen jaar een paar dagen voor de schoolfoto ook op haar gezicht gevallen. Resultaat was een enorme blauwe plek boven haar oog. Het was niet open dus ik heb er een klein beetje camouflage opgesmeerd en nog zag je het. Met school afgesproken dat als de portretfoto echt niet mooi was dat die over mocht op een later tijdstip (hier op school komen ze later in het jaar nog een keer voor de kinderen die ziek waren die dag). Achteraf is de foto toch heel leuk geworden, ze was druk aan het wisselen en staat erop met een blauw oog en 1,5 voortand. Ik vind het zelf wel leuk voor later, zo was ze gewoon op dat moment.Hier ook. Ik zou haar lekker op de klassenfoto laten gaan en vragen of ze op de foto mag als de kinderen op de foto gaan die ziek waren.
Vanmorgen had ik geen tijd om de fotograaf iets te vragen, andere dochter had/heeft een ontstoken en zwerende vinger en ik had een afspraak bij de huisarts.

Toen ik haar even later naar school bracht kwam ik oudste tegen en ze zei als eerste: De fotograaf gaat de plekken wegwerken.

Dus alle 'ophef' over niks!

Maar goed ik blijf het raar vinden dat sommige posters hier dingen lezen die ik helemaal niet schrijf!

Vanmorgen keek ik even op dit topic via mijn mobiel. Ik ben 'geschrokken' van een aantal reacties, ik maak me er verder niet druk om, maar schilder mij niet af als een moeder die het vreselijk vindt dat haar dochter met korsten op de foto komt. IK vind het niet erg, dochter is er niet blij mee. Ze doet verder niet enorm moeilijk over uiterlijkheden, maar baalt wel dat haar gezicht gehavend is net nu de schoolfotograaf kwam.

En dat kan ik me prima voorstellen. Vandaar dat ik even advies vroeg.

De reacties van Leff en Mamaria ga ik het verder maar nieteens over hebben.

Iedereen die wel normaal kon reageren dank hiervoor.
Als je dochter het erg vind, gewoon niet doen. In ieder geval niet met make-up.

Ik hecht nooit zoveel waarde aan de schoolfoto's.Onze kinderen ook niet, willen wel altijd graag de klassenfoto. Ik vind de spontane huis-tuin-en-keukenfoto's altijd leuker.

Succes!
Te laat zie ik.....sorry....
quote:Dino2306 schreef op 16 mei 2011 @ 11:54:

Vanmorgen had ik geen tijd om de fotograaf iets te vragen, andere dochter had/heeft een ontstoken en zwerende vinger en ik had een afspraak bij de huisarts.

Toen ik haar even later naar school bracht kwam ik oudste tegen en ze zei als eerste: De fotograaf gaat de plekken wegwerken.

Dus alle 'ophef' over niks!

Maar goed ik blijf het raar vinden dat sommige posters hier dingen lezen die ik helemaal niet schrijf!

Vanmorgen keek ik even op dit topic via mijn mobiel. Ik ben 'geschrokken' van een aantal reacties, ik maak me er verder niet druk om, maar schilder mij niet af als een moeder die het vreselijk vindt dat haar dochter met korsten op de foto komt. IK vind het niet erg, dochter is er niet blij mee. Ze doet verder niet enorm moeilijk over uiterlijkheden, maar baalt wel dat haar gezicht gehavend is net nu de schoolfotograaf kwam.

En dat kan ik me prima voorstellen. Vandaar dat ik even advies vroeg.

De reacties van Leff en Mamaria ga ik het verder maar nieteens over hebben.

Iedereen die wel normaal kon reageren dank hiervoor.

Wat fijn dat ze de plekken kunnen wegwerken!

Jouw goed bedoelingen zijn duidelijk te lezen hoor En ik lees helemaal nergens dat jij moeite hebt met die korstjes en dat jij er make-up op wilt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven