Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein853 schreef op 23 juli 2016 @ 22:46:

Bij het in de auto stoeltje tillen haar hoofd tegen de deurpost stoten. Vervolgens sorry zeggen. Zo vaak gebeurd dat het eerste woordje sorry was!



Bij kind 2 en 3 ging het beter..
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een keer 's avonds laat naar de huisartsenpost gegaan omdat we dachten dat er een zoemend beestje in het oor van onze baby zat. We hoorden ècht gezoem als we ons oor tegen het hare legden. Niks te vinden natuurlijk, zó genant.

Later begreep ik dat je bij sommige mensen een zoemend geluid hoort als je aan hun oor luistert. Iets met het bloed dat er doorheen stroomt.



Een jaar later zaten we weer met haar op de HAP, omdat er een pianokruk op haar grote teen was gevallen. Brullen natuurlijk, want teennagel eraf.



Weer een jaar later bloedde haar voorhoofd als een rund na een val op een stenen rand. Moest op de HAP gelijmd worden.



Kort daarna brak haar kleine zusje haar twee gloednieuwe voortandjes door een val op een stoeprandje. Bloedbad.



Niet lang daarna zaten we weer op de HAP met het kleine zusje dat een compleet plat vingertopje had. Zat tussen de achterdeur toen ik 'm dichttrok. Ik voel het nog in m'n maag als ik eraan denk.



Toen begonnen we onderhand wel vragen te krijgen op de HAP.



Een jaar later moest ook het kleine zusje gelijmd worden op de HAP vanwege een jaap in haar kin na een val bij opa en oma. Echt àl die ongelukken gebeurden rond 18u als de gewone huisarts al dicht was.



Dat ze als babies ook nog een aantal keer met hun hoofd naar beneden van de commode en het bed zijn gestort, heb ik niet eens durven melden.

Wel tussen de ongelukken door nog een paar keer op de HAP gezeten omdat één van de twee al te lang koorts had/diarree had/niks gedronken had/versuft leek/benauwd leek en we zo niet de nacht in durfden te gaan. Ging altijd vanzelf weer over.



Gelukkig hield het abonnement op de HAP op toen de jongste zo'n 4 jaar was. Nu er gelukkig al een hele tijd niet geweest en dat wil ik graag zo houden.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die meerdere keren de rits van de jas inclusief nekvelletje heeft dichtgedaan?

Zelfs zodanig dat op de plek waar dan zo'n mooi roodachtig plekje achterbleef (die daar denk ik vooral zit om ouders een schuldgevoel te geven, maar dat terzijde), ik nog voordat die plek helemaal geheeld was er doodleuk nog een keer over heen ging..



En we hebben zoonlief een keer willen verschonen op een grasveldje. Totdat hij opeens lag te kronkelen "auw auw auw". Bleek hij op een honderdtal rode mieren te liggen.

Tja, dan voel je je echt wel een beetje dom.
Alle reacties Link kopieren
Ik roep met regelmaat de verkeerde naam. Ze lijken niet eens op elkaar. Man is erger, die noemt soms de naam van de hond, terwijl hij zoon bedoelt.



Zoon van 5 helpt graag met koken. Had hem een mesje gegeven om prei te snijden. Hij sneed natuurlijk in zijn vinger, bloedde als een rund. Hij heeft nog maanden aan iedereen verteld dat ik zijn vinger had laten bloeden, zelfs aan wildvreemden.
quote:_Doortje_ schreef op 23 juli 2016 @ 22:27:

In het vingertje knippen met het nagelschaartje. Maar een heel klein stukje. Kind huilde 1 minuut, ik 1 uur. Minstens
quote:lalalief schreef op 23 juli 2016 @ 22:30:

dat rompers ook over het hoofd uitgetrokken kunnen worden.Ik ontdekte pas toen zoon al 5 was dat dat ook andersom kon Had me zoveel poepincidenten gescheeld.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, in het vingertje knippen. Twee keer!



Inmiddels doet m'n beste vriend de teennageltjes en m'n moeder de vingers.
Alle reacties Link kopieren
Mogen het ook wat blunders zijn met een ouder kind?



3 Jaar geleden ongeveer: zoon had een soort van vriendinnetje, meer omdat hij 'er dan bij zou horen', niet omdat hij nu zo verliefd was maar anders had hij stukken minder contact met een van zijn beste vrienden.



Wat zoon en ik leuk vinden is het kijken van voice-overs van films of, zoals bij Najib, de stukken thuis nadoen.



Afijn, het comedy stukje van Najib (shoarma). Zoon zit met vriend op zijn kamer te skypen met vriendinnetje. Ik klop op de deur en doe het stukje na (vanaf minuut 2.08).

Zoon en vriend kijken mij aan, zie ze nog net niet wegtrekken onder het bureau, waarop zoon vervolgens zegt 'mam, ik zit te skypen met X'.

Oeps.



Ik vervolgens, 'hoi'.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als grapje een potlood in mn neus gedaan en gek gezicht getrokken en je dan realiseren dat je peuter daarna het potlood wil en uiteraard ook in zijn neus wil doen, wat natuurlijk niet mag.



Verder is mijn man een keer savonds met huilende baby in slaapzak de winkel ingerend om een speen te kopen. Ik was een avond weg en hij kon hem nergens vinden.
Alle reacties Link kopieren
wij hadden met de eerste een onding van een wandelwagen, groot lomp en gewoon onpraktisch.

Tot dat mijn schoonzus 2 kinderen kreeg in 15 maanden en dus zelf een andere wagen moest hebben.

Ik mocht hun wagen lenen, maar er zat wel een waarschuwing bij de bak op wagen moest ik echt dubbel checken of die wel vast zat want haar man had al eens gehad bij de eerste dat de bak eraf viel omdat het niet goed aangeklikt zat.

Het ging goed tot dat wij een keer de wagen buiten de stad nodig hadden.

Hij was er dus af geweest.

Ik thuis dus dat ding weer in elkaar zetten thuis want ik wilde met mijn oudste lekker naar de speeltuin.

Uiteraard aan die bak getrokken om te kijken of hij vast zat want ' het zou mij niet overkomen' wij lopen naar de speeltuin..niets aan de hand.... maar in de speeltuin zijn heuvels.. wij liepen naar beneden van een flinke grasheuvel , hoor ik een tikje ligt mijn baby een halve meter lager , gelukkig gewoon in de bak nog te slapen. Ik heb die wagen nooit meer vertrouwd en was blij dat ik hem na 6 maanden om kon bouwen naar een buggy
Wat heb jij je kind per ongeluk aangedaan?
quote:Bezzzz schreef op 24 juli 2016 @ 00:00:

In de ene hand de luiertas, in de andere de maxicosi. Ik wilde de tas in de hoek gooien toen ik binnenkwam. Niet de maxicosi dus. Ai.
Alle reacties Link kopieren
Zoon was een jaar of 2,5. Hij zat op het speelkleed en ik was speelgoed aan het opruimen. Had zo'n playmobilboompje van 1-2-3 playmobil wat ik op het speelgoedkleed wilde gooien. Zoon zat gebukt te spelen en ik riep zo blijven zitten! Wat mama roept hij en komt overeind en ik gooi hard dat boompje in z'n gezicht ????
Alle reacties Link kopieren
Eerste oefenmiddag bij het kdv. Ik draag 10 weken oude dochter over die slaapt, ze wordt op bed gelegd. Ik klets nog een paar minuten na, en ga dan naar huis. Waarbij ik zeg: Doei, tot morgen. Ehm, kom je haar straks niet ophalen Vaak vinden ouders het lastig zo de eerste keer, en ik laat haar gewoon bijna daar overnachten
Let it be..
Weer een met mijn broertje (die had het zwaar. Broers en zus waren tussen de 15 en 22 toen hij werd geboren dus er is veel met hem geoefend zeg maar..

Ik had hem verschoond en had de luier in de verkeerde container gegooid. Dus ik (1.60 m) ga met hem op de arm, op mijn tenen staan om de luier eruit te vissen.

Gelukkig had hij een tuinbroekje aan maar ik moest toch nog wel uitleggen waarom zijn haar zo smerig was
quote:_Doortje_ schreef op 23 juli 2016 @ 22:27:

In het vingertje knippen met het nagelschaartje. Maar een heel klein stukje. Kind huilde 1 minuut, ik 1 uur. Minstens Dat gebeurde mijn man. Met als gevolg dat bijna 5 jaar later nog steeds ik nagels moet knippen, want hij weigert in de buurt van de nagels te komen!
quote:queenfan25 schreef op 23 juli 2016 @ 22:33:

Deurpost/trap( in huiskamer) meerdere malen gebotst met een kind bij je ben je toch wat breder/langer

Exact!



Of bij het de trap aflopen en dan de hoek om draaien.....per ongeluk even de muur schampen met nieuwbakken (of maanden oude) baby.
quote:marjolein853 schreef op 23 juli 2016 @ 22:46:

Bij het in de auto stoeltje tillen haar hoofd tegen de deurpost stoten. Vervolgens sorry zeggen. Zo vaak gebeurd dat het eerste woordje sorry was!



Bij kind 2 en 3 ging het beter..Check! Herkenbaar.
Kind in buggy rondrijden, vergeten de gordels te sluiten. Bij een stoeprand de straat willen oversteken waardoor buggy scheef komt te staan en kind voorover uit de buggy rolt.
Ritssluiting van jas dichtritsen en er achter komen dat het velletje ertussen zit.



Zo ook met fietshelmpje. Het stuitertje dicht klikken en me afvragen waarom het zo stroef gaat. Blijkt velletje er tussen te zitten.
quote:090609 schreef op 24 juli 2016 @ 07:44:

Eerste oefenmiddag bij het kdv. Ik draag 10 weken oude dochter over die slaapt, ze wordt op bed gelegd. Ik klets nog een paar minuten na, en ga dan naar huis. Waarbij ik zeg: Doei, tot morgen. Ehm, kom je haar straks niet ophalen Vaak vinden ouders het lastig zo de eerste keer, en ik laat haar gewoon bijna daar overnachten
haha leuk topic! Ik verwacht dat een boel van deze blunders wel bij mij gaan terugkomen de komende jaren
Ik sta niet bekend als het handigste type. Dus ben benieuwd hoe snel ik alle blunders kan afstrepen als ik in februari bevallen ben
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden gevallen van trap terwijl ik mijn kind op mijn arm had. Ik dacht dat ik er al was, bleek er nog een tree te zijn End of story, ik had een paar flinke bloeduitstortingen en trilde op mijn benen, terwijl kind schaapachtig naar me keek wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Gelukkig heeft zij er niks aan overgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven