Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Poeh_beer: Ik vind ze allemaal mooi. Eefje en Esmee vind ik de mooiste uit je rijtje.
Hallo,

Ik zit helemaal niet echt in de discussie, maar ik hoorde een tijdje terug op een van de sprookjes cd's van mijn kinderen de naam:"Jelena"

Ben er niet over uit of ik het nu ook echt mooi vind of dat de naam me om een andere reden zo bij blijft.

In ieder geval heeft de naam mijn inziens iets.

Nou ja, misschien heeft iemand hier er iets aan.
quote:poeh_beer84 schreef op 28 september 2010 @ 17:00:

Ik vind de volgende namen mooi:

- Ilse, beetje jaren 80/90

- Eefje, nee

- Tess, nee

- Esmee, nee

- Isa, leuk!

- Liza, wel aardig

- Nora, leuk

- Elize, leuk!

wat denken jullie. Mijn vriend en ik hebben gewone Nederlandse namen en ook niet lang en achternaam wordt: de GrootMaar ja, das mijn mening
Jelena vind ik een beetje lijken op namen als Serena en dat vind ik wat ordi.
quote:Sam32 schreef op 01 oktober 2010 @ 05:46:

Jelena vind ik een beetje lijken op namen als Serena en dat vind ik wat ordi.

Wat is daar zo ordi aan dan? Ik vind het mooie namen.

Ter inspiratie nog wat lijkende namen,

-Selena

-Celine

-Leni

-Jelna

-Saline

-Lena
Ik heb hetzelfde als Sam, vind ze ook een beetje ordi. Terwijl ik Jelna en Lena dan wel weer leuk vind.

Geen idee wat er nou zo ordi aan is. Ik hoorde ze nogal eens in de wijk waar ik eerder woonde en dat was nogal een tokkiebuurt....
Haha, zo zie je maar weer hoe sterk de associatie die je bij een naam hebt een rol speelt.

Het sprookje waarin ik de naam hoorde, is een prachtig oud en traditioneel russisch verhaal.

Om "Jelena" dan " Tokkieachtig" te vinden kost mij heeeeeel veel inlevingsvermogen
Ik ken een Jelena, komt uit Rusland. Vind het geen mooie naam en Lena een veel stoerdere variant.

Las ergens Luteijn en Berber... prachtig.

Wat vinden jullie van de volgende twee namen:

Elif of Elfi
@Catooo - Ik vind Elif mooi en Elfi vind ik niet mooi...
Mijn toekomstige dochter wil ik heeel graag Alina noemen. Helaas wil mijn vriend dat niet omdat de namen van de kinderen van zijn broer hier erg op lijken. Het is echt mijn lievelingsnaam dus ik moet hem overhalen
Elif vind ik wel mooi btw
De honden van familie hebben stoere namen.

Maar ja...daardoor vind ik het niet leuk om deze namen nog te gebruiken voor mijn kindje.

Wat vinden jullie?
quote:jennifervd schreef op 03 oktober 2010 @ 19:29:

De honden van familie hebben stoere namen.

Maar ja...daardoor vind ik het niet leuk om deze namen nog te gebruiken voor mijn kindje.

Wat vinden jullie?Is dit een serieuze vraag, of je je kindje dezelfde naam kan geven als één van de honden? Nee, dat kan echt niet!
quote:sabbb schreef op 03 oktober 2010 @ 12:45:

Mijn toekomstige dochter wil ik heeel graag Alina noemen. Helaas wil mijn vriend dat niet omdat de namen van de kinderen van zijn broer hier erg op lijken. Het is echt mijn lievelingsnaam dus ik moet hem overhalen Ligt er denk ik aan hoeveel die namen op elkaar lijken. Alina en Aline vind ik bijvoorbeeld niet mooi. Maar Alicia en Alina kan op zich nog wel. Al snap ik je man wel. Het is leuker om totaal iets anders te verzinnen.
quote:blogbabe schreef op 03 oktober 2010 @ 21:10:

[...]

Is dit een serieuze vraag, of je je kindje dezelfde naam kan geven als één van de honden? Nee, dat kan echt niet!Volgens mij bedoelt ze honden binnen haar familie, dus de honden van haar ouders o.i.d. Als ik het een geweldige naam zou vinden, zou ik het niet laten omdat mijn broers hond (bv) al zo heet.
The time is now
Ik lees al een tijdje mee om inspiratie op te doen. Nu was ik benieuwd wat jullie vinden van de naam Mia. Onze keuze staat al vast maar ben nieuwsgierig...
Tabitha
quote:mariad schreef op 04 oktober 2010 @ 10:45:

Ik lees al een tijdje mee om inspiratie op te doen. Nu was ik benieuwd wat jullie vinden van de naam Mia. Onze keuze staat al vast maar ben nieuwsgierig...Ik vind het een beetje ouderwets, maar tegenwoordig kan alles
Ik vind Eliv trouwens veeel mooier dan Elif.

En sorry, maar bij Mia denk ik er direct uw achteraan.... kan dat dan ook niet normaal uitspreken maar direcht op z'n kats 'miaauww'... heel flauw, maar echt waar

en honden en kindernamen... tsja. Vroeger noemde je je hond Fikkie, Pluto of Lassie, tegenwoordig heten honden Noa, Max en Luna, en ik kan me inderdaad voorstellen dat je die naam voor je kind ook mooi vindt!

Ik lees al een tijdje mee om inspiratie op te doen. Nu was ik benieuwd wat jullie vinden van de naam Mia. Onze keuze staat al vast maar ben nieuwsgierig...Beetje ouderwets, maar wel origineel en ook lief.
quote:Marriss schreef op 04 oktober 2010 @ 19:25:

honden en kindernamen... tsja. Vroeger noemde je je hond Fikkie, Pluto of Lassie, tegenwoordig heten honden Noa, Max en Luna, en ik kan me inderdaad voorstellen dat je die naam voor je kind ook mooi vindt!Klopt! Maar dan nog... als mijn oom of tante een hond zouden hebben die Max heet, dan zou ik m'n kind niet zo noemen. Je hebt dan toch die associatie.
Mia. Mia. Ik weet het niet. Ik zou het niet zelf kiezen, maar het is wel mooi!

En ik zou het kiezen van een bepaalde naam echt niet laten omdat in de familie honden zo heten. Wel als het je eigen honden zijn, natuurlijk.

En vwb Alina, het zou voor mij ook echt uitmaken hoeveel de namen lijken. Bij een Aline, Alinda of Lina zou de naam wat mij betreft waarschijnlijk afvallen, Wel jammer, Sabbb, kan me voorstellen dat je baalt!

Ik lees al een tijdje mee om inspiratie op te doen. Nu was ik benieuwd wat jullie vinden van de naam Mia. Onze keuze staat al vast maar ben nieuwsgierig...

Mijn eerste associatie is Mia Wallace;

The time is now
Hallo! Wat vinden jullie van Lola?

Lola is leuk voor een klein meisje, maar is het ook nog leuk als ze een vrouw van 40 is?

Moeilijk...
Wij hebben lang in het buitenland gewoond en daar stond de naam Mia in de top tien evenals in veel o.a. Engelstalige landen. We vonden hem toen al mooi maar eigenlijk niet origineel. Hier kwamen we de naam voor kinderen nog niet tegen dus ineens wel origineel. Wel grappig om jullie meningen erover te lezen. (En Mia Wallace is mij bekend maar was niet mijn eerste associatie:))

Lola vind ik een schattige en lieve naam voor een meisje. Voor een volwassene denk ik al snel aan Lola Ferrari maar die naam zal bij de kinderen uit haar klas vast niet meer bekend zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven