Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Brummetje schreef op 04 februari 2009 @ 13:29:

Ik zou het volgende zeggen:

Oke, we willen beide geen kinderen meer, ik heb al jarenlang ervoor gezorgd dat we ze niet kregen. Ik heb een niet zo fijne zwangerschap achter de rug. Ik doe er helemaal niks meer aan, geen pil, geen spiraal, niks. Het is nu jouw verantwoordelijkheid of ik zwanger raak of niet. Dus ook jij betaald dan de eventuele abortus (wat ie natuurlijk niet wilt en er zo wel voor moet zorgen dat jij niet zwanger raakt).

Dus gewoon de verantwoordelijkheid bij hem leggen.

[Mijn excuses mocht dit al eens zijn gezegd.]

Met een beetje pech is je man een rijke stinkerd en lig je dus elke zoveel maanden met je benen wijd in de abortuskliniek .

Of , je man zegt " tuuuuuuurlijk , schat , ik betaal " en doet het dan stiekum op het allerlaatyste moment toch niet , dus da-hag spaargeld ...

Ik vind je oplossing - zoals altijd - bril-jant , echt waar . Dat jij geen eigen forum begint waar iedereen jou persoonlijk om raad kan vragen is mij tot op de dag van vandaag een raadsel .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zal ook weer een on-topic reageren trouwens:

TO als je nu wel kiest voor een andere vorm van AC kies dan alsjeblieft niet voor implanon, het lijkt ideaal maar ik ken en heb zelf alleen maar horrorervaringen.

heb zelf nu dubbele AC: én gesteriliseerd én geheelonthouding, das nog es veilig!
De hamvraag is eigenlijk:

wil jij geen kinderen

of

wil híj geen kinderen meer.

Als het antwoord jij, dan moet slechts jij er iets aan doen.

Als het antwoord ook is, hij, dan zou ik het er nog maar eens met hem over hebben.

Zoals vandeweek voorbij kwam:

"Het is niet jullie tegen elkaar, maar jullie tegen het probleem."
quote:mamalief schreef op 04 februari 2009 @ 15:19:

heb zelf nu dubbele AC: én gesteriliseerd én geheelonthouding, das nog es veilig!

Tot die spiraal zit wordt hier ook geheelonthouden, ik word veuls te makkelijk zwanger, blessing jaja, maar kwil echt niet meer!

Ken House niet, maar 't zal wel!
quote:moeki schreef op 04 februari 2009 @ 13:51:

Met een steek in mijn hart heb ik hier mee zitten lezen, want ja ik ben zo'n stiefmoeder!!

Ik heb 3 geweldige puber stiefdochters en ik zorg voor ze als zouden ze mijn eigen dochters zijn, ik hou van mijn partner en ook van zijn meiden(zijn vrouw is overigens overleden aan kanker toen ze net 40 was) en hij is blij dat ik hem help! Hoezo alleenrecht!! En ook de meiden vinden het fijn dat ik er ben en die vergeten hun moeder NOOIT en dat is ook het laatste wat ik zou willen.

Toevallig ben ik pas 32 en is mijn vriend 44, ik zou zelf heel graag een kindje willen, maar hij is gestereliseerd, hij dacht namelijk ook na de derde ik wil er geen meer, hij was toen pas 30 en dacht dat net als sommige hier ik blijf voor de rest van mijn leven bij mijn vrouw en drie is genoeg..maar hey dingen gaan soms niet in het leven zoals je het zelf graag zou willen en dit is een behoorlijk moeilijk struikelblok in onze relatie, aangezien ik alleen maar een kindje met hem zou willen als hij er 200% zelf achter zou staan!! Dus dan is hij maar een Mietje als hij de sterillisatie ongedaan zou maken..wat een domme opmerking overigens!

En pardon toestemming vragen aan de kinderen of er nog een kindje bij mag komen?? Ik snap best dat ze het moeilijk zullen vinden, maar ze gaan er zelf ook vanuit dat ze ooit kinderen krijgen dan kunnen ze niet eisen van iemand anders dat die wens er niet mag zijn omdat dat hun niet uitkomt!

Ik kan me voorstellen dat de opmerkingen je pijn doen. Neem ze alsjeblieft niet te persoonlijk. De opmerkingen zijn zo hard omdat ze algemeen zijn gesteld en op niemand persoonlijk zijn gericht. Wellich zouden sommigen heel anders oordelen als ze je persoonlijk zouden kennen.

Met betrekking tot de andere kinderen om hun mening vragen over een nieuwe baby: Ik denk dat er nauwlijks ouders zijn die dit echt zouden doen. Overigens heb ik in mijn eigen omgeving al 3 keer meegemaakt dat pubers tussen de 12 en 16 jaar oud helemaal niet blij waren toen ze hoorden dat hun moeder of stiefmoeder zwanger was. In alle gevallen is dit helemaal goedgekomen toen hun broertje/zusje er eenmaal was. Ze zijn allemaal dol op de baby en verwennen hem/haar tot en met. Echt leuk om te zien.

quote:kjong schreef op 04 februari 2009 @ 15:20:

Zoals vandeweek voorbij kwam:

"Het is niet jullie tegen elkaar, maar jullie tegen het probleem."Mooi gesproken!
En als jullie er echt niet uitkomen moet je gewoon zorgen dat je klein wordt als hij bed je naar bed wil, Vrouwtje Theelepel

Ik krijg trouwens steeds dat liedje (Een lepe is een ding, daar kun je pap mee roeren) in mijn hoofd, maar dan met alternatieve tekst zeg maar
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Noujazeg! Zeg je nou dat VT te wijd is?
Kjong kent de tekenfilm variant van Vrouwtje Theelepel (zie nick TO) niet?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Sja.. heb de eerste helft van de reacties gelezen en ben eerlijk gezegd blij dat ik nooit deze problemen gehad heb. Mijn man nam gewoon zijn verantwoordelijkheid hierin.

Het is leuk gezegd "je kunt hem niet dwingen" maar door zijn weigering dwingt hij háár. En dat mag dan wel? Zoo makkelijk is dat voor hem. En erg onvolwassen, vind ik persoonlijk.

ikwilnietikwilnietikwilnietikwilniet .. enz.
Later is nu
Ik heb me zelf laten steriliseren om reden die hier al aangegeven zijn. Mijn man kan als ik er niet meer ben, met een andere vrouw nog tot zijn 60e kinderen krijgen, voor mij houd dat hoe dan ook op een verantwoorde manier op een gegeven moment op.

Ik vind het dus wel verstandig om met die mogelijkheid rekening te houden. Ik had dus ook twee vriendinnen die dat belachelijk vonden dat ik daar aan dacht, wrang genoeg zijn beide hun relatie's stuk gelopen. En wat dan? (ex) man krijgt een nw jongere vriendin en kan dan een sterilisatie weer ongedaan laten maken, zij kan zich evengoed in een nw relatie laten steriliseren omdat haar nw vriend niet gestereliseerd is en haar helemaal niets is verplicht vanwege jarenlang pil slikken.

Het idee dat het voor een man een eenvoudigere ingreep is is achterhaald. ook voor een vrouw is het een niet zo zware ingreep en als vrouw weet je dat het op gegeven moment ophoud, dat je als je ooit een andere vriend krijgt weer het zelfde vraagstuk krijgt en misschien dan wer aan de pil kan gaan omdat je evt nw vriend dus niet gesterilseerd is.

Denk dus eens niet zo emotioneel maar meer nuchter.

Toen ik dat deed was voor mij de keus logisch en praktisch.

DAarbij vind ik dat je een ander nooit mag verplichten een ingreep te ondergaan waar hij niet achter staat. Als je man de mogelijkheid op kinderen wil openhouden en niet achter de ingreep staat moet hij dat niet doen. En zeker niet vanuit een gevoel van " nu is het jouw beurt.

Kijk verder dan deze relatie,besef dat 1 op de 3 relaties nog steeds stuk gaat en stel je een situatie voor waarin jullie beide een nw partner vinden, misschien wel niet gesteriliseerd.

DAt betekend dus voor een man een grotere kans dat er nog een gezin gesticht wordt (vaak jongere vrouwen die nog een kinderwens hebben) en voor een vrouw een risico op een zwangerschap op latere leeftijd, en grote kans dat je alsnog weer aan de pil kunt gaan.

Een slimme vrouw is ook op die situatie voorbereid en regelt dus een sterilisatie zelf.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
We stonden er overgens beide achter dat er geen kinderen meer kwamen, maar dit idee, een veranderde situatie waar je misschien niet bij stil staat maar die je er wel anders tegen aan kan laten kijken maakte wel dat mijn man bedacht dat het in zo'n situatie anders kon zijn, dat hij zich kon voorstellen dat hij een jonge vrouw en dan zijn vriendin een kind van zichzelf niet zou willen ontzeggen.

Hij wilde met die gedachten de mogelijkheid om nog kinderen te krijgen niet uit sluiten.

Ieder die daar niet bij stil wil staan vind ik behoorlijk de kop in het zand steken met zoveel relatie's die uit elkaar gaan.

Wij zijn nog bij elkaar maar ik heb er nog steeds geen spijt van. Een vriend van ons is op zijn 60e nog vader geworden, Ik kan morgen dood zijn en dan kan nog steeds de situatie zich voordoen dat er een nw relatie ontstaat waaruit een kinderwens kan voortkomen.

Die mogelijkheid is er voor mijn man nog steeds, waar ik nog steeds volledig achter mijn sterlilisatie sta.

(en er zelfs blij mee ben aangezien we nu; swingen en sexen met anderen. Nu zie ik veel vrouwen die dit doen weer aan de pil gaan omdat hun; man zich ooit liet steriliseren en zij als de dood zijn dat het condoom toch niet voldoende tegen een ongewenste zwangerschap beschermd. Mijn conclusie, regel het zelf als je zeker bent dat je geen kinderen meer wil dan benje op elke situatie voorbereid)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:Brummetje schreef op 04 februari 2009 @ 13:29:

Ik zou het volgende zeggen:

Oke, we willen beide geen kinderen meer, ik heb al jarenlang ervoor gezorgd dat we ze niet kregen. Ik heb een niet zo fijne zwangerschap achter de rug. Ik doe er helemaal niks meer aan, geen pil, geen spiraal, niks. Het is nu jouw verantwoordelijkheid of ik zwanger raak of niet. Dus ook jij betaald dan de eventuele abortus (wat ie natuurlijk niet wilt en er zo wel voor moet zorgen dat jij niet zwanger raakt).

Dus gewoon de verantwoordelijkheid bij hem leggen.

[Mijn excuses mocht dit al eens zijn gezegd.]

Ja, dat bedoel ik Brummetje. Baas in eigen buik.

Je had het niet beeldender kunnen uitleggen.

Briljant.
Brummetje, suffie: een abortus is gratis (dekking door AWBZ). Als je vent wel een beetje op de hoogte is weet hij dat. Ben jij even mooi de pisang.... Doet je vent iedere keer net alsof hij de vette rekening betaald, kan jij mooi x keer per jaar een abortus. Bummerrrrrr
Bij baas in eigen buik, denk ik juist, 'ik wil nooit meer zwanger zijn, dus moet ík er iets aan doen'. Anders ben ik baas in zijn buik. (Tenzij met wederzijds goedvinden hij hakkietakkiewegzakkiet)
Dat denk ik ook Kjong, mijn opmerking was cynisch bedoeld. Ik probeer al de hele dag uit te leggen dat het juist de zaak is van degene die zwanger kan worden, om het niet te worden als je het niet meer wilt. Dus zelf de beslissing te nemen en die niet bij de ander neer te leggen, hoeveel ellende je ook heb gehad en babies je er ook al uit hebt gepoept. Juist daarom misschien wel.

Ik blijf er bij dat in dit geval blijkbaar geen van beide partners de wens heeft voor definitieve anticonceptie.
Zoals anderen al eerder zeiden, als jij nog een of meer kinderen geen probleem vindt, gewoon gaan met die banaan en neuken zonder voorbehoedsmiddel. Als hij het wel voldoende vind zo qua nakomelingen, mag hij zelf zorgen voor anticonceptie. Maar als jij (ook) geen kinderen meer wilt, zou ik eieren (nou ja, zeg maar dag....) voor mijn geld kiezen en zelf zorgen voor een voorbehoedsmiddel, en jij bent in die keuze niet gebonden aan sterilisatie, er zijn nog andere opties. Dat je die niet wilt is een tweede, dat is jouw keuze. Als hij echt zo zeker is van geen kinderen meer willen, dan kan hij net zo goed onder het mes als jij. Maar ja, jij kunt hem niet dwingen om een ingreep te ondergaan, net als hij jou niet kan dwingen tot het ondergaan van een abortus. Dus het ligt er maar net aan hoe sterk je géén kinderen meer wilt.
Aha!
Ik vind zijn argument 'geen gesnij in zn zak' een kulargument...jij moest jullie kind(eren) ook door een opening persen die behoorlijk wat pijn deed en misschien enkele scheuren/knippen in je doos heeft opgeleverd.

Na jarenlang voor anticonceptie te hebben gezorgd, zwanger zijn, en bevallingen vind ik het onbegrijpelijk dat je man hier zo moeilijk over doet. Hij mag ook best een 'offer' brengen.
Ik vind het helemaal geen kul-argument. Het is per slot van rekening toch 'gesnij-in-zijn-zak' en ik zou ook niet vrolijk worden als mijn man geen kinderen meer wil en aan mij vraagt of ik me wil laten steriliseren.
Ik vind het ook geen kul-argument, net zozeer als ik sterilisatie geen "offer" vind dat je brengt voor een ander. Je wil het of je wil het niet en als je het niet wil, dan zou ik het zéker niet laten doen. Je hebt het wel over iemands vruchtbaarheid natuurlijk. Dat is een nogal essentiëel onderdeel van het menselijk bestaan. Als je er moeite mee hebt om dat op te geven, hoe irrationeel misschien ook, dan moet je dat niet opgeven. Punt uit.

Kijk, bij bevallen en zwangerschap is er geen keuze. Ik vind het ook raar om dat te zien als een offer dat je brengt aan je man. Je wil dat kind toch zelf ook gewoon?

Nee hoor, als er iemand hier gesteriliseerd word, dan ben ik het. Juist vanwége het feit dat zwangerschap in combinatie met mijn lichaam problematisch is. Als ik geen kinderen wil vanwege de complicaties in mijn zwangerschap, dan lijkt me het primair zaak om ervoor te zorgen dat er in mijn buik geen zwangerschap meer kan ontstaan.
Ik ben het niet helemaal eens met iedereen die vindt dat het jouw zaak is omdat jij alleen zwanger kan worden. In een goede relatie bespreek je zoiets samen en als je man écht geen kinderen meer wil, dan vind ik het een beetje flauw om het inderdaad weer bij jou te laten.

Als hij toch nog kinderen wil of in ieder geval die mogelijkheid niet uit wil schakelen vind ik het wat anders.

Het blijft moeilijk, ik heb vriendinnen die idd ook een man hebben die gewoon niet wil, bang om zijn mannelijkheid te verliezen.

Mijn man zegt nu dat als wij klaar zijn met kinderen krijgen, hij vindt dat hij genoeg nageslacht op de wereld heeft gezet, ongeacht wat de toekomst brengt. Ben ik erg blij mee want ik heb ook altijd veel gedoe met voorbehoedsmiddelen.

Succes!!
quote:Inad schreef op 04 februari 2009 @ 16:06:

En als jullie er echt niet uitkomen moet je gewoon zorgen dat je klein wordt als hij bed je naar bed wil, Vrouwtje Theelepel

Ik krijg trouwens steeds dat liedje (Een lepe is een ding, daar kun je pap mee roeren) in mijn hoofd, maar dan met alternatieve tekst zeg maar
Ja, maar Dinly, in een goede relatie eis je dus ook dit soort "offers" niet van elkaar. Als je man je hierin tegemoet zou komen, zou het fijn zijn, maar als hij dat niet wil, dan telt in mijn ogen het recht op zelfbeschikking nog altijd zwaarder dan de belangenbalans in mijn relatie.
Dat soort dingen kan je idd nooit eisen, dat had ik ook nooit gedaan bij mijn eigen man, misschien wel een zware discussie gevoerd en een tijd later weer. Maar eisen kan niet nee, wordt dat ergens gezegd dan? Ik heb niet alles gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven