Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
quote:RianH schreef op 30 juli 2016 @ 09:03:

We zijn een weekje op vakantie in een stacaravan, onze dochter van 8 maanden slaapt in een campingbedje van hier. Snachts jammerde ze wat, en ik wacht 5 minuten of ze niet weer in slaap valt. Uiteindelijk ben ik gaan kijken, ligt ze tussen het matras en het bedje uitgestrekt aan de zijkant van het matras gedrukt. Aaaw. Ze was helemaal stijfjes. Niet aan het huilen maar mopperig. Voelde me mooi schuldig dat ik niet meteen ging.

Volgende dag gebeurde het smiddags nogmaals (ik dacht dat ik het bedje beter neergezet had na die nacht) en toen lag ze te roepen en toen ik er was lachen. Toch maar een ander bedje gevraagd...Niet helemaal op z'n plek in zo'n grappig topic, en ook niet om bang te maken, maar wil toch even deze link plakken als waarschuwing. Beter safe than sorry.

https://www.kinderopvangtotaal.nl/gasto ... -1682007w/
quote:Sjors007 schreef op 30 juli 2016 @ 15:33:

Gisteren nog. Met dochter van 2 naar een voorstelling geweest. De tribune bestond uit van die houten bankjes zonder leuning. Kind stond heerlijk te springen en kon precies tussen 2 vrouwen doorkijken. Ik zat te genieten van haar enthousiasme, maar ineens kieperde ze voorover tussen die 2 vrouwen in. Die grepen haar in een reflex vast (kind had lelijk op haar hoofd kunnen vallen, maar kwam met de schrik vrij). En in plaats van dat ik ook naar haar greep, deed Ik van schrik m'n handen voor m'n mond .Ohh ik moet stiekem lachen. Ik zie het helemaal voor me!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Sjors! We hebben een ander bedje gehad en het helemaal bekeken voor onze dochter er in mocht. Maar een goede waarschuwing. Gek dat zo'n park als Roompot dan toch dit gebruikt hé? (en dan zo belabberd). Toch moest ik smiddags wel lachen toen ze met zo'n scheve grijns in dat bedje lag te roepen. De nacht ervoor schrok ik me rot.



Moest ook wel erg lachen om jouw verhaal. Hahaha het was een avontuurlijke show dus!
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Kind op schouders/ nek partner. Lopen, lopen, lopen en ineens een keiharde klap gevolgd door nog harder gehuil. Bleek kind heel hard tegen muur te zijn gebotst terwijl wij door een opening in een muur wandelden. Zo ook een keer met een deurstijl.



Helemaal vergeten dat kind uiteraard hoog zat en daardoor partner had moeten bukken alvorens door het gat van de deur te lopen.
quote:Troeteltje schreef op 07 augustus 2016 @ 07:17:

Kind op schouders/ nek partner. Lopen, lopen, lopen en ineens een keiharde klap gevolgd door nog harder gehuil. Bleek kind heel hard tegen muur te zijn gebotst terwijl wij door een opening in een muur wandelden. Zo ook een keer met een deurstijl.



Helemaal vergeten dat kind uiteraard hoog zat en daardoor partner had moeten bukken alvorens door het gat van de deur te lopen.Oeps
Echt grappig dit! En gelukkig voel me ik me een iets minder ontaarde moeder nu ik lees dat ik niet de enige ben.



Zoon is ooit als baby kop voorover van het aanrecht gevallen op de plavuizen. Ik was zo in paniek dat ik 112 heb gebeld (man was weg en niet bereikbaar). Uiteindelijk was er niks aan de hand.



Ik heb zoon als baby ook weleens heel hard in zijn vingers gebeten. We speelden en hij deed zijn handjes in mijn mond en uit een soort reflex ofzo beet ik heel hard. Wat voelde ik me lullig zeg!



Bij het afgieten van de broccoli wurmde dochter zich ineens tussen mij en de gootsteen in en van schrik bewoog ik met de pan en kreeg zij kokend water over haar hoofd. Godzijdank geen brandwonden (het was ook niet heel veel) maar ik heb echt keihard gehuild en wel 1000 keer sorry gezegd. Heb denk ik wel een uur jankend (ik dus!) met haar in mijn armen gezeten en constant sorry gezegd.



Op weg naar huis van de vakantie 2 weken geleden klaagde dochter van 4 over buikpijn, ik vond dat ze niet zo moest zeuren, ze had vast honger, dus nog een chipje en een snoepje (wilde nog niet stoppen om te gaan lunchen) maar ineens spuugt ze zichzelf en de hele auto onder. Oeps!



Dochter was gevallen in een indoor speeltuin. Ze bleef maar huilen en zeuren, ik dacht dat ze vast moe was, dan kan ze wel vaker zo huilen en zeuren. Toen ze de dag erna nog zo huilde ben ik toch maar naar de dokter geweest. Kon door naar het ziekenhuis; arm gekneusd.



Verder de hoofdjes tegen de deurpost, bovenkant van de auto en in vingers knippen: heel herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:momo1980 schreef op 07 augustus 2016 @ 09:19:[/b



Bij het afgieten van de broccoli wurmde dochter zich ineens tussen mij en de gootsteen in en van schrik bewoog ik met de pan en kreeg zij kokend water over haar hoofd. Godzijdank geen brandwonden (het was ook niet heel veel) maar ik heb echt keihard gehuild en wel 1000 keer sorry gezegd. Heb denk ik wel een uur jankend (ik dus!) met haar in mijn armen gezeten en constant sorry gezegd.





Dochter was gevallen in een indoor speeltuin. Ze bleef maar huilen en zeuren, ik dacht dat ze vast moe was, dan kan ze wel vaker zo huilen en zeuren. Toen ze de dag erna nog zo huilde ben ik toch maar naar de dokter geweest. Kon door naar het ziekenhuis; arm gekneusd.





Zorgen dat er geen kinderen in de keuken kunnen komen als er gekookt wordt. Voor hetzelfde geld had je van schrik die hele pan kokend water over haar heen gegooid.. Wil niet weten wat dan de gevolgen zouden zijn geweest.!



En na een valpartij bedenk je je niet dat ze miss ergens pijn kan hebben?

M.i 2 voorbeelden die hadden kunnen worden voorkomen of beter aangepakt hadden kunnen worden.
Cookie, je reageert zwaar crue op twee voorbeelden van een vrouw waarvan ik pertinent zeker weet dat ze een van de beste en liefste moeders op de hele aardbol is.



Heb je zelf een kind of kinderen? Indien het antwoord ja is, dan zou je moeten weten dat ook moeders en vaders en oma's en opa's en andere verantwoordelijken, ondanks alle goede bedoelingen absoluut wel eens iets verkeerd inschatten of vergeten of over het hoofd zien. En dan hopen ze allen dat het alsnog een goede afloop zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf geen kinderen, maar heb het eens aan mijn moeder gevraagd. Die is mijn broertje dus eens vergeten in de supermarkt, toen hij een jaar of twee/drie was. Zij lekker naar huis, boodschapjes uitpakken. En ze had al zo'n gevoel dat ze was vergeten was, dus ze ging het boodschappen lijstje nog even na ( ) en toen bedacht ze het. Zij als een gek terug naar de supermarkt, helemaal knalrood, ervan overtuigd dat de politie inmiddels al gebeld was; zat broertje daar lekker op z'n gemakje in zo'n kinderhoekje tv te kijken en te spelen. Dus, mijn moeder zegt, alsof er niets aan de hand is: 'kom je mee? Ik ben klaar, hoor'. Broer vraagt nog heel onschuldig waar de boodschappen zijn, maar had verder niets in de gaten.
Deze voorbeelden zijn soms ontroerend en soms hilarisch.



Er bestaan ook voorbeelden die de krant en TV hebben gehaald met een minder goede, grappige of hilarische afloop.

Denk aan de baby die enkele jaren geleden door vader op de parkeerplaats in de auto werd vergeten hartje zomer. Tot vader na uren terugkwam bij de auto, baby zag en schrok daar hij dacht kind naar opvang te hebben gebracht. Baby heeft dit niet overleefd.

Dit was beslist niet moedwillig van die vader. Je vergeeft jezelf zoiets nooit meer!
Dat gebeurt helaas regelmatig hoor; een paar weken geleden las ik ook weer een nieuwsbericht waarin een moeder was vergeten haar kind bij de opvang af te leveren voor ze zelf ging werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 07 augustus 2016 @ 10:02:

[...]





Zorgen dat er geen kinderen in de keuken kunnen komen als er gekookt wordt. Voor hetzelfde geld had je van schrik die hele pan kokend water over haar heen gegooid.. Wil niet weten wat dan de gevolgen zouden zijn geweest.!



En na een valpartij bedenk je je niet dat ze miss ergens pijn kan hebben?

M.i 2 voorbeelden die hadden kunnen worden voorkomen of beter aangepakt hadden kunnen worden.



Joh. In 99 van de 100 valpartijen is er niks aan de hand, of de 100e keer is een pleister nodig, en werkt overreageren juist contraproductief.



Je wil niet weten hoeveel acties voorkomen hadden kunnen worden, maar ja, een ouder is ook maar een ouder, die moe is, even niet oplet want meerdere dingen aan het hoofd etc. Het overgrote deel van de acties van ouders is gewoon wel goed.



Je wil niet weten als... Nee inderdaad niet. Ik ben weleens gaan fietsen met de bakfiets en vergeten kind vast te zetten. Ik wil inderdaad niet weten wat als, maar dat is niet gebeurd.
quote:cookie84 schreef op 07 augustus 2016 @ 10:02:

[...]





Zorgen dat er geen kinderen in de keuken kunnen komen als er gekookt wordt. Voor hetzelfde geld had je van schrik die hele pan kokend water over haar heen gegooid.. Wil niet weten wat dan de gevolgen zouden zijn geweest.!



En na een valpartij bedenk je je niet dat ze miss ergens pijn kan hebben?

M.i 2 voorbeelden die hadden kunnen worden voorkomen of beter aangepakt hadden kunnen worden.



Ach, een open keuken afsluiten is vrij lastig. En natuurlijk is het logisch dat ze na het vallen pijn heeft. Ik heb haar uiteraard ook getroost, maar ik ken mijn dochter en haar gedrag ook en ik weet hoe ze is als ze moe is of honger heeft, en nu maakte ik dus een verkeerde inschatting door haar huilen te wijten aan moeheid of honger. Ben ik toch ook zomaar menselijk!?



Troeteltje, je bent een schat!
Alle reacties Link kopieren
quote:momo1980 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:09:

[...]





Ach, een open keuken afsluiten is vrij lastig. En natuurlijk is het logisch dat ze na het vallen pijn heeft. Ik heb haar uiteraard ook getroost, maar ik ken mijn dochter en haar gedrag ook en ik weet hoe ze is als ze moe is of honger heeft, en nu maakte ik dus een verkeerde inschatting door haar huilen te wijten aan moeheid of honger. Ben ik toch ook zomaar menselijk!?



Troeteltje, je bent een schat!



En zelfs de dokter maakt weleens een verkeerde inschatting. Mijn broertje is eens terug naar huis gestuurd na een snowboardval en last van zijn pols had. De volgende dag, toevallig fietste hij in de buurt van de eerste hulp en had enorm last, dus is daar maar naar binnen gestapt: gebroken pols.



En dan zal een moeder, toch een leek op dat gebied, níet eens een keer een inschattingsfout mogen maken?
Precies, ook moeders zijn gewoon maar mensen, die naar beste eer en geweten voor hun kinderen zorgen (in de meeste gevallen dan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was altijd veel en lang weg vanwege zijn werk...

dus de spelletjes hebben de kinderen van mama geleerd.. dus ook de fatsoensregels, o.a. het beleefd zijn.



Had mijn dochter een keer een grote mond tegen mij, waarop ik zie, He Joh ik heb net met je geknikkerd!



Waarop zij heel lief vroeg "mama mag ik U wat vragen? Ja schat natuurlijk.

Weet U nog nog wie mij heeft leren knikkeren???



En dan steeds het U heel overdreven uitspreken...
Alle reacties Link kopieren
quote:momo1980 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:09:

[...]





Ach, een open keuken afsluiten is vrij lastig. En natuurlijk is het logisch dat ze na het vallen pijn heeft. Ik heb haar uiteraard ook getroost, maar ik ken mijn dochter en haar gedrag ook en ik weet hoe ze is als ze moe is of honger heeft, en nu maakte ik dus een verkeerde inschatting door haar huilen te wijten aan moeheid of honger. Ben ik toch ook zomaar menselijk!?



Troeteltje, je bent een schat!



Joh, volgens mij had alles in dit topic wel voorkomen kunnen worden en ik lees bije jou niet iets dat ik in andere reacties niet lees. Iedereen maakt fouten en jij niet anders, jammer maar hoort er bij. Die inschatting is bij min net zo goed gemaakt met een zwaargekneusde elleboog op kamp, die waren nerveus joh. Toen ze de volgende dag mijn ouders moesten bellen dat we onderweg naar het ziekenhuis waren omdat de ha vond dat er toch echt foto's gemaakt moesten worden omdat hij niet zeker wist of het gebroken of gekneusd was.



En ik heb tijdens het koken wel eens een oppassend een eleboog verkocht in haar oog, ik kon wel huilen! Ze stond achteren me en dat wist ik, alleen ze prikte me heel plotseling in mijn zij en ik schrok en draaide me om. In mijn draai ging dus hop mijn eleboog in haar gezicht. Voelde me zo schuldig daarna, gelukkig vind ze me nog steeds heel lief
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:35:

Mijn man was altijd veel en lang weg vanwege zijn werk...

dus de spelletjes hebben de kinderen van mama geleerd.. dus ook de fatsoensregels, o.a. het beleefd zijn.



Had mijn dochter een keer een grote mond tegen mij, waarop ik zie, He Joh ik heb net met je geknikkerd!



Waarop zij heel lief vroeg "mama mag ik U wat vragen? Ja schat natuurlijk.

Weet U nog nog wie mij heeft leren knikkeren???



En dan steeds het U heel overdreven uitspreken...
Herinner me ineens nog eentje. Denk een jaar of anderhalf geleden gebeurd.



Ik stond eens met kind midden in woonkamer. Kind maakte de kachel aan op zeer negatieve wijze en ik had al enkele keren gewaarschuwd. Aangegeven dat indien het getier en gestamp niet zou stoppen kind de gang op zou gaan.



Op gegeven moment zo beu dat ik zei dat het tijd was voor de gang. Kind deed geen enkele poging om te vertrekken.

Na nog een of twee pogingen pak ik arm en loop in hoge vaart richting gang met kind aan arm vast. Vergeten dat ik door deurpost liep en kind eigenlijk net wat te ver aan de rechterkant liep om er heelhuids door te passen. Maw: kind botste tijdens het lopen met betraande ogen, en zag dus zelf niets, tegen de deurspijl aan met hoofd en schouder.



Oeps....toen voelde ik me echt een mishandelaar. En kind bleef herhalen dat ik tegen de deurspijl had geduwd, wat ook zo was, echter totaal niet opzettelijk.



De gang-straf ging toen ook niet door. Ik heb op mijn knieën gezeten om te troosten en sorry geroepen.
Iemand nog leuke blunders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven