Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
quote:OldWood schreef op 24 juli 2016 @ 16:53:

Hier een zoontje van 4 weken oud en is af en toe zoeken naar wat hij nou toch wil.

Hebben hem een paar keer meer eten gegeven omdat hij maar zo bleef happen en zijn tong uit bleef steken.

Nu weten we dat dat dus ook een signaal van vermoeidheid is.



Er zullen vast nog meerdere blunders komen hier, tot nu toe valt het nog mee.

Ach, is pas vier weken. Nog jaren de tijd om hier je bijdrage te komen doen.

(mijn ervaring, hoe ouder, hoe erger)
Alle reacties Link kopieren
We waren op vakantie en hadden net de kinderen in bad gedaan. Schone pyjama aan. Ik sta even de haren van de oudste te kammen als de jongste naar buiten kruipt. Daar stond het badje nog dus ik er snel achteraan en ik zie haar er nog net inklimmen. Snel kind eruit gevist en op dat moment dacht de oudste dat het ook wel leuk was om even in het badje te gaan zitten. Had ik dus twee natte kinderen.



Laatst was in bij de AH met de jongste (4). Die gaat rechtstreeks naar de TV waar je spelletjes op kunt spelen. Ik reken mijn boodschappen af en loop richting de uitgang. Terwijl ik mijn boodschappen in sta te laden denk ik nog ik ben iets vergeten. Terwijl ik mijn tas in de auto leg zie ik het autostoeltje en denk ik oooohhhhh dochter vergeten. Oh wat voelde ik me slecht. Dochter zat nog achter de TV en had niks in de gaten, maar ze vroeg wel: is er iets mama? Ik krijg er weer een knoop van in mijn maag.
Mijn eerste blunder toen ik eens goed naar mijn pasgeboren zoon keek was de gedachte: die piemel.... die groeit toch nog wel? En dat ik dat ook hardop uitsprak tegen man.



Tweede blunder: luiers verkeerd om aan doen (en het verkeerd BLIJVEN doen he.....)



Derde blunder: zoon van fiets willen tillen. Alles losgemaakt. Til hem op. Lukt niet. Hele fiets beweegt. Geef bijna zoon op zijn kop wegens niet meewerken.... Blijken zijn voetjes nog keurig vast te zitten in de steuntjes met riempje.......



Vierde blunder: Alleen horen dat man weg ging, niet meegekregen dat zoon mee zou gaan naar campingwinkel. Kom van wc en kind weg. Met bonzend hart naar de campingwinkel, hopend, duimend, bijna huilend. "He mama, ging jij toch ook mee winkelen?"



Dat is wat ik me kan herinneren. Die keer dat ik met baby en al uitgleed over een kwak pompoenhapje vind ik geen blunder maar een trauma :-)



Blunder van schoonzus: kind onder de douche. Niet doorhebben dat boiler uit was. Pas toen zoon blauw, klappertandend en rillend zei "Vind het niet zo lekker mama" had ze het door.
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 24 juli 2016 @ 19:35:

Mijn eerste blunder toen ik eens goed naar mijn pasgeboren zoon keek was de gedachte: die piemel.... die groeit toch nog wel? En dat ik dat ook hardop uitsprak tegen man.



Tweede blunder: luiers verkeerd om aan doen (en het verkeerd BLIJVEN doen he.....)



Derde blunder: zoon van fiets willen tillen. Alles losgemaakt. Til hem op. Lukt niet. Hele fiets beweegt. Geef bijna zoon op zijn kop wegens niet meewerken.... Blijken zijn voetjes nog keurig vast te zitten in de steuntjes met riempje.......



Vierde blunder: Alleen horen dat man weg ging, niet meegekregen dat zoon mee zou gaan naar campingwinkel. Kom van wc en kind weg. Met bonzend hart naar de campingwinkel, hopend, duimend, bijna huilend. "He mama, ging jij toch ook mee winkelen?"



Dat is wat ik me kan herinneren. Die keer dat ik met baby en al uitgleed over een kwak pompoenhapje vind ik geen blunder maar een trauma :-)



Blunder van schoonzus: kind onder de douche. Niet doorhebben dat boiler uit was. Pas toen zoon blauw, klappertandend en rillend zei "Vind het niet zo lekker mama" had ze het door. ach gossie
quote:draaiorgel schreef op 24 juli 2016 @ 19:35:



Blunder van schoonzus: kind onder de douche. Niet doorhebben dat boiler uit was. Pas toen zoon blauw, klappertandend en rillend zei "Vind het niet zo lekker mama" had ze het door.'t Is zonde
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 24 juli 2016 @ 18:35:

Ik heb wel eens oppasbaby haar hoofd tegen de deurpost gestoten toen ik er doorheen wilde lopen. Schuldig dat ik mij voelde en ik belde toen in paniek de moeder. Die zei dat zolang ze nog normaal reageerde het waarschijnlijk wel goed ging en dat zij het ook vaker had gehad.Ik las 'opblaasbaby'
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 24 juli 2016 @ 19:52:

[...]



Ik las 'opblaasbaby'
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 24 juli 2016 @ 19:09:

[...]



Ach, is pas vier weken. Nog jaren de tijd om hier je bijdrage te komen doen.

(mijn ervaring, hoe ouder, hoe erger)Er staat me nog een hoop te wachten. Arm kind
Dat ik probeerde een shirt over het hoofd van m'n zoontje te krijgen; wat dus niet lukte, kind helemaal overstuur omdat hij niks kon zien. totdat ik na een tijdje ontdekte dat dit shirt wel knoopjes had, alleen zaten die niet op de schouder maar op de rug
quote:streepjessokken schreef op 24 juli 2016 @ 19:52:

[...]



Ik las 'opblaasbaby'





Dan zou ik een kopstoot minder erg vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 24 juli 2016 @ 20:31:

Dat ik probeerde een shirt over het hoofd van m'n zoontje te krijgen; wat dus niet lukte, kind helemaal overstuur omdat hij niks kon zien. totdat ik na een tijdje ontdekte dat dit shirt wel knoopjes had, alleen zaten die niet op de schouder maar op de rug Dat had mijn man bij dochterlief van 10mnd met haar romper. 'Hij ging al zo moeilijk uit'
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 juli 2016 @ 23:43:

[...]



Kan ook naar beneden over de schoudertjes, zodat je niet de romper over t hoofdje trekt als je kind een spuitluier heeft gehad.Haha daar kom ik nu na 6 jaar achter en tig spuitluiers
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 24 juli 2016 @ 17:27:

[...]





Ik zat een keer met mijn vierjarig kind in volle, stille trein. Zei ze totaal out of the blue 'ik vind het niet leuk dat jij en papa mij altijd slaan'

Nog nooit in haar leven een tik gehad!

Zie je daar maar eens uit te redden.



Eenmaal uitgestapt zei ze: grapje hoor mama ik bedoelde natuurlijk knuffelen Hahahaha ik moest hier echt hardop om lachen. Grappig kind heb jij.
Alle reacties Link kopieren
Laatst een hele zielige: rits van dochters slaapzak wilde niet dicht. Na tig pogingen gaf ik er maar eens een harde ruk aan en toen ging ie wel dicht maar wel met haar velletje ertussen :(
quote:OldWood schreef op 24 juli 2016 @ 16:53:

Hier een zoontje van 4 weken oud en is af en toe zoeken naar wat hij nou toch wil.

Hebben hem een paar keer meer eten gegeven omdat hij maar zo bleef happen en zijn tong uit bleef steken.

Nu weten we dat dat dus ook een signaal van vermoeidheid is.



Er zullen vast nog meerdere blunders komen hier, tot nu toe valt het nog mee.

Vind ik geen blunder hoor. Je weet nooit wat die hele kleintjes willen dus je probeert maar wat. En hongersignalen lijken heel erg op slaapsignalen.



Ik kom even niet verder dan jongste haar hoofd tegen de muur gestoten (liep met haar op de arm). Tegenwoordig neem ik de bocht dus wat ruimer.



Oudste is een keer van ons bed gerold toen ik even snel iets moest pakken.



En dan nog de keer dat ik even bezig was en mijn oudste ineens bovenaan de trap zat. Geen idee dat ze dat al kon. Kreeg een hartverzakking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 juli 2016 @ 14:23:

[...]



-Boodschappen gedaan, alles in de auto geladen. Zware auto dus ook een zware klep. Trek hem met wat kracht naar beneden. Blijkt kind net onder de punt te staan....

(Ter verdediging; ik kan geen diepte zien. Zij ook niet, bleek later, kwestie van fout inschatten dus).

Mijn kind moet altijd naast de auto staan als ik de klep dicht doe.

MIjn blunder: kind in de auto na het boodschappen doen, maar ik vergeet om de maxi-cosi te draaien en vast te zetten. Hij stond dus los op de achterbank en zijwaarts.
Alle reacties Link kopieren
Kind in draagdoek op de rug is ook garantie voor toestanden met deuropeningen en kasten waar zo nodig tegen gelopen moet worden



Of kind achterop de fiets, en de hele tijd zeggen dat kind recht moet zitten (hing helemaal opzij), pas bij thuiskomst gezien dat het ventje gewoon in slaap was gevallen en het kwam niet in me op om even te stoppen en te kijken waarom de kleine niet rechtop wilde zitten

Sindsdien had ik wel altijd een sjaal bij me zodat ik hem kon 'vastbinden' als ie weer 's in slaap viel (kind sliep werkelijk overal, behalve in zijn bedje).
Wandelen met dreumes en baby. Dreumes valt dus, huilen, oprapen, kusje, troosten. Daarna erachter komen dat de kinderwagen met babyzusje en al van de stoep is gerold en op een drukke weg staat. Ah ja, de rem vergeten!



Erge is dus dat ik het tig jaar later nog eens heb gehad. Het babyzusje van toen is inmiddels een fietsende kleuter, ik loop mee met de kinderwagen. Ze valt.. even helpen en hop daar gaat die wagen weer met haar babybroertje erin, de straat op. Ah de rem!!! Gelukkig zijn we inmiddels naar een dorp verhuisd en zijn de straten hier wat minder druk



Kleuter en peuter naar school brengen, baby moet ook mee, ah wat is die maxicosi zwaar, ik zet hem heel even onder de kapstok en breng heeeel snel zus naar binnen. Peuterzus heeft een mindere dag en moet huilen als ik weg wil gaan. Ah even troosten, even op schoot, even meehelpen puzzelen, praatje met de juf, praatje met een andere moeder. Gezellig. Zo da's mooi opgelost, ik kan naar huis. Wat staat daar nou in de gang? Ahh mijn babyzoontje!! De juf zag hem ook en zegt licht verwijtend dat ik de baby toch echt wel even mee naar binnen mag nemen de klas in. Durfde niet tegen haar te zeggen dat ik hem straal vergeten was!
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 25 juli 2016 @ 09:11:

Of kind achterop de fiets, en de hele tijd zeggen dat kind recht moet zitten (hing helemaal opzij), pas bij thuiskomst gezien dat het ventje gewoon in slaap was gevallen en het kwam niet in me op om even te stoppen en te kijken waarom de kleine niet rechtop wilde zitten

Sindsdien had ik wel altijd een sjaal bij me zodat ik hem kon 'vastbinden' als ie weer 's in slaap viel (kind sliep werkelijk overal, behalve in zijn bedje).Dat zou serieus het eerste zijn waar ik nu in zou investeren als er nog n kind bij zou komen (godbewaarme): een fietsstoeltje dat kan kantelen! Dat geëmmer met sjaals, kussentjes, opgerolde handdoeken, en zitten ze eenmaal goed gaan ze niet meer slapen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:hannasofie schreef op 25 juli 2016 @ 09:26:

Wandelen met dreumes en baby. Dreumes valt dus, huilen, oprapen, kusje, troosten. Daarna erachter komen dat de kinderwagen met babyzusje en al van de stoep is gerold en op een drukke weg staat. Ah ja, de rem vergeten!



Erge is dus dat ik het tig jaar later nog eens heb gehad. Het babyzusje van toen is inmiddels een fietsende kleuter, ik loop mee met de kinderwagen. Ze valt.. even helpen en hop daar gaat die wagen weer met haar babybroertje erin, de straat op. Ah de rem!!! Gelukkig zijn we inmiddels naar een dorp verhuisd en zijn de straten hier wat minder druk



Kleuter en peuter naar school brengen, baby moet ook mee, ah wat is die maxicosi zwaar, ik zet hem heel even onder de kapstok en breng heeeel snel zus naar binnen. Peuterzus heeft een mindere dag en moet huilen als ik weg wil gaan. Ah even troosten, even op schoot, even meehelpen puzzelen, praatje met de juf, praatje met een andere moeder. Gezellig. Zo da's mooi opgelost, ik kan naar huis. Wat staat daar nou in de gang? Ahh mijn babyzoontje!! De juf zag hem ook en zegt licht verwijtend dat ik de baby toch echt wel even mee naar binnen mag nemen de klas in. Durfde niet tegen haar te zeggen dat ik hem straal vergeten was!

Je bent m ook in je nick vergeten?



Wel eens gehoord: neem nooit meer kinderen dan je handen hebt. Zou voor mij wel kloppen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 25 juli 2016 @ 10:28:

[...]



Dat zou serieus het eerste zijn waar ik nu in zou investeren als er nog n kind bij zou komen (godbewaarme): een fietsstoeltje dat kan kantelen! Dat geëmmer met sjaals, kussentjes, opgerolde handdoeken, en zitten ze eenmaal goed gaan ze niet meer slapen



Twintig jaar geleden in het boerengat waar ik woonde was ik al lang blij dat ik al überhaupt een stoeltje vond met gordels en voetriempjes.

Ik werd al voor gek overbezorgd versleten dat ik mijn kind wilde vastzetten in het fietsstoeltje
Leuk topic
Leuk topic!



Ik heb er 2 (dreumes 15 maanden).



Laatst chili con carne gemaakt, vind ze heel lekker normaal. Begint ze ineens te krijsen zodra er een lepel in de buurt komt, maar ze wil duidelijk een hap. Na heel wat ge-emmer vertelt papa: ze had net een tand door haar lip. Arm kind, dat prikte natuurlijk als een malle en ze had wel honger.



Leuker: We doen altijd klap is in je handjes na het eten. Dat was leuk, maar nu kan ze ook haar handjes op haar bolletje zelf, vol enthousiasme en met hele vieze handen.
Oudste van 7 (klein en tenger) op een feestje.

Dat ze het liefst korte broeken draagt maar er niet zoveel heeft , en mamma koopt nooit zoveel broeken en die van de Hema zijn lekkerst maar die krijijijjjgt ze nooit.

(achtergrondinfo- kind heeft steeds weer nieuwe lievelingsstukken en verlangt dan van mij dat ik daar voor een week genoeg van koop. Want wil ook afwisseling. Ben daar ooit eens ingetrapt en zit bijv nu met een wagonlading leggings die niet meer gedragen worden want 'leggings zijn voor kleine meisjes")

Dus een kennis zegt: Oh wat een leuke broek, mag ik even kijken wat voor merk want deze heb ik nooit bij de Hema gezien.

Dus wij duiken in die broek.

Bleek het een maatje 98 en dochter heel dramatisch: 'ik heb deze maar van (peuter)broertje gepakt want zelf had ik niks meer'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven