Menstruatie puber duurt lang
vrijdag 28 augustus 2020 om 18:30
Even een vraagje mbt mijn dochter (11 jaar) nu zo’n 5 maanden ongesteld. Het is nog wat onregelmatig in de zin van niet stipt elke vier weken. Volkomen normaal natuurlijk.
Nu is ze al 9 dagen achter elkaar min of meer ongesteld, het is meer bruine afscheiding. Alleen overdag, niet s nachts en ze kan het af met een inlegkruisje zeg maar. Net of het niet doorzet.
Is dit normaal? Kan t me eigenlijk niet zo goed meer herinneren van mezelf. Kan me voorstellen dat het z’n weg moet vinden allemaal. Ze heeft dus weinig bloedverlies maar wel elke dag en al 1,5 week bijna nu. Geen idee of dit iets is om mee naar de dokter te gaan oid?
Nu is ze al 9 dagen achter elkaar min of meer ongesteld, het is meer bruine afscheiding. Alleen overdag, niet s nachts en ze kan het af met een inlegkruisje zeg maar. Net of het niet doorzet.
Is dit normaal? Kan t me eigenlijk niet zo goed meer herinneren van mezelf. Kan me voorstellen dat het z’n weg moet vinden allemaal. Ze heeft dus weinig bloedverlies maar wel elke dag en al 1,5 week bijna nu. Geen idee of dit iets is om mee naar de dokter te gaan oid?

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:01
Ik heb dat jaren gehad. Toen aan de pil gegaan tien jaar lang, en de twee jaar na het stoppen was het weer zeer onregelmatig (voornamelijk vaak en veel). Uiteindelijk was ik 28 toen het regelmatig werd.
Ik ben wel meerdere keren bij dokter en gynaecoloog geweest, maar er is nooit een oorzaak gevonden.
Ik ben wel meerdere keren bij dokter en gynaecoloog geweest, maar er is nooit een oorzaak gevonden.

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:49
Ik had dat ook, werd niet beter en dus aan de pil gegaan.
Het kan in begin zeker redelijk normaal zijn, vooral het onregelmatige. Het duurt wel heel lang deze keer.
Het kan dus ook een voorbode zijn van hele nare menstruaties en PMS. Je weet het niet.
Wat het bij mij was en nooit is goed gekomen. Dus ik zou gewoon even overleggen met de HA als ze er zelf echt last van heeft en er vanaf wil.
Het kan in begin zeker redelijk normaal zijn, vooral het onregelmatige. Het duurt wel heel lang deze keer.
Het kan dus ook een voorbode zijn van hele nare menstruaties en PMS. Je weet het niet.
Wat het bij mij was en nooit is goed gekomen. Dus ik zou gewoon even overleggen met de HA als ze er zelf echt last van heeft en er vanaf wil.
zaterdag 29 augustus 2020 om 09:40
Menstruatie puber duurt lang
Even een vraagje mbt mijn dochter (11 jaar) nu zo’n 5 maanden ongesteld.
Hier schrok ik even van, vroeg me af waarom je niet al lang bij de HA zat

Over negen dagen minibeetjes oud bloed zou ik me zelf geen zorgen maken. En als ik daar toch over zou willen overleggen met de HA zou ik dat even zonder dochter doen (tenzij ze zelf wil uiteraard).
zaterdag 29 augustus 2020 om 11:06
S-Groot schreef: ↑29-08-2020 09:40Hier schrok ik even van, vroeg me af waarom je niet al lang bij de HA zat. Maar je bedoelde het anders las ik later
.
Over negen dagen minibeetjes oud bloed zou ik me zelf geen zorgen maken. En als ik daar toch over zou willen overleggen met de HA zou ik dat even zonder dochter doen (tenzij ze zelf wil uiteraard).
Ja excuus idd heel rare tekst als ik het zo teruglees. Bedoelde sinds 5 maanden ongesteld

Goed te horen dat het er gewoon bij hoort. Mocht t nog veel langer duren zal ik idd de doktersassistente even bellen als check.
Bedankt voor jullie input!