Meisjesnamentopic!
donderdag 18 november 2010 om 19:55
quote:iduna schreef op 14 november 2010 @ 11:57:
Ik denk dat Lucy, Evy, Dagmar, Floortje en Fabienne grote kanshebbers gaan worden, bedankt!! Evy is mijn favoriet op dit moment. Het enige punt is dat de v ook in de toekomstige achternaam zit. Misschien moet er een tweede naam achter, als "buffer" tegen de v. Ik dacht zelf aan Evy Aimee, Evy Frederieke of Evy Natalie. Andere suggesties?
Begrijp ik het nu goed, ben je zwanger Iduna??
En krijg je een meisje, of weet je dat nog niet?
Oh wat leuk, eindelijk kunnen we namen voor jóu bedenken!!
Jij hebt mij altijd bij de namen van mijn kids zo goed geholpen. Maar ik ben van nick veranderd en noem de namen van mijn kids nu niet meer ivm herkenbaarheid. Hoop dat jij nog weet wie ik ben? Ik vond Avalon altijd zo mooi. En ik woon bij je in dezelfde stad.
Enfin, ik ben niet zo een fan van Evie, Evi, Evy, Het is een afkorting van mijn eigen naam, en ik vind het een tikkie 3-hoog-achter. Ik vind Eva of Iva/Yva, of Ava, Ylva, dan veul mooier.
Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes!
Dagmar vind ik erg mooi. Ik had vroeger 2 zusjes bij me in de klas, die Dagmar en Ingeborg heette. Altijd leuke namen gevonden. Klein probleempje vond ik zelf dat Dagmar snel DagmarkT kan worden.
Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!!
Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie?
Wat vind je van:
Grace
Margot
Bella
Amarins
Kyra
Bibich(a)
Marijne
Bindi (!)
Elle
Jula
Julienne
Ella
Nola
Marise
Daphne
Ninthe
Delphine
Annelot
Marlot
Rosanne
Famke
Helena
Ise/Ilva/Yrza
Jobiene
Lonne
Lize
Minthe
Mea
Nive
Bodil
Pilar
Reza
Raisa
Indira
Zarah
Eline
Suze
Norah
Nadia
Merel
Sterre
Annemoon
Syrith
Uma
Victoria
Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt)
Wenke
Zorah
?
Ik denk dat Lucy, Evy, Dagmar, Floortje en Fabienne grote kanshebbers gaan worden, bedankt!! Evy is mijn favoriet op dit moment. Het enige punt is dat de v ook in de toekomstige achternaam zit. Misschien moet er een tweede naam achter, als "buffer" tegen de v. Ik dacht zelf aan Evy Aimee, Evy Frederieke of Evy Natalie. Andere suggesties?
Jij hebt mij altijd bij de namen van mijn kids zo goed geholpen. Maar ik ben van nick veranderd en noem de namen van mijn kids nu niet meer ivm herkenbaarheid. Hoop dat jij nog weet wie ik ben? Ik vond Avalon altijd zo mooi. En ik woon bij je in dezelfde stad.
Enfin, ik ben niet zo een fan van Evie, Evi, Evy, Het is een afkorting van mijn eigen naam, en ik vind het een tikkie 3-hoog-achter. Ik vind Eva of Iva/Yva, of Ava, Ylva, dan veul mooier.
Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes!
Dagmar vind ik erg mooi. Ik had vroeger 2 zusjes bij me in de klas, die Dagmar en Ingeborg heette. Altijd leuke namen gevonden. Klein probleempje vond ik zelf dat Dagmar snel DagmarkT kan worden.
Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!!
Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie?
Wat vind je van:
Grace
Margot
Bella
Amarins
Kyra
Bibich(a)
Marijne
Bindi (!)
Elle
Jula
Julienne
Ella
Nola
Marise
Daphne
Ninthe
Delphine
Annelot
Marlot
Rosanne
Famke
Helena
Ise/Ilva/Yrza
Jobiene
Lonne
Lize
Minthe
Mea
Nive
Bodil
Pilar
Reza
Raisa
Indira
Zarah
Eline
Suze
Norah
Nadia
Merel
Sterre
Annemoon
Syrith
Uma
Victoria
Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt)
Wenke
Zorah
?
donderdag 18 november 2010 om 21:24
vrijdag 19 november 2010 om 18:54
quote:Vivamp schreef op 18 november 2010 @ 19:55:
[...]
Hehe, dank je. Ik weet wie je bent, hoop dat alles goed gaat met je meiden en je zoontje. Ik heb goede herinneringen aan de tijd dat je in verwachting was van de jongste twee: avond aan avond ellenlange lijsten tikken en dan de volgende dag snel kijken of je het wat vond. (En nu krijg ik een enorme lijst jou-- leuk hoor.)
Zwanger ben ik nog niet, maar Iduna-man en ik hebben het er wel steeds vaker over. Binnen anderhalf- twee jaar hebben we hoogstwaarschijnlijk wat meer financiële stabiliteit, dan gaan we ervoor.
Niks mis mee hoor, "drie hoog achter" wonen.... Iva of Ylva of Ava vind ik te "bedacht". Evy is lief, zacht, bedeesd, zonder slap, tuttig of kleurloos te zijn en tijdloos maar toch ook een beetje trendy en heeft ook nog eens een mooie betekenis en geschiedenis. Alles wat ik zoek in een naam.
Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes! Loes vind ik dan weer oubollig. Misschien omdat ik veel "Betty's kleding" dragende vijftigers met die naam ken....
Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!! Floortje vind ik leuk omdat dat eigenlijk "bloempje" betekent: zo schattig voor een klein meisje. En naar mate ze ouder wordt kan de naam toch meegroeien, omdat het dan automatisch steeds vaker "Floor" zal worden.
Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie? Nee.
Wat vind je van:
Grace ---- mooie betekenis, maar te Amerikaans voor mijn smaak.
Margot ---- de klank vind ik te hard.
Bella ------ Belle vind ik mooier
Amarins ---- vind ik mooi, maar veeeel te exotisch voor Iduna-man.
Kyra --------- ons nichtje heet Kiara.
Bibich(a) ---- een beetje een tongbreker
Marijne ------ erg leuk. Maar een vriendin met wie Iduna-man het niet zo kan vinden heet bijna precies hetzelfde.
Bindi (!) ------ te exotisch
Elle ----------- Iduna-man houdt niet zo van de "El" klank
Jula ----------- wij zijn niet zo Oranjegezind...
Julienne ----- leuk
Ella ----------- idem Elle
Nola ---------- te geknutseld
Marise ------- leuk!
Daphne ------ leuk!
Ninthe -------- te bedacht
Delphine ----- idem
Annelot ------ nee
Marlot -------- doet me aan een marmot denken!
Rosanne ----- leuk, maar al afgeschoten door vriend
Famke ------- leuk
Helena ------- leuk, maar al afgeschoten door vriend
Ise/Ilva/Yrza --- te bedacht
Jobiene --------- nee!
Lonne ----------- nee
Lize -------------- leuk, maar wij kennen allebei een vreselijke Lise
Minthe ---------- nee
Mea ------------- te bedacht
Nive ------------ leuk!
Bodil ----------- beetje plomp
Pilar ------------ nee! Leuk voor een meisje met "King Louie" moeder en een Zuid-Amerikaanse vader, maar Idunertjes zullen waarschijnlijk hun leven lang hartstikke bleek blijven.
Reza ----------- te exotisch voor ons
Raisa ---------- idem
Indira ----------- idem
Zarah ----------- Sarah vind ik geweldig! Maar vriendlief denkt dan aan een oude vrouw...
Eline ----------- beetje sloom
Suze ----------- houd niet zo van de "suus" klank
Norah ---------- beetje ouwelijk
Nadia ----------- te Slavisch
Merel ----------- vriend houdt niet van natuurnamen....
Sterre ----------
Annemoon ----
Syrith ----------- nee, Signy wel leuk.
Uma ------------- vind U klanken niet zo mooi
Victoria -------- mooi, maar een beetje stijf
Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt) ---- dat kan ik wel shaken bij Iduna-man, zelfs als vijfde naam!
Wenke --------- nee
Zorah ---------- zo heette onze eerste rat...
?
[...]
Hehe, dank je. Ik weet wie je bent, hoop dat alles goed gaat met je meiden en je zoontje. Ik heb goede herinneringen aan de tijd dat je in verwachting was van de jongste twee: avond aan avond ellenlange lijsten tikken en dan de volgende dag snel kijken of je het wat vond. (En nu krijg ik een enorme lijst jou-- leuk hoor.)
Zwanger ben ik nog niet, maar Iduna-man en ik hebben het er wel steeds vaker over. Binnen anderhalf- twee jaar hebben we hoogstwaarschijnlijk wat meer financiële stabiliteit, dan gaan we ervoor.
Niks mis mee hoor, "drie hoog achter" wonen.... Iva of Ylva of Ava vind ik te "bedacht". Evy is lief, zacht, bedeesd, zonder slap, tuttig of kleurloos te zijn en tijdloos maar toch ook een beetje trendy en heeft ook nog eens een mooie betekenis en geschiedenis. Alles wat ik zoek in een naam.
Lucy vind ik iets ouwbollig. Ik vind dan Lucia al een stuk frisser. Of gewoon: Loes! Loes vind ik dan weer oubollig. Misschien omdat ik veel "Betty's kleding" dragende vijftigers met die naam ken....
Floortje vind ik leuk voor een klein peutermeisje. Maar geen volwaardige naam voor een volwassen vrouw later. Floor daarintegen, of Flore, Flora, Florine, Florence, Florianne, vind ik errug mooi!!! Floortje vind ik leuk omdat dat eigenlijk "bloempje" betekent: zo schattig voor een klein meisje. En naar mate ze ouder wordt kan de naam toch meegroeien, omdat het dan automatisch steeds vaker "Floor" zal worden.
Fabienne ben ik niet kapot van. Kan er ook niet echt een verbastering van verzinnen die ik leuk vind als alternatief. Of het moet al Fabiola zijn, maar dat is denk ik ook geen optie? Nee.
Wat vind je van:
Grace ---- mooie betekenis, maar te Amerikaans voor mijn smaak.
Margot ---- de klank vind ik te hard.
Bella ------ Belle vind ik mooier
Amarins ---- vind ik mooi, maar veeeel te exotisch voor Iduna-man.
Kyra --------- ons nichtje heet Kiara.
Bibich(a) ---- een beetje een tongbreker
Marijne ------ erg leuk. Maar een vriendin met wie Iduna-man het niet zo kan vinden heet bijna precies hetzelfde.
Bindi (!) ------ te exotisch
Elle ----------- Iduna-man houdt niet zo van de "El" klank
Jula ----------- wij zijn niet zo Oranjegezind...
Julienne ----- leuk
Ella ----------- idem Elle
Nola ---------- te geknutseld
Marise ------- leuk!
Daphne ------ leuk!
Ninthe -------- te bedacht
Delphine ----- idem
Annelot ------ nee
Marlot -------- doet me aan een marmot denken!
Rosanne ----- leuk, maar al afgeschoten door vriend
Famke ------- leuk
Helena ------- leuk, maar al afgeschoten door vriend
Ise/Ilva/Yrza --- te bedacht
Jobiene --------- nee!
Lonne ----------- nee
Lize -------------- leuk, maar wij kennen allebei een vreselijke Lise
Minthe ---------- nee
Mea ------------- te bedacht
Nive ------------ leuk!
Bodil ----------- beetje plomp
Pilar ------------ nee! Leuk voor een meisje met "King Louie" moeder en een Zuid-Amerikaanse vader, maar Idunertjes zullen waarschijnlijk hun leven lang hartstikke bleek blijven.
Reza ----------- te exotisch voor ons
Raisa ---------- idem
Indira ----------- idem
Zarah ----------- Sarah vind ik geweldig! Maar vriendlief denkt dan aan een oude vrouw...
Eline ----------- beetje sloom
Suze ----------- houd niet zo van de "suus" klank
Norah ---------- beetje ouwelijk
Nadia ----------- te Slavisch
Merel ----------- vriend houdt niet van natuurnamen....
Sterre ----------
Annemoon ----
Syrith ----------- nee, Signy wel leuk.
Uma ------------- vind U klanken niet zo mooi
Victoria -------- mooi, maar een beetje stijf
Anastacia ( als eventuele 2de naam als je hem te zwaar vindt) ---- dat kan ik wel shaken bij Iduna-man, zelfs als vijfde naam!
Wenke --------- nee
Zorah ---------- zo heette onze eerste rat...
?
vrijdag 19 november 2010 om 19:01
quote:Vivamp schreef op 18 november 2010 @ 21:18:
Schiet me nog te binnen:
Reva, Rêve, collega heeft net een kindje gekregen met deze naam
Marly---- vriend heeft vroeger als stonede puber teveel naar Bob geluisterd om zijn kind ooit nog Marly te kunnen noemen...
Ronja ---- beetje lomp
Ambra --- leuk!
Maila ---- nee
Alba ------ te exotisch
Lara ------- lijkt teveel op eigen naam
Linde ----- Marlinde vind ik net wat krachtiger
Lenna ----- nee
Yinthe ----- te bedacht
Pam -------- nee!
Marla ------- Zinger uit "Fight Club"?
Irin --------- leuk, maar hoe spreek je dat uit? Als Irrin of Ierin?
Schiet me nog te binnen:
Reva, Rêve, collega heeft net een kindje gekregen met deze naam
Marly---- vriend heeft vroeger als stonede puber teveel naar Bob geluisterd om zijn kind ooit nog Marly te kunnen noemen...
Ronja ---- beetje lomp
Ambra --- leuk!
Maila ---- nee
Alba ------ te exotisch
Lara ------- lijkt teveel op eigen naam
Linde ----- Marlinde vind ik net wat krachtiger
Lenna ----- nee
Yinthe ----- te bedacht
Pam -------- nee!
Marla ------- Zinger uit "Fight Club"?
Irin --------- leuk, maar hoe spreek je dat uit? Als Irrin of Ierin?
zaterdag 20 november 2010 om 13:55
O, ik dacht idd ook al dat je zwanger was
Ik herken je ook van het namen topic, grappig dat je nu zelf zoekt.
Evi vind ik leuker dan Evy..
Evi Fiene...echt super!
Dan nog even voor mezelf: Nog suggesties voor een tweede naam bij Megan? (megan staat ook nog niet vast hoor)
We hebben nu (terwijl een zs nog wel even flikn op zich laat wachten) Megan Victoria. Maar ergens is dit het nog niet...
Evi Fiene...echt super!
Dan nog even voor mezelf: Nog suggesties voor een tweede naam bij Megan? (megan staat ook nog niet vast hoor)
We hebben nu (terwijl een zs nog wel even flikn op zich laat wachten) Megan Victoria. Maar ergens is dit het nog niet...
zaterdag 20 november 2010 om 17:55
quote:MissShopping schreef op 20 november 2010 @ 10:50:
@iduna:
ik vind Evy heel leuk.
Ideeen voor als 2e naam erachter
Evy Olivia
Evy Emily
Evy Lucia
Evy Feline
Evy Sofie
Evy Sarah
Evy Fiene
Evy Milla
Evy Amélie
Evy FennaDie namen zijn net wat te tuttig voor ons, sorry. Maar bedankt voor het zoeken!
@iduna:
ik vind Evy heel leuk.
Ideeen voor als 2e naam erachter
Evy Olivia
Evy Emily
Evy Lucia
Evy Feline
Evy Sofie
Evy Sarah
Evy Fiene
Evy Milla
Evy Amélie
Evy FennaDie namen zijn net wat te tuttig voor ons, sorry. Maar bedankt voor het zoeken!
zaterdag 20 november 2010 om 18:02
zaterdag 20 november 2010 om 18:13
quote:njb schreef op 20 november 2010 @ 13:55:
Ik herken je ook van het namen topic, grappig dat je nu zelf zoekt.
Evi Fiene...echt super!
Haha, was jij ook een van die nijvere speurders voor Vivamp??
Wat ontbreekt er nog aan Victoria? En moet het perse een Engelstalige naam zijn?
Megan Emilia
Megan Maria
Megan Eliza
Megan Sophia
Megan Helena
Megan Christina
Megan Celeste
Megan Talitha
Megan Grace
Megan Josephine
Megan Mariska
Megan Olivia
Megan Alexandra
Megan Francesca
Megan Valentina
Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )
Evi Fiene...echt super!
Wat ontbreekt er nog aan Victoria? En moet het perse een Engelstalige naam zijn?
Megan Emilia
Megan Maria
Megan Eliza
Megan Sophia
Megan Helena
Megan Christina
Megan Celeste
Megan Talitha
Megan Grace
Megan Josephine
Megan Mariska
Megan Olivia
Megan Alexandra
Megan Francesca
Megan Valentina
Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )
zondag 21 november 2010 om 09:18
quote:iduna schreef op 20 november 2010 @ 18:13:
[...]
Wat ontbreekt er nog aan Victoria? geen idee...haha.
En moet het perse een Engelstalige naam zijn? nou, hoeft niet, maar een beetje uit te spreken op zn engels would be nice. Andere twee koters hebben dat ook, dus we willen in dezelfde lijn blijven.
Megan Emilia-te italiaans
Megan Maria-te katholiek
Megan Eliza (dochter heet elizabeth met dr tweede naam)
Megan Sophia-mmmm
Megan Helena-nee
Megan Christina-nee
Megan Celeste-nee
Megan Talitha-NEE!
Megan Grace-mmmm
Megan Josephine-wel mooi
Megan Mariska- te hollands
Megan Olivia-LEUK!
Megan Alexandra...als vernoeming wel grappig..
Megan Francesca -LEUK! (ook italiaans, dus tja..waarom ik dit nu wel ineens leuk vind?!?!)
Megan Valentina-mmmm too much
Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )-niet zo...sorry
[...]
Wat ontbreekt er nog aan Victoria? geen idee...haha.
En moet het perse een Engelstalige naam zijn? nou, hoeft niet, maar een beetje uit te spreken op zn engels would be nice. Andere twee koters hebben dat ook, dus we willen in dezelfde lijn blijven.
Megan Emilia-te italiaans
Megan Maria-te katholiek
Megan Eliza (dochter heet elizabeth met dr tweede naam)
Megan Sophia-mmmm
Megan Helena-nee
Megan Christina-nee
Megan Celeste-nee
Megan Talitha-NEE!
Megan Grace-mmmm
Megan Josephine-wel mooi
Megan Mariska- te hollands
Megan Olivia-LEUK!
Megan Alexandra...als vernoeming wel grappig..
Megan Francesca -LEUK! (ook italiaans, dus tja..waarom ik dit nu wel ineens leuk vind?!?!)
Megan Valentina-mmmm too much
Megan Renée (maar da's mijn persoonlijke favoriet )-niet zo...sorry
zondag 21 november 2010 om 12:28
quote:njb schreef op 21 november 2010 @ 09:18:
[...]
-niet zo...sorry
Megan Florence
Megan Vivienne
Megan Leonora/ Eleanor
Megan Georgina
Megan Ophelia
Megan Ramona
Megan Simona
Megan Adrienne
Megan Danica
Megan Julia / Julianne / Julianna
Megan Matilda
Megan Salome
Megan Evita
Megan Irene
Megan Jasmine
Megan Marisa
Megan Ariel (le)
Megan Gabriëlle
Megan Isabelle / Isabel
[...]
-niet zo...sorry
Megan Florence
Megan Vivienne
Megan Leonora/ Eleanor
Megan Georgina
Megan Ophelia
Megan Ramona
Megan Simona
Megan Adrienne
Megan Danica
Megan Julia / Julianne / Julianna
Megan Matilda
Megan Salome
Megan Evita
Megan Irene
Megan Jasmine
Megan Marisa
Megan Ariel (le)
Megan Gabriëlle
Megan Isabelle / Isabel
zondag 21 november 2010 om 14:47
zondag 21 november 2010 om 15:41
quote:iduna schreef op 21 november 2010 @ 12:28:
[...]
Megan Florence .....nightingale...
Megan Vivienne-leuk
Megan Leonora/ Eleanor-leuk
Megan Georgina-verbaan
Megan Ophelia-aaaahhhh, nee
Megan Ramona-lelijk
Megan Simona -lelijk
Megan Adrienne-nee
Megan Danica-nee
Megan Julia / Julianne / Julianna-nee
Megan Matilda -M&M
Megan Salome-vind ik een erg leuke naam, weet alleen niet of ze samen passen.
Megan Evita-nee
Megan Irene-nee te ouderwets
Megan Jasmine-nee
Megan Marisa-nee
Megan Ariel (le)-nee
Megan Gabriëlle -nee
Megan Isabelle / Isabel te vaak voorkomend
MIsschien toch meer een Engelse naam?
Megan Rose vind ik ook wel leuk.
[...]
Megan Florence .....nightingale...
Megan Vivienne-leuk
Megan Leonora/ Eleanor-leuk
Megan Georgina-verbaan
Megan Ophelia-aaaahhhh, nee
Megan Ramona-lelijk
Megan Simona -lelijk
Megan Adrienne-nee
Megan Danica-nee
Megan Julia / Julianne / Julianna-nee
Megan Matilda -M&M
Megan Salome-vind ik een erg leuke naam, weet alleen niet of ze samen passen.
Megan Evita-nee
Megan Irene-nee te ouderwets
Megan Jasmine-nee
Megan Marisa-nee
Megan Ariel (le)-nee
Megan Gabriëlle -nee
Megan Isabelle / Isabel te vaak voorkomend
MIsschien toch meer een Engelse naam?
Megan Rose vind ik ook wel leuk.