Menstruatie 12 jarige

18-02-2021 20:53 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 12 jaar menstrueert al 2 jaar. Sinds enkele maanden zit er echt een ritme van 4 wkn in.
Ze gebruikt altijd maandverband. Tampons vindt ze / lijkt haar eng. Ik heb wel het idee dat ze tampons de komende maanden wil gaan proberen. Vanaf welke leeftijd zijn jullie kinderen dit gaan gebruiken? Hoe losten jullie een vakantie / zwemfeestje op? Want ik twijfel of ze tampons voorlopig echt fijn gaat vinden, maar we hebben wel 3 weken zeeland gepland in de zomer. Vervelend om dan maandverband te gebruiken / te menstrueren.
Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen aan de pil om de menstruatie uit te stellen? Of zijn er andere methodes voor?
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
23-02-2021 15:09
Als een kind daadwerkelijk zoveel last heeft kan je daarvoor naar de huisarts gaan. Maar dat is gelukkig echt niet bij iedereen zo.

In plaats van maandverband zijn er ook andere oplossingen (een tampon, een cup of menstruatieondergoed). Maar als je zo ernstig ziek bent dat je continu moet flauwvallen ga je natuurlijk niet hardlopen of paardrijden...

Jij doet net of menstruatie voor iedere vrouw of meisje een vreselijke ziekte is waardoor je een week niet meer kunt functioneren. Die zullen er zijn maar zijn echt een uitzondering. Wat een overdreven gedoe zeg!
Die zijn er meer dan jij denkt! Gelukkig ben jij niet mijn moeder, die stuurde mij na 3 maanden naar de huisarts voor de pil. Toen had ik weer een leven.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
28-02-2021 16:34
Die zijn er meer dan jij denkt! Gelukkig ben jij niet mijn moeder, die stuurde mij na 3 maanden naar de huisarts voor de pil. Toen had ik weer een leven.
Ik heb het zelf niet, maar twee nichten van me hadden dit ook. Bij de een is het over gegaan met de pil. Bij de ander niet. Ze lag dan dagen op de bank van de pijn en kon ook niet op haar kind passen. Die ging dan naar oma.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
28-02-2021 12:57
Maar vooral lekker niet aan de pil...
Want och och de hormonen.... :bonk:
Ik ben opgenomen geweest vanwege suïcidaliteit.. die toen ik stopte met de pil spontaan overging. Net als de migraines en de 24/7 hoofdpijn.
Ja wat mij betreft is de pil erger dan de kwaal.
petra123456 schreef:
28-02-2021 19:36
Ik ben opgenomen geweest vanwege suïcidaliteit.. die toen ik stopte met de pil spontaan overging. Net als de migraines en de 24/7 hoofdpijn.
Ja wat mij betreft is de pil erger dan de kwaal.
En voor anderen werkt het net andersom. Misschien soms net zo heftig als bij jou. En dan nog 'normale' PMS waar de pil bij kan helpen.
Iedereen is anders.
petra123456 schreef:
28-02-2021 19:36
Ik ben opgenomen geweest vanwege suïcidaliteit.. die toen ik stopte met de pil spontaan overging. Net als de migraines en de 24/7 hoofdpijn.
Ja wat mij betreft is de pil erger dan de kwaal.
Heel naar, maar laten we wel wezen. Een enkeling wordt suïcidaal (!) van de pil terwijl het voor veel, veel meer vrouwen en jonge meisjes een redmiddel is om niet elke maand weer van alles te laten omdat je je ellendig voelt of elke 2 uur moet rennen naar de wc. Dus doe niet alsof suïcidale gedachten een bijwerking is die bij negen van de tien voorkomt. Een hoge uitzondering.

Maar goed, wij zijn het niet eens en worden het niet eens. Ik hoop dat je zoons hebt.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
28-02-2021 19:36
Ik ben opgenomen geweest vanwege suïcidaliteit.. die toen ik stopte met de pil spontaan overging. Net als de migraines en de 24/7 hoofdpijn.
Ja wat mij betreft is de pil erger dan de kwaal.
Ik heb het andersom: ik zit iedereen maand tegen ziekenhuisopname aan zonder pil. Je moet kijken naar wat werkt per individu.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
28-02-2021 19:44
Heel naar, maar laten we wel wezen. Een enkeling wordt suïcidaal (!) van de pil terwijl het voor veel, veel meer vrouwen en jonge meisjes een redmiddel is om niet elke maand weer van alles te laten omdat je je ellendig voelt of elke 2 uur moet rennen naar de wc. Dus doe niet alsof suïcidale gedachten een bijwerking is die bij negen van de tien voorkomt. Een hoge uitzondering.

Maar goed, wij zijn het niet eens en worden het niet eens. Ik hoop dat je zoons hebt.
Menstruaties die structureel zorgen voor een bloedbad en niet kunnen functioneren zijn net zo goed een uitzondering als het krijgen van ernstige psychische problemen door de pil. Beide moet je serieus nemen.

De pil is een medicijn. En dat neem je alleen als daar redenen voor zijn. Anticonceptie of medische redenen (ernstige menstruatie of overgangsklachten bijvoorbeeld). Een 12 jarige zonder klachten zomaar dagelijks hormonen geven valt daar niet onder wat mij betreft.
evelien2010 schreef:
28-02-2021 20:38
Menstruaties die structureel zorgen voor een bloedbad en niet kunnen functioneren zijn net zo goed een uitzondering als het krijgen van ernstige psychische problemen door de pil. Beide moet je serieus nemen.

De pil is een medicijn. En dat neem je alleen als daar redenen voor zijn. Anticonceptie of medische redenen (ernstige menstruatie of overgangsklachten bijvoorbeeld). Een 12 jarige zonder klachten zomaar dagelijks hormonen geven valt daar niet onder wat mij betreft.
Ik vind je sport niet/ niet prettig kunnen uitvoeren, op vakantie een week niet kunnen zwemmen en elke menstruatie weer doorlekken echt wel serieuze klachten en een belemmering. Maar goed, wij verschillen duidelijk van mening.

En heel onaardig: ik hoop echt dat je zoons hebt want ik zou mij zo ontzettend niet gehoord voelen door jou als moeder als ik bij je aangeef dat ik ook zou willen zwemmen op vakantie maar tampons heel eng vind, dat ik graag zou willen paardrijden zonder zo'n lap tussen mijn benen en de atletiek baan over wil rennen zonder angst voor doorlekken. En jij dat afwimpeld als 'geen klachten' en mij geen andere opties geeft dan alleen tampons (durft een 12 jarige vaak nog niet) of menstruatie ondergoed....
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is in september 11 geworden en is sinds december ongesteld, en niet zo'n beetje, om de 3 weken tot nu toe. Ze kan niet normaal lopen, want ze voelt het stromen zoals ze zegt. Maatje 158 in haar ondergoed en dan met zo'n grote lap lopen. Ze is al een paar keer doorgelekt en moet morgen voor het eerst ongesteld naar school. Ze maakt zich nu al vreselijk nerveus omdat de eerste 5 dagen extreem zijn. Tampons zijn voor haar totaal geen optie en dat vind ik prima, aan de ene kant is ze nog zo jong en aan de andere kant al een dame. Haar oudere zus ging met 14 aan de pillen vanwege dezelfde heftigheid.
bitterbal schreef:
28-02-2021 21:53
Mijn dochter is in september 11 geworden en is sinds december ongesteld, en niet zo'n beetje, om de 3 weken tot nu toe. Ze kan niet normaal lopen, want ze voelt het stromen zoals ze zegt. Maatje 158 in haar ondergoed en dan met zo'n grote lap lopen. Ze is al een paar keer doorgelekt en moet morgen voor het eerst ongesteld naar school. Ze maakt zich nu al vreselijk nerveus omdat de eerste 5 dagen extreem zijn. Tampons zijn voor haar totaal geen optie en dat vind ik prima, aan de ene kant is ze nog zo jong en aan de andere kant al een dame. Haar oudere zus ging met 14 aan de pillen vanwege dezelfde heftigheid.
Maar sommige blijven hier stug volhouden dat dit allemaal niet valt onder 'klachten'. Dat je kind zich elke maand weer een dikke week vreselijk voelt en aan veel (normale!!) activiteiten zo niet mee kan doen doet er voor hen niet toe.

Arme griet, en dan is ze pas 11.
Ik zou het wel weten, aan de pil en snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven