Meisjesnamentopic

07-01-2019 21:44 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om een nieuw topic te openen, dus bij deze!

Het vorige topic vind je hier: [url][/kinderen/meisjesnamen/list_messages/311033]

Veel plezier!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Jolien of Lotte erg leuk passen bij de namen van je ouders dochters!

Grappig dat je zegt dat je van Nederlandse namen houdt want Lizzy, Fay, Tess, Leah zijn dat juist niet :) Dat maakt het voor mij een beetje lastiger om je smaak in te schatten maar misschien nog:

Fenna
Fiene
Lara
Tamar
Josien
Mia
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt nog voor alle reacties! En sorry voor mijn late antwoord, maar we hebben gisteren toch besloten voor Rosalie te gaan :) Ik moet nog even wennen haha dat we nu ein-de-lijk een beslissing hebben genomen, maar het voelt goed! Noem haar al regelmatig Rosie, Roosje in m'n buik :heart:

@knappekloon: Ik vind ook Jolien en Lotte goed passen! Mara En Feline zijn ook erg leuk. Ik vind Mirthe en Merel ook goed bij je andere dochters passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Lavendel! Ik wil bijna gefeliciteerd met je keuze zeggen, haha. Mooie naam!
Alle reacties Link kopieren Quote
Elize, Suus & Loïs
Elize, Suus & Merel
Elize, Suus & Niene
Elize, Suus & Liva
Elize, Suus & Julia
Elize, Suus & Mara
Elize, Suus & Fiene
Elize, Suus & Cato
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke voorbeelden hebben jullie! Helaas hebben wij in onze familie en vriendenkring veel namen in gebruik die jullie opnoemden.
Cato vind ik ook erg leuk al zal mijn schoonfamilie die altijd verkeerd schrijven.
knappekloon schreef:
20-05-2020 22:29
Hoiiii hulp gevraagd!

Ik ben 20 weken zwanger van meisje nr 3.
Voor jongens wisten we genoeg namen. Maar ja het was echt duidelijk een meisje.

Onze oudste dochter heet Elize (compleet: elize willemijn Anna)
De andere heet Suus (compleet: suus Josefien Juliet).

We houden van normale Nederlandse namen. De bijnamen worden iets met een R Ivm de benoeming.

Geen namen met de E of s.

Ons lijstje staat nu op: lotte, Eva, evy, tess, fay, Leah, feline, jolien, Lena, Mara, lizzy.

Welke vinden jullie het best passen of het leukst en hebben jullie toevoegingen?
Eliza, Suus &
Floor
Fiene
Hannah
Myrthe
Malou
Bodien
Julia
Iris
Femke
Femm
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke namen worden hier genoemd. Bij kind 2 vond ik het toch wel lastiger. Ook nu weten we niet wat het wordt. Maar wordt het een meisje dan noemen we haar Merle.

Enige is wel dat onze eerste ook begint met een M. En toevallig de gekozen jongens naam (Mart) ook.

Dat is misschien wel onhandig voor de post e.d. Maar we vinden deze namen nu eenmaal het mooist.

Merk dat ik behoefte heb om de naam even te droppen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 19:29
Wat vinden jullie van de naam Jildau/Jildou?
Heel mooi! Ook wel voor een jongen. Maar misschien heb ik het mis. Voor een meisje trouwens ook.

Leuke naam!
Alle reacties Link kopieren Quote
lizzie89 schreef:
03-03-2020 20:25
Karbonkeltje
Ik zou het ook uitspreken als Eline met een S ervoor.

Ontbijtkoekje
Jildou vind ik mooi!

Wat vinden jullie van de naam Noë/Noé? Wij hadden Romee heel hoog op ons lijstje staan, maar vind eigenlijk ook heel leuk. Alleen bang dat het mensen doet denken aan No way.
Ja, die associatie met no way heb ik persoonlijk ook.

Vind Romee dan mooier. Of wat vind je van Danee? Die stond bij ons op het lijstje, maar het is Merle geworden
Alle reacties Link kopieren Quote
LauravB schreef:
03-02-2020 12:33
Lieve dames, vraagje: Jasmijn, Juliëtte of Amélie?
We komen er niet uit. Drie prachtnamen, maar:
- Jasmijn: erg gevoelig voor rijmwoorden en afgekort 'Jas' (??)
- Juliëtte: uitspraak: met 'J' of 'ZJ', wordt dat té? En spreken we de 'te' op het eind uit?
-Amélie: zelf vind ik die uitspraak niet moeilijk, mijn man wel. Prachtige naam overigens. Niet té gemaakt sjiek?

Wat vinden jullie? En evt. Bijpassende suggesties? Vast bedankt!!😊
Jasmijn en Amelie erg leuk. Juliette vind ik persoonlijk niet zo. Julie dan?
@knappekloon

Iris
Daphne
Marije
Maura
Lauren
Mae(ve)
Nora
Lisa
Loïs
Maaike
Fenna
Lina
Alle reacties Link kopieren Quote
Positivevibes schreef:
21-05-2020 17:46
Leuk Lavendel! Ik wil bijna gefeliciteerd met je keuze zeggen, haha. Mooie naam!
Bedankt! :D

@Paardenkracht: Mart en Merle, beiden heel erg leuk en vrolijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch hier maar eens om een mening of andere naam optie vragen.

Het zit zo, Ik ben Nederlandse, mijn man Frans, wonen in Spanje en zwanger van ons tweede kind. Eerste is een dochter, met de naam Lisa.
We zijn op zoek naar een naam die voor elke taal goed uit te spreken is, een internationale naam dus.

Namen die we beide mooi vinden:
- Ilona
- Emma (twijfel omdat man Emmanuel heet)
- Lorena

Namen die ik mooi vind:
- Cindy / Indy
- Nova

Namen die man mooi vindt:
- Océane (ik twijfel omdat hij erg Frans is, weet niet zeker of dit niet te 'raar' is)

Dank jullie wel voor de input!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oceane is wel een apartere naam, maar ik vind het wel mooi :)! Alleen misschien niet helemaal in combinatie met de naam van jullie oudste dochter.
uit jouw rijtje vind ik Emma, Indy en Nova heel leuk!

Misschien nog een paar suggesties:
Olivia
Sophia
Lily
Emily
Sara
Lena
Anna
Alba
Celeste
Ophelie
Ella
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga mee lezen! Ik ben nu 24 wkn zwanger van een meisje en we hebben echt nog helemaal niks... we hebben al een zoontje Julian. Man houdt van standaard namen en wijst alles wat net iets is anders af 😩

Man vindt Emma mooi. Ik vind dat eigenlijk wel erg populair. Deze naam staat volgens mij echt altijd in de top 3 en de naam lijkt erg veel op de naam van ons nichtje, dat laatste vind ik een nadeel.

Wat ik zelf mooi vind: Elise, Hanne/Hannah, Saar (afgekeurd door man of bezet)

Hebben jullie nog ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Emma wel een heel leuke naam hoor, wollentrui. Maar inderdaad wel een top 3 naam.

Maar misschien nog:
Anna
Milou
Tess
Nore
Sophie
Fleur
Roos
Louise
Ella
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella12 schreef:
05-06-2020 11:02
Ik vind Emma wel een heel leuke naam hoor, wollentrui. Maar inderdaad wel een top 3 naam.

Maar misschien nog:
Anna
Milou
Tess
Nore
Sophie
Fleur
Roos
Louise
Ella
Emma vind ik ook wel mooi, iets houdt me toch tegen. Zo populair en zo dichtbij een naam die er zo op lijkt. Ella en Roos vind ik ook mooi, ik ga ze voorleggen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wollentrui, de naam Emma hoor ik inderdaad vaak.

Hier nog wat namen die een beetje lijken op de namen die je noemde. Misschien zit er iets tussen of brengt het je op nog meer ideeën.

Elena
Ella
Gemma
Janne
Janna
Jenna
Ela
Hella
Elianne
Arjanne
Ellen
Elisee
Elka
Alle reacties Link kopieren Quote
Tshirt, Nova is in sommige andere landen een beetje gek dus vind ik niet zo internationaal.

Indy wel erg leuk en goed passend!
wollentrui schreef:
05-06-2020 10:16
Ik ga mee lezen! Ik ben nu 24 wkn zwanger van een meisje en we hebben echt nog helemaal niks... we hebben al een zoontje Julian. Man houdt van standaard namen en wijst alles wat net iets is anders af 😩

Man vindt Emma mooi. Ik vind dat eigenlijk wel erg populair. Deze naam staat volgens mij echt altijd in de top 3 en de naam lijkt erg veel op de naam van ons nichtje, dat laatste vind ik een nadeel.

Wat ik zelf mooi vind: Elise, Hanne/Hannah, Saar (afgekeurd door man of bezet)

Hebben jullie nog ideeen?
Ik moet meteen aan Jacky denken.
Verder nog:
Mette,Lenne, Jonne, Fiene, Imme, Mirthe, Iris, Merel, Vera, Luuke, Sanne, Lotte, Faye, Fenne, Yfke, Mia, Mare, Jinthe, Lize, Liza, Florien, Diede.

Fem vind ik zelf erg mooi maar bij Julian zou ik een naam kiezen met twee lettergrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor wollentrui: Ik vind Emma een hele mooie naam! Maar is inderdaad wel ook erg populair. Uit je lijstje vind ik Hanne en Elise leuk!! Verder nog als suggesties:
- Anne
- Anouk
- Julie
- Clara
- Jolijn
- Noor/Nora/Leonoor/Leonore
- Lise
- Isa(belle)
- Veerle
- Eva
- Cato
- Josephine/Fien
anoniem_397470 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 17:09
Reden: Verkeerd gekeken
9.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tshirt schreef:
04-06-2020 16:07
Toch hier maar eens om een mening of andere naam optie vragen.

Het zit zo, Ik ben Nederlandse, mijn man Frans, wonen in Spanje en zwanger van ons tweede kind. Eerste is een dochter, met de naam Lisa.
We zijn op zoek naar een naam die voor elke taal goed uit te spreken is, een internationale naam dus.

Namen die we beide mooi vinden:
- Ilona
- Emma (twijfel omdat man Emmanuel heet)
- Lorena

Namen die ik mooi vind:
- Cindy / Indy
- Nova

Namen die man mooi vindt:
- Océane (ik twijfel omdat hij erg Frans is, weet niet zeker of dit niet te 'raar' is)

Dank jullie wel voor de input!
Ik ken een Océane dus daar kijk ik niet meer raar van op, en vind het wel een leuke naam! Emma vind ik ook heel mooi en het argument dat je man Emmanuel heet zou ik je niet door laten tegenhouden. Verder nog:
- Rosalie
- Josephine
- Eva/ Ava
- Lynn
- Mae
- Noa
- Anne
- Ella
- Lea
- Mia
- Laetitia
- Frederique
Alle reacties Link kopieren Quote
wollentrui schreef:
05-06-2020 10:16
Ik ga mee lezen! Ik ben nu 24 wkn zwanger van een meisje en we hebben echt nog helemaal niks... we hebben al een zoontje Julian. Man houdt van standaard namen en wijst alles wat net iets is anders af 😩

Man vindt Emma mooi. Ik vind dat eigenlijk wel erg populair. Deze naam staat volgens mij echt altijd in de top 3 en de naam lijkt erg veel op de naam van ons nichtje, dat laatste vind ik een nadeel.

Wat ik zelf mooi vind: Elise, Hanne/Hannah, Saar (afgekeurd door man of bezet)

Hebben jullie nog ideeen?
Elise past er goed bij!

Wat denken jullie van:

Rosalie
Emily
Lauren
Valerie
Isabel(le/la)
Esmée

Of
Rosa/Roos
Sophie (ook erg populair)
Eva/Evi
Lisa of Liza
Alle reacties Link kopieren Quote
Tshirt schreef:
04-06-2020 16:07
Toch hier maar eens om een mening of andere naam optie vragen.

Het zit zo, Ik ben Nederlandse, mijn man Frans, wonen in Spanje en zwanger van ons tweede kind. Eerste is een dochter, met de naam Lisa.
We zijn op zoek naar een naam die voor elke taal goed uit te spreken is, een internationale naam dus.

Namen die we beide mooi vinden:
- Ilona
- Emma (twijfel omdat man Emmanuel heet)
- Lorena

Namen die ik mooi vind:
- Cindy / Indy
- Nova

Namen die man mooi vindt:
- Océane (ik twijfel omdat hij erg Frans is, weet niet zeker of dit niet te 'raar' is)

Dank jullie wel voor de input!
Als wij een meisje krijgen wordt het Merle. Eigenlijk Frans dus. Is dat iets?

Of Amélie?

Oceane moet ik even aan wennen. Nova vind ik mooi.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 19-06-2020 20:20
0.81% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven