Meisjesnamentopic!
zaterdag 30 oktober 2010 om 21:50
zondag 31 oktober 2010 om 13:45
quote:girllovesearl schreef op 31 oktober 2010 @ 10:47:
Hallo Allemaal,
Wie wil mij helpen met het zoeken naar een leukemeisjesnaam die past bij 2e naam Jade (als in djeed).
Wij houden niet van hele hollandse namen.
Alvast bedankt
Wat vind je van:
Jade &
Nahla
Mila
Milla
Lina
Nila
Nolah
Jules
Mae
Lynn
Birger
Amy
Hallo Allemaal,
Wie wil mij helpen met het zoeken naar een leukemeisjesnaam die past bij 2e naam Jade (als in djeed).
Wij houden niet van hele hollandse namen.
Alvast bedankt
Wat vind je van:
Jade &
Nahla
Mila
Milla
Lina
Nila
Nolah
Jules
Mae
Lynn
Birger
Amy
zondag 31 oktober 2010 om 13:47
quote:Banba schreef op 30 oktober 2010 @ 21:50:
[...]
Vind ik niet gek. Mijn oudste zoon heeft een naam waar ook een vrouwelijke variant op is. Het scheelt maar één letter, maar ik vind die naam voor een meisje helemaal niks.Oowww, mijn zoon heeft ook een naam die maar 1 letter scheelt met de vrouwelijke variant, maar ik vind de vrouwelijke variant ook prachtig
[...]
Vind ik niet gek. Mijn oudste zoon heeft een naam waar ook een vrouwelijke variant op is. Het scheelt maar één letter, maar ik vind die naam voor een meisje helemaal niks.Oowww, mijn zoon heeft ook een naam die maar 1 letter scheelt met de vrouwelijke variant, maar ik vind de vrouwelijke variant ook prachtig
zondag 31 oktober 2010 om 14:13
zondag 31 oktober 2010 om 15:28
zondag 31 oktober 2010 om 18:39
Hallo dames, kunnen jullie me eens laten weten wat jullie vinden van een andere roepnaam dan doopnaam? We zouden graag een naam kiezen maar dan een roepnaam die daaruit afgeleid is echt willen gebruiken als naam... Euh.. is dat helder? Dus eigenlijk (voorbeeldje) zoals Annemarie en ons kindje dan Marie noemen (als het een meisje is, dat weten we nog niet). Omdat we de naam zelf misschien wat kinderlijk vinden als kindje een volwassene is (ok, dat is in het voorbeeld niet zo...) en wellicht ook wel wat onhandig in het engels. Wat denken jullie daarvan, is het heel onhandig om doopnaam en roepnaam anders te laten zijn? Heeft er iemand ervaring mee?
zondag 31 oktober 2010 om 20:43
Mijn kids heten:
Kate als roepnaam, voluit Kaitlyn (Caitlin is een andere spelwijze)
Zoon heet Jake, voluit Jacob.
Bedoel je zoiets?
Geen idee of het raar is of onhandig. Wel hebben we voor de spelwijze Kaitlyn gekozen terwijl we Caitlin mooier vonden. Maar we vonden Kate alleen met een K mooi en ik wilde perse dezelfde voorletter. Dát niet gelijk met roep en 'doop'naam leek me wel onhandig.
Moet erbij zeggen dat we Jacob nooit gebruiken. Hij is vernoemd maar zn echte naam gebruiken we nooit.
Kate en Kaitlyn gebruiken we door elkaar.
Op het geboortekaartje stonden voorop hun roepnamen. Binnenin hun volledige naam (met bij allebei een tweede naam) We hebben nog nooit hinder ondervonden. Soms wel raar dat je bij het consultatiebureau oid wordt geroepen met 'Jacob' en ik dan pas na 2 tellen denk: ohja dat zijn wij. (duh)
Dan hieronder nog een paar:
David-Dave
Benjamin-Ben
Lucas-Luke
Victoria-Vicky
Ben benieuwd naar nog meer voorbeelden maar kan ze zelf even niet bedenken.
Kate als roepnaam, voluit Kaitlyn (Caitlin is een andere spelwijze)
Zoon heet Jake, voluit Jacob.
Bedoel je zoiets?
Geen idee of het raar is of onhandig. Wel hebben we voor de spelwijze Kaitlyn gekozen terwijl we Caitlin mooier vonden. Maar we vonden Kate alleen met een K mooi en ik wilde perse dezelfde voorletter. Dát niet gelijk met roep en 'doop'naam leek me wel onhandig.
Moet erbij zeggen dat we Jacob nooit gebruiken. Hij is vernoemd maar zn echte naam gebruiken we nooit.
Kate en Kaitlyn gebruiken we door elkaar.
Op het geboortekaartje stonden voorop hun roepnamen. Binnenin hun volledige naam (met bij allebei een tweede naam) We hebben nog nooit hinder ondervonden. Soms wel raar dat je bij het consultatiebureau oid wordt geroepen met 'Jacob' en ik dan pas na 2 tellen denk: ohja dat zijn wij. (duh)
Dan hieronder nog een paar:
David-Dave
Benjamin-Ben
Lucas-Luke
Victoria-Vicky
Ben benieuwd naar nog meer voorbeelden maar kan ze zelf even niet bedenken.
zondag 31 oktober 2010 om 20:49
Volgens mij komt dat heel vaak voor, als in
geboren: Annefleur Huppeldepup, wij noemen haar Fleur.
Mijn zus heeft ook een andere roepnaam dan haar "echte" naam, nooit lastig geweest voor zover ik weet. (Mijn zus wel, haar naam niet;-))
Het lijkt me trouwens ook niet voor niks dat je op invulformulieren zo vaak verschillende vakjes voor naam en roepnaam hebt.
Mijn zus heeft ook een andere roepnaam dan haar "echte" naam, nooit lastig geweest voor zover ik weet. (Mijn zus wel, haar naam niet;-))
Het lijkt me trouwens ook niet voor niks dat je op invulformulieren zo vaak verschillende vakjes voor naam en roepnaam hebt.
zondag 31 oktober 2010 om 20:59
Ik heb zelf een andere roepnaam dan doopnaam. Ik vind het heel onhandig en heb dat met mijn eigen dochter anders gedaan. Het is met name lastig bij het boeken van een vliegticket. Ik ben dan geneigd mijn roepnaam in te vullen, maar dan is je ticket dus ongeldig. Want in mijn paspoort staat iets anders.
maandag 1 november 2010 om 09:45
quote:Lilla schreef op 31 oktober 2010 @ 20:49:
Het lijkt me trouwens ook niet voor niks dat je op invulformulieren zo vaak verschillende vakjes voor naam en roepnaam hebt.Het begrip roepnaam is iets typisch nederlands, in heel veel andere landen kennen ze dat niet en snappen ze het ook niet. Dat is voor mij ook wel een reden geweest om mijn dochter als roepnaam gewoon haar 1e naam te geven.
Het lijkt me trouwens ook niet voor niks dat je op invulformulieren zo vaak verschillende vakjes voor naam en roepnaam hebt.Het begrip roepnaam is iets typisch nederlands, in heel veel andere landen kennen ze dat niet en snappen ze het ook niet. Dat is voor mij ook wel een reden geweest om mijn dochter als roepnaam gewoon haar 1e naam te geven.
maandag 1 november 2010 om 11:40
Hm ja, bedankt voor de reacties. Bij ons zou de eerste letter niet hetzelfde zijn, zoals in het Annefleur voorbeeld. En de buitenland-ervaring speelt ook wel mee. En ik hoorde al iets over e-mailadressen op scholen en universiteiten, waar ze dan je doopnaam gebruiken en niet je roepnaam. Ook onhandig als je zelf alleen je roepnaam gebruikt... We twijfelen dus toch wel flink.
Vind de roepnaam ook fonetisch niet zo mooi bij de achternaam, de doopnaam dan wel weer, haha. Ben echt te erg aan het twijfelen, pfff
Vind de roepnaam ook fonetisch niet zo mooi bij de achternaam, de doopnaam dan wel weer, haha. Ben echt te erg aan het twijfelen, pfff
maandag 1 november 2010 om 12:01
Ik heb zelf 2 doopnamen en een andere roepnaam (lijkt op de eeste doopnaam). Ik gebruik de namen echt nooit, nergens in, schrijf ze ook nooit op, dus niemand weet dat ik 2 doopnamen heb. Het is helemaal niet zo dat ik ze niet mooi vind, want dat vind ik ze wel, maar om verwarring te voorkomen heb ik ze nooit ergens opgeschreven of vermeld.
Voor mij is de meerwaarde van de doopnamen dan ook minimaal, omdat ik het niet zo praktisch vind om ze te gebruiken.
Weet niet of je hier iets aan hebt?
Voor mij is de meerwaarde van de doopnamen dan ook minimaal, omdat ik het niet zo praktisch vind om ze te gebruiken.
Weet niet of je hier iets aan hebt?
maandag 1 november 2010 om 18:45
In Engelstalige landen komt het wel voor: bijv Elizabeth-Liz
Roepnaam staat officieel nergens. In je paspoort staat je officiele naam zoals aangegeven bij de burgerlijke stand.
In ons geval dus Kaitlyn ipv Kate
Kun je niet gewoon voluit de naam geven die je mooi vind (fonetisch) en je roepnaam als koosnaampje gebruiken? Heb je én je mooie naam, én je andere naam.
Als het echt een min of meer compleet andere naam is of een andere beginletter zou ik het niet zo snel doen. Maar Elizabeth-Liz, ja, dat snapt men echt wel. Maar waarom een naam geven die je nooit gebruikt? Dan zou ik ook de volledige naam wel gebruiken. Zoals ik al schreef, wij gebruiken ze voor mijn dochter door elkaar heen. Zoon niet, maar da's een vernoeming, dat vind ik nog anders.
Ben nu eigenlijk wel heel benieuwd naar je naam, haha.
Roepnaam staat officieel nergens. In je paspoort staat je officiele naam zoals aangegeven bij de burgerlijke stand.
In ons geval dus Kaitlyn ipv Kate
Kun je niet gewoon voluit de naam geven die je mooi vind (fonetisch) en je roepnaam als koosnaampje gebruiken? Heb je én je mooie naam, én je andere naam.
Als het echt een min of meer compleet andere naam is of een andere beginletter zou ik het niet zo snel doen. Maar Elizabeth-Liz, ja, dat snapt men echt wel. Maar waarom een naam geven die je nooit gebruikt? Dan zou ik ook de volledige naam wel gebruiken. Zoals ik al schreef, wij gebruiken ze voor mijn dochter door elkaar heen. Zoon niet, maar da's een vernoeming, dat vind ik nog anders.
Ben nu eigenlijk wel heel benieuwd naar je naam, haha.
maandag 1 november 2010 om 19:51
maandag 1 november 2010 om 22:38