Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Ik heb een hekel aan sneeuw en kou maar ik wilde mijn dochter ook een leuke jeugdherinnering meegeven: sneeuwballen gooien met mama!

Tot ik sneeuw in haar oogjes gooide.

De herinnering is nu : Mama gooide sneeuw in mijn oog vroeger
quote:Zonnetje_in_huis schreef op 24 juli 2016 @ 08:45:

Een paar weken geleden gevallen van trap terwijl ik mijn kind op mijn arm had. Ik dacht dat ik er al was, bleek er nog een tree te zijn End of story, ik had een paar flinke bloeduitstortingen en trilde op mijn benen, terwijl kind schaapachtig naar me keek wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Gelukkig heeft zij er niks aan overgehouden.
quote:Troeteltje schreef op 24 juli 2016 @ 07:47:

[...]



Dat gebeurde mijn man. Met als gevolg dat bijna 5 jaar later nog steeds ik nagels moet knippen, want hij weigert in de buurt van de nagels te komen!Hier exact hetzelfde. We zijn 3 jaar verder en man weigert! Bij dochter van 3 vind ik het niet erg om te doen hoor, maar bij die kleine baby vind ik het toch ook weer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Niet van mij, wel van m'n moeder. Mn moeder is gaan oppassen vanaf geboorte oudste. Toen beide kids op school zaten is ze oudste een keer bergeten mee te nemen terug naar huis van school. Ze zat al binnen met jongste toen oudste vrolijk op het raam klopte met de woorden ' oma ik was d'r ook nog '. Gelukkig is school 1 minuut lopen van ons huis af ??
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 23 juli 2016 @ 23:40:

[...]





Hoe deed je de rompers uit dan, kan toch alleen maar over het hoofdje. Of je moet zo'n overslagromper hebben



Ja sorry, ik bedoelde dat ze niet alleen over het hoofd uitgetrokken hoeven worden.



Nog één:

De eerste keer naar het cb had ik geen luiers mee... Ik had echt geen idee

Gelukkig van een andere moeder een luier gekregen.



Kind heeft bij het cb ook vaak die verschoonmatjes onder geplast. Inclusief hydrofiel en tafel.



Op een één of andere manier ging bij het cb altijd alles mis. Zat daar altijd te prutsen met kleertjes aan/ uitrekken etc. Zweet op de rug. Nu gaat man al twee jaar met haar. Ik krijg er de kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
Nekvelletje tussen de rits, check.

Nekvelletje tussen de sluiting van de fietshelm, check. We gaan deze zomer weer op fietsvakantie en kinderen moeten daar een helm op. Hou nu alweer mijn hart vast
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Tvp
quote:streepjessokken schreef op 24 juli 2016 @ 09:29:

Nekvelletje tussen de rits, check.

Nekvelletje tussen de sluiting van de fietshelm, check. We gaan deze zomer weer op fietsvakantie en kinderen moeten daar een helm op. Hou nu alweer mijn hart vast Ik doe altijd mijn vinger tussen de sluiting en de nek/het gezicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalief schreef op 24 juli 2016 @ 09:14:

[...]





Ja sorry, ik bedoelde dat ze niet alleen over het hoofd uitgetrokken hoeven worden.



Nog één:

De eerste keer naar het cb had ik geen luiers mee... Ik had echt geen idee

Gelukkig van een andere moeder een luier gekregen.



Kind heeft bij het cb ook vaak die verschoonmatjes onder geplast. Inclusief hydrofiel en tafel.



Op een één of andere manier ging bij het cb altijd alles mis. Zat daar altijd te prutsen met kleertjes aan/ uitrekken etc. Zweet op de rug. Nu gaat man al twee jaar met haar. Ik krijg er de kriebels van.k had ook geen luier mee eerste keer naar cb Gelukkig hadden ze daar ook zelf luiers, blijkbaar zijn we niet de enige
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 24 juli 2016 @ 07:47:

[...]



Dat gebeurde mijn man. Met als gevolg dat bijna 5 jaar later nog steeds ik nagels moet knippen, want hij weigert in de buurt van de nagels te komen!Ik heb het laatst, ook na 5 jaar, voor het eerst weer gedaan
Hallo?!
Als ik met de kinderen stoei eindigt het 9 van de 10 keer met een brullend kind.

Mama gaat zo op in het spel dat ze vergeet dat je met kinderen niet zo hardhandig moet stoeien.
Ik zat in pyjama heerlijk de krant te lezen, blote voeten op de koffietafel. Oudste dochter was een maand of 10 en kon net rond de tafel lopen. Ineens voel ik iets heel nats en vies om mijn grote teen, was dochter om de tafel naar mijn voeten gestapt en was aan mijn grote teen gaan sabbelen. Ze stond echt heel verbaasd te kijken van mijn reactie en mijn man lag helemaal in een deuk, die zag haar met open mond op mijn teen aflopen.
quote:reisa1978 schreef op 24 juli 2016 @ 09:50:

Ik zat in pyjama heerlijk de krant te lezen, blote voeten op de koffietafel. Oudste dochter was een maand of 10 en kon net rond de tafel lopen. Ineens voel ik iets heel nats en vies om mijn grote teen, was dochter om de tafel naar mijn voeten gestapt en was aan mijn grote teen gaan sabbelen. Ze stond echt heel verbaasd te kijken van mijn reactie en mijn man lag helemaal in een deuk, die zag haar met open mond op mijn teen aflopen.Ik was moe en zat even op de bank naast zoon van 3,5 die een tekenfilm mocht kijken van mij. Was alleen even vergeten dat zijn zusje zich eindelijk zelf op kan trekken. Ze was wat aan het mopperen (zat voor de bank) en ik dacht nog 'nu even niet hoor, mopper maar even'. Tot zoon ineens keihard begon te brullen. Had dochter van woede in zijn grote teen gebeten. De tanden stonden erin. Oeps. Als ik haar nu wel gewoon op schoot had getrokken ofzo, was dat niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een wat onhandige man , na de doop van zoon een velletje tussen de maxi cosi sluiting (staat zelfs op de foto, dus ontkennen kan ook niet ),

Toen oudste dochter een bewegende baby was , vonden we het leuk om samen s ochtends in bed te spelen, ik moest even naar de wc, zeg nog :houdt jij haar in de gaten, "tuurlijk er kan niets gebeuren, ik ben er toch bij" , zegt hij nog, ik had met net omgedraaid en hoor een bonk, gevolgd door gehuil, was ze, hoofd eerst, vab het bed af gekukeld

Met dezelfde dochter (was toen alweer 10) in een extreem wilde waterbaan gegaan, omdat ze toch al 3 zwemdiploma's had en er dus niets kon gebeuren, wel even de bordjes vergeten te lezen, dat je ook met diploma's minimaal 15 (of zoiets iig een stuk ouder) moet zijn, gelukkig stonden er standaard gespierde badmeesters bij die haar halverwege eruit haalde....
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Hier met baby onder de douche maat hij wordt wat zwaarder. Glibberde bijna tussen m'n armen vandaan. Gelukkig kon ik m net op tijd opvangen!



Oh en eerste keer bij de cb-arts. Ze trok ze luier van m'n zoontje af en ik zei nog: pas op. Maar nee hoor, ze hield m af. Hij plaste zo in haar gezicht
Kind was al bijna een half jaar oud toen mij dit gebeurde: ze had een poepluier rond 17 uur en die verschoonde ik even. Tijdens het verschonen aan het praten met man. Daarna kind in de wipstoel gezet terwijl wij aten. Ik pak kind uit de wipstoel, bekleding was helemaal nat net als romper. Huh? Zo doorlekken kan nooit dacht ik. Bleek ze geeneens een luier aan te hebben.... Voelde me behoorlijk dom.



Bij de eerste keer op het CB pieste ze de hele tafel onder. Die vrouw deed net of het nooit voorkwam (leek me stug) maar ik had wel het zweet in de bilnaad natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoon speelde een sport waarbij aanmoedigen heel normaal was.

Toen dochter haar eerste wedstrijd (andere sport) had stond ik dus ook heel hard aan te moedigen.

Waarop ze stopt met wat ze moest doen om te vragen "Mamma wat is er? Waarom roep je me?"

Ze is niet gediskwalificeerd omdat het haar eerste wedstrijd was maar ik hield mijn mond wel de volgende keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik fietste 1 van de eerste keren met dochter die toen bijna 1 was. Ik vertrek eind van de middag bij het kdv, er staan uiteraard veel ouders om me heen en ik ben nog wat onhandig met haar in het stoeltje zetten enzovoort.



Toen dat eindelijk was gelukt klikte ik het riempje op haar borst dicht, maar had het idee dat het niet helemaal goed zat. Dus ik er hard omhoog aan trekken om te testen. Tot hij natuurlijk losschoot en mijn hand keihard in het gezicht van dochter kwam



Krijsen dat ze deed. ..
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 23 juli 2016 @ 23:17:

[...]



Ponykamp toevallig?Nee, dat had ze wel graag gewild.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Sue-Heck schreef op 23 juli 2016 @ 23:35:

Mijn dochtertje lekker rustig ergens zien zitten (jaja, NU weet ik dat je dan juist op je hoede moet zijn) en zeggen ach kijk haar lief zitten en lekker spelen. En er dan door de zwarte handen en mond een hintje krijgen dat je baby al een kwartier modder uit de plantenbak naar binnen zit te werken.



Dit deed ik vroeger ook heel vaak
Heanig an
Mijn man was een bal aan het overtrappen met dochter (die het vooral leuk vond om achter de bal aan te gaan). Wil hij de bal naar haar toe trappen, ging even niet zo soepel en die bal dus zo hup in haar gezicht :-o ze viel beduusd achterover maar gelukkig geen bloedneus of erger... man voelde zich natuurlijk heel schuldig.



Alle reacties Link kopieren
Na alle verhalen net angstig de duimnagel van mijn 12 weken oude dochter voor het eerst geknipt (was bijna een dolk geworden, dus moest echt...) maar de vinger zit er nog aan!



Blunder: ik maak steeds foto's met die Milestonecards, week of wat terug dacht ik dat het leuk was als ze hem vasthield...ging goed....tot ze zichzelf keihard in het gezicht ramde met die kaart...huilen!!!
quote:Java schreef op 24 juli 2016 @ 01:05:

Wij zijn een keer 's avonds laat naar de huisartsenpost gegaan omdat we dachten dat er een zoemend beestje in het oor van onze baby zat. We hoorden ècht gezoem als we ons oor tegen het hare legden. Niks te vinden natuurlijk, zó genant.

Later begreep ik dat je bij sommige mensen een zoemend geluid hoort als je aan hun oor luistert. Iets met het bloed dat er doorheen stroomt.



Een jaar later zaten we weer met haar op de HAP, omdat er een pianokruk op haar grote teen was gevallen. Brullen natuurlijk, want teennagel eraf.



Weer een jaar later bloedde haar voorhoofd als een rund na een val op een stenen rand. Moest op de HAP gelijmd worden.



Kort daarna brak haar kleine zusje haar twee gloednieuwe voortandjes door een val op een stoeprandje. Bloedbad.



Niet lang daarna zaten we weer op de HAP met het kleine zusje dat een compleet plat vingertopje had. Zat tussen de achterdeur toen ik 'm dichttrok. Ik voel het nog in m'n maag als ik eraan denk.



Toen begonnen we onderhand wel vragen te krijgen op de HAP.



Een jaar later moest ook het kleine zusje gelijmd worden op de HAP vanwege een jaap in haar kin na een val bij opa en oma. Echt àl die ongelukken gebeurden rond 18u als de gewone huisarts al dicht was.



Dat ze als babies ook nog een aantal keer met hun hoofd naar beneden van de commode en het bed zijn gestort, heb ik niet eens durven melden.

Wel tussen de ongelukken door nog een paar keer op de HAP gezeten omdat één van de twee al te lang koorts had/diarree had/niks gedronken had/versuft leek/benauwd leek en we zo niet de nacht in durfden te gaan. Ging altijd vanzelf weer over.



Gelukkig hield het abonnement op de HAP op toen de jongste zo'n 4 jaar was. Nu er gelukkig al een hele tijd niet geweest en dat wil ik graag zo houden. Sorry, maar dit vind ik toch wel ernstig...
quote:Woldertje schreef op 24 juli 2016 @ 13:23:

[...]





Sorry, maar dit vind ik toch wel ernstig...



Nou, inderdaad!!



Een beetje moedwillig een pianokruk op de grote teen van je dochter mikken zodat het teennageltje loslaat, haar met haar hoofd tegen een stenen rand aanduwen en later hetzelfde doen met zusje maar dan met d'r voortandjes en expres d'r handje tussen de autodeur doen als je hem lekker hard dichtslaat.. Ernstig!!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op het cb hebben ze de babyweegschaal en dat meetding voor de lengte achter elkaar staan. Mijn dochter lag op dat meetding en een andere moeder legde haar zoontje op de weegschaal. Ze deed zijn luier uit en het ventje piest met een prachtig boogje het hoofd van mijn dochter onder! Dochter keek vooral erg verbaasd, ik kon er wel om lachen maar zijn moeder voelde zich vooral heel schuldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven