Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb dat ook een beetje bij Fiene, maar het helpt wel dat hij steeds meer voorkomt. Hij slijt erin
quote:MissShopping schreef op 09 november 2010 @ 14:51:

[...]

Lina vind ik geweldig! Lena vind ik persoonlijk wat ouderwetser.

Wat vind je evtl. nog van:

Leni -> ik denk dan alleen aan zeehondjes haha

Liene -> vriend vindt deze spelling heel mooi, komt op het lijstje

Nila -> mwah

Mila -> heel leuk, helaas afgewezen door vriend

Nela -> niet zo

Stina -> ik vind Stine heel erg leuk! Vriend jammer genoeg niet.Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.
Florita, nog een optie

Neele of Nele?
quote:florita schreef op 09 november 2010 @ 15:47:

[...]

Mila -> heel leuk, helaas afgewezen door vriend

Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.Misschien vind je vriend Milla wel leuk? (vind dat zelf net iets "zachter" en mooier klinken dan Mila)
Vandaag voor het eerst Felin gehoord, is dat misschien net iets anders dan Fiene/Fien/Feline?

En over Milla, spreek je dat dan ook met een i uit? Zoals Camilla?

O en tussen Lena of Lina vind ik Lina mooier klinken (uitspraak) en Lena mooier staan (geschreven). Liene vind ik ook mooi.
[quote]Catooo schreef op 09 november 2010 @ 18:38:

En over Milla, spreek je dat dan ook met een i uit? Zoals Camilla?[quote]

Ja idd, Milla uit gesproken als in Camilla. Vind ik zelf erg mooi!

(En dus niet als Mila "Mie-la")
quote:AlettaJacobs schreef op 09 november 2010 @ 12:00:

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Lena. Mooie naam: simpel en toch elegant Lina vind ik meer een afkorting.Helemaal mee eens!
@Debster: Loïs Marlynn misschien?
Blogbabe: daar hadden wij ookal aan gedacht, maar op de een of andere manier doet het ons zo denken aan monroe.....moeilijk hoor!
Missshopping: hier kunnen we zeker iets mee. Bedankt voor de input. Ik ga het even in de week leggen bij man!
Milla vind ik ook leuk! Zal het nog eens voorleggen. Hij had het ook over Alana en Elana, maar dat vind ik weer wat te lang, hou meer van korte en stoere, maar toch vrouwelijke namen (jaja, ik weet het lastig haha). Felin en Nele/Neele zijn het ook nog niet helemaal. Bedankt voor het meedenken!
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Romijn? Of vinden jullie het meer een jongensnaam?

Of weten jullie nog andere 'varianten' op de naam/namen die er op lijken?
Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!

Lily of Livia

Groetjes Lisa
Ik vind Livia mooier als naam. Lily klinkt wel lief, maar meer als koosnaam vind ik persoonlijk.

Nog mooier vind ik Olivia.
@catoo: ik vind Romijn wel een meisjesnaam, moet er ff aan wennen, maar volgens mij vind ik 'm leuk! En Jasmijn, hoe vind je dat? Vind ik zelf mooi!

@Lisa: Ik zou voor Livia gaan!
quote:Catooo schreef op 11 november 2010 @ 18:48:

Wat vinden jullie van de meisjesnaam Romijn? Of vinden jullie het meer een jongensnaam?

Vind het niet perse een jongensnaam, maar denks wel meteen aan het Romeinse rijk. Verdere varianten:

Robijn

Robien

Robine

Romy / Romi / Romie

Romijne

Romine

Rolien

Rolijn
quote:Lisa8888 schreef op 11 november 2010 @ 18:58:

Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!

Lily of Livia

Groetjes Lisa

Ik vind ze eigenlijk ook allebei even leuk!

Lilly met dubbel L vind ik trouwens net ietsje mooier dan Lily

Liva en Olivia vind ik ook leuke varianten van Livia!
quote:Catooo schreef op 11 november 2010 @ 18:48:

Ik vind het meer een achternaam, om eerlijk te zijn.

Wat denk je van Romina,Romy, of Romini?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Lisa8888 schreef op 11 november 2010 @ 18:58:

Lily of Livia

Groetjes LisaIk vind ze allebei wel leuk, maar Livia het mooist. Je kunt ook nog kiezen voor Lilya, is ook mooi.
Ik ben al een tijdje fan van ongekunstelde, vrolijke, tijdloze, no-nonsens namen, zoals Marlieke, Lonneke, Suze, Silke, Roos, Rosanne, Marije, Franca, Frederieke, Merel, Louise, Floor, Edith, Nadine, Suzanne, Hazel, Aimee, Tara, Annemila, Anna, Mirthe, Kristel. Maar om een of andere reden zijn die namen het toch net niet of inmiddels afgeschoten door vriendlief. Dus.... wie weet meer namen in deze trant???
Wat denk je van Anna-Roos? Past echt perfect bij een vrolijke meiske (of Anna-Rosie zoals die van ons zichzelf noemt)...
@Florita - En Lana dan?

Die kan trouwens ook voor Iduna, bedenk ik net.

Nog meer voor Iduna: Lisanne, Sabine, Sara(h), Eline, Laura, Lieve, Lian(ne), Nova, Mara, Babet(te), Lila, Danielle, Nora, Annelies, Anneroos, Loes, Else, Marjolein, Maartje....?
@ iduna

Lena

Annemijn

Carlijn

Annelieke

Florine

Dominique

Judith

Louise

Tirza

Tessel

Alieke

Fenna

Imke

Jorieke

Dagmar

Leonoor

Tamar

Manouk

Angelique

Nathalie
Wat veel ideeën al, leuk!!

Sarah, Anna-Roos of Anneroos vind ik helemaal geweldig, maar zijn door mijn vriend al afgeschoten. Bij Sarah denkt hij aan een oude vrouw en bij alle namen met Roos erin denkt hij aan de huidschilfers of Roos uit Goede Tijden, Slechte Tijden en dat vond hij nogal een doos geloof ik....

Loes vinden we allebei leuk, maar twijfelen we nog een beetje over omdat het ook wel weer een beetje een lompe/"volkse" klank heeft. Daarom vind ik Louise leuk, maar hem doet dat weer teveel denken aan een nogal lompe geschiedenislerares die hij ooit had. Louisa vind hij wel weer leuk, maar ik vind de a klank op het einde een beetje hard.

Marjolein vind ik leuk, maar doet mijn kerel weer teveel aan het kruid denken. Hij vindt het geloof ik een beetje raar om je kind een natuurnaam te geven. (Daarom is Merel dus ook geen optie.)

Ons probleem is dat we m.b.t. meisjesnamen een heel andere smaak hebben. Ik houd van natuurnamen zoals Merel, Hazel en Roos en klassieke namen (mits niet al te tuttig) zoals Anna, Katelijn en Christine. Terwijl Iduna-man naar mijn idee meer houdt van wat stoerdere namen zoals Sanne, Esther en Maren. Dat zijn tenminste de enige namen waar ik hem ooit enthousiast over heb gehoord. En over Sanna en Eva, maar dat zijn namen van meisjes uit mijn klas die hij ook wel interessant vond, dus dat gaat niet gebeuren!
Dacht ik dat we uit de meisjenaam waren.....

Hoor ik gisteren de naam IMME, en vind deze erg leuk!

Dus nogmaals graag meningen, past deze naam bij mijn andere kroost?

(Jessie, Tijn, Bas, Sam, Daantje, Linde en Imme), of moet ik het maar bij Noor houden (is vriendlief helemaal weg van, maar ik heb net niet die ' klik' met die naam).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven