Mei muts, jouw muts?

01-05-2007 21:27 701 berichten
Een variant op Remma :P
Jawel hoor, ik vind vogels wel leuk, ik heb vroeger een vinkje gehad, gewoon zo 1 van buiten die uit het nest was gevallen, die heb ik opgevoed en die was tam, echt schattig. Zat altijd op mijn hoofd, schouder of in mijn boeken (toen ik nog studeerde) in de lettertjes te pikken.

Honden vind ik leuk bij een ander, te veel troep en uitlaten voor mij. Een kat gaat net, maar ook daarbij erger ik me al aan de haren en de kots die je af en toe moet opruimen. Tja..

Ik kwam er gisteren achter dat ik vandaag op zijn laatst mijn nieuwe paspoort moet aanvragen om hem nog voor de vakantie te hebben en hij is verlopen, dus het moet. Wilde gisteren meteen gaan maar dat kon niet want man moest zijn handtekening zetten voor de bijschrijving van mini. Had ik voor vanmorgen half 10 een afspraak, stortregent het. Afspraak maar weer afgebeld dus, ik ga later vandaag. Nu is het droog en ligt mini te slapen, gaat lekker zo. ;) pre-vakantie stress

Ik ben ook niet bijgelezen, alleen de laatste paar berichten. Ben opeens heel druk s avonds met mijn nieuwe hobby, vertalen  :D ik zou wel willen freelancen, als ik meer betaalde opdrachten kon krijgen, maar vind het zo'n gedoe, zelf opdrachten zoeken en zelf je verzekeringen/belastingen etc regelen

Online shoppen doe ik wel eens, maar ik vind het ook niet altijd een succes, omdat er vaak zo weinig bij zit dat past of de kleur valt tegen ofzo.

Verder was niet ik niet gekomen met bijlezen, misschien later meer.
Pammie, lekkere ochtend dan, water inmiddels weer aangesloten? :?
Prutteltje is wakker, gauw een boterham erin gooien en hopen dat het droog blijft voor een nieuwe poging paspoort aanvragen. Het pasfoto's maken had ik gelukkig gisteren al gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ws heel domme vraag; maar wat vertaal je dan? :P
En in welke taal?

Succes met je paspoort Citrôn. Ik moest alleen met de kids maar toen Pamman ging moest ik mee want hij kon het zgn. niet alleen foto's maken met 2 kinderen. Uhuh.

Water is er weer, was alleen maar even afgesloten door de monteur. Die kwam namelijk om een kraan te repareren. Maar precies toen ging Mannie over zijn nek; over de bank, over zichzelf en over de grond. Ik had nog een pietsiebeetje water in de waterkoker zitten. Ging net.

Ik vind sjoppen in de winkel ook leuker maar ik heb/krijg zelden tijd om eens op mijn gemakje de stad in te gaan. Alleen. Dus dan maar zo. En wat Koeky al zegt, je kunt het gewoon terugsturen. Mexx komt het zelfs op elk gewenst adres halen. Ik leg het dan op mijn werk, daar is altijd iemand.

Ik wil ook trouwen. Hier 2 bruiloften in de straat vandaag. Zo leuk!
Pamman is overigens allergisch voor alles behalve honden. Hij wil graag een hond. Maar ik zolang ik bij ieder ras zeg dat 'die écht heel veel beweging nodig hebben' haakt hij nog af. Daar is hij te lui voor :P
Mini heeft net Pamman aan de telefoon en papa vraagt of zij later ook zo'n mooie jurk aan wil. Zegt ze: 'Nee papa, ik wil dat jij met mama gaat trouwen'. :) En ik had echt niets ingefluisterd.
Wat is dat toch voor gezeik eigenlijk, van die mannen die niet willen trouwen? Ik heb al honderd keer gezegd dat ik geen grote traditionele bruiloft wil, maar gewoon een leuk klein feestje, dat het belangrijk voor me is om getrouwd te zijn en om zijn naam te dragen (ook al vind ik die naam niet mooi, ik wil hetzelfde heten als mijn kinderen), maar hij geeft gewoon geen sjoege. De lul.
;(

Ik wil ook niet trouwen. Wat ben ik dan??

Nou nou. Een trut zeker?
Jij bent gewoon een beetje tegendraads Remma.

Paul kan niet veel goed doen de laatste tijd ;)

Es, ik wil er ook 'bijhoren'. Hoewel mijn naam vele malen mooier is :P Sinds Mini er is heb ik ook pas die behoefte. Wij weten alles al; de gastenlijst, de locatie, hoe de dag er uit moet zien. Maar er is 1 heet hangijzer. De Jurk. Ik wil persé een jurk. Pamman vindt dat te duur. Toen onze beste vrienden gingen trouwen, schoot hij helemaal vol toen hij vriendin in jurk zag. Gister kwamen de ouders van straat-bruid haar jurk brengen en dan zit hij op zijn stoel heen-en-weer te wippen; "Kijk, ze komen De Jurk brengen".Helemaal heppydepeppy. Snap er niets van.
Mag ik trouwens even opscheppen over mijn zoon? De oogst Nieuwe Woorden alleen vandaag al: Pipo, vlag, naam buurjongetje, baby, peer.

Nu heb ik een discussie met hem over wat hij eet; hij houdt bij hoog en bij laag vol dat het een appel is maar het is een peer
Pam, wat vind jij nieuwe woorden? Alles wat hij herhaalt, of alles wat hij uit zichzelf zegt? Ik twijfel. Als ik van het eerste uitga, kent Vietje al heel veel woorden. Als het woorden moeten zijn die hij zelf zegt als hij het ding of de persoon ziet, dan zijn het er ineens een stuk minder...

Mav zal je vriendelijk bedanken, je hebt me geinspireerd en ik heb zojuist drie rokjes besteld bij Wehkamp. Je kunt daar tegenwoordig ook op maat zoeken, scheelt een hoop frustratie!

Wil je mijn trouwjurk lenen? Moet je wel aankomen, is maatje 44. (iets kleiner, want hij is wel vermaakt toen omdat ik was afgevallen...)
quote:

;(

Ik wil ook niet trouwen. Wat ben ik dan??

Nou nou. Een trut zeker?

Een muts.
Alles wat hij herhaalt in de goede context :) Alles wat er vandaag bij is gekomen heeft hij al een paar keer goed gebruikt. Sommige woorden hoor ik voor het eerst en voor het laatst. Dan weet hij het wel maar gebruikt hij ze niet. Zijn woordenschat is wel groter dan het aantal woorden dat hij gebruikt. Net als bij Vietje.

Ik ga kids ff entertainen, die vervelen zich volgens mij.
Mmm, dan zullen jullie mij wel raar vinden :P. Ga wel trouwen, maar hou wel mijn eigen naam. Interesseert mij werkelijk niet of ik dezelfde achternaam heb als mijn kinderen. Maar ja, ik ben dan ook kind van gescheiden ouders en ben het dus gewend.

Geen tijd om online te shoppen, ook niet irl shoppen trouwens. Te druk met voorbereiding verjaardag, nieuwe baan, afscheid collega, ingewikkeld bestuur, hoop bezigheden dus.
Nee hoor Esmee, ik vind dat niet raar. Ik zou ook nooit de naam van mijn man gebruiken. Is het ook niet zo dat je die achternaam van man alleen maar gebruikt, maar bij allerlei officiele dingen toch je eigen achternaam moet gebruiken?

Omgekeerd zou ik ook niet willen dat Remman mijn naam gebruikt.

Ik ben tegendraads. Ja dat klopt. Gaat wel weer over, is vast de leeftijd. Of een fase.;)
Ik heb het nu ook wel over mijn man of ik gebruik Pammans achternaam als dat makkelijker is. Na 10 jaar maakt het ook niet zoveel meer uit.

Grappig Esmee, als kind van eveneens gescheiden ouders vind ik het juist wel wat hebben om allemaal dezelfde naam te hebben.
Remma, of het is je karakter en dat gaat het nooit meer over :P

Maar tegendraads is juist goed hoor, dus hoeft helemaal niet over te gaan.

Voor mij was het hebben van allemaal dezelfde achternaam wel 1 van de redenen te willen trouwen. En ook omdat we allebei niet zulke regelaars zijn wat betreft officiele papieren en door gewoon in gemeenschap van goederen te trouwen zijn we overal vanaf. En ook omdat het me wel romantisch leek hoor, zo'n dagje :D dat ook.

Ik kwam er bij het aanvragen van mijn paspoort achter dat ik blijkbaar heb opgegeven alleen mijn mans naam te gebruiken, dus niet mansnaam-meisjesnaam, ze zei, hee, dat zie je niet zo veel, dat is wel bijzonder, dus ik, oh..uhm, kan dat nog gewijzigd? ;) dus dat heb ik meteen laten wijzigen.

Had namelijk vanmorgen problemen met een automatische afschrijving die was geweigerd omdat de achternaam niet klopte. Als ik beide namen ga gebruiken staat er op mijn post altijd wel 1 goede naam :P

Elessie, ik vertaal mijn favoriete internetspel (popomundo) in het nederlands, oftewel de vertaling is er al, maar het bijhouden van de updates en nieuwsberichten etc. Is geheel vrijwillig hoor, geen betaald werk.

Ik heb al eerder af en toe vertaalklusjes gedaan, ook betaald maar dat was Nl naar Eng of Frans en dat duurt altijd zo lang en ik heb er nooit een heel goed gevoel over omdat ik altijd denk dat ik dingen niet goed heb gedaan, want je weet het nooit zo goed als een native, en ik kom er nu achter dat ik andersom vertalen, dus naar het nederlands echt veel en veel leuker vind om te doen.

En ik voel me vandaag een hele slechte moeder, mini is zo ontzettend druk, luistert nergens naar en juist als er van alles gedaan moet worden zoals die pasfoto's/paspoort en een hele serie boodschappen, rent constant weg, zit overal aan, etc. En ik heb er echt geen geduld meer voor. :(

Gelukkig is man morgen en vrijdag vrij.
Nou Pammie, als ik het zo hoor kan het nooit lang meer duren voordat dat aanzoek komt! :P

Mijn zus is trouwens wel geemancipeerd, die heeft hem gewoon zelf ten huwelijk gevraagd want ze dacht dat hij het nooit zou doen.
Ik heb nooit een aanzoek gehad, we hebben gewoon samen beslist dat het er maar van moest komen. En Pammie, wat maakt het hem nou uit wat die jurk kost, je verdient toch je eigen salaris?
Dat kan ook natuurlijk, gewoon samen besluiten.

Nog een beetje egopost, sorry, het vervolg van de dag was ook niet helemaal optimaal. Ik had boodschappen en was mijn lijstje vergeten, kwam er thuis achter dat ik de boter vergeten was, moest ik dus vanavond alsnog terug, maar toen was ik weer mijn portemonnee vergeten, dus kon ik voor de derde keer vandaag naar de supermarkt.

En daarna belde mijn moeder dat het niet zo goed gaat met mijn oma, de oma waar ik toevallig afgelopen zondag nog ben geweest, ze kreeg maandag en beroerte en reageert bijna nergens meer op, wil ook niet meer eten of drinken.

Ik ben normaal vrij nuchter maar denk bij sommige dingen wel eens dat het zo heeft moeten zijn, dat ik er zondag geweest ben. Ik was er voor het laatst voor de geboorte van mini geweest.
he wat vervelend Citro: toch altijd weer schrikken, zoiets. Hoe oud is je oma? (niet dat het er iets toe doet verder, maar toch)

Iedereen al gegeten? Stevige magen? Zo niet: niet verder lezen! (nippo!)

Poek poepte weer eens in bad. Beter gezegd: lanceerde een raket. Gelukkig was Sokman in de buurt, dus die ging puinruimen terwijl ik Poek ging afdrogen en aankleden. Helaas was dat nog niet alles en spoot ze de muur nog even vol... Dus toen Sokman in de badkamer klaar was, kon hij in de slaapkamer aan de slag:(

Verder hebben we vandaag vastgesteld dat mijn reukvermogen beduidend beter is dan het zijne: toen we weer in de slaapkamer van Poek kwamen, ging ik ongeveer over mijn nek van de stank en Sokman rook niks!:o

Maar ik moet wel héél lief voor Sokman zijn vanavond, want hij ruimt wel mooi zonder morren de poep op.

Held.
Ranzig, Sokje.
Ranzig, Sokje.
Ok, het is ook wel dubbel ranzig. Maar ik drukte echt maar 1 keer.

Test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven