Mijn dochter en haar tic

13-05-2010 17:21 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heeft mijn dochter van 5 een hele irritante tic. Om de paar minuten maakt ze een raar geluid met haar neus. Het klinkt alsof ze heel kort haar neus snuit, maar dan meer vanuit haar holtes en niet zozeer alsof ze een pluisje in haar neus heeft (OMG, hoe omschrijf ik dit? :-)) Soms doet ze het puur om aandacht te vragen, maar ik merk dat ze het ook doet als ze bijvoorbeeld tv kijkt of een boekje leest. Hoe leren wij dit af? Het is niet alleen heel irritant om te horen, maar het klinkt ook nog eens heel vies.

We hebben het al genegeerd, haar gezegd dat ze het om de tien minuten mag doen, haar zelfs een kado beloofd als ze ermee stopt (hoe pedagogisch verantwoord...), maar het schiet niet op. Wie heeft de gouden tip?
Hier is een topic over geweest, als ik het me goed herinner van Zoyla, maar dat weet ik niet zeker.
Peas on earth!
Hebbes:

Mijn kind heeft een tic ( jongetje van bijna 4 jaar)
Peas on earth!
Ik heb dat als kind ook jaren gehad, m'n ouders zijn allerlei doktoren afgelopen.

M'n keelamandelen zijn geknipt en ook heb ik medicatie gehad tegen astma.

Maar beiden hebben niet geholpen. Een arts zei op een gegeven moment 'ach, het is gezonder dan de neus snuiten'.

Inmiddels doe ik het niet meer, bij mij hielp het dat ik op een gegeven moment commentaar kreeg van leeftijdsgenoten, dus schaamde ik me en ging ik erop letten.

Soms, als ik me veilig voel, lekker thuis, dan doe ik het nog wel eens.

Dus helaas, geen tips die snel werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven