Mannelijke kraamhulp

31-03-2010 15:48 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier een man als kraamhulp gehad? Zo ja, hoe beviel dat?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Niet gehad, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

Hoe kom je hier zo op?
Oh, dat zou ik leuk gevonden hebben!
Hoe lang nog Smol?
Hmmm, ik zou daar denk ik toch wel moeite mee hebben. Vooral het controleren van de hechtingen.....
Het is zoals het is
Lijkt me enig! Echt waar......
Hm ja, het controleren van hechtingen en stuwing lijkt me dan toch wat ongemakkelijk....
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
hmmm mannelijke kraamhulpen , heb ik nog niet eerder over gehoord.

wel weet ik dat er hier in de regio twee mannelijke verloskundigen zijn en die zijn onwijs populair !
quote:VickyP schreef op 31 maart 2010 @ 15:53:

Hm ja, het controleren van hechtingen en stuwing lijkt me dan toch wat ongemakkelijk....

ja, een mannelijke huisarts doet ook een uitstrijkje

en veel gynaecologen zijn ook man ...

doen we ook niet moeilijk over.
Dat lijkt me nou leuk!

Moet het wel een vlotte vent zijn en niet zo'n halve vrouw.
Niet gehad, lijkt me an sich gezellig maar ik weet niet of ik een man serieus kan nemen die mij gaat vertellen hoe ik met mijn borsten moet omgaan. Walgelijk stereotype gedacht maar ik sta er zeker wel voor open. Bij en ander dan he, ik krijg geen babies meer.
Kunnen mannen strijken dan?

Nee, had me niks geleken. Inderdaad het controleren van de hechtingen en het temperaturen laat ik liever aan een vrouw over. Best suf, want ik ben echt niet zo moeilijk met lichamelijke onderzoeken enzo.
Ik had ook een mannelijke verloskundige, prima vent, geen enkel probleem mee gehad. Ik denk dat ik over een mannelijke kraamhulp hetzelfde zou denken. Je "private parts" zijn voor zo iemand echt zo uniek niet meer hoor, of de ander nou een man of een vrouw is. Die zien er tijdens hun hele carriere zó veel.
Iets anders
Heb wel een mannelijke verloskundige gehad. Echt een verademing vond ikzelf. Ze waren met z'n tweeen man en vrouw en waren sowieso nogal relaxte lieve mensen. :-D
quote:Yamuna schreef op 31 maart 2010 @ 15:54:

hmmm mannelijke kraamhulpen , heb ik nog niet eerder over gehoord.

wel weet ik dat er hier in de regio twee mannelijke verloskundigen zijn en die zijn onwijs populair !

en terecht! Wat een supermannen zijn dat!

Ik krijg spontaan weer zin om zwanger te worden..;)
Bestaan ze eigenlijk wel? Voor een jongen is het toch niet zo'n coole beroepskeuze...
Volgens mij hebben ze alleen bij Zinkraamzorg 1 mannelijke hulp? Lijkt me heel raar. Volgens mij zou mijn eigen man daar niet zo blij mee zijn. En ik zou dat eigenlijk helemaal niet willen.

Hier in Duitsland zijn er landelijk 3.
*grinnik* Zijn mannelijke verloskundigen zo in opkomst of hebben we allemaal bij Steven gelopen dan?
Iets anders
Ik liep bij Steven en Mascha
Mannelijke verloskundige zou ik niet zo erg vinden, maar een mannelijke kraamhulp? Mwah, volgens mij zou ik die toch niet helemaal serieus nemen. Ik vind het gewoon echt geen beroep voor een man, helpen aanleggen, praten over stolsels, kraamtranen wegpraten, je bed verschonen, hechtingen controleren, buik voelen, tempen..... nee dan toch liever een vrouw, eigenlijk.
..
Als hij goed kan poetsen, waarom niet?

Nee, da's een grapje hoor. Maar ik zou niet weten waarom het geen man zou kunnen zijn. Het zou wel even anders zijn, dat zal ik eerlijk zeggen. Maar als hij net zo goed werkt als een vrouw, waarom dan niet?

Mijn gyn is ook een man en die bekijkt de boel ook elke 2 weken dus daar zou ik me niet zo druk om maken
Parapluutje: ik ook!!
Iets anders
Reizigster, vind je het ook raar als je gynaecoloog een man is?
Ik doe mijn uitstrijkje ook liever bij de vrouwelijke huisarts.

Van de andere kant zou ik liever een aardige mannelijke hebben dan zo'n pinnige vrouwelijke.

Je kunt hem zeker niet van te voren ontmoeten
Het is zoals het is
Wat betreft het schoonmaken zou het mij niet uitmaken, dat kunnen mannen evengoed. Maar die controles....

Ach, van de andere kant stap je daar waarschijnlijk ook wel weer overheen.
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven