Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Debster schreef op 09 november 2010 @ 11:12:

Ik wilde jullie even iets voorleggen. Over 5 weken ben ik uitgerekend en we hebben eindelijk een naam gevonden waar we beide tevreden mee zijn. We willen echter er een 2de naam achter hebben, anders staat het zo kaal.

Dus was past mooi en goed bij:

Loïs ........

We horen het graag!Inkoppertje toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Abella, mooi! Ik hou van rare namen

Lois Abella

Lois Roosmarijn

Lois Felina

Lois Jasmina

Lois Helena

Lois Carina

Lois Irena

Maar heb je niet iemand die je wil vernoemen bijvoorbeeld?
kan een flauw grapje maken, zoals Lane...maar goed, zal je even sereiues verder helpen

Elise

Esmee

Feline

Raisa (evt ook met puntjes)

Raya

verder weinig inspiratie
Tja vernoemen....het blijft een beetje lastig.

Als we al zouden willen vernoemen dan naar de beide oma's:

- Linda Cristina

- Marie-Jose

Tja hoe maak je daar een beetje moderne vernoemingen van?

Ik hoor het graag en sta overal voor open. We hadden wel bedacht dat vernoemen mogelijk afvalt en dan dus op zoek naar een leuke 2de naam die mooi bij Loïs past.
Ik frobel wat:

Lois Christina (vind ik zelf heel mooi! of zonder -h, ook mooi)

Lois Maria

Lois Josefien

Lois Josefina

Lois Marie-Cristina

Lois Cristina Josefien

Linda zou ik er in ieder geval buitenhouden, om het Lois Lane effect te vermijden
mijn dochters heten; enora sophine eleni,

en; isanne milagro elodine,

en mila-louisa ambra anastacia

ik krijg vaak te horen dat het zulke sprookjes-namen zijn. In dat geval passen ze perfect bij mij 3 meiden.
@Alettajacobs: jij komt toch wel met verassende namen! Ik ga er eens even goed naar kijken.

- Lois Marie-Cristine is natuurlijk wel helemaal passend....hmmmmm iets om eens voor te leggen.

- Lois Cristina Josefien zou ook kunnen!

Doorgaans ben ik meer van de korte en wat stoerdere namen, maar misschien moet ik mijn blikveld wat verruimen.
quote:perestrojka schreef op 09 november 2010 @ 11:30:

mijn dochters heten; enora sophine eleni,

en; isanne milagro elodine,

en mila-louisa ambra anastacia

ik krijg vaak te horen dat het zulke sprookjes-namen zijn. In dat geval passen ze perfect bij mij 3 meiden.Wat dacht je, we plakken overal een i of e voor of achter en we zijn origineel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het scheelt dat tweede namen niet zoveel gebruikt worden, ze zijn meer voor de sier Ik heb mijn dochter ook vernoemd naar opa's en oma's in haar tweede en derde naam (een tikkeltje aangepast) en ik vind het een mooi idee dat haar namen haar aan de familie binden.
Ik vind Enora wel heel mooi! Die gaat op de lijst
dankjewel aletta jacobs.

Helaas wordt de naam nu gauw populairder doordat er een enora met een bekend tv programma mee doet. Voorheen hoorde je de naam eigenlijk niet. Alleen nora, of norah met een h, wat ook mooi is.

En inderdaad zijn tweede en derde namen vaak voor de sier of de vernoeming.
Hoi! Wat vinden jullie van de namen Lena en Lina? Ik heb een voorkeur voor de 1e en vriend voor de 2e. Ben benieuwd naar jullie mening.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Lena. Mooie naam: simpel en toch elegant Lina vind ik meer een afkorting.
Bedankt! Ben het helemaal eens met je omschrijving Nooit geweten dat een naam kiezen zo moeilijk was.....Nog meer meningen?
lena is een hele mooie naam, net als helena.

Voor mijn volgende dochter denk ik sterk aan; noucha- loe ( met een streepje op de e, spreek je uit als lo-ee) dus als 1 dubbele voornaam; noucha-loe. Met als volgende na(a)m(en); victoria bellefleur.

Ook mooi vind ik; gaby-lou, vida en pilar. Ik hou el van een beetje bijzondere namen.
of anders; nimue, raisa of indira, ook zo mooi, maar toch simpel, lotta!
Lena!!!!
Florita, vind Liene/Line of Lene dan mooier, minder oudbollig, maar dat is mijn mening, maar goed, daar vraag je ook om
Raspberry, ik vermoedde al dat Lena oudbolligheid kan oproepen. Zelf vind ik het juist wel leuk dat het al een oude naam is. Ik vind Lene ook wel leuk klinken, ga ik nog even over nadenken. Thanks!

Perestrojka, Lotta vind ik ook mooi. Denk alleen dat ik hem iets te 'afgeleid' vind klinken van het nu zo populaire 'Lotte' (ook heel leuk trouwens, maar iets te populair dus).

Punkiedunkie, das duidelijk Dankje.
quote:Debster schreef op 09 november 2010 @ 11:24:

Tja vernoemen....het blijft een beetje lastig.

Als we al zouden willen vernoemen dan naar de beide oma's:

- Linda Cristina

- Marie-Jose

Tja hoe maak je daar een beetje moderne vernoemingen van?

Ik hoor het graag en sta overal voor open. We hadden wel bedacht dat vernoemen mogelijk afvalt en dan dus op zoek naar een leuke 2de naam die mooi bij Loïs past. Lois Marie-Linn

Lois Mary-Lynn

Lois Madelin (eerste 2 letters van beide oma´s met "de" ertussen)

of zonder vernoemen:

Lois Olivia

Lois Fenna

Lois Julie

Lois Feline

Lois Isabel

Lois Esmee

Lois Sienna

Lois Aimee

Lois Emilie
quote:florita schreef op 09 november 2010 @ 11:53:

Hoi! Wat vinden jullie van de namen Lena en Lina? Ik heb een voorkeur voor de 1e en vriend voor de 2e. Ben benieuwd naar jullie mening.

Lina vind ik geweldig! Lena vind ik persoonlijk wat ouderwetser.

Wat vind je evtl. nog van:

Leni

Liene

Nila

Mila

Nela

Stina
quote:AlettaJacobs schreef op 09 november 2010 @ 12:00:

Lina vind ik meer een afkorting.Als afkorting van wat dan? Gewoon ff nieuwsgierig
ik vind Lena echt een supernaam en veel mooier dan Lina.

Gek he scheelt maar 1 letter
quote:MissShopping schreef op 09 november 2010 @ 14:53:

[...]

Als afkorting van wat dan? Gewoon ff nieuwsgierig Carolina, Marlina, Alina, Paulina, Lorina. Ik vind het meer klinken als een uitgang dan als een volwaardige naam.
quote:AlettaJacobs schreef op 09 november 2010 @ 15:01:

[...]

Carolina, Marlina, Alina, Paulina, Lorina. Ik vind het meer klinken als een uitgang dan als een volwaardige naam.Ja nu ik dat zo zie, dan snap ik dat wel. Heb je dat trouwens ook bij Fiene, dat het geen volwaardige naam is? Vind zelf Fiene en Lina onwijs leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven