Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@ loeske

Gwen,Joy,Kim,Pien,Lot,Fran,Ava,Jet,Jill,Juul,Kate,Kris,Lou,Lis,Maud,Nouk,Sam,Skye,
@loeske

rixt

(wij hebben trouwens een lange achternaam en ook een 3 lettergrepige voornaam voor dochter, staat ook wel mooi hoor)
Dank jullie wel voor de reacties. Mijn vriend vindt nog steeds Lynn of Britt de beste optie, maar gaf gisteren aan eventueel wel bereid te zijn om voor Liz te gaan Lynn of Britt is voor mij gewoon geen optie en hij vindt Liv niet zo mooi als Liz. Het enige wat ik jammer aan Liz vind is dat Wendy van Dijk haar kindje net Lizzie heeft genoemd. Zullen er dan vanaf nu veel Liz(zie)'s geboren worden? Wat denken jullie?
Hmm, niemand?
Als je op de site van het meertens instituut kijkt is liz wel stijgende qua populariteit, maar hoe het zich precies gaat ontwikkelen kan natuurlijk niemand je zeggen.
Hoi! Ik heb nog niet eerder meegekletst bij dit topic. Ik wil jullie graag iets voorleggen. Ik ben 34 weken zwanger van ons eerste kindje en mijn man en ik komen niet uit de meisjesnaam. Mijn man vindt Linde de mooiste naam en ik vind Noor de mooiste naam. We vinden elkaars namen ook erg mooi, maar onze 'eigen' naam nét iets mooier. En jullie raden het vast: we gaan allebei niet overstag. Hoe komen wij hier uit?

Ik vind Noor wat krachtiger en stoerder en Linde wat liever. Welke naam vinden jullie mooier en welke associaties hebben jullie bij de namen? En hebben jullie misschien een tip voor ons om hier uit te komen (de tijd begint te dringen en ik wil per se niet pas bij de bevalling een keuze maken)...of heel misschien een nieuwe naam?

Alvast bedankt!
Nora!

Super leuke en mooie naam.
Of je geeft de naam bij de geboorte, welke jullie het best vinden passen bij jullie dochter.
Hallo hier...

Ik weet sinds anderhalve week dat ik zwanger ben van een meisje... een van de redenen dat we wilden weten wat het is was dat we niet uit de namen kwamen, nou je raad het al..... nu nog steeds niet natuurlijk!!!

De enige naam die nog optie is is: Jolijn... maar ik weet niet helemaal zeker of ik het nou echt DE naam vind.......

Namen die ik leuk vind maar hier direct van tafel geveegd zijn zijn: Jinthe, Mare, Elin, Evie, Feline, Jade, Laure....

Vriend komt met namen als: Lieneke, Lieke

HELP!!! We zoeken een leuke, nederlands klinkende, originele naam, niet eindigend op ee gezien de achternaam.

Ik ben benieuwd naar eventuele inspirerende suggesties!!!!
Ik vind Jolijn een hele leuke naam!

Anders:

Minke

Florien

Senna

Mirthe

Mila

Jessie

Tessa
@ rosie rose ik vind Jolijn erg leuk hoor.

suggesties:

Carlijn

Jasmijn

Ava

Lena

Cato

Nika

Aniek

Fenna

Flore

Ise

Jula

Juna

Lune

Milou

Nora

Suze

Tessa
of Diede
@ loeske

ik denk inderdaad dat er veel Lizzies geboren gaan worden net als inderdertijd met Sem
quote:loeske schreef op 01 augustus 2010 @ 10:46:

@Catooo, ik vind Juul en Lot erg leuk. Vriendlief denkt er helaas anders over... We weten wel sinds kort dat het een meisje is dus als er nog meer ideeen zijn voor stoere, lieve, 1 lettergrepige namen? Let me know Ik vind Lois ook wel leuk! En dan uitgesproken als een 1 lettergreep naam natuurlijk! Je zegt het dan als Lojs. Leuk??
Om mee te lezen en anderen te helpen!
Jasmijn

Florine/Florien

Bodine/Bodien

Lisan

Sterre

Filou

Semke

Minke

Marijn

Noa

Robin/Robijn
Om mee te lezen en anderen te helpen!
Rosie, onze dochter heet Imke...ben er nog steeds er blij mee.

running girl: werk op de couveuseafd. Noor hoor je heel veel de laatste tijd, vindt het wel leuker als Linde...dus ja, net wat je wil, wat dacht je van Saar? of Suus?

Loeske, ik hoor Liz de laatste tijd niet meer hoor, zou i.i.g geen Lizzy doen, een vriendin van mij heeft spijt dat ze geen Liz heeft gedaan maar Lizzy, haar dochter noemt zich nu altijd zo...of anders Tess?
Runninggirl; Beide namen vind ik heel leuk! Misschien dat je als het kindje geboren wordt weet wat het beste past?

Loeske; Lizzie vind ik heel leuk! Afgekort tot Liz. Ken er maar 1 en die is 23 jaar, dus hier geen baby-invasies met de naam Lizzie.

Rosierose; Wat vind je van Liek? Of van Lykke? Of van Lauke? Lauren?
Dames, thanks alvast voor jullie reacties.

Raspberry: ik vind Saar of Suus ook heel leuk, maar ik ken al teveel meisjes die zo heten. Noor is inderdaad populairder dan Linde, toch hoor ik Noor in onze omgeving niet zo vaak.

Mijn enige probleem met Noor, is dat mensen het vaak verkleinen tot Noortje, wat ik echt niet mooi vind. En het leuke van Linde is juist dat mensen het gaan afkorten tot Lin, wat ik wél leuk vind. Nou zou je zeggen dat ik dan ook voor Linde moet gaan, maar toch blijft Noor ook zo mooi. Misschien komt het wel doordat ik Linde soms associeer met Linda en dat vind ik echt geen mooie naam.

Dilemma...als er nog meer meiden zijn die hun reactie willen geven op Noor of Linde...graag! Ik merk dat ik daar wel gevoelig voor ben.
Ik vind beide namen prachtig, dus daar heb je niet zoveel aan

Kun je niet beide namen gebruiken? Een als tweede naam?

Als ik denk over associaties denk ik bij Linde aan de boom en bij Noor aan koningin Noor.
quote:runninggirl schreef op 05 augustus 2010 @ 20:10:

Hoi! Ik heb nog niet eerder meegekletst bij dit topic. Ik wil jullie graag iets voorleggen. Ik ben 34 weken zwanger van ons eerste kindje en mijn man en ik komen niet uit de meisjesnaam. Mijn man vindt Linde de mooiste naam en ik vind Noor de mooiste naam.

.................................................

En hebben jullie misschien een tip voor ons om hier uit te komen (de tijd begint te dringen en ik wil per se niet pas bij de bevalling een keuze maken)...of heel misschien een nieuwe naam?

Alvast bedankt!

Misschien een compromis of een heel nieuwe naam zoeken zodat het voor jullie allebei je nummer 1 niet wordt.

Of iets wat er op lijkt, bv.

Linn / Lynn

Linne

Norah

Nolah
quote:rosie_rose schreef op 05 augustus 2010 @ 20:46:

Hallo hier...

Namen die ik leuk vind maar hier direct van tafel geveegd zijn zijn: Jinthe, Mare, Elin, Evie, Feline, Jade, Laure....

Vriend komt met namen als: Lieneke, Lieke

HELP!!! We zoeken een leuke, nederlands klinkende, originele naam, niet eindigend op ee gezien de achternaam.

Ik ben benieuwd naar eventuele inspirerende suggesties!!!!

Misschien iets wat van beide wat heeft, bijv.

Fiene

Lina

Liva

Livia

Meike
@Runninggirl, beetje onbeleefd om dit te vragen maar zouden jullie ook een 2e kindje willen? Je zou dan kunnen afspreken dat jij of hij voor dit kindje de naam bedenkt en dan de andere naam als 2e naam gebruiken en bij het volgende kindje andersom. Vrienden van ons hebben dit zo gedaan. Misschien een idee? Ik vind beide namen erg mooi.

@Rosie_Rose, ik vind Jolijn best leuk. Klinkt vrolijk, wat vind je van Jolie? Of Julie?

Thanks voor het meedenken! Lizzie is geen optie (meer) vond deze naam altijd heel gaaf totdat Wendy van Dijk 'm inpikte Liz vinden we wel erg leuk. Misschien dat dat 'm wel gaat worden. Heel toevallig maar er zijn net een Tess en Lois geboren in onze vriendenkring, die vallen dus zeker af.
@Runninggirl1: wij hadden ook Noor voor een meisje; het werd een jongen, maar vind het dus ook een super leuke naam. Wat vind je van Nouk (spreek uit Noek)?
Bedankt voor jullie leuke reacties!!!

Ik vind Jolijn ook zeker wel een leuke naam hoor, dames.... maar twijfel gewoon een beetje of het echt DE naam is... zoals ik al zei...

Zoals het er nu uit ziet wordt het nog steeds Jolijn in ieder geval... alle andere leuke namen zijn al weer afgekeurd....
@running girl: Ik vind persoonlijk Noor ook leuker dan Linde... Bij Linde denk ik gelijk aan Linda.... Weet niet of ie al gezegd is, maar Nore dan??

@Loeske: Liz klinkt leuk!!! Stoer en lief tegelijk!!!! Vind het ook veel leuker dan Lizzie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven