Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@mariad bedankt voor je reactie.

Ik vind Mia een mooie en aparte naam. Het is denk ik even wennen, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe mooier ik Mia vind worden.
Mia vind ik ook wel een leuke naam!
@Kimba - Lola! Mooi!
Mijn dochter heet Laura. Voor een tweede meisje zou ik Sophie heel erg mooi vinden, maar mijn man vindt dat niet zo. Terwijl het toch mooi samen kan, Laura & Sophie.

Mijn man is meer van de namen als Karin, dat vind ik dus echt 10x niks.
@mamavanlaura wat vind je van Marin of Merin of

Merel

Milou

Emma

Sarah

Eva

Iris

Esmee

Anouk

Carlijn

Jolijn

Florien

Jasmijn

Kirsten
quote:Kimba83 schreef op 05 oktober 2010 @ 07:38:

Hallo! Wat vinden jullie van Lola?

Lola is leuk voor een klein meisje, maar is het ook nog leuk als ze een vrouw van 40 is?

Moeilijk...

Ik vind Lola erg leuk en schattig. Het kan wel voor een volwassen vrouw, al denk ik wel gelijk aan een kind ipv een vrouw. Maar goed, er zijn zoveel namen die later ook vast kunnen. Bij Lotte, Eefje en Floortje dacht ik eerst bijv ook altijd aan een kind ipv een volwassenen. Maar ik ken deze namen dus ook bij volwassenen uit mijn omgeving. En nu vind ik dat helemaal niet gek en juist erg leuk. Misschien is het gewoon even wennen?

Helaas denk ik bij deze naam ook aan Lola Ferrari... beetje jammer.
Hoi hoi

ook wij zijn druk bezig met de namen, ben in feb uitgerekend, dus hebben gelukkig nog even.... Voor een meisje weten we al wel welke namen, alleen hoe gaan we het spellen ?? Voor welke optie zouden jullie kiezen ?

1)Alissa Sara

2)Alissa Sarah

3)Alissah Sarah

Sara(h) is een vernoem-naam, diegene heet met haar 1e officiele naam Sara, maar dit is niet haar roepnaam....ik weet dat zij Sarah met een H mooier vindt......hhmmmm zo lastig !!

Alvast heel erg dank je wel voor het meedenken !
@Kriwi; ik zou gaan voor Alissa Sarah, ik vind Sarah met een h ook mooier, maar Alissa met een h vind ik heel vreemd staan, niet mooi.

@Kimba83; Ik vind Lola niet mooi. Het doet me denken aan Lola Ferrari en aan Lola van het liedje van the Kings. In beiede gevallen geen positieve assosiatie dus.

@Mamavanlaura; Ik vind Sophie mooi, maar het komt wel érg vaak voor. Ik heb zelf een voornaam die in de jaren 80 erg vaak voorkwam en ik vond het echt niet leuk om steeds met 1 of 2 naamgenoten in de klas te zitten. Ik zou persoonlijk dus nooit voor zo'n populaire naam gaan.
The time is now
Tietenmien heette trouwens Lolo Ferrari.
De honden zijn inderdaad van dichtbije familie maar ze lopen niet bij ons in huis.

Sommige honden namen zijn van een overleden hond van een familie lid. 'Helaas' hebben de honden allemaal een erg moderne en leuke naam.

Zoals Tess...een hartstikke leuke meidennaam, vinden wij.

Hoe zou familie reageren?
kriwi: zeker weten zou ik voor Alissa Sara gaan!!

Lekker zonder h-s.

Lola vind ik leuk!

Lola en Cato vind ik ook heel leuk samen

O en Laura vind ik trouwens een prachtige naam! WAt vind je van Fara/Farah voor erbij?
MamavanLaura,

Laura en...

Milou

Maaike

Berber

Elin

Hannah

Eline

Carmen

Amber

Sanne

Marlijn

Tessa

Noor
Oh en Kriwi, ik zou ook beide namen zonder H doen!
Bedankt voor jullie reacties....ik vind zelf de H's erachter wel mooi, maar lijkt me nu ook niet echt handig om iedere keer "Alissah, ja, alleen dan met een H erachter" te moeten zeggen als je je naam ergens doorgeeft.... dus jullie overtuigen me steeds meer om het zonder te doen...

ik vindt Lola trouwens lief en leuk voor een meisje...alleen denk ook ik gelijk aan Lola Ferrari....komt ook omdat ik daar in mn pubertijd nog wel eens voor uit gemaakt werd (gepest is een té groot woord) dus ik hoop voor je dochter, als ze Lola genoemd wordt dat ze gewoon 'geschapen' is...anders is het wel heel makkelijk om er wat op te verzinnen...

Overigens vindt ik heel veel namen waar de "O" en "A" elkaar opvolgen heel mooi !! Noah bijvoorbeeld...
"her name was Lola, she was a showgirl, lalalalalalalala". Ik moet altijd aan dit liedje denken bij de naam Lola. Daar word ik wel altijd erg vrolijk van, maar Lola is voor mij dus wel een showgirl en daarom zou ik zelf nooit zo willen heten, dus zou ik mijn kind ook niet zo noemen.
Beste meiden,

Wat vinden jullie van de naam Yaiza? En hoe zouden jullie dit uitspreken?

Ik vind Lola trouwens helemaal geweldig (was mijn eerste keus, maar mijn vriend gaat niet akkoord) en Mia vind ik ook een lieve, originele naam.
Yaiza, zou ik uitspeken als Djajza. De naam doet buitenlands aan. Ik zie iig geen blonde-haren-blauwe-ogen-meisje voor me met deze naam.
The time is now
Ik zou de naam hetzelfde uitspreken als Banba, ik denk wel dat het een naam is die je vaak zou moeten spellen. Mia vind ik een erg mooie, lieve naam.
quote:Kriwi schreef op 05 oktober 2010 @ 17:59:

Voor welke optie zouden jullie kiezen ?

1)Alissa Sara

2)Alissa Sarah

3)Alissah Sarah

Ik zou voor optie 2 gaan: Alissa Sarah.
quote:nuquixx schreef op 06 oktober 2010 @ 11:43:

Wat vinden jullie van de naam Yaiza? En hoe zouden jullie dit uitspreken?

Ik twijfel tussen Djajza of Djeejza. Ik vind het een erg aparte naam en niet leuk voor een Hollands meisje. Wel leuk voor een donker meisje of halfbloedje. Waar komt de naam vandaan? En betekent het nog iets bijzonders?
Yaiza is best leuk, maar ik zou 'm wel correct uitspreken: jajza, en niet djajza.
Inspiratie gevraagd.

23 weken zwanger van een meisje. Ik heb er al 2. Maar we hebben geen enkel idee voor een naam. De eerste twee waren al zo moeilijk. Onze gezamelijke smaak blijkt een beetje kak te zijn, hoewel ik ons niet echt zo zie. Top 10 namen vermijden we.

Mijn dochtertjes heten;

Aimée en Ninthe

Wie heeft er een idee??
quote:Kimba83 schreef op 05 oktober 2010 @ 07:38:

Hallo! Wat vinden jullie van Lola?

Lola is leuk voor een klein meisje, maar is het ook nog leuk als ze een vrouw van 40 is?

Moeilijk...

'

Ik vind Lola helemaal niks. Ook niet voor een klein meisje. Wat vind je van de namen Lorena of Lorraine? Als koosnaam kun je dan Lola doen.
quote:nuquixx schreef op 06 oktober 2010 @ 11:43:

Beste meiden,

Wat vinden jullie van de naam Yaiza? En hoe zouden jullie dit uitspreken? Ik zou het uitspreken als Jaiza. Mooie naam. Heeft het een speciale betekenis voor jou/jullie?
Je zou ook voor Yaïza kunnen gaan, dan krijg je de uitspraak Ja-ie-za. Ook mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven