Meisjesnamentopic!
donderdag 17 februari 2011 om 20:41
quote:Catooo schreef op 17 februari 2011 @ 20:08:
layss; spreek je die naam in NL uit als Flories? hmm.. dan vind ik de naam mooier om te schrijven dan uit te spreken. Denk aan Florice Kattepies...
Hm...ja dat gevoel had na 6 keer hardop zeggen ook...op papier staat t mooier inderdaad. Dus dan kan het op zich wel voor mij, aangezien Floor dan de roepnaam wordt en Florice niet zo heel vaak gesproken wordt alleen wanneer er gevraagd wordt naar de officiele naam.
En dat het rijmt...tja....men kan op elke naam wel wat verzinnen!
layss; spreek je die naam in NL uit als Flories? hmm.. dan vind ik de naam mooier om te schrijven dan uit te spreken. Denk aan Florice Kattepies...
Hm...ja dat gevoel had na 6 keer hardop zeggen ook...op papier staat t mooier inderdaad. Dus dan kan het op zich wel voor mij, aangezien Floor dan de roepnaam wordt en Florice niet zo heel vaak gesproken wordt alleen wanneer er gevraagd wordt naar de officiele naam.
En dat het rijmt...tja....men kan op elke naam wel wat verzinnen!
vrijdag 18 februari 2011 om 22:45
Ik vind Hannah wel leuk, idd ook omdat het een palindroom is.
Mijn man en ik komen er nog niet helemaal uit voor ons meisje. Ik vind Valerie heel mooi, en verder bijna alle kortere namen die op een a eindigen (Mira, Lyra, Lara, Vera, Emma, etc).
Mijn man vindt Britt, Bella/Belle en Barbara leuke namen, die ik niet leuk vind. Onze achternaam is kort en hard, waardoor Britt voor mij helemaal afvalt. Hij vindt Valerie 'wel leuk' en denkt dat dat het gaat worden, maar ik wil dat hij de naam ook prachtig vindt.
Hebben jullie nog een geniaal idee?
Mijn man en ik komen er nog niet helemaal uit voor ons meisje. Ik vind Valerie heel mooi, en verder bijna alle kortere namen die op een a eindigen (Mira, Lyra, Lara, Vera, Emma, etc).
Mijn man vindt Britt, Bella/Belle en Barbara leuke namen, die ik niet leuk vind. Onze achternaam is kort en hard, waardoor Britt voor mij helemaal afvalt. Hij vindt Valerie 'wel leuk' en denkt dat dat het gaat worden, maar ik wil dat hij de naam ook prachtig vindt.
Hebben jullie nog een geniaal idee?
zaterdag 19 februari 2011 om 12:47
zaterdag 19 februari 2011 om 16:24
Ik heb jullie hulp nodig!
Ik ben 11 weken zwanger, nog erg pril dus. We weten dus ook nog niet wat het wordt maar we zijn al druk bezig met namen bedenken. We houden van korte namen maar wel met 2 lettergrepen (ivm erg korte achternaam). We willen geen top 20 naam alhoewel hier hele mooie namen tussen zitten. Onze smaak ongeveer:
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
Ik ben 11 weken zwanger, nog erg pril dus. We weten dus ook nog niet wat het wordt maar we zijn al druk bezig met namen bedenken. We houden van korte namen maar wel met 2 lettergrepen (ivm erg korte achternaam). We willen geen top 20 naam alhoewel hier hele mooie namen tussen zitten. Onze smaak ongeveer:
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
zaterdag 19 februari 2011 om 17:21
quote:jennifervd schreef op 19 februari 2011 @ 16:59:
Van de namen die je zelf noemt vind ik Isa het leukste.
Wat vind je van:
Ize/Ise lijkt teveel op naam in de familie
Evi leuk!
Sara nee
Elin potiëntiele top 20 naam, wel erg leuk
Mara neeDe namen die ik zelf heb genoemd komen of te veel voor of zijn het net niet.
Van de namen die je zelf noemt vind ik Isa het leukste.
Wat vind je van:
Ize/Ise lijkt teveel op naam in de familie
Evi leuk!
Sara nee
Elin potiëntiele top 20 naam, wel erg leuk
Mara neeDe namen die ik zelf heb genoemd komen of te veel voor of zijn het net niet.
zaterdag 19 februari 2011 om 17:28
quote:Cejo schreef op 19 februari 2011 @ 17:11:
@ Lyt
Fenna mwah
Jinthe vind ik erg leuk, man minder
Merel nee... moet ik denken aan een vogel
Tessa nee
Lise lijkt op familienaam
Ise inderdaad lijkt op familienaam
Juna leuk
Eva te populair
Ava te veel a's, haha
Mia mama mia, nee
Lena mwah
Flore mwah
Ilse familie
Iris vind ik leuk, man minder
Vera te gewoon
Mirte vervelende associaties bij die naam
Carmen nee
Kirstenbekende met die naam
Zoals jullie zijn, moeilijk.... maar alvast heel erg bedankt voor de suggesties.
Dit is mijn lijstje tot nu toe:
Silke
Ninthe
Rheza
Bodil
Jade
Yentl
Isis
Inez
Berber
Julie
Loïs
Cato
Evi
Maar... er zit niet echt een naam bij waarvan ik denk: die is helemaal super.... dat hadden we bij onze eerste dochter (heet Suze) wel... maar misschien moeten we er gewoon een beetje aan wennen...
@ Lyt
Fenna mwah
Jinthe vind ik erg leuk, man minder
Merel nee... moet ik denken aan een vogel
Tessa nee
Lise lijkt op familienaam
Ise inderdaad lijkt op familienaam
Juna leuk
Eva te populair
Ava te veel a's, haha
Mia mama mia, nee
Lena mwah
Flore mwah
Ilse familie
Iris vind ik leuk, man minder
Vera te gewoon
Mirte vervelende associaties bij die naam
Carmen nee
Kirstenbekende met die naam
Zoals jullie zijn, moeilijk.... maar alvast heel erg bedankt voor de suggesties.
Dit is mijn lijstje tot nu toe:
Silke
Ninthe
Rheza
Bodil
Jade
Yentl
Isis
Inez
Berber
Julie
Loïs
Cato
Evi
Maar... er zit niet echt een naam bij waarvan ik denk: die is helemaal super.... dat hadden we bij onze eerste dochter (heet Suze) wel... maar misschien moeten we er gewoon een beetje aan wennen...
zaterdag 19 februari 2011 om 17:33
quote:Lyt schreef op 19 februari 2011 @ 16:24:
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
Lindy
Tara
Julie
Mirthe
Yara
Mila
Luna
Rena
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
Lindy
Tara
Julie
Mirthe
Yara
Mila
Luna
Rena
zaterdag 19 februari 2011 om 22:45
quote:Lyt schreef op 19 februari 2011 @ 16:24:
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
Van degene die jij noemt, vind ik Isa de leukste. Die is echter vorig jaar 583 keer gegeven en staat daarmee op plaats 11. Dus wel degelijk top 20.
Wat vind je van Tyra? (gewoon op zijn Nederlands uitgesproken) Deze hadden wij op ons lijstje staan, maar hebben we geschrapt omdat het niet zo mooi klinkt bij onze achternaam.
Anne
Inez
Isa
Linde
enz...
Van degene die jij noemt, vind ik Isa de leukste. Die is echter vorig jaar 583 keer gegeven en staat daarmee op plaats 11. Dus wel degelijk top 20.
Wat vind je van Tyra? (gewoon op zijn Nederlands uitgesproken) Deze hadden wij op ons lijstje staan, maar hebben we geschrapt omdat het niet zo mooi klinkt bij onze achternaam.