Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Alle reacties Link kopieren
Oh die draagt mijn slanke zoon van 6 ook nog. Laatst toch maar een maatje 86 weggedaan, paste in de breedte nog prima maar werd nu toch wat te kort
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Baby op een kleed op de grond gelegd zodat ze veilig lag terwijl ik schoonmaakte. Even wat speelgoed erbij, ik laat het haar zien, rollen (logisch) de blokken uit het mandje dat ik op z'n kop hield, bovenop haar hoofd Dochter keek gelukkig alleen maar heel verbaasd



Leuk topic, ben op pagina twee en zit te schudden van het lachen!
Op visite gaan bij iemand en dan bij het weggaan kind vergeten.

Ik had hem overigens net 1 week dus moest nog even wennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 25 juli 2016 @ 10:52:

Leuk topic!



Ik heb er 2 (dreumes 15 maanden).



Laatst chili con carne gemaakt, vind ze heel lekker normaal. Begint ze ineens te krijsen zodra er een lepel in de buurt komt, maar ze wil duidelijk een hap. Na heel wat ge-emmer vertelt papa: ze had net een tand door haar lip. Arm kind, dat prikte natuurlijk als een malle en ze had wel honger.



Leuker: We doen altijd klap is in je handjes na het eten. Dat was leuk, maar nu kan ze ook haar handjes op haar bolletje zelf, vol enthousiasme en met hele vieze handen. Voortaan eerst een klodder vaseline op de tand door de lip-lip smeren, prikt niet, zorgt wel voor een afsluitend laagje en is onschuldig om op te likken.
quote:lionlily schreef op 23 juli 2016 @ 22:55:

Ik had een half uur gedaan over het inpakken van de luiertas, alles gecheckt en trots op pad gegaan. Baby spuitluier. Mooi, tomtiedomtieddom, luier, lalala, schone romper, tiediedie, billendoekjes, verschoonmatje, the works. Alles om mijn baby uitgestald in het ontzettend vieze toilethok in het cafeetje waar ik zat. Terwijl ik voorzichtig de luiertas neerzet, breekt de band en de hele inhoud gaat over de vieze vloer. Ik vloek, baby brult, ik schrik, pak snel de halfblote, bepoepte baby op, stoot daarbij de schone spullen van de verschoontafel op de gore vloer... Het was december en baby móest wat aan. Dus gepoetst tot ze schoon was, luier om gedaan, geen romper, vestje aan, mijn trui om haar gewikkeld, mijn sjaal daar weer omheen, een dekentje erover en huilend en rillend terug naar huis gelopen. En kind heeft zelfs nog wraak genomen door weer een spuitluier te krijgen: in mijn sjaal en trui...Heb het topic nog niet verder gelezen, maar man, wat zit ik hard om deze reactie te lachen!!!
quote:poeziewoezie schreef op 25 juli 2016 @ 11:22:

Op visite gaan bij iemand en dan bij het weggaan kind vergeten.

Ik had hem overigens net 1 week dus moest nog even wennen.
Eerste keer babyzwemmen.

Tas ingepakt en rekening gehouden met alle calamiteiten.

Allerlei soorten voeding, flesjes, spenen.

Reservekleding en setjes dubbel mee, extra dekentje (was januari) zelf al badpak aan.

In zwembad: Perfect aangekleed kindje, moeder die gelijk het water indook wegens vergeten te ontharen ( zo jammer al die spelletjes waarbij je de baby boven je hoofd moet tillen)

Na het zwemmen: Heerlijk warm en gevoed aangekleed kindje, lekker in een dekentje.

Moeder als halve wilde want borstel of elastiekje vergeten, heel blij met winterjas want geen ondergoed aan, afgedroogd met babyhanddoek.

Kind thuis: Kletsnat want per ongeluk verse zwemluier aangetrokken na het zwemmen.
Tvp
quote:Het-groepje schreef op 25 juli 2016 @ 12:27:

Eerste keer babyzwemmen.

Tas ingepakt en rekening gehouden met alle calamiteiten.

Allerlei soorten voeding, flesjes, spenen.

Reservekleding en setjes dubbel mee, extra dekentje (was januari) zelf al badpak aan.

In zwembad: Perfect aangekleed kindje, moeder die gelijk het water indook wegens vergeten te ontharen ( zo jammer al die spelletjes waarbij je de baby boven je hoofd moet tillen)

Na het zwemmen: Heerlijk warm en gevoed aangekleed kindje, lekker in een dekentje.

Moeder als halve wilde want borstel of elastiekje vergeten, heel blij met winterjas want geen ondergoed aan, afgedroogd met babyhanddoek.

Kind thuis: Kletsnat want per ongeluk verse zwemluier aangetrokken na het zwemmen.
Toen oudste een maand of 6, 7 was kreeg ik een keer een broekje niet aan. Ik maar sjorren en sjorren over de billen en zoon maar krijsen en krijsen. Bleek zijn grote teen in zo'n ophanglusje (dat aan de bovenkant van een broek zit...) te zitten.... Daar voelde ik me wel oprecht schuldig over!



Gisteren met het gezin een dagje uit. Ik liep met de buggy van de jongste (2 jaar). Man vraagt 'waar is dochter?' 'ik dacht bij jou??' 'eh... jij loopt toch met de buggy?'



Ze stond een meter of 30 terug tegen een muurtje, met haar armen over elkaar HEEL boos naar me te kijken...
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 24 juli 2016 @ 17:27:

[...]





Ik zat een keer met mijn vierjarig kind in volle, stille trein. Zei ze totaal out of the blue 'ik vind het niet leuk dat jij en papa mij altijd slaan'

Nog nooit in haar leven een tik gehad!

Zie je daar maar eens uit te redden.



Eenmaal uitgestapt zei ze: grapje hoor mama ik bedoelde natuurlijk knuffelen
quote:Rusticaa schreef op 24 juli 2016 @ 18:35:

Ik heb wel eens oppasbaby haar hoofd tegen de deurpost gestoten toen ik er doorheen wilde lopen. Schuldig dat ik mij voelde en ik belde toen in paniek de moeder. Die zei dat zolang ze nog normaal reageerde het waarschijnlijk wel goed ging en dat zij het ook vaker had gehad.



Met kind ben je inderdaad net even iets breder dan gewend, maar wat voelde ik mij slecht toen dat gebeurde.



Dit had ik bijna standaard met mijn kinderen .

Zò stom! Met het in de auto zetten trouwens ook, tók, ging er weer 1 met het hoofd tegen het dak.

Ze gaven geen kik trouwens, volgens mij dachten ze dat het zo hoorde
.
quote:Knuffelheks schreef op 25 juli 2016 @ 19:45:

[...]





Dit had ik bijna standaard met mijn kinderen .

Zò stom! Met het in de auto zetten trouwens ook, tók, ging er weer 1 met het hoofd tegen het dak.

Ze gaven geen kik trouwens, volgens mij dachten ze dat het zo hoorde
Alle reacties Link kopieren
Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
quote:strandvrouw schreef op 26 juli 2016 @ 13:07:

Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........
Alle reacties Link kopieren
quote:strandvrouw schreef op 26 juli 2016 @ 13:07:

Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........Haha, ja dat hebben wij ook gehad! Maar dan qua boodschappen en vrienden bezoeken. Ik had in de agenda gezet 'naar vriendin toe', man in de agenda 'boodschappen doen voor etentje'. Allebei happy, ik verheugde me op vriendin, man verheugde zich op boodschappen en koken voor het dineetje. We stonden op het punt te vertrekken toen we erachter kwamen dat het zo dus niet meer werkt...
Alle reacties Link kopieren
quote:strandvrouw schreef op 26 juli 2016 @ 13:07:

Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........
quote:strandvrouw schreef op 26 juli 2016 @ 13:07:

Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........Neeeeeheeeeee??!!!!
ik lees hier leuke blunders



Op vakantie een berg op rijden met twee kinderen achterin. De jongste krijgt buikpijn, maar we hebben een doel en rijden naar de top. We stoppen bij een restaurant om even te drinken. We willen gaan zitten en vragen onze jongste wat ze wil drinken. Ze hoeft niks.....Wij pushen want ze drinkt al zo weinig en heeft last van verstopping. Ze hoeft echt niet. Dan staat ze op en plempt haar maaginhoud een paar keer op het terras waar mensen zitten te lunchen. Shit...autoziek dat kan ook nog. Meiske voelde zich zo beroerd en wij maar doop rijden
Alle reacties Link kopieren
quote:strandvrouw schreef op 26 juli 2016 @ 13:07:

Oudste dochter was een week of zes oud en man en ik pakten de routine weer op.

De routine bestond uit donderdagavond even naar de koopavond en een drankje doen.

Man en ik gingen naar de schuur om onze fietsen eruit te halen, toen we door kregen dat we helemaal niet weg konden, oudste dochter lag immers boven in haar bedje. De buren hadden het ook gezien en kwamen al naar buiten om te zeggen dat zij wel zouden oppassen........Dit vind ik moeilijk te geloven, hoe kun je nou vergeten dat je een baby hebt?
Wij hadden ook een keer de kinderen van mijn zus mee op vakantie en toen gingen wij wandelen. Dus wij wandelen de berg op en vriend zegt "hier moet je nu geen steen naar beneden gooien, want dan wordt de auto geraakt" (de auto stond een paar honderd meter naar beneden geparkeerd). Voordat vriend het helemaal uitgesproken had, gooide het jongste kind een steen naar beneden

Wij hebben benauwd zitten kijken hoe de steen de auto op een millimeter na miste.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 26 juli 2016 @ 17:36:

[...]



Dit vind ik moeilijk te geloven, hoe kun je nou vergeten dat je een baby hebt?

Heb ik ook gehad hoor.

Baby sliep, wij vrienden over de vloer, drankje, lachen.. hè we kunnen nog wel even de stad in... ja, gezellig. Met de jassen al aan en de deur open riep ik ineens Nee stop, we hebben een kind!



Zijn we toch maar thuis gebleven



Je bent toch niet gewoontes van 10 jaar ineens kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Zoon wordt 11, geeft filmfeestje. Dus 11 prepubers bij ons op de bank twee films gekeken en mega hoeveelheden Chips, pizza en snoep gegeten. Top feest. Rond half elf verdelen we de kinderen over twee auto's om naar huis te gaan brengen. Zegt zoon van 11: euhm, maar wie blijft er dan thuis bij mijn broertjes en zusje?



Hadden we niet bij nagedacht. Echtgenoot kon dus twee rondjes rijden en we hebben aan de ouders via de app verteld dat de kinderen iets later thuis zouden komen. We worden er nog mee gepest.
poppedoppie wijzigde dit bericht op 26-07-2016 19:53
Reden: Autocorrect...
% gewijzigd
Wij hebben als Super Verantwoorde Ouders een fietshelmpje aangeschaft voor dreumes. Voor wanneer hij bij ons op de fiets zit.

Dreumes in fietsstoeltje, gordeltjes dicht, helmpje op, kin-riem dichtgeklikt. Mét velletje er tussen.



Zó zielig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven