Meisjesnamentopic!
zondag 14 november 2010 om 11:36
quote:MissShopping schreef op 12 november 2010 @ 16:00:
[...]
Ok hier nog wat opties, misschien zit hier nog iets voor jullie bij? (sorry als ze al genoemd zijn, heb niet alles gelezen):
Emilie / Emily ----- te tuttig (al vind ik Emilia wel weer heel leuk)
Lucie / Lucy -------- leuk!
Vera ------------------- nee, beetje ouwelijk
Lara --------------------- lijkt teveel op mijn eigen naam
Norah ------------------- te ouwelijk
Carmen ----------------- niet onze stijl
Evie / Evy --------------- LEUK!!!
Jules ---------------------- te jongensachtig
Meike ---------------------- leuk, maar onze cavia heet ook al zo!
Lotte / Lotta ------------- vind de klank een beetje lomp
Tess(a) -------------------- leuk, maar vriend vindt de klank "onaf"
Yet -------------------------- nichtje heet al zo
Milla ------------------------- leuk!
Isabel ------------------------ nee, beetje "bitchy" en al een optie van een vriendin
Fiene ------------------------- nee
Hanna ------------------------ nee, Anna wel heel leuk
Lieke -------------------------- voelt een beetje "onaf" zonder Mar ervoor!
Laura -------------------------- das mijn eigen naam
Veerle ------------------------- leuk!
Stella -------------------------- beetje te hard
Jill ------------------------------- Iduna-man schudt heel hard "nee": hij had vroeger een meisje op kickboxen zitten met die naam, een echte vechtersbaas met armen als kabels en drakentatoeage op de rug...
Flora ---------------------------- niet zo'n leuke kennis heeft ook die naam. Floortje vinden wel allebei wel heel leuk.
Luisa (ipv Louise) ----------- te "luizig"
Mirre ----------------------------- mwah
Silke ----------------------------- stond al op 't lijstje
Dank je miss Shopping, goede suggesties!!!
[...]
Ok hier nog wat opties, misschien zit hier nog iets voor jullie bij? (sorry als ze al genoemd zijn, heb niet alles gelezen):
Emilie / Emily ----- te tuttig (al vind ik Emilia wel weer heel leuk)
Lucie / Lucy -------- leuk!
Vera ------------------- nee, beetje ouwelijk
Lara --------------------- lijkt teveel op mijn eigen naam
Norah ------------------- te ouwelijk
Carmen ----------------- niet onze stijl
Evie / Evy --------------- LEUK!!!
Jules ---------------------- te jongensachtig
Meike ---------------------- leuk, maar onze cavia heet ook al zo!
Lotte / Lotta ------------- vind de klank een beetje lomp
Tess(a) -------------------- leuk, maar vriend vindt de klank "onaf"
Yet -------------------------- nichtje heet al zo
Milla ------------------------- leuk!
Isabel ------------------------ nee, beetje "bitchy" en al een optie van een vriendin
Fiene ------------------------- nee
Hanna ------------------------ nee, Anna wel heel leuk
Lieke -------------------------- voelt een beetje "onaf" zonder Mar ervoor!
Laura -------------------------- das mijn eigen naam
Veerle ------------------------- leuk!
Stella -------------------------- beetje te hard
Jill ------------------------------- Iduna-man schudt heel hard "nee": hij had vroeger een meisje op kickboxen zitten met die naam, een echte vechtersbaas met armen als kabels en drakentatoeage op de rug...
Flora ---------------------------- niet zo'n leuke kennis heeft ook die naam. Floortje vinden wel allebei wel heel leuk.
Luisa (ipv Louise) ----------- te "luizig"
Mirre ----------------------------- mwah
Silke ----------------------------- stond al op 't lijstje
Dank je miss Shopping, goede suggesties!!!
zondag 14 november 2010 om 11:43
quote:nimmie2007 schreef op 14 november 2010 @ 11:07:
Hallo Dames,
Omdat 157 pagina's doorlezen ik een beetje onbegonnen werk vind, stel ik mijn vraag maar zo...
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje en we krijgen dus een meisje.
We zoeken dus een korte, stoere, meisjesnaam, liefst Nederlands. Namen die ik noem vind mijn man niet leuk en andersom ook.
Ik dacht al aan: Evi, Lis, Fay, Ise en Sam.
Mijn man kwam met: Fleur, Floor, Luna (echt niet mijn stijl), Sam.
Sam hadden we dus allebei, maar het is het nog niet helemaal.
Iemand tips??
Heb ik het goed dat je man nog meer een voorkeur heeft voor een stoere stoer klank en jij meer voor kort en krachtig, maar wel met een zachtere ondertoon? Wat vinden jullie hier van:
Iris
Elin
Ines
Noor
Lune
Tess
Nine
San
Fien / Fiene
Roos
Lizl / Liesel
Liv
Lyn
Ilse
Hallo Dames,
Omdat 157 pagina's doorlezen ik een beetje onbegonnen werk vind, stel ik mijn vraag maar zo...
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje en we krijgen dus een meisje.
We zoeken dus een korte, stoere, meisjesnaam, liefst Nederlands. Namen die ik noem vind mijn man niet leuk en andersom ook.
Ik dacht al aan: Evi, Lis, Fay, Ise en Sam.
Mijn man kwam met: Fleur, Floor, Luna (echt niet mijn stijl), Sam.
Sam hadden we dus allebei, maar het is het nog niet helemaal.
Iemand tips??
Heb ik het goed dat je man nog meer een voorkeur heeft voor een stoere stoer klank en jij meer voor kort en krachtig, maar wel met een zachtere ondertoon? Wat vinden jullie hier van:
Iris
Elin
Ines
Noor
Lune
Tess
Nine
San
Fien / Fiene
Roos
Lizl / Liesel
Liv
Lyn
Ilse
zondag 14 november 2010 om 11:57
Ik denk dat Lucy, Evy, Dagmar, Floortje en Fabienne grote kanshebbers gaan worden, bedankt!! Evy is mijn favoriet op dit moment. Het enige punt is dat de v ook in de toekomstige achternaam zit. Misschien moet er een tweede naam achter, als "buffer" tegen de v. Ik dacht zelf aan Evy Aimee, Evy Frederieke of Evy Natalie. Andere suggesties?
zondag 14 november 2010 om 12:34
Jennifervd; volgens mij komen de namen van Hendrika Maria... misschien kun je er van maken: Henria? Marika? Persoonlijk zou ik Hendrika Maria gebruiken, prachtig.
Iduna; Evy vind ik ook een hele mooie naam! Je zou ook nog voor Evi kunnen gaan. Van jouw rijtje vind ik verder Dagmar een prachtige naam, beetje mysterieus maar ook lief en stoer.
De combinatie Dagmar Frederieke vind ik echt geweldig!
Bij Evy vind ik Aimee mooi klinken (alleen vind ik Aimee niet zo'n mooie naam, maar dat is mijn smaak natuurlijk). Misschien verder nog Evy Helena, Evy Marlieke of Evy Marjolein?
Iduna; Evy vind ik ook een hele mooie naam! Je zou ook nog voor Evi kunnen gaan. Van jouw rijtje vind ik verder Dagmar een prachtige naam, beetje mysterieus maar ook lief en stoer.
Bij Evy vind ik Aimee mooi klinken (alleen vind ik Aimee niet zo'n mooie naam, maar dat is mijn smaak natuurlijk). Misschien verder nog Evy Helena, Evy Marlieke of Evy Marjolein?
zondag 14 november 2010 om 12:38
- Elin -- hele gave mooie lieve stoere naam! modern, denk dat je hem meer gaat horen, vroegere variant zou zijn Eline.
- Bo -- vind ik helemaal niks, meer voor een hond ofzo.
- Robin -- nee, ik hou zelf niet van namen die voor jongen en meisje kunnen, en dan zou ik Robin nog eerder voor een jongen kiezen geloof ik.
- Bowi -- helemaal niks. artiestennaam ofzo, geen normale naam.
- Nika -- wel leuk, beetje harde naam, iemand noemde Nila, dat vind ik al stukken mooier.
- Sam -- stoer, ook voor een meisje, maar weer een unisex naam ,dat vind ik persoonlijk niet zo. en wat ik zelf altijd hou bij sam voor een meisje is de gedachte dat sam een afkorting zou zijn van Samantha, dus dat het kind voluit zo zou heten.
- Dani -- nee, niet erg meisjesachtig, heb ook allerlei associaties met een voetballen en Dani Bles.
- Tess -- niet origineel, ken er zoveel van. wel leuk dat het een korte naam is, maar zou hem niet kiezen.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, want ik vind de meeste namen niet heel lelijk maar ook zeker niet mooi...
Wat vind je nog van Hazel of Dieke?
- Bo -- vind ik helemaal niks, meer voor een hond ofzo.
- Robin -- nee, ik hou zelf niet van namen die voor jongen en meisje kunnen, en dan zou ik Robin nog eerder voor een jongen kiezen geloof ik.
- Bowi -- helemaal niks. artiestennaam ofzo, geen normale naam.
- Nika -- wel leuk, beetje harde naam, iemand noemde Nila, dat vind ik al stukken mooier.
- Sam -- stoer, ook voor een meisje, maar weer een unisex naam ,dat vind ik persoonlijk niet zo. en wat ik zelf altijd hou bij sam voor een meisje is de gedachte dat sam een afkorting zou zijn van Samantha, dus dat het kind voluit zo zou heten.
- Dani -- nee, niet erg meisjesachtig, heb ook allerlei associaties met een voetballen en Dani Bles.
- Tess -- niet origineel, ken er zoveel van. wel leuk dat het een korte naam is, maar zou hem niet kiezen.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, want ik vind de meeste namen niet heel lelijk maar ook zeker niet mooi...
Wat vind je nog van Hazel of Dieke?
zondag 14 november 2010 om 12:49
Ik zou de namen niet samenvoegen en dan ook nog proberen er een moderne variant van te maken. Mijn ervaring is dat dat vaak tamelijk lelijke creaties oplevert die je tot het einde der tijden moet blijven spellen. Moderne varianten van 1 wat meer ouderwetse naam zijn al lastig genoeg. Ik zie zo op het oog wel wat mogelijkheden, maar die voldoen niet aan alle voorwaarden.
Meisje:
Maren
Marin
Henna
Marie
Marina
Marijn
Rinie
Mirnie (hier vind ik het al een beetje gekunsteld worden)
Jongens:
Marius
Marijn / Merijn
Henry
Rien
Ries
Marien
Henmar (hier vind ik het al een beetje gekunsteld worden)
Waarom niet gewoon een "eigen" eerste naam en dan oorspronkelijke namen van opa en oma er achter? Of als het een meisje wordt een variant op oma's naam en bij een jongen een variant op opa's naam? Je maakt het jezelf zo lastig!
Meisje:
Maren
Marin
Henna
Marie
Marina
Marijn
Rinie
Mirnie (hier vind ik het al een beetje gekunsteld worden)
Jongens:
Marius
Marijn / Merijn
Henry
Rien
Ries
Marien
Henmar (hier vind ik het al een beetje gekunsteld worden)
Waarom niet gewoon een "eigen" eerste naam en dan oorspronkelijke namen van opa en oma er achter? Of als het een meisje wordt een variant op oma's naam en bij een jongen een variant op opa's naam? Je maakt het jezelf zo lastig!
zondag 14 november 2010 om 12:57
quote:Catooo schreef op 14 november 2010 @ 12:34:
Jennifervd; volgens mij komen de namen van Hendrika Maria... misschien kun je er van maken: Henria? Marika? Persoonlijk zou ik Hendrika Maria gebruiken, prachtig.
Bij Evy vind ik Aimee mooi klinken (alleen vind ik Aimee niet zo'n mooie naam, maar dat is mijn smaak natuurlijk). Misschien verder nog Evy Helena, Evy Marlieke of Evy Marjolein?Dagmar Frederieke is ook mooi zeg! Al blijf ik Evy toch net even wat leuker vinden dan Dagmar. De door jou genoemde combi's met Evy zijn helaas geen optie, want de tweede namen zijn allemaal al afgeschoten door Iduna-man. Maar misschien kan ik hem paaien met Evy Dagmar....?
Bij Evy vind ik Aimee mooi klinken (alleen vind ik Aimee niet zo'n mooie naam, maar dat is mijn smaak natuurlijk). Misschien verder nog Evy Helena, Evy Marlieke of Evy Marjolein?Dagmar Frederieke is ook mooi zeg! Al blijf ik Evy toch net even wat leuker vinden dan Dagmar. De door jou genoemde combi's met Evy zijn helaas geen optie, want de tweede namen zijn allemaal al afgeschoten door Iduna-man. Maar misschien kan ik hem paaien met Evy Dagmar....?
zondag 14 november 2010 om 15:55
quote:jennifervd schreef op 12 november 2010 @ 15:52:
Ik blijf meelezen hier. Want je weet maar nooit...
Als twijfelkont blijf ik zoeken naar DE naam...
Stoer, kort (niet meer dan 2 lettergrepen) en passend bij een achternaam beginnend met Po.
Ik hou van unisex namen maar toch vind ik er geen geschikt genoeg...(samen met manlief).
Ik ben vooral benieuwd naar jullie 1e indruk bij de volgende namen.
- Elin = Leuk
- Bo = Leuk maar iets minder origineel
- Robin = hoor ik teveel in mijn omgeving
- Bowi = mwah
- Nika = Super!!
- Sam = lekker stoer
- Dani = Lief en stoer tegelijk
- Tess = ook al leuk maar weer iets minder origineel..
Super mooie namen, helemaal mijn stijl!
Namen die ik op mijn lijstje heb staan die jij dan maybe ook iets vind:
- Iva
- Mila
- Tara
- Lis
- Dido
- Zoë
En ik had Lou er ook bij staan haha
Ik blijf meelezen hier. Want je weet maar nooit...
Als twijfelkont blijf ik zoeken naar DE naam...
Stoer, kort (niet meer dan 2 lettergrepen) en passend bij een achternaam beginnend met Po.
Ik hou van unisex namen maar toch vind ik er geen geschikt genoeg...(samen met manlief).
Ik ben vooral benieuwd naar jullie 1e indruk bij de volgende namen.
- Elin = Leuk
- Bo = Leuk maar iets minder origineel
- Robin = hoor ik teveel in mijn omgeving
- Bowi = mwah
- Nika = Super!!
- Sam = lekker stoer
- Dani = Lief en stoer tegelijk
- Tess = ook al leuk maar weer iets minder origineel..
Super mooie namen, helemaal mijn stijl!
Namen die ik op mijn lijstje heb staan die jij dan maybe ook iets vind:
- Iva
- Mila
- Tara
- Lis
- Dido
- Zoë
En ik had Lou er ook bij staan haha
zondag 14 november 2010 om 17:56
Ik zit al een tijdje mee te lezen op dit topic, maar ben nu zeker dat we een meisje krijgen.. We hebben haar eerste naam al uitgekozen, maar zouden haar heel graag nog een tweede naam mee willen geven. Ik zou alleen echt niet weten welke naam mooi klinkt bij de eerste naam:
Livia
Het liefst een naam met meerdere lettergrepen, als het maar mooi loopt.. Iemand suggesties? Alvast bedankt!
Livia
Het liefst een naam met meerdere lettergrepen, als het maar mooi loopt.. Iemand suggesties? Alvast bedankt!
zondag 14 november 2010 om 18:06
quote:annemarie46 schreef op 14 november 2010 @ 17:56:
Ik zit al een tijdje mee te lezen op dit topic, maar ben nu zeker dat we een meisje krijgen.. We hebben haar eerste naam al uitgekozen, maar zouden haar heel graag nog een tweede naam mee willen geven. Ik zou alleen echt niet weten welke naam mooi klinkt bij de eerste naam:
Livia
Het liefst een naam met meerdere lettergrepen, als het maar mooi loopt.. Iemand suggesties? Alvast bedankt!Livia Isabella ???
Livia
Het liefst een naam met meerdere lettergrepen, als het maar mooi loopt.. Iemand suggesties? Alvast bedankt!Livia Isabella ???
zondag 14 november 2010 om 18:19
Bedankt voor alle reacties.
Leuk dat jullie mij willen vertellen welke indruk een naam achterlaat bij jullie.
Het is voor ons namelijk belangrijk dat een ander ongeveer dezelfde indruk heeft bij ons kind als dat wij bedoeld hebben.
De 2e en 3e naam blijft moeilijk.
Marin is wel OK maar van Hennie wordt het al snel niet meer te herleiden. Ik wil niet dat de namen ver van de oorspronkelijke namen staan. Dan vernoem ik ons kind liever niet.
Livia vind ik erg mooi!
Leuk dat jullie mij willen vertellen welke indruk een naam achterlaat bij jullie.
Het is voor ons namelijk belangrijk dat een ander ongeveer dezelfde indruk heeft bij ons kind als dat wij bedoeld hebben.
De 2e en 3e naam blijft moeilijk.
Marin is wel OK maar van Hennie wordt het al snel niet meer te herleiden. Ik wil niet dat de namen ver van de oorspronkelijke namen staan. Dan vernoem ik ons kind liever niet.
Livia vind ik erg mooi!
zondag 14 november 2010 om 20:30
quote:njb schreef op 14 november 2010 @ 19:10:
Livia Elisabet/Elizabeth
Dat vind ik ook wel mooi. Mijn moeder heet Elizabeth.. maar wij zijn dan weer bang dat we mijn schoonmoeder voor het hoofd stoten..
Het idee van een ouderwetse naam vind ik wel mooi. Ik vond
Livia Sophie ook mooi.. maar nu heeft een vriendin net een kindje gekregen die Sophie heet. Dan vind ik het niet meer leuk
Livia Elisabet/Elizabeth
Dat vind ik ook wel mooi. Mijn moeder heet Elizabeth.. maar wij zijn dan weer bang dat we mijn schoonmoeder voor het hoofd stoten..
Het idee van een ouderwetse naam vind ik wel mooi. Ik vond
Livia Sophie ook mooi.. maar nu heeft een vriendin net een kindje gekregen die Sophie heet. Dan vind ik het niet meer leuk
zondag 14 november 2010 om 21:34
Livia Sophie vind ik ook heel mooi, maar minder nu je vriendin die naam heeft gekozen (wel een compilment voor haar als je het wel zou doen).
Mijn moeder heeft ook een mooie naam die ik als 2e naam wel zou willen kiezen (ooit... haha) Maar denk dan ook wel is, is dat niet vervelend t.o.v. schoonmoeder.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Mijn moeder heeft ook een mooie naam die ik als 2e naam wel zou willen kiezen (ooit... haha) Maar denk dan ook wel is, is dat niet vervelend t.o.v. schoonmoeder.
Heeft iemand hier ervaring mee??
maandag 15 november 2010 om 11:10
Mijn schoonmoeder heet Josefina..
Livia Josefina Elizabeth
Livia Elizabeth Josefina
Het loopt niet lekker.. Ik zelf heet Maria van mijn tweede naam en vind dat ook wel mooi staan
Livia Maria
Maar weet niet of ik het zo leuk vind om mijn kind te vernoemen naar mijzelf.
Mijn man vind Naomi echt helemaal geweldig. Het liefst zelfs als eerste naam. Maar ik vind die naam niet zo mooi, hoewel het wel weer mooi staat achter Livia. En de betekenis vind ik mooi: Lieflijk
Livia Naomi
LASTIG!
Livia Josefina Elizabeth
Livia Elizabeth Josefina
Het loopt niet lekker.. Ik zelf heet Maria van mijn tweede naam en vind dat ook wel mooi staan
Livia Maria
Maar weet niet of ik het zo leuk vind om mijn kind te vernoemen naar mijzelf.
Mijn man vind Naomi echt helemaal geweldig. Het liefst zelfs als eerste naam. Maar ik vind die naam niet zo mooi, hoewel het wel weer mooi staat achter Livia. En de betekenis vind ik mooi: Lieflijk
Livia Naomi
LASTIG!