mensen met beperking kinder mogen krijg??
vrijdag 22 mei 2009 om 23:12
ik ben iemand met licht beperking en heb kinder wens
maar als je de berichten op internet leest zijn de meest mens zo negen achtief er over en toch dat ze de kan op gezin mogen hebben
maar toch vindt ik dat mensen met beperking ook recht hebben op kinderen wie zegt dat hun niet net zo goed kinder kunnen op voeden
maar als je de berichten op internet leest zijn de meest mens zo negen achtief er over en toch dat ze de kan op gezin mogen hebben
maar toch vindt ik dat mensen met beperking ook recht hebben op kinderen wie zegt dat hun niet net zo goed kinder kunnen op voeden

maandag 25 mei 2009 om 21:09
[Er was een keer een forummer die vond dat iedereen het recht heeft op kinderen, de vrouw had de baarmoeder niet voor niets. Ik ben het daar pertinent niet mee eens.]
En daar ben ik het idd ook mee eens. Zou je de 'natuur' zijn gang laten gaan en niet bemoeien, overlijden veel van deze kinderen door nalaten of verkeerd ingrijpen van de ouders die niet in staat zijn om zich succesvol voort te planten. Daar bedoel ik dus niet alleen de conceptie en bevalling mee maar het hele traject tot volwassenheid van het kind.
24/7 hulp is onbetaalbaar en helaas geen garantie voor succes.
En daar ben ik het idd ook mee eens. Zou je de 'natuur' zijn gang laten gaan en niet bemoeien, overlijden veel van deze kinderen door nalaten of verkeerd ingrijpen van de ouders die niet in staat zijn om zich succesvol voort te planten. Daar bedoel ik dus niet alleen de conceptie en bevalling mee maar het hele traject tot volwassenheid van het kind.
24/7 hulp is onbetaalbaar en helaas geen garantie voor succes.
maandag 25 mei 2009 om 21:12
fleurtje; zij vond het heel moeilijk om met hem om te gaan, dacht er al heel lang over om van hem te scheiden maar vond dat erg moeilijk. Besprak ze ook met mij...
Uiteindelijk zijn ze na een huwelijk van bijna 25 jaar uit elkaar gegaan.
Waarom mijn moeder met hem getrouwd is? Druk vanuit de omgeving.... Zij had nog maar kort een relatie met hem; was zogezegd nog verliefd en zag zijn mindere kanten niet. ze stonden ingeschreven bij de woningcorporatie en konden sneller dan verwacht een huis krijgen. Ze was er eigenlijk nog niet klaar voor. Echter mijn opa en oma vonden dat het tijd werd dat mijn vader het huis verliet; zij hebben mijn moeder dus gepushed door te zeggen dat het anders nog heel lang kon duren voordat ze weer een woning konden krijgen.
Uiteindelijk zijn ze na een huwelijk van bijna 25 jaar uit elkaar gegaan.
Waarom mijn moeder met hem getrouwd is? Druk vanuit de omgeving.... Zij had nog maar kort een relatie met hem; was zogezegd nog verliefd en zag zijn mindere kanten niet. ze stonden ingeschreven bij de woningcorporatie en konden sneller dan verwacht een huis krijgen. Ze was er eigenlijk nog niet klaar voor. Echter mijn opa en oma vonden dat het tijd werd dat mijn vader het huis verliet; zij hebben mijn moeder dus gepushed door te zeggen dat het anders nog heel lang kon duren voordat ze weer een woning konden krijgen.

maandag 25 mei 2009 om 21:17
Helaas komt dit onder allochtonen ook nogal eens voor, de lvg zoon of neef die aan een normaal meisje wordt gekoppeld vanuit de gedachte dat nu iemand anders de zorg overneemt voor als de ouders hier te oud voor worden. Een documentairemaakster van Marrokaanse komaf heeft hier een docu voor tv over gemaakt omdat haar opviel dat jongens die echt niet 'goed' waren toch aan de vrouw kwamen.
maandag 25 mei 2009 om 21:46

maandag 25 mei 2009 om 21:53
quote:Dickens schreef op 25 mei 2009 @ 20:58:
Kom je als volwassene niet boven basisschoolniveau uit dan geen kinderen.
Praktijkonderwijs is voor kinderen die niet boven groep 6 niveau uitkomen. Dan zou je deze grote groep dus ook uitsluiten, terwijl ze mi best in staat zijn een kind op te voeden.
Verder denk ik dta TO fake is. Woorden die normaal gesproken als eerste fout geschreven worden zijn juist gespeld en andersom.
Kom je als volwassene niet boven basisschoolniveau uit dan geen kinderen.
Praktijkonderwijs is voor kinderen die niet boven groep 6 niveau uitkomen. Dan zou je deze grote groep dus ook uitsluiten, terwijl ze mi best in staat zijn een kind op te voeden.
Verder denk ik dta TO fake is. Woorden die normaal gesproken als eerste fout geschreven worden zijn juist gespeld en andersom.

maandag 25 mei 2009 om 22:03
Vergis je niet, er zijn best veel mensen met een lichte verstandelijke beperking (LVG is uit, LVB is in) die een relatie hebben met iemand die een normaal IQ heeft! LVB is ook een lastig begrip, want volgens de DSM gaat het om mensen met een IQ onder de 70, maar in het dagelijks leven hebben we het vaak over mensen met een IQ van 70 tot 85. Aan mensen met een dergelijk IQ merk je niet altijd direct dat er iets aan de hand is. Ze leren moeilijk, maar zien er vaak normaal uit en komen hoogstens een beetje 'simpel' over. Ik kan me best voorstellen dat je verliefd kunt worden op zo'n persoon!

maandag 25 mei 2009 om 22:05
Wat ik ook een probleem vind, naast alles wat er niet goed kan gaan in de opvoeding, is dat het kind min of meer gedwongen wordt om op een gegeven moment de ouderrol op zich te nemen. Ik heb er ooit een docu over gezien en wat me nog goed bijstaat is het gezin met 2 blinde ouders en 7 kinderen. Oudste dochter was totaal emotieloos, een leeg omhulsel en de andere dochter had al eens geprobeerd zelfmoord te plegen. Kinderen moesten elkaar verzorgen in de etens- en ontlastingsresten terwijl pa en ma zich alleen druk maakten over hun peuk. Er waren nog meer, niet zo florissante voorbeelden te zien in deze docu maar dit is me bijgebleven.
Ik ben het dan ook niet zo maar klakkeloos eens met het feit dat iedereen vind dat mensen met een lichamelijke beperking
probleemloos wel kinderen kunnen krijgen. De reden hiervoor is de eerder genoemde zorgtaak die een kind dan krijgt en wat soms gewoon te veel is.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen. Ik vind wel dat het per geval bekeken moet worden en dat er zeker niet lichtzinnig over gedacht mag worden.
Heb de docu nog even opgezocht en hij staat zowaar online:
http://www.rtl.nl/compone ... _In_De_Ouderrol_s1_a1.xml
Ik ben het dan ook niet zo maar klakkeloos eens met het feit dat iedereen vind dat mensen met een lichamelijke beperking
probleemloos wel kinderen kunnen krijgen. De reden hiervoor is de eerder genoemde zorgtaak die een kind dan krijgt en wat soms gewoon te veel is.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen. Ik vind wel dat het per geval bekeken moet worden en dat er zeker niet lichtzinnig over gedacht mag worden.
Heb de docu nog even opgezocht en hij staat zowaar online:
http://www.rtl.nl/compone ... _In_De_Ouderrol_s1_a1.xml
dinsdag 26 mei 2009 om 00:58