Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Lotte vind ik heel leuk, zowel voor een kind als voor een jongvolwassene of ouder iemand. Gewoon een naam waar je heel prima mee voor de dag kan komen, niet pestgevoelig, dat lijkt me ook wel fijn
Flore vind ik het mooist. Lotte ook heel leuk maar beetje standaard en Sofie afschuwelijk. Samen met Julia de meest 13-in-een-dozijn naam die ik kan bedenken.

Wat ideeeen (niet gekeken wat er allemaal al genoemd is):

Loren

Florien/Florine

Roza

Rozan

Rosanne

Manèl

Marèl

Lina

Lea(h)

Laurien

Laurean

Anna

Emma

Vera

Veere

Veerle

Liza

Stella
Ik spreek toch geen Chinees?!
Nina, Saar en Fiene schrijf ik op!
En Veerle!

Thanx ladies. Sofie is natuurlijk een top 10 naam maar zelf ken ik niemand die zo heet
Ik lees met je mee Joosje. Lotte staat hier ook hoog en Sophie wordt in ieder geval de tweede naam ivm vernoemen. Ik vind Floor leuker dan Flore, dat misschien nog een optie.

Verder staan bij ons op het lijstje:

Esmee

Lauren

Tess of Tessa

Silvie

Karlijn

Marit

Jette

Renske

Lynn
@Joosje: Lotte en Sofie vind ik allebei mooi, maar hoor je wel vaak. Ik werk in het middelbaar onderwijs en in iedere vwo-klas zit hier wel een Lotte of Sophie / Sofie. Om die reden vielen die namen hier af. Fiene en Veerle zijn allebei prachtig, vind ik; in hetzelfde straatje, maar minder voorkomend.

@Anne88: Mooi lijstje!! Ik vind Lauren en Marit allebei prachtig, maar waren hier geen optie; te dichtbij al.
Ik sluit me even aan. Ben bijna 34 wkn zwanger en we hebben - help! - nog geen naam. Onze dochter heeft een naam met twee lettergrepen, eindigend op een a. Nu zoeken we een naam die daar wel bij past, maar hier qua klank niet teveel op lijkt. Nina, bijvoorbeeld, vinden we heel leuk, maar lijkt er teveel op. Verder hebben we nu:

Sanne (vinden we eigenlijk iets te gewoontjes)

Amy (vindt vooral man leuk)

Jade (rijmt op made)

Maar verder komen we niet...
@Anne: ik vind Jette heel leuk (mijn man helaas niet).
@lisa

Wil je überhaupt geen naam eindigend op -a of mag dat op zich wel? Ik doe een wilde gok (vind Sanne, Amy en jade namelijk nogal verschillende soorten namen:

Lara

Mila

Mirre

Elze

Emmy

Danee

Lotta

Jolijn

Karlijn

Indy

Jonne

Janne

Ella

Alies/Alice

Lente

Merle

Elvi

Julie

Zit er iets tussen in de goede richting en zo ja, welke? Dan kunnen we misschien beter meedenken.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Joosje;

Vind je Sofia misschien ook mooi? Dat vind ik ook een mooie naam en is ook wat minder vaak voorkomend.

Lisa077:

Dat Jade op made rijmt zou ik niet zien als bezwaar. Het is niet alsof je haar daarmee een ideale pestnaam geeft. Voor jullie als ideeën:

Aimee

Abby

Lilly

Loren

Macy

Julie

Britt

Indy

Lenne

Eline

Lize

Suze

Merle

Amber

Iris

Vieve

Emmy

Maud

Loïs

Mirthe

Feline

Odet

Leanne

Maite

Chloë

Edit: crosspost met tinkerbell en meerdere namen hetzelfde bedacht, zou dat een goed teken zijn?
Hoi allemaal,

Ik zie leuke namen voorbij komen maar wij zitten zelf te denken aan Niene of Jessie (NL uitgesproken). Ook willen we graag een tweede naam, daarbij dachten we aan Elvie of Elin.

Wat vinden jullie van deze namen? We kunnen wel wat hulp gebruiken
Bedankt voor het meedenken. Mila en Ella zijn leuk, maar lijken te veel op dochter. Indy is ook leuk.

Elvi(e) vind ik wel leuk, maar man niet. Te hippie geloof ik

@Curly: Elin en Elvie vind ik leuk. Niene en Jessie vind ik ook wel ok, maar wel minder. Dus ik geloof niet dat ik je echt verder help he?
Curly, leuke namen hoor. Ik vind Elvie het mooist combineren met Niene en Elin met Jessie. Dus ik zou kiezen uit;

Niene Elvie

Jessie Elin

Ik vind Jessie en Elvie samen minder mooi omdat die allebei eindigen op de -ie klank. Vandaar dat ik het zo zou combineren. Niene Elin vind ik trouwens ook mooi combineren.
@mendy Wij hadden die combinaties ook in gedachten.. Niene Elvie of Jessie Elin

Moeilijk om een keuze te maken!
Lisa, nog wat namen voor jou (die niet op een a eindigen). Wie weet zit er wat tussen;

Vicky

Lexi

Jorien

Lizz

Feline

June

Romy

Demi

Phileine

Jasmijn

Steffie

Marly

Estee

Miron

Femmie

Suzette

Quincy

Quinty

Jacky

Emmily

Julin

Liv

Lise

Zoë

Naomi

Noëlle

Vieve

Viv

Fenne

Leonore

Lynn

Elin

Julot

Marlise

Amarens

Meredith

Aurelie

Imke

Ninthe

Marinthe

Jaimy

Romée

Phoebe

Elise

Marlijn

Valerie
Elin vind ik mooi! Evi mooier dan elvie

Lisa: misschien Fem?

Bedankt voor jullie suggesties. Sofia vind ik ook mooi maar Sofie wat frisser.
Nogmaals bedankt voor de suggesties. DE naam zit er nog niet tussen, maar het lijstje is wel iets langer

Joosje: ik vind Sofie wel een leuke naam, maar komt in onze omgeving wel heel vaak voor.
Hier helaas ook nog niet DE naam. Zo lastig!
Ik schuif ook even aan, 23 weken zwanger! Ik heb een vraag:

(..)

De namen die we nu overhebben:

(..)

Ik denk dat het echt neer zal komen op kiezen tussen de eerste 2 namen, maar we houden onze opties nog even open. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

En zijn er met de 5 namen die we hier hebben nog namen die bij jullie opkomen? Er zijn al heel lang geen namen meer bij gekomen maar wie weet
Sophie/Sophia stond ook op ons lijstje, ik vind het een fantastische naam, heel mooi, maar we kiezen er toch niet voor vanwege de populariteit. Zelfs al kennen we er zelf geen, ik hoop te kunnen voorkomen dat ze Sophie 1/2/3 in de klas wordt. Want daar zitten ze ongetwijfeld wel, die andere Sophie's!
- Mia: niks mis mee, maar vind het ook niet heel mooi. Het leuke aan deze naam is wel dat veel mensen de naam kennen, maar er maar weinig zo heten.

- Loes: superleuk! Stoere naam! Zie een mooi blond meisje voor me met 2 vlechtjes in.

- Lea/Lia: Leah vind mooier. Leuke naam.

- Elin: ook erg leuk. Wel populair momenteel.

- Rosie: vind ik niks. Beetje te Engels. Roos of Roza vind ik wel mooi
Ik vind Mia en Elin vind ik leuk.

Loes vind ik beetje oudbollig.

Lea/Lia en Rosie, zijn niet mijn smaak, maar klinken wel leuk.

Misschien nog Elina, Livia, Ylva, Mila, Fenna, Stella, Elena, Ella, Maya, Hannah, Lina, Linda, Lisa, Julia, Rosalie, Charlie, Evi, Julie, Liva, Suzie, Yara, Laura

En de combinatie voornamen+achternaam lijkt me prima.
Lisa hier nog wat ideetjes:

-Edi/Edie

-Mare

-Jinne

-Demi/Desi/Dewi

-Ise/Ide

-Lindi/Lindy

-Iris

-Rive

-Vieve

-Wende

-Janou

-Celie

-Lorin

-Lotus

-Senne

-Amber

-Nicci

-Jinte/Jente

-Febe
mjdlh:

Mia is een erg leuke naam.

Misschien nog:

-Jula

-Loa

-Eslin

-Sadie '-)

-Milou/Manou(k)

-Lucie/Lucy
mjdlh dit vind ik :

- Mia (mijn favoriet) Tof omdat je het niet vaak hoort en het is kort en krachtig

- Loes (mijn mans favoriet) opzich leuk maar vind het te hollands

- Lea/Lia vind ik te ouwelijk

- Elin helemaal super! (heb vorige week namen op een lijstje geschreven voor in de toekomst want hebben nog geen plannen hoor en deze staat er bij mij ook op)

- Rosie te liefelijk en Engels maar daarom misschien hier wel weer uniek.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven