Meisjesnamentopic!
donderdag 7 oktober 2010 om 12:27
quote:Helianthus2106 schreef op 07 oktober 2010 @ 11:19:
[...]
Wat een prachtige namen!
Aimée, Ninthe en ...
* Madelon
* Fabiënne
* Lysanne
* Eefje
* Adinda
* Roos
* Tessa
* ElvaMmmm, bedankt, maar de meeste vind ik te tuttig. Er zijn twee namen die ik er leuk bij vind; Evi en Zoe, maar die komen llebij al voor in onze heel dichte omgeving. Voor mij zijn Ninthe en Aimée hele vlotte namen, en toch lief meisjesachtig, en is het meer toeval dat het allebij redelijke hockey namen zijn.....
[...]
Wat een prachtige namen!
Aimée, Ninthe en ...
* Madelon
* Fabiënne
* Lysanne
* Eefje
* Adinda
* Roos
* Tessa
* ElvaMmmm, bedankt, maar de meeste vind ik te tuttig. Er zijn twee namen die ik er leuk bij vind; Evi en Zoe, maar die komen llebij al voor in onze heel dichte omgeving. Voor mij zijn Ninthe en Aimée hele vlotte namen, en toch lief meisjesachtig, en is het meer toeval dat het allebij redelijke hockey namen zijn.....
donderdag 7 oktober 2010 om 15:51
Yaiza komt van de Canarische Eilanden en je spreekt het uit als Jaaizaa en als de natuur niet al te gekke geintjes uithaalt acht ik de kans heeeeel klein dat het een blond kindje met blauwe ogen wordt .
Ik vind de naam heel mooi, en maak me op zich niet veel zorgen over dat de naam vaak (altijd?) gespeld zal moeten worden, dat heb ik zelf ook altijd gehad en nooit als lastig ervaren ofzo. En toch....twijfel ik .
Ik vind de naam heel mooi, en maak me op zich niet veel zorgen over dat de naam vaak (altijd?) gespeld zal moeten worden, dat heb ik zelf ook altijd gehad en nooit als lastig ervaren ofzo. En toch....twijfel ik .
donderdag 7 oktober 2010 om 18:49
vrijdag 8 oktober 2010 om 10:28
quote:joeppie schreef op 07 oktober 2010 @ 11:07:
Inspiratie gevraagd.
23 weken zwanger van een meisje. Ik heb er al 2. Maar we hebben geen enkel idee voor een naam. De eerste twee waren al zo moeilijk. Onze gezamelijke smaak blijkt een beetje kak te zijn, hoewel ik ons niet echt zo zie. Top 10 namen vermijden we.
Mijn dochtertjes heten;
Aimée en Ninthe
Wie heeft er een idee??
@ joeppie, wat vind je nog van:
Aimée, Ninthe &
Fiene
Jules
Milla
Lina
Olivia
Liva
Flora
Lucie
Emme
Liene
Yasmin
Evy vind ik er trouwens ook heel leuk bij!
Inspiratie gevraagd.
23 weken zwanger van een meisje. Ik heb er al 2. Maar we hebben geen enkel idee voor een naam. De eerste twee waren al zo moeilijk. Onze gezamelijke smaak blijkt een beetje kak te zijn, hoewel ik ons niet echt zo zie. Top 10 namen vermijden we.
Mijn dochtertjes heten;
Aimée en Ninthe
Wie heeft er een idee??
@ joeppie, wat vind je nog van:
Aimée, Ninthe &
Fiene
Jules
Milla
Lina
Olivia
Liva
Flora
Lucie
Emme
Liene
Yasmin
Evy vind ik er trouwens ook heel leuk bij!
zondag 10 oktober 2010 om 11:50
Heel prettig en inspirerend topic!
Heb ik een kort vraagje om jullie mening: we denken aan de naam Liv, maar achternaam begint met van der ... , vinden jullie dat kunnen? Dus Liv van der Molen? Of plakt dat teveel aan elkaar? Vriend is voor en vindt dat het prima kan, maar ik twijfel. (is niet echte achternaam maar vergelijkbaar).
Heb ik een kort vraagje om jullie mening: we denken aan de naam Liv, maar achternaam begint met van der ... , vinden jullie dat kunnen? Dus Liv van der Molen? Of plakt dat teveel aan elkaar? Vriend is voor en vindt dat het prima kan, maar ik twijfel. (is niet echte achternaam maar vergelijkbaar).
maandag 11 oktober 2010 om 12:43
quote:pompompom schreef op 11 oktober 2010 @ 12:32:
Wij verwachten eind dit jaar ons tweede dochtertje.
Nu denken wij aan de naam Jill onze eerste heet Demi.
Het hoeft niet bij elkaar te passen maar het moet ook niet totaal anders zijn. Wat vinden jullie?
Jill is leuk! Liss is ook misschien leuk of:
Isa
Ise
Lise
Sam
Wij verwachten eind dit jaar ons tweede dochtertje.
Nu denken wij aan de naam Jill onze eerste heet Demi.
Het hoeft niet bij elkaar te passen maar het moet ook niet totaal anders zijn. Wat vinden jullie?
Jill is leuk! Liss is ook misschien leuk of:
Isa
Ise
Lise
Sam
maandag 11 oktober 2010 om 12:48
Ik vind Liv van der ... prima kunnen, maar ik denk wel dat het minder verstaanbaar is. Ik heb dat ook, mijn voor- en achternaam hebben allebei 1 lettergreep en daarom is het lastig om andere mensen mijn naam te laten verstaan over de telefoon. Maar ja, verder is hij prima, dus om het daar nou voor te laten... en ze went zich vanzelf aan om het duidelijk uit te spreken!
En ik vind Jill ook leuk, Pompompom!
En ik vind Jill ook leuk, Pompompom!