Meisjesnamentopic!
dinsdag 9 november 2010 om 15:47
quote:MissShopping schreef op 09 november 2010 @ 14:51:
[...]
Lina vind ik geweldig! Lena vind ik persoonlijk wat ouderwetser.
Wat vind je evtl. nog van:
Leni -> ik denk dan alleen aan zeehondjes haha
Liene -> vriend vindt deze spelling heel mooi, komt op het lijstje
Nila -> mwah
Mila -> heel leuk, helaas afgewezen door vriend
Nela -> niet zo
Stina -> ik vind Stine heel erg leuk! Vriend jammer genoeg niet.Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.
[...]
Lina vind ik geweldig! Lena vind ik persoonlijk wat ouderwetser.
Wat vind je evtl. nog van:
Leni -> ik denk dan alleen aan zeehondjes haha
Liene -> vriend vindt deze spelling heel mooi, komt op het lijstje
Nila -> mwah
Nela -> niet zo
Stina -> ik vind Stine heel erg leuk! Vriend jammer genoeg niet.Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.
dinsdag 9 november 2010 om 16:51
quote:florita schreef op 09 november 2010 @ 15:47:
[...]
Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.Misschien vind je vriend Milla wel leuk? (vind dat zelf net iets "zachter" en mooier klinken dan Mila)
[...]
Best fijn om even verschillende meningen over de namen te horen, vooral omdat ik het liever niet in mijn omgeving bespreek. Vanavond nog eens goed overleggen, gelukkig hebben we nog een maandje of 4.Misschien vind je vriend Milla wel leuk? (vind dat zelf net iets "zachter" en mooier klinken dan Mila)
dinsdag 9 november 2010 om 18:38
woensdag 10 november 2010 om 11:10
donderdag 11 november 2010 om 19:31
quote:Catooo schreef op 11 november 2010 @ 18:48:
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Romijn? Of vinden jullie het meer een jongensnaam?
Of weten jullie nog andere 'varianten' op de naam/namen die er op lijken?
Vind het niet perse een jongensnaam, maar denks wel meteen aan het Romeinse rijk. Verdere varianten:
Robijn
Robien
Robine
Romy / Romi / Romie
Romijne
Romine
Rolien
Rolijn
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Romijn? Of vinden jullie het meer een jongensnaam?
Vind het niet perse een jongensnaam, maar denks wel meteen aan het Romeinse rijk. Verdere varianten:
Robijn
Robien
Robine
Romy / Romi / Romie
Romijne
Romine
Rolien
Rolijn
donderdag 11 november 2010 om 19:33
quote:Lisa8888 schreef op 11 november 2010 @ 18:58:
Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!
Lily of Livia
Groetjes Lisa
Ik vind ze eigenlijk ook allebei even leuk!
Lilly met dubbel L vind ik trouwens net ietsje mooier dan Lily
Liva en Olivia vind ik ook leuke varianten van Livia!
Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!
Lily of Livia
Groetjes Lisa
Ik vind ze eigenlijk ook allebei even leuk!
Lilly met dubbel L vind ik trouwens net ietsje mooier dan Lily
Liva en Olivia vind ik ook leuke varianten van Livia!
donderdag 11 november 2010 om 19:41
quote:Catooo schreef op 11 november 2010 @ 18:48:
Ik vind het meer een achternaam, om eerlijk te zijn.
Wat denk je van Romina,Romy, of Romini?
Ik vind het meer een achternaam, om eerlijk te zijn.
Wat denk je van Romina,Romy, of Romini?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 11 november 2010 om 21:55
donderdag 11 november 2010 om 22:56
Ik ben al een tijdje fan van ongekunstelde, vrolijke, tijdloze, no-nonsens namen, zoals Marlieke, Lonneke, Suze, Silke, Roos, Rosanne, Marije, Franca, Frederieke, Merel, Louise, Floor, Edith, Nadine, Suzanne, Hazel, Aimee, Tara, Annemila, Anna, Mirthe, Kristel. Maar om een of andere reden zijn die namen het toch net niet of inmiddels afgeschoten door vriendlief. Dus.... wie weet meer namen in deze trant???
vrijdag 12 november 2010 om 00:15
vrijdag 12 november 2010 om 10:48
Wat veel ideeën al, leuk!!
Sarah, Anna-Roos of Anneroos vind ik helemaal geweldig, maar zijn door mijn vriend al afgeschoten. Bij Sarah denkt hij aan een oude vrouw en bij alle namen met Roos erin denkt hij aan de huidschilfers of Roos uit Goede Tijden, Slechte Tijden en dat vond hij nogal een doos geloof ik....
Loes vinden we allebei leuk, maar twijfelen we nog een beetje over omdat het ook wel weer een beetje een lompe/"volkse" klank heeft. Daarom vind ik Louise leuk, maar hem doet dat weer teveel denken aan een nogal lompe geschiedenislerares die hij ooit had. Louisa vind hij wel weer leuk, maar ik vind de a klank op het einde een beetje hard.
Marjolein vind ik leuk, maar doet mijn kerel weer teveel aan het kruid denken. Hij vindt het geloof ik een beetje raar om je kind een natuurnaam te geven. (Daarom is Merel dus ook geen optie.)
Ons probleem is dat we m.b.t. meisjesnamen een heel andere smaak hebben. Ik houd van natuurnamen zoals Merel, Hazel en Roos en klassieke namen (mits niet al te tuttig) zoals Anna, Katelijn en Christine. Terwijl Iduna-man naar mijn idee meer houdt van wat stoerdere namen zoals Sanne, Esther en Maren. Dat zijn tenminste de enige namen waar ik hem ooit enthousiast over heb gehoord. En over Sanna en Eva, maar dat zijn namen van meisjes uit mijn klas die hij ook wel interessant vond, dus dat gaat niet gebeuren!
Sarah, Anna-Roos of Anneroos vind ik helemaal geweldig, maar zijn door mijn vriend al afgeschoten. Bij Sarah denkt hij aan een oude vrouw en bij alle namen met Roos erin denkt hij aan de huidschilfers of Roos uit Goede Tijden, Slechte Tijden en dat vond hij nogal een doos geloof ik....
Loes vinden we allebei leuk, maar twijfelen we nog een beetje over omdat het ook wel weer een beetje een lompe/"volkse" klank heeft. Daarom vind ik Louise leuk, maar hem doet dat weer teveel denken aan een nogal lompe geschiedenislerares die hij ooit had. Louisa vind hij wel weer leuk, maar ik vind de a klank op het einde een beetje hard.
Marjolein vind ik leuk, maar doet mijn kerel weer teveel aan het kruid denken. Hij vindt het geloof ik een beetje raar om je kind een natuurnaam te geven. (Daarom is Merel dus ook geen optie.)
Ons probleem is dat we m.b.t. meisjesnamen een heel andere smaak hebben. Ik houd van natuurnamen zoals Merel, Hazel en Roos en klassieke namen (mits niet al te tuttig) zoals Anna, Katelijn en Christine. Terwijl Iduna-man naar mijn idee meer houdt van wat stoerdere namen zoals Sanne, Esther en Maren. Dat zijn tenminste de enige namen waar ik hem ooit enthousiast over heb gehoord. En over Sanna en Eva, maar dat zijn namen van meisjes uit mijn klas die hij ook wel interessant vond, dus dat gaat niet gebeuren!
vrijdag 12 november 2010 om 11:10
Dacht ik dat we uit de meisjenaam waren.....
Hoor ik gisteren de naam IMME, en vind deze erg leuk!
Dus nogmaals graag meningen, past deze naam bij mijn andere kroost?
(Jessie, Tijn, Bas, Sam, Daantje, Linde en Imme), of moet ik het maar bij Noor houden (is vriendlief helemaal weg van, maar ik heb net niet die ' klik' met die naam).
Hoor ik gisteren de naam IMME, en vind deze erg leuk!
Dus nogmaals graag meningen, past deze naam bij mijn andere kroost?
(Jessie, Tijn, Bas, Sam, Daantje, Linde en Imme), of moet ik het maar bij Noor houden (is vriendlief helemaal weg van, maar ik heb net niet die ' klik' met die naam).