Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dochter al eens uit de macicosi gekieperd omdat de beugel naar achteren vastgeklikt stond en hij dochter niet vastgegespt had. Toen hij de mc optilde kieperde ze dus naar voren.
Alle reacties Link kopieren
TVP



Hier een baby van 4 weken maar voorlopig nog geen blunders. Ik kijk heel erg uit met de deurposten.

Nageltjes knippen durf ik nog niet dus dat laten we maar even.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Eerste ontmoeting met cadeautjes zoon (bijna 2 toen)

Om dat we het contact rustig op wilde bouwen was deze eerste ontmoeting in de speeltuin.



Mijn innerlijke kind voelde zich direct thuis en begon zelf ook wild te schommelen. Toen ik op het hoogste punt hing zag ik cadeautjes zoon ineens aanstalten maken om voor langs te gaan lopen. Ik schreeuwde nog, maar dit was te laat.

ik lanceerde hem zo 3 meter verderop...

Als we nu in de speeltuin zijn (hij is ondertussen 4) blijf ik ver uit de buurt van de schommels!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer de maxi cosi vergeten in het onderstel te klikken en wilde gaan wandelen. Voor het eerst zonder draagdoek maar even lekker fris. Bij het naar buiten stappen klapte de hele maxi cosi met kind (goed ding trouwens want ze zat er nog exact in) en al op de koude vloer van het portiek, op zn kop. Kind was even uit haar doen maar mankeerde niets en ik heb nog drie maanden een draaiende maag gehad bij de herinnering. En ik schaamde me zo... de buren kwamen me helpen en ik was zo in shock dat ik niet huilde. Ik was bang dat ze me een ongevoelige moeder vonden.



Kop stoten bij het door een deurpost stappen (en niet mijn hoofd..)



Denken wat krab je toch pijnlijk en dan bedenken dat haar nagels al haast een week niet waren geknipt.



Eerste keer samen in bad was ik zo voorzichtig dat ze uit mijn handen glipte. Die voel ik nu nog draaien van binnen brrr.



Denken wat ben je toch aan het zeuren...bleek ze gewoon hartstikke moe op een heel ander tijdstip dsn normaal. (En dan voel ik me zon trut)



Toen ze begon met aangeven dat ze had gepoept even vergeten dat ze het aangeeft waardoor ze zich onbegrepen voelde en ging huilen.



Als ik het zo lees ben ik echt verschrikkelijk brrr! Gelukkig is ze blij en nog heel.



O ja nog een.. toen ik bij het borstvoeden eindelijk vond dat ik wat voor mijzelf mocht doen (ze lummelde er nogal lang aan) en ff ging facebooken viel de telefoon op haar hoofd. Merkte ze niet maar heb nooit meer wat gedaan tijdens de voedingen.
quote:Rawr schreef op 26 juli 2016 @ 20:36:

TVP



Hier een baby van 4 weken maar voorlopig nog geen blunders. Ik kijk heel erg uit met de deurposten.

Nageltjes knippen durf ik nog niet dus dat laten we maar even."Mag" ook niet de eerste 3 maanden. Van wie, geen idee maar dat hoorde en las ik overal! Nageltjes zijn nog niet volgroeid/los van de huid. Of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Wou kind van commode tillen en in bed leggen. Bij draai naar het bed struikelde ik over een grote roze rubber speelgoedbeest. Ik viel met kind in armen neer, hield haar hoog dus zij kwam met de schrik vrij. Ik had mijn enkel gebroken. Helaas alleen thuis en telefoon lag beneden....



Kind kon niet zelf van trampoline af kruipen, dus een soort krukje van planken erbij gezet. Kind kroop via krukje van de trampoline maar stopte halverwege en begon te jammeren. Ik nog aanmoedigen, maar toen bleken zijn vingers vast te zitten tussen de planken.
quote:missesjn schreef op 27 juli 2016 @ 00:08:

[...]





"Mag" ook niet de eerste 3 maanden. Van wie, geen idee maar dat hoorde en las ik overal! Nageltjes zijn nog niet volgroeid/los van de huid. Of zoiets.De eerste zes weken, begreep ik van mijn kraamhulp. En ik knip ze ook sindsdien, Maar ik ben al sinds de geboorte aan het vijlen.
quote:SallySpectra schreef op 27 juli 2016 @ 00:13:

[...]



De eerste zes weken, begreep ik van mijn kraamhulp. En ik knip ze ook sindsdien, Maar ik ben al sinds de geboorte aan het vijlen.Oh grappig, ik heb 12 weken in mijn hoofd zitten! Naja, eerste paar weken dus niet in ieder geval! Ik heb trouwens nagels af gebeten, ik kan echt niet vijlen (kan ook niet tegen het geluid, soort nagels op krijtbord voor mij).
quote:missesjn schreef op 27 juli 2016 @ 00:08:

[...]





"Mag" ook niet de eerste 3 maanden. Van wie, geen idee maar dat hoorde en las ik overal! Nageltjes zijn nog niet volgroeid/los van de huid. Of zoiets.O? Nou die van mijn jongste waren al vanaf de geboorte zo lang en scherp dat ik me toch echt genoodzaakt zag ze te knippen. Was niet zo fijn met de BV namelijk, mijn tieten lagen helemaal open van zijn gekrabbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe mijn dochter en ik het doen samen, maar elke keer als ik met mijn dochter (bijna 3) ga voetballen, ongeacht waar ze staat, hoe ik ook trap, het arme kind krijgt de bal vol in haar gezicht. Altijd.



Als ze mij in oranje neerzetten en haar in de hoek van een doel weet ik zeker dat we scoren gaan. Gewoon effectballen produceer ik.



De bal is redelijk zacht en echt pijn doet het niet, maar ik voel mij altijd zo rot dan. Ik voetbal ook liever niet met haar maar soms wil ze dat en dan baf, weer de volle 100 punten
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef dochter een boterham en ga daarna mijn eigen brood smeren. Daar zit een klein puntje schimmel op dus ik pak een nieuw brood en ga daarna rustig verder met de ochtendroutine. Tot dochter komt melden dat ze haar brood niet verder op wil eten, blijkt de halve boterham zwaar beschimmeld Ik heb het haar maar niet uitgelegd en de boterham snel weggegooid
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief is overdag zindelijk, helemaal vergeten s'avonds een luier om te doen
Alle reacties Link kopieren
Zoon plechtig beloofd op te vangen bij een kinder kabelbaantje. Maar god wat ging hij hard en ik haalde het niet en hij viel. Wat was hij (terecht) boos op me.



Oudste dochter haar vingers tussn de voordeur, ik zag het gebeuren, riep neeeen, maar reageerde als op een slow motion movie, te laat. Op naar de eerste hulp daar bleek dat de vingers van een tweejarige heel flexibl te zijn.
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
quote:SallySpectra schreef op 27 juli 2016 @ 00:13:

[...]



De eerste zes weken, begreep ik van mijn kraamhulp. En ik knip ze ook sindsdien, Maar ik ben al sinds de geboorte aan het vijlen.

Zes weken inderdaad, maar voor de zekerheid heb ik er acht van gemaakt.

Toen gaan knippen, en meteen de eerste keer inderdaad in z'n vinger

Sindsdien knipte ik z'n nageltjes 's nachts, of vlak voor het slapen gaan, als hij slaperig was en dus niet zo bewoog......
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje was een paar dagen oud, dus we moesten haar nog om de zoveel uur temperaturen. Dit keer (midden in de nacht) mocht man het weer doen op de commode, ik zat ernaast op het bed.

Hoor ik ineens een hard psshhht en een enorme vloek van man en een boel spetters. Wat bleek, meisje had last van spuitluiers en die thermometer was reden tot goed veel druk zetten voor meisje. Dus toen de thermometer eruit kwam, gaf het een champagnefleseffect. Het zat serieus anderhalve meter verder op de kast, en m'n man z'n jas die naast de commode hing (waarover ik altijd zeurde, want je jas hoort niet in de slaapkamer) zat er helemaal onder.

Ik had de slappe lach. (Wat zorgde voor nog meer vloeken van man). Ben hem maar snel gaan helpen opruimen.



Dag erna zeggen we tegen de kraamzorg: gebeuren zulke dingen bij jou ook? Niet vaak zei ze. Zij deed meisje even in bad, tilt meisje in de handdoek op, die aan de onderkant open was. Kraamzorg haar witte pak was daarna niet meer wit.

Wat hebben wij gelachen!
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 27 juli 2016 @ 08:33:

Ik geef dochter een boterham en ga daarna mijn eigen brood smeren. Daar zit een klein puntje schimmel op dus ik pak een nieuw brood en ga daarna rustig verder met de ochtendroutine. Tot dochter komt melden dat ze haar brood niet verder op wil eten, blijkt de halve boterham zwaar beschimmeld Ik heb het haar maar niet uitgelegd en de boterham snel weggegooid Hoelang laat jij je brood liggen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 27 juli 2016 @ 23:00:

[...]



Hoelang laat jij je brood liggen dan? Tot het op is en dat duurt in de vakantie iets langer dan verwacht
quote:batjang schreef op 27 juli 2016 @ 00:12:

Wou kind van commode tillen en in bed leggen. Bij draai naar het bed struikelde ik over een grote roze rubber speelgoedbeest. Ik viel met kind in armen neer, hield haar hoog dus zij kwam met de schrik vrij. Ik had mijn enkel gebroken. Helaas alleen thuis en telefoon lag beneden....



Kind kon niet zelf van trampoline af kruipen, dus een soort krukje van planken erbij gezet. Kind kroop via krukje van de trampoline maar stopte halverwege en begon te jammeren. Ik nog aanmoedigen, maar toen bleken zijn vingers vast te zitten tussen de planken.



Oooh hier ook.

Ik liep met kind van toen 10 maand twee trappen af en sloeg de laatste tree over.

Donder zo met kind en al het portiek in.

Kind had niks, dankzij dikke winterjas met capuchon.

Ik ook enkel gebroken, ik hoor het nog kraken.

Ben zelfs twee trappen weer opgesjouwd met kind en gebroken enkel.
quote:Ceylon schreef op 24 juli 2016 @ 14:23:

[...]





Hier geleerd; nagels knippen doe je als je kleintje slaapt.



Blunders;



-Denken dat mijn kind nog niet kon kruipen. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Lag ze ineens onder aan de trap. Ze kon het dus wel.



-Met man en kind naar de kerstmarkt. Flesje mee, luiers mee, voeding mee, handschoentjes, sjaaltje, mutsje, lekker warm aangekleed, buggy met voetenzak in de auto. Half uurtje rijden, parkeren, buggy uit de auto.

Jas vergeten.



-Kind had zwemdiploma dus die kon best in bad terwijl ik op de slaapkamer ging opruimen. Kom ik op de badkamer, ligt ze op haar buik voorover met het gezicht in het water. Hartverzakking!!!! Trek haar ruig aan haar haren omhoog. Kind heel verbaasd, ze testte alleen maar uit hoe lang ze onder water kon blijven.



-Boodschappen gedaan, alles in de auto geladen. Zware auto dus ook een zware klep. Trek hem met wat kracht naar beneden. Blijkt kind net onder de punt te staan....

(Ter verdediging; ik kan geen diepte zien. Zij ook niet, bleek later, kwestie van fout inschatten dus).Goh, ben jij mijn moeder toevallig?
Alle reacties Link kopieren
quote:RianH schreef op 27 juli 2016 @ 22:55:

Dag erna zeggen we tegen de kraamzorg: gebeuren zulke dingen bij jou ook? Niet vaak zei ze. Zij deed meisje even in bad, tilt meisje in de handdoek op, die aan de onderkant open was. Kraamzorg haar witte pak was daarna niet meer wit.

Wat hebben wij gelachen!Zo heeft onze dochter de schoenen van de kraamhulp ondergepoept had ze ook nog nooit meegemaakt, zei ze.
quote:femke09 schreef op 27 juli 2016 @ 08:33:

Ik geef dochter een boterham en ga daarna mijn eigen brood smeren. Daar zit een klein puntje schimmel op dus ik pak een nieuw brood en ga daarna rustig verder met de ochtendroutine. Tot dochter komt melden dat ze haar brood niet verder op wil eten, blijkt de halve boterham zwaar beschimmeld Ik heb het haar maar niet uitgelegd en de boterham snel weggegooid
quote:femke09 schreef op 27 juli 2016 @ 08:33:

Ik geef dochter een boterham en ga daarna mijn eigen brood smeren. Daar zit een klein puntje schimmel op dus ik pak een nieuw brood en ga daarna rustig verder met de ochtendroutine. Tot dochter komt melden dat ze haar brood niet verder op wil eten, blijkt de halve boterham zwaar beschimmeld Ik heb het haar maar niet uitgelegd en de boterham snel weggegooid Ik heb mijn puber wel eens wakker gemaakt omdat ik uit haar schooltas een broodje met blauwe sporen had gehaald. Dat dat toch wel heel smerig was om wekenlang brood te verzamelen in je tas, en dat ze wel eens meer rekening met haar moeder -die niet de poetsvrouw is- mocht houden en ze voortaan de beschimmelde boterhammen in haar bed zou aantreffen. Antwoordt dochter: 'Dat is een broodje met blauwe chocoladepasta dat ik gisteren bij papa heb meegenomen.' Ah oeps sorry Maar belachelijk dat ze dat verkopen, het ziet er toch niet uit.
quote:MinkeDeWit schreef op 28 juli 2016 @ 23:44:

[...]



Ik heb mijn puber wel eens wakker gemaakt omdat ik uit haar schooltas een broodje met blauwe sporen had gehaald. Dat dat toch wel heel smerig was om wekenlang brood te verzamelen in je tas, en dat ze wel eens meer rekening met haar moeder -die niet de poetsvrouw is- mocht houden en ze voortaan de beschimmelde boterhammen in haar bed zou aantreffen. Antwoordt dochter: 'Dat is een broodje met blauwe chocoladepasta dat ik gisteren bij papa heb meegenomen.' Ah oeps sorry Maar belachelijk dat ze dat verkopen, het ziet er toch niet uit.



Dit vind ik echt hilarisch!
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 28 juli 2016 @ 07:46:

[...]



Tot het op is en dat duurt in de vakantie iets langer dan verwachtHangt ook van het brood af. Sommig brood uit supermarkt is al na 3 dagen beschimmeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven