Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:iduna schreef op 14 november 2010 @ 11:57:

Ik denk dat Lucy, Evy, Dagmar, Floortje en Fabienne grote kanshebbers gaan worden, bedankt!! Evy is mijn favoriet op dit moment. Het enige punt is dat de v ook in de toekomstige achternaam zit. Misschien moet er een tweede naam achter, als "buffer" tegen de v. Ik dacht zelf aan Evy Aimee, Evy Frederieke of Evy Natalie. Andere suggesties?

Begrijp ik het nu goed, ben je zwanger Iduna??

En krijg je een meisje, of weet je dat nog niet?

Oh wat leuk, eindelijk kunnen we namen voor jóu bedenken!!

Jij hebt mij altijd bij de namen van mijn kids zo goed geholpen. Maar ik ben van nick veranderd en noem de namen van mijn kids nu niet meer ivm herkenbaarheid. Hoop dat jij nog weet wie ik ben? Ik vond Avalon altijd zo mooi. En ik woon bij je in dezelfde stad.

Enfin, ik ben niet zo een fan van Evie, Evi, Evy, Het is een afkorting van mijn eigen naam, en ik vind het een tikkie 3-hoog-achter. Ik vind Eva of Iva/Yva, of Ava, Ylva, dan veul mooier.

Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes!

Dagmar vind ik erg mooi. Ik had vroeger 2 zusjes bij me in de klas, die Dagmar en Ingeborg heette. Altijd leuke namen gevonden. Klein probleempje vond ik zelf dat Dagmar snel DagmarkT kan worden.

Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!!

Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie?

Wat vind je van:

Grace

Margot

Bella

Amarins

Kyra

Bibich(a)

Marijne

Bindi (!)

Elle

Jula

Julienne

Ella

Nola

Marise

Daphne

Ninthe

Delphine

Annelot

Marlot

Rosanne

Famke

Helena

Ise/Ilva/Yrza

Jobiene

Lonne

Lize

Minthe

Mea

Nive

Bodil

Pilar

Reza

Raisa

Indira

Zarah

Eline

Suze

Norah

Nadia

Merel

Sterre

Annemoon

Syrith

Uma

Victoria

Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt)

Wenke

Zorah

?
En ik vind Annelou en Mercedes ook nog kanshebbers. Vooral die laatste vind ik steeds mooier worden!
Schiet me nog te binnen:

Reva, Rêve, Marly, Ronja, Ambra, Maila, Alba, Lara, Linde, Lenna, Yinthe, Pam, Marla, Irin
Alle reacties Link kopieren
@Catoo:

Ik vind Dagmar práchtig. Heeft hier ook nog de revue gepasseerd (wat niet? , maar vond het toen te zwaar.

Laatst hoorde ik in het zwembad iemand haar dochter roepen met de naam Dagmar en dacht toen toch meteen; wat mooi.
The time is now
@catoooo: het was ons lijstje met favoriten met Tinka bovenaan en de rest willekeurig. We twijfelen een beetje, dus suggesties zijn welkom.
Muga
quote:Vivamp schreef op 18 november 2010 @ 19:55:

[...]

Begrijp ik het nu goed, ben je zwanger Iduna??

En krijg je een meisje, of weet je dat nog niet?

Oh wat leuk, eindelijk kunnen we namen voor jóu bedenken!!

Jij hebt mij altijd bij de namen van mijn kids zo goed geholpen. Maar ik ben van nick veranderd en noem de namen van mijn kids nu niet meer ivm herkenbaarheid. Hoop dat jij nog weet wie ik ben? Ik vond Avalon altijd zo mooi. En ik woon bij je in dezelfde stad.

Hehe, dank je. Ik weet wie je bent, hoop dat alles goed gaat met je meiden en je zoontje. Ik heb goede herinneringen aan de tijd dat je in verwachting was van de jongste twee: avond aan avond ellenlange lijsten tikken en dan de volgende dag snel kijken of je het wat vond. (En nu krijg ik een enorme lijst jou-- leuk hoor.)

Zwanger ben ik nog niet, maar Iduna-man en ik hebben het er wel steeds vaker over. Binnen anderhalf- twee jaar hebben we hoogstwaarschijnlijk wat meer financiële stabiliteit, dan gaan we ervoor.

Enfin, ik ben niet zo een fan van Evie, Evi, Evy, Het is een afkorting van mijn eigen naam, en ik vind het een tikkie 3-hoog-achter. Ik vind Eva of Iva/Yva, of Ava, Ylva, dan veul mooier.

Niks mis mee hoor, "drie hoog achter" wonen.... Iva of Ylva of Ava vind ik te "bedacht". Evy is lief, zacht, bedeesd, zonder slap, tuttig of kleurloos te zijn en tijdloos maar toch ook een beetje trendy en heeft ook nog eens een mooie betekenis en geschiedenis. Alles wat ik zoek in een naam.

Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes! Loes vind ik dan weer oubollig. Misschien omdat ik veel "Betty's kleding" dragende vijftigers met die naam ken....

Dagmar vind ik erg mooi. Ik had vroeger 2 zusjes bij me in de klas, die Dagmar en Ingeborg heette. Altijd leuke namen gevonden. Klein probleempje vond ik zelf dat Dagmar snel DagmarkT kan worden.

Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!! Floortje vind ik leuk omdat dat eigenlijk "bloempje" betekent: zo schattig voor een klein meisje. En naar mate ze ouder wordt kan de naam toch meegroeien, omdat het dan automatisch steeds vaker "Floor" zal worden.

Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie? Nee.

Wat vind je van:

Grace ---- mooie betekenis, maar te Amerikaans voor mijn smaak.

Margot ---- de klank vind ik te hard.

Bella ------ Belle vind ik mooier

Amarins ---- vind ik mooi, maar veeeel te exotisch voor Iduna-man.

Kyra --------- ons nichtje heet Kiara.

Bibich(a) ---- een beetje een tongbreker

Marijne ------ erg leuk. Maar een vriendin met wie Iduna-man het niet zo kan vinden heet bijna precies hetzelfde.

Bindi (!) ------ te exotisch

Elle ----------- Iduna-man houdt niet zo van de "El" klank

Jula ----------- wij zijn niet zo Oranjegezind...

Julienne ----- leuk

Ella ----------- idem Elle

Nola ---------- te geknutseld

Marise ------- leuk!

Daphne ------ leuk!

Ninthe -------- te bedacht

Delphine ----- idem

Annelot ------ nee

Marlot -------- doet me aan een marmot denken!

Rosanne ----- leuk, maar al afgeschoten door vriend

Famke ------- leuk

Helena ------- leuk, maar al afgeschoten door vriend

Ise/Ilva/Yrza --- te bedacht

Jobiene --------- nee!

Lonne ----------- nee

Lize -------------- leuk, maar wij kennen allebei een vreselijke Lise

Minthe ---------- nee

Mea ------------- te bedacht

Nive ------------ leuk!

Bodil ----------- beetje plomp

Pilar ------------ nee! Leuk voor een meisje met "King Louie" moeder en een Zuid-Amerikaanse vader, maar Idunertjes zullen waarschijnlijk hun leven lang hartstikke bleek blijven.

Reza ----------- te exotisch voor ons

Raisa ---------- idem

Indira ----------- idem

Zarah ----------- Sarah vind ik geweldig! Maar vriendlief denkt dan aan een oude vrouw...

Eline ----------- beetje sloom

Suze ----------- houd niet zo van de "suus" klank

Norah ---------- beetje ouwelijk

Nadia ----------- te Slavisch

Merel ----------- vriend houdt niet van natuurnamen....

Sterre ----------

Annemoon ----

Syrith ----------- nee, Signy wel leuk.

Uma ------------- vind U klanken niet zo mooi

Victoria -------- mooi, maar een beetje stijf

Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt) ---- dat kan ik wel shaken bij Iduna-man, zelfs als vijfde naam!

Wenke --------- nee

Zorah ---------- zo heette onze eerste rat...

?
quote:Vivamp schreef op 18 november 2010 @ 20:03:

En ik vind Annelou en Mercedes ook nog kanshebbers. Vooral die laatste vind ik steeds mooier worden!Beide zijn te zwaar voor onze smaak.
quote:Vivamp schreef op 18 november 2010 @ 21:18:

Schiet me nog te binnen:

Reva, Rêve, collega heeft net een kindje gekregen met deze naam

Marly---- vriend heeft vroeger als stonede puber teveel naar Bob geluisterd om zijn kind ooit nog Marly te kunnen noemen...

Ronja ---- beetje lomp

Ambra --- leuk!

Maila ---- nee

Alba ------ te exotisch

Lara ------- lijkt teveel op eigen naam

Linde ----- Marlinde vind ik net wat krachtiger

Lenna ----- nee

Yinthe ----- te bedacht

Pam -------- nee!

Marla ------- Zinger uit "Fight Club"?

Irin --------- leuk, maar hoe spreek je dat uit? Als Irrin of Ierin?
quote:Mekka schreef op 18 november 2010 @ 22:32:

MugaMuga? Als naam bedoel je? Of bedoel je iets anders met deze reactie? Kan me namelijk niet voorstellen dat je je kind zo noemt...
@iduna:

ik vind Evy heel leuk.

Ideeen voor als 2e naam erachter

Evy Olivia

Evy Emily

Evy Lucia

Evy Feline

Evy Sofie

Evy Sarah

Evy Fiene

Evy Milla

Evy Amélie

Evy Fenna
O, ik dacht idd ook al dat je zwanger was :-) Ik herken je ook van het namen topic, grappig dat je nu zelf zoekt.

Evi vind ik leuker dan Evy..

Evi Fiene...echt super!

Dan nog even voor mezelf: Nog suggesties voor een tweede naam bij Megan? (megan staat ook nog niet vast hoor)

We hebben nu (terwijl een zs nog wel even flikn op zich laat wachten) Megan Victoria. Maar ergens is dit het nog niet...
Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!

Lily of Livia

Groetjes Lisa

Ik had dit al een tijdje terug gepost!! Meer reacties zijn nog steeds welkom.. Ben er nog niet uit.

Groetjes
Livia! (Olivia nóg leuker!)
quote:MissShopping schreef op 20 november 2010 @ 10:50:

@iduna:

ik vind Evy heel leuk.

Ideeen voor als 2e naam erachter

Evy Olivia

Evy Emily

Evy Lucia

Evy Feline

Evy Sofie

Evy Sarah

Evy Fiene

Evy Milla

Evy Amélie

Evy FennaDie namen zijn net wat te tuttig voor ons, sorry. Maar bedankt voor het zoeken!
quote:Lisa8888 schreef op 20 november 2010 @ 14:14:

Welke naam vinden jullie leuker?? Ik kan namelijk niet goed kiezen, want ik vind ze allebei super!!

Lily of Livia

Groetjes Lisa

Ik had dit al een tijdje terug gepost!! Meer reacties zijn nog steeds welkom.. Ben er nog niet uit.

GroetjesLivia!!
quote:njb schreef op 20 november 2010 @ 13:55:

O, ik dacht idd ook al dat je zwanger was :-) Ik herken je ook van het namen topic, grappig dat je nu zelf zoekt.

Evi vind ik leuker dan Evy..

Evi Fiene...echt super!

Dan nog even voor mezelf: Nog suggesties voor een tweede naam bij Megan? (megan staat ook nog niet vast hoor)

We hebben nu (terwijl een zs nog wel even flikn op zich laat wachten) Megan Victoria. Maar ergens is dit het nog niet...

Haha, was jij ook een van die nijvere speurders voor Vivamp??

Wat ontbreekt er nog aan Victoria? En moet het perse een Engelstalige naam zijn?

Megan Emilia

Megan Maria

Megan Eliza

Megan Sophia

Megan Helena

Megan Christina

Megan Celeste

Megan Talitha

Megan Grace

Megan Josephine

Megan Mariska

Megan Olivia

Megan Alexandra

Megan Francesca

Megan Valentina

Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )
quote:iduna schreef op 20 november 2010 @ 18:13:

[...]

Haha, was jij ook een van die nijvere speurders voor Vivamp??

Wat ontbreekt er nog aan Victoria? geen idee...haha.

En moet het perse een Engelstalige naam zijn? nou, hoeft niet, maar een beetje uit te spreken op zn engels would be nice. Andere twee koters hebben dat ook, dus we willen in dezelfde lijn blijven.

Megan Emilia-te italiaans

Megan Maria-te katholiek

Megan Eliza (dochter heet elizabeth met dr tweede naam)

Megan Sophia-mmmm

Megan Helena-nee

Megan Christina-nee

Megan Celeste-nee

Megan Talitha-NEE!

Megan Grace-mmmm

Megan Josephine-wel mooi

Megan Mariska- te hollands

Megan Olivia-LEUK!

Megan Alexandra...als vernoeming wel grappig..

Megan Francesca -LEUK! (ook italiaans, dus tja..waarom ik dit nu wel ineens leuk vind?!?!)

Megan Valentina-mmmm too much

Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )-niet zo...sorry
Even jullie mening pijlen:

Laurine of Laurien?

Ik vind de eerste schrijfwijze het mooiste, manlief de tweede...
quote:njb schreef op 21 november 2010 @ 09:18:

[...]

-niet zo...sorry

Megan Florence

Megan Vivienne

Megan Leonora/ Eleanor

Megan Georgina

Megan Ophelia

Megan Ramona

Megan Simona

Megan Adrienne

Megan Danica

Megan Julia / Julianne / Julianna

Megan Matilda

Megan Salome

Megan Evita

Megan Irene

Megan Jasmine

Megan Marisa

Megan Ariel (le)

Megan Gabriëlle

Megan Isabelle / Isabel
Laurine!

Lily of Livia? Jeetje, daar kom ik echt niet uit. Ze zijn zo verschillend. Voor mij zou het dan uitmaken hoe het bij de achternaam past, of er al anderen in de buurt zijn die ook zo heten, of het een vernoeming is... Ik DENK dat ik voor Livia zou gaan, maar zeker weten doe ik het niet.
quote:Bebbet schreef op 21 november 2010 @ 11:31:

Even jullie mening pijlen:

Laurine of Laurien?

Ik vind de eerste schrijfwijze het mooiste, manlief de tweede...Ligt eraan hoe je het uit wil spreken.
quote:iduna schreef op 21 november 2010 @ 12:28:

[...]

Megan Florence .....nightingale...

Megan Vivienne-leuk

Megan Leonora/ Eleanor-leuk

Megan Georgina-verbaan

Megan Ophelia-aaaahhhh, nee

Megan Ramona-lelijk

Megan Simona -lelijk

Megan Adrienne-nee

Megan Danica-nee

Megan Julia / Julianne / Julianna-nee

Megan Matilda -M&M

Megan Salome-vind ik een erg leuke naam, weet alleen niet of ze samen passen.

Megan Evita-nee

Megan Irene-nee te ouderwets

Megan Jasmine-nee

Megan Marisa-nee

Megan Ariel (le)-nee

Megan Gabriëlle -nee

Megan Isabelle / Isabel te vaak voorkomend

MIsschien toch meer een Engelse naam?

Megan Rose vind ik ook wel leuk.
@avondzonnetje:

we willen het uitspreken als Laurien, niet als Laurienuh
quote:Bebbet schreef op 21 november 2010 @ 17:54:

@avondzonnetje:

we willen het uitspreken als Laurien, niet als LaurienuhDan zou ik voor Laurien kiezen,Laurine spreek ik uit als Laurienuh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven