Mijn kleine held

29-10-2012 19:01 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine held,

Het is nu precies een week geleden dat je bent geboren.

Met 35.4 weken te vroeg en wat een slechte start. Het waren je longetjes, nog niet rijp genoeg.

Met grote spoed naar het Sophia kinderziekenhuis, waar ze je wel zouden kunnen helpen.

Wij waren ons nog niet echt bewust van hoe slecht je het eigenlijk had.

Ik kon niet mee naar het Sophia, want ze hadden er nog geen bed voor mij. Het was niet anders.

Papa ging wel met je mee en kon mij aan de telefoon vertellen dat je op de intensive care goed geholpen werd en je redelijk stabiel was.

Wat een opluchting.

De dag erna kon ik eindelijk naar je toe. Wel met bed, want door de ks kon ik niet lopen.

Nog steeds had ik je niet goed gezien en vast gehouden, maar de wetenschap dat ik bij je in de buurt was deed me goed.

Iedere dag ging het beter met je. Met je 3890 gram was je de reus van de ic-afdeling.

Helaas kregen we slecht nieuws. Er was op je hersenecho een afwijking gezien die verder onderzocht moest worden.

Met 3 dagen oud onderging je al een mri-scan en wachtten wij gespannen op de uitslag.

De uitslag kwam hard aan.

Waarschijnlijk heb je in mijn buik al zuurstof te kort gehad en witte plekjes op de scan zijn kleine beschadigingen in je hersenen.

De artsen kunnen niet voorspellen hoe deze beschadiging zich zal uiten. Het kan variëren van helemaal niet tot vrij ernstig.

Het zal dan zijn op motoriek gebied.

De komende maanden/jaren moet je met regelmaat een scan ondergaan om de boel in de gaten te houden.

Nu lig je op de mc van het oorspronkelijke ziekenhuis en daar moet je blijven totdat je zelfstandig kan drinken en bent aangesterkt.

Wat een week hebben we achter de rug en wat doe je het nu goed.

We zijn trots op je!

*even mijn hart luchten*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Calvijn, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

En heel veel sterkte voor de komende tijd
668, the neighbour of the Beast
Oh Calvijn, ik kom dit topic nu pas tegen...

Heel veel sterkte toegewenst...

Oh en natuurlijk gefeliciteerd!
Lieve Calvijn,

Hoe is het nu met je en met je mooie Julian? Kan je er een beetje van genieten?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Julian begint steeds beter zelf te drinken en komt dus ook behoorlijk aan. Dat is positief.

Gisteren heeft hij weer een echo van zijn hersentjes gehad en de uitslag was 'goed'. Geen verandering, dus niet erger geworden.

Ik geniet ontzettend van hem. Hij ligt op een mooie kamer in het Moeder- en Kindcentrum en voor ons is er een bed om te slapen. Wat ik om de dag doe. Het is heerlijk om bij hem te zijn.

Ik lig veel op dat bed met hem in mijn armen/tegen mijn borst en het enige wat ik doe is naar hem kijken en kusjes geven.
Dat klinkt positief Calvijn; fijn!!
Wat fijn dat je zo bij hem kan zijn, lekker kroelen en knuffelen, en positief dat de echo niet slechter uit is gevallen.
Gelukkig, eindelijk heb je ik je gevonden Calvijn. Ik heb me de afgelopen week regelmatig afgevraagd hoe het met jouw kleine held (wat zeg ik? GROTE held!) zou gaan, en met jullie gezinnetje natuurlijk.

Hoop echt voor jullie dat er geen tegenslagen meer komen, maar nu elke dag een stapje vooruit. Ik ben niet zo'n fanatieke poster, maar ik zal wel blijven meelezen hier:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hij heeft weer een echo van zijn hoofdje gehad.

De uitslag was dat er niets veranderd was. Er zijn geen beschadigingen bijgekomen of groter geworden.

Positief toch?

Drinken gaat steeds beter. Soms drinkt hij helemaal zelf 85cc, maar soms is hij zo moe dat de rest door de sonde moet.

Toch zit er stijgende lijn in gelukkig.

Dag en nachtritme heeft hij nog niet. Hij slaapt de hele dag en 's avond vanaf 0.00 is hij wakker.

Vannacht hebben ze hem ingebakerd. Zag er zo lief uit.
Klinkt heel erg goed!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zeker positief!
Dat klinkt goed Calvijn!

Mag je zoveel bij hem zijn als je wil? En hem gewoon lekker vasthouden en knuffelen?

Hopelijk mag hij snel mee naar huis!
Wat ontzettend mooi om te lezen hoe liefdevol je over je mooie zoontje praat! Ik krijg er absoluut een brok van in mijn keel. Je zoontje kan zich nu al geen betere moeder wensen, omdat jij zo onvoorwaardelijk veel van hem houdt. Ik hoop voor je dat je zoontje gauw mee naar huis mag, en de wereld zal laten weten dat hij er is!

Voor je zoontje: liedje
Wat een strijd moeten jullie voeren, maar wat een vechtertje is jullie kleine ventje. Hij is nog zo klein, maar ik heb veel respect voor hem, het is een doorzettertje, hij komt er wel. En jullie doen alles wat in jullie macht ligt om het kleine ventje alle liefde van de wereld te geven.

Jullie zijn ook zijn helden, en hij is de grootste held. Heel veel sterkte , moed en kracht gewenst in deze strijd.
Nog van harte met je zoon! Zo te lezen zijn er goede dingen om je aan vast te houden. Pas goed op jezelf, het is wel een hele ervaring wat je hebt meegemaakt .......
Ik krijg ook kippevel. Gefeliciteerd en heel veel sterkte de komende tijd. Dat hij een gelukkige jongen mag worden.
Ik krijg gewoon weer tranen in mijn ogen van zulke lieve reacties en complimenten.

Na de bevalling van mijn oudste (4 jaar terug) heb ik te maken gekregen met een PND.

Daar slik ik nog steeds AD voor. Tijdens deze zwangerschap werd ik heel goed begeleid om herhaling te voorkomen.

Wat ons overkomen is, is natuurlijk een enorme tricker om weer een depressie te krijgen, maar ik voel me juist heel erg sterk (en indien nodig strijdvaardig)

In de golven moedergevoelens, die ik vorige keer niet had, verzuip ik nu bijna
Mooi is dat he! Geniet er van!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ach Calvijn.

Wat klinkt Julian als een mooi jochie. En jij als een mooie mama. En super mama.

Kwam even om een hoekje spieken hoe het met jullie is. En lees de moederliefde in elk woord dat je schrijft.

voor jullie!
Wat fijn dat het zo goed gaat Calvijn! De echo klinkt goed en het zelf drinken.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige met

een PND. Ik hoop zo dat een herhaling je bespaard blijft. Maar het klinkt al alsof je het een wereld van verschil vind hoe je je nu voelt ten opzichte van de tijd na de bevalling van je eerste. Sterkte!
Calvijn, eerst maar eens gefeliciteerd met jullie kanjer!

Wat een knokkertje en wat geweldig dat er een stijgende lijn is, dat is nog eens extra genieten.

Heel veel geluk jullie samen
werd geraakt door het mooie stukje wat ik in de OP las en wil je veel sterkte maar ook veel geluk wensen met het kleine mannetje!
Wat fijn dat het goed gaat. En wat mooi om te lezen dat je er zo positief in staat.
Super dat Julian het naar omstandigheden goed doet. En wat fijn dat jij je ook goed voelt. Met papa en je andere kindje ook goed? (En wordt het niet tijd voor een nieuwe avatar? )
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Hoi Calvijn, ik zie dit topic nu pas. Kippenvel...

Gefeliciteerd met de geboorte van Julian, twee weken oud alweer. En wat fijn dat hij aansterkt en soms zelf drinkt. Het is heel mooi om te lezen hoe liefdevol je over hem schrijft.

Veel geluk en sterkte samen.
HIJ MAG MORGEN NAAR HUIS!!!

We zijn zo blij.

Sinds gisteren drinkt hij alles helemaal zelf en op, heeft geen sonde meer nodig.

Weegt nu 4005 gr en is stukken fitter.

Vandaag ook gecontroleerd door de kinderfysio en hij doet alles wat een baby van 38wk zou moeten doen. Reflexen zijn goed etc.

Het is ineens hard de goede kant op gegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven