Mannelijke kraamhulp

31-03-2010 15:48 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier een man als kraamhulp gehad? Zo ja, hoe beviel dat?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:dangeensuus schreef op 31 maart 2010 @ 15:57:

Niet gehad, lijkt me an sich gezellig maar ik weet niet of ik een man serieus kan nemen die mij gaat vertellen hoe ik met mijn borsten moet omgaan. Walgelijk stereotype gedacht maar ik sta er zeker wel voor open. Bij en ander dan he, ik krijg geen babies meer.

Had mij ook wel gezellig geleken, eigenlijk.

En dan of een nichterig type , of een héél mannelijke man met wie mijn man dan even over wat anders dan baby's had kunnen praten tussen de baby-bedrijvigheid door.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Supersmollie1 schreef op 31 maart 2010 @ 16:32:

[...]

En mij houdt het dan weer bezig waarom ik het gek vind.Omdat je vrouwen toch zorgender vindt dan mannen?
quote:Suze2 schreef op 31 maart 2010 @ 16:08:

Spahahanend heur! Heb je er zin in?

Zin om de kleine man in mijn armen te houden, ja. Om hem aan de borst te hebben, ja. Om hem lekker in een draagdoek rond te zeulen, ja heerlijk. Om hele avonden lekker met hem te tutten op de bank, kan niet wachten.

Om hem te baren? ... Mwah... Daar heb ik geen zin in, maar toch liever vandaag dan morgen.
Mannen in de zorg zijn vaak veel geduldiger en zachter dan de doorsnee vrouwelijke verzorgster.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Star schreef op 31 maart 2010 @ 16:34:

[...]

Omdat je vrouwen toch zorgender vindt dan mannen?nee, dat niet, want ik heb in de zorg gewerkt (bejaarden) en daar waren de mannen echt vele malen zorgender dan vrouwen. Meer omdat baren en voeden een echt vrouwending is of zo.
quote:liubi schreef op 31 maart 2010 @ 15:59:

Volgens mij hebben ze alleen bij Zinkraamzorg 1 mannelijke hulp? Lijkt me heel raar. Volgens mij zou mijn eigen man daar niet zo blij mee zijn. En ik zou dat eigenlijk helemaal niet willen.

...
Opmerkelijk dat iemand hier de opmerking maakte dat haar man er waarschijnlijk niet blij mee zou zijn (met een mannelijke kraamhulp)

Alsof zo'n man op een sexuele manier naar je doos zit te kijken! Dr is net een baby door die doos heen geperst hoor!

Een mannelijke hulp lijkt mij leuk!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Supersmollie1 schreef op 31 maart 2010 @ 16:36:

[...]

nee, dat niet, want ik heb in de zorg gewerkt (bejaarden) en daar waren de mannen echt vele malen zorgender dan vrouwen. Meer omdat baren en voeden een echt vrouwending is of zo.Nou voeden komt bij jou wel goed en dat baren heb je al gedaan op het moment dat de kraamhulp in huis is Probleem opgelost
Ik zou ook wel een mannelijke kraamhulp willen.

Ook voor mijn man.

En in mijn geval is iedere kraamhulp beter dan die die ik heb gehad, hoe meer ik er over nadenk, hoe bozer ik wordt.

Het is dat ik zo ondersteboven was van de bevallng en boordevol hormonen, maar ik had haar moeten ruilen.
quote:DJINI schreef op 31 maart 2010 @ 16:36:

[...]

Klopt liubi, en hij is mijn kraamhulp geweest.

Voor zover ik weet was hij -op dat moment- de enige mannelijke kraamhulp van Nederland , en hij is lief lief lief!!!!

Was ook super in het huishouden en tien keer beter dan m'n vorige kraamhulp, wat alles betreft...In welke regio was dat?
quote:moppetoet schreef op 31 maart 2010 @ 16:07:

Dan wel graag 28-plus, en geen puisterig jochie / stagelopertje van 17...........Lijkt me net zo erg als een puisterig miepje van 17.
..
Ha, de VK mannen uit K. zijn al voorbijgekomen Heb jij ze gehad Yamuna? En Sosofie, zit jij hier ook in de regio dan? Ik hoor alleen maar hele enthousiaste verhalen over de heren, mocht ik ook nog een keer een kind bekomen dan ga ik ook naar die praktijk denk ik.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen een mannelijke kraamhulp de volgende keer. De eerste keer vond ik zo'n ervaren dame wel heel prettig. Ik had er zelfs twee: een ervaren leukerd en en lieve stagiaire. Heel gezellig.

Maar een kind krijgen doe je niet alleen. Voor het sociale aspect lijkt het me voor vaders wel fijn als er ook mannelijke kraamhulpen zijn. Veel vaders voelen zich behoorlijk buitengesloten door zoveel vrouws in huis en durven amper domme vragen te stellen. Het hele verzorgende plaatje: daar heeft zo iemand voor geleerd. Zou me niet zo veel uitmaken. Hij weet er ongetwijfeld net zoveel van als andere kraamhulpen die nog nooit zelf een kind hebben gebaard. Je hebt in ieder geval weinig last van een kraamhulp met last van projectie, haha.

Overigens heb ik wel een vrouwelijke gyn, bewust.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Er is een mannelijke verpleegkundige op de kraamafdeling in het Diakonessehuis in Utrecht. Telt dat ook?

Ik had er geen problemen mee. Vond het prima. Hij heeft me geholpen met aanleggen (klein beetje maar, schoot er een beetje in tekort maar dat deden de damesverpleegkundigen daar ook) en hij heeft een keer mijn baarmoederstand en keizersnedelitteken bekeken. Meer niet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Sarah Scott schreef op 31 maart 2010 @ 16:16:

Huh Fussie? Wil je zeggen dat je met je ks niet meer nagevloeid hebt? Hah doe mij ook zo'n ks!

Ja, ben keurig schoongelepeld geloof ik

Amper meer gevloeid na de bevalling.
Ik had wel een mannelijke verloskundige.

Maar had bij de eerste een ongetrouwde, kinderloze, verzuurde ouwe doos als kraamhulp, die had net zo goed zelf geen enkele ervaring als kraamvrouw...

Had liever een leuke mannelijke kraamhulp gehad.

En bij de tweede had ik een hele jonge meid. zo'n hele secure, iedere actie moest precies volgens protocol en ze ging mij van alles vertellen....hoe het moest..... pfff ,zelf ook nog geen kinderen... En ik had al een kind van 5 en was al 15 jaar verpleegkundige... en zij was al 1 jaar gediplomeerde kraamhulp.... beetje vermoeiend

Ook bij haar slaakte ik een zucht van verlichting toen die weer weg ging.. Wel was mijn huis spik en span, dat dan weer wel, daar was ze ook erg secuur in.

Ik vond het dus sowieso niks zo'n vreemde in je huis.

Had mij maar een leuke vent gedaan.

Ik ken ook zal leuke mannen die op de kraamafdeling werken als verpleegkundige
Oh, dat had me best leuk geleken! Dat hele kind-krijgen-gedoe is al zo'n vrouwenzaak, dus het lijkt me voor mijn man juist leuk om een man over de vloer te hebben.

Ik heb een leuke kraamhulp gehad, en helaas komen er hier geen kleintjes meer, maar anders zou ik geen bezwaar hebben tegen een man omdat ie man is.

Als het maar geen onaardig persoon (m/v) is.
quote:parapluutje schreef op 31 maart 2010 @ 16:00:

Ik liep bij Steven en Mascha

Dat is toevallig.. was vanmiddag bij een vriendin op bezoek en het ging over verloskundigen in de buurt. Zij had ook Steven gehad maar we konden niet meer op de naam van de vrouw komen.. Nu heb ik 'em weer! Ga 't meteen naar haar door sms'en. Haha. Heb als kraamverzorgende ook veel te maken gehad met Steven en Masha. Waren kanjers! Zijn ze het nog steeds? Ben sinds 4 jaar geen kraamverzorgster meer dus ben er een beetje uit.. sinds ik zelf draagster ben van een uiteraard waarschijnlijk heel lief meisje komen dit soort onderwerpen weer naar boven. Maar dit stukje is wel héél erg toevallig!

Ok, weer ff on-topic. Lijkt mij dat het niets uitmaakt. Om een voorbeeld te geven... mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een mannelijke gynaecoloog aangezien ik heb ervaren dat een vrouwelijke toch wat hardhandiger en van het type 'nietzeurenmaarffdoorbijten' is. Een mannelijke verloskundige zou dan bij mij ook helemaal geen punt zijn. Een mannelijke kraamverzorger??? Ja, doe mij die maar! Lijkt mij héél erg bijzonder! Leuk! En als het een man met ervaring is wil ik zijn advies mbt borstverzorging graag aannemen. Kom maar op! Heb er zin in joh! En ik draaf nu een beetje door waarschijnlijk... ben in een happy mood! :D
@ MKL: yups, ze zijn er nog steeds, er is een derde VK bij gekomen in de praktijk. Ben haar naam kwijt, maar ze liep stage bij Steven en Mascha toen ik in verwachting was. Was kennelijk goed bevallen Tijdje terug waren ze met de praktijk nog in een programma van SBS6, "de verloskundigenpraktijk" of zoiets?
Iets anders
Ik heb hier niet alle reakties gelezen, maar er wel een paar gezien waarin het controleren van de hechtingen genoemd werd als iets dat vrouwen liever door een vrouwelijke kraamhulp laten doen.

Ik had een kraamhulp die haar neus in het kraamverband stak en me meedeelde dat dit prima rook, geen ontstekingsluchtje of i.d.

Dat vond ik bij een vrouw al genant.

Ik ben misschien preutserig en ouderwets, maar ik ben blij dat ik twee keer een degelijke ouderwetse 'tante' in mijn kraamweek heb gehad.
12 jaar geleden had ik ook een mannelijke kraamhulp. Nu was mijn toenmalige vriend huisman, dus was hij er maar 2x per dag een uurtje. We hadden al een zoon van 2 1/2 jaar en hadden geen behoefte om de hele dag hulp te hebben.

Ik had er geen enkele moeite mee om door hem te worden onderzocht.

Ik had bij beide bevallingen ook een mannelijke vk. Ik vind het belangrijker dat iemand het werk goed doet dan welk geslacht hij/zij heeft.
quote:liubi schreef op 31 maart 2010 @ 15:59: Volgens mij zou mijn eigen man daar niet zo blij mee zijn..Rare man. Die van jou.
Ik had wel twee mannelijke verloskundigen. Bij mijn twee bevallingen dus twee verschillenden. Vond ik wel grappig. Heb beide heren als zeer deskundig ervaren.
quote:Poezewoes schreef op 31 maart 2010 @ 17:07:

Ha, de VK mannen uit K. zijn al voorbijgekomen Heb jij ze gehad Yamuna? En Sosofie, zit jij hier ook in de regio dan? Ik hoor alleen maar hele enthousiaste verhalen over de heren, mocht ik ook nog een keer een kind bekomen dan ga ik ook naar die praktijk denk ik.

.

Jaja... sosofie woont in s.p., naast A.

ik ben bij de mannen (en hun vrouwelijke collega, ook een topper) onder controle geweest. Het zijn mijn helden. Echt. Wat een andere benadering, wat een aandacht, wat een gezelligheid. Genieten gewoon...
quote:Yamuna schreef op 31 maart 2010 @ 15:55:

[...]

ja, een mannelijke huisarts doet ook een uitstrijkje

en veel gynaecologen zijn ook man ...

doen we ook niet moeilijk over.

Dat is zo, maar dat voelt toch anders ofzo... Misschien omdat dat niet thuis gebeurt? Ik weet t niet.

Voor de duidelijkheid: een man zou ik ook prima vinden, maar heb een lichte voorkeur voor een vrouw.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven