Meisjesnamentopic

07-01-2019 21:44 1422 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om een nieuw topic te openen, dus bij deze!

Het vorige topic vind je hier: [url][/kinderen/meisjesnamen/list_messages/311033]

Veel plezier!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Kersje89 schreef:
09-02-2020 12:46
Hoi dames,

Zouden jullie met mij mee willen denken? Ik ben momenteel zwanger van een meisje. We hebben al een zoon, Abel. Zelf heet ik Anne. Mijn man heeft een Spaanse achternaam dus we willen graag een internationale voornaam. Niet perse Spaans maar wel goed in meerdere talen uit te spreken, al mag de uitspraak anders zijn.

Nu denken we aan Hannah, alleen twijfel ik omdat deze naam afgekort vrij veel lijkt op Anne; Han vs An. Ik heb me weleens aangesproken gevoeld toen iemand een Hannah riep. Vinden jullie dat we onze dochter Hannah kunnen noemen of is dat toch een beetje raar?

Andere namen waar we aan gedacht hebben maar die zijn afgevallen:
Lotta
Eline
Sara
Jasmine
Sophia
Abel is leuk!

Hannah ook. Anne, Abel en Hannah!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hoe zouden jullie de naam Celine uitspreken? Seelien? Suh-lien-uh? Suh-lien?
M'n vriend en ik denken er in ieder geval verschillend over helaas 😉
karbonkeltje schreef:
21-02-2020 17:03
Hoi dames, hoe zouden jullie de naam Celine uitspreken? Seelien? Suh-lien-uh? Suh-lien?
M'n vriend en ik denken er in ieder geval verschillend over helaas 😉
Seelienuh.

Sowieso geen suh aan het begin.
Kersje, Hannah vind ik hartstikke leuk en niet te veel op je eigen naam lijken. Als het de naam is, zeker doen :)

Karbonkeltje (oh ik heb nachtmerries aan Karbonkel over gehouden in groep 3 of zo :-$) Selienuh, maar vaak als je dan iemand roept of zo Selien
karbonkeltje schreef:
21-02-2020 17:03
Hoi dames, hoe zouden jullie de naam Celine uitspreken? Seelien? Suh-lien-uh? Suh-lien?
M'n vriend en ik denken er in ieder geval verschillend over helaas 😉
Eline met een s-klank ervoor
Alle reacties Link kopieren Quote
karbonkeltje schreef:
21-02-2020 17:03
Hoi dames, hoe zouden jullie de naam Celine uitspreken? Seelien? Suh-lien-uh? Suh-lien?
M'n vriend en ik denken er in ieder geval verschillend over helaas 😉
Als je t zo schrijft, zou ik twijfelen tussen Suhliene en Seeliene. Ik vind de uitspraak Seeliene overigens veel mooier, en zou er dan ook voor kiezen om het Céline te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de naam Jildau/Jildou?
Alle reacties Link kopieren Quote
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 19:29
Wat vinden jullie van de naam Jildau/Jildou?
Het is niet echt mijn smaak, maar wel gewoon een leuke, originele naam. Ik vind met ou mooier er uit zien.
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 19:29
Wat vinden jullie van de naam Jildau/Jildou?
Te geknutseld. Geen idee hoe je het uitspreekt ook. Djildouw?
Alle reacties Link kopieren Quote
Treurniet12 schreef:
23-02-2020 20:30
Te geknutseld. Geen idee hoe je het uitspreekt ook. Djildouw?
Het is een Friese naam en in Friesland doodnormaal. Maar wij wonen in Rotterdam en ik weet niet of mensen de naam zullen snappen. Je spreekt het gewoon uit als Jildau trouwens. Of Jildou :)
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 20:34
Het is een Friese naam en in Friesland doodnormaal. Maar wij wonen in Rotterdam en ik weet niet of mensen de naam zullen snappen. Je spreekt het gewoon uit als Jildau trouwens. Of Jildou :)
Aha. Rotterdam. Nee dan zou ik het echt niet doen. Ik kom zelf uit deze omgeving en het doet mij echt denken aan iemand een “douw (duw) geven”. Het klinkt nogal grof/hard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jildou vind ik heel erg leuk!! Maar heb Friese roots, dus voor mij is het wel een normale naam.
Treurniet12 schreef:
23-02-2020 20:30
Te geknutseld. Geen idee hoe je het uitspreekt ook. Djildouw?
Is niet zo geknutseld hoor. Doodnormale Friese naam
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 19:29
Wat vinden jullie van de naam Jildau/Jildou?
Ik ken de naam wel en ik vind hem echt heel lelijk.
Lachattenoir schreef:
29-02-2020 18:06
Is niet zo geknutseld hoor. Doodnormale Friese naam
Inderdaad! Ik heb een Jildou in de familie.
Gewoon een leuke naam niks mis mee. Zou wel voor de ou gaan niet voor de au. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
anoniem_391883 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 18:59
Reden: Slechte toevoeging
7.17% gewijzigd
karbonkeltje schreef:
21-02-2020 17:03
Hoi dames, hoe zouden jullie de naam Celine uitspreken? Seelien? Suh-lien-uh? Suh-lien?
M'n vriend en ik denken er in ieder geval verschillend over helaas 😉
Ik dacht meer aan Se-Lien-uh
Karbonkeltje
Ik zou het ook uitspreken als Eline met een S ervoor.

Ontbijtkoekje
Jildou vind ik mooi!

Wat vinden jullie van de naam Noë/Noé? Wij hadden Romee heel hoog op ons lijstje staan, maar vind eigenlijk ook heel leuk. Alleen bang dat het mensen doet denken aan No way.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lizzy89, hele leuke naam. Ik heb persoonlijk voorkeur voor spelling Noé, omdat mensen het dan niet gaan uitspreken als noowie net als Zoë (wat ook weer zowee kan zijn maar dat weet je nooit).

Ik had nog nooit aan no way gedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
lizzie89 schreef:
03-03-2020 20:25
Karbonkeltje
Ik zou het ook uitspreken als Eline met een S ervoor.

Ontbijtkoekje
Jildou vind ik mooi!

Wat vinden jullie van de naam Noë/Noé? Wij hadden Romee heel hoog op ons lijstje staan, maar vind eigenlijk ook heel leuk. Alleen bang dat het mensen doet denken aan No way.
Ik vind Noé heel leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken een meisje Hannah en die wordt nooit Han genoemd. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de naam Elin
Alle reacties Link kopieren Quote
Cimojo schreef:
23-04-2020 00:19
Wat vinden jullie van de naam Elin
Leuk!
Cimojo schreef:
23-04-2020 00:19
Wat vinden jullie van de naam Elin
Lief, maar ook tuttig en saai. Wordt de laatste jaren ook ontzettend veel gegeven en daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Cimojo schreef:
23-04-2020 00:19
Wat vinden jullie van de naam Elin
Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Cimojo schreef:
23-04-2020 00:19
Wat vinden jullie van de naam Elin
Heel leuk!! Maar ik ben bevooroordeeld, er ligt hier een meisje van 3 maanden in de wieg met dezelfde naam. Heel veel positieve reacties gehad op de naam, ben er ook erg blij mee!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven