Moederfiets/personal bike
dinsdag 9 november 2010 om 13:03
Hallo allemaal,
Wie kan me helpen??
Dit zal vast het zoveelste topic zijn over de moederfiets maar ik kom er even niet uit....
Ik wil graag een moederfiets gaan aanschaffen maar het probleem is dat ik niet zo groot ben (1.58) Ik wil graag een personal bike maar ik ben bang dat ik daar te klein voor ben, iemand ervaring mee? Heb ik hier lotgenoten Wat voor fiets hebben jullie?
Ik wil even wat ervaringen lezen voordat ik naar een fietsenzaak ga. Ik heb geen zin om voor l*l te staan omdat ik bij geen enkele fiets met mn tenen bij de grond kom..........
Heel veel liefs!
Wie kan me helpen??
Dit zal vast het zoveelste topic zijn over de moederfiets maar ik kom er even niet uit....
Ik wil graag een moederfiets gaan aanschaffen maar het probleem is dat ik niet zo groot ben (1.58) Ik wil graag een personal bike maar ik ben bang dat ik daar te klein voor ben, iemand ervaring mee? Heb ik hier lotgenoten Wat voor fiets hebben jullie?
Ik wil even wat ervaringen lezen voordat ik naar een fietsenzaak ga. Ik heb geen zin om voor l*l te staan omdat ik bij geen enkele fiets met mn tenen bij de grond kom..........
Heel veel liefs!
To school for cool
dinsdag 9 november 2010 om 13:07
Ik heb sinds een paar weken de Gazelle Bloom en deze bevalt erg goed. Ik heb een paar 'proefritjes' gemaakt met de Batavus Mambo, maar daar kwam ik met m'n knieën tegen het voorzitje aan. Vandaar mijn keus voor de Bloom.
En er zijn verschilende frame-maten, dus het zal niet zo snel gebeuren dat er niks voor jouw lengte bij zit.
En er zijn verschilende frame-maten, dus het zal niet zo snel gebeuren dat er niks voor jouw lengte bij zit.
dinsdag 9 november 2010 om 13:08
Ik ben niet zo klein (1.69) dus ik weet niet of je iets hebt aan mijn mening...
Ik heb sinds mei de Puch elegance moederfiets. Heb er echt geen moment spijt van gehad.
Hij is niet zwaar (zal voor jou dan ook fijn zijn), stabiel, verder alle voordelen van een moederfiets. Voor mij was de prijs doorslaggevend. WIlde eigenlijk de gazelle maar vond die veel te duur. De Puch kostte me 569 euro. Je hebt ook nog een versie met meer versnellingen, die is iets duurder.
Wat de hoogte betreft, ik ging proefrijden en het zadel stond op de laagste stand, dat was dus echt veel te laag voor mij. Ik heb het nu een stuk hoger terwijl ik heel gemiddeld ben van lengte.
Ik heb sinds mei de Puch elegance moederfiets. Heb er echt geen moment spijt van gehad.
Hij is niet zwaar (zal voor jou dan ook fijn zijn), stabiel, verder alle voordelen van een moederfiets. Voor mij was de prijs doorslaggevend. WIlde eigenlijk de gazelle maar vond die veel te duur. De Puch kostte me 569 euro. Je hebt ook nog een versie met meer versnellingen, die is iets duurder.
Wat de hoogte betreft, ik ging proefrijden en het zadel stond op de laagste stand, dat was dus echt veel te laag voor mij. Ik heb het nu een stuk hoger terwijl ik heel gemiddeld ben van lengte.
dinsdag 9 november 2010 om 13:21
ik ben 1,60 en heb al jaren een personal bike. Prima maatje voor mij (26 inch wielen).
Als je de Delivery neemt heb je een verlengde bagagedrager waar je dan heel gemakkelijk een zitje en fietstassen op kwijt kan. Of je met een voorzitje genoeg ruimte heb, weet ik niet, want ik heb nooit voorzitjes gehad
Als je de Delivery neemt heb je een verlengde bagagedrager waar je dan heel gemakkelijk een zitje en fietstassen op kwijt kan. Of je met een voorzitje genoeg ruimte heb, weet ik niet, want ik heb nooit voorzitjes gehad
dinsdag 9 november 2010 om 13:30
Wat fijn dat er zo snel gereageerd wordt!
Ik had ook voor de puch gekeken, deze is ook in een kleinere framemaat te krijgen. Dus die optie staat zeker ook nog open!
@starshine: Er is dus nog hoop voor dit kleintje haha Ik neem aan dat je dus met je voeten bij de grond kunt
Bedankt!
Ik had ook voor de puch gekeken, deze is ook in een kleinere framemaat te krijgen. Dus die optie staat zeker ook nog open!
@starshine: Er is dus nog hoop voor dit kleintje haha Ik neem aan dat je dus met je voeten bij de grond kunt
Bedankt!
To school for cool
woensdag 10 november 2010 om 13:45
donderdag 11 november 2010 om 23:19
Balen zeg! De personal bike is volgens mij de minst gestolen fiets van NL door het nummer in het frame. Wat voor framemaat had je Gazelle? Was je verder wel tevreden over je Gazelle? De personalbike heeft geloof ik een verlengde en verstevigde bagagedrager dus 2 zitjes zou moeten kunnen. Van Gazelle hebben ze ook een soort personal bike alleen heet deze Gazelle MPB. Deze is ook in een kleinere framemaat te krijgen. Ik heb alleen gehoord dat deze redelijk zwaar trapt..... Ben benieuwd of er nog anderen zijn die ons iets meer kunnen vertellen
To school for cool
zondag 14 november 2010 om 12:17
Ik heb een moederstuur gemonteerd op de gewone fiets die ik al jaren heb. Kostte geloof ik iets van 80 euro en heeft daarmee voor een fractie van de prijs wel hét voordeel van een moederfiets: meer ruimte voor je buik door nu zeer ruime instap. Voorheen moest ik mer echt tussen zadel en kinderzitje wurmen, terwijl ik niet dik ben. En aangezien ik even lang ben als jij, zul je ook het volgende probleem herkennen: bij het stoppen voor een verkeerslicht ofzo moet ik elke keer echt afstappen, dus een voet aan de grond zetten volstaat niet, daar kan ik gewoon niet bij met mijn korte benen.
Wel nog een dubbele standaard gemonteerd, nu alleen nog een stabiliserende 'veer' bij het stuur zodat het stuur niet zo vlot kan omslaan en ik heb een volwaardig alternatief voor een moederfiets voor heel weinig.
Heb je hier iets aan?
O, nog een groooot voordeel op de valreep: als je uit de kleine kindjes bent zit je niet met een monsterlijk logge fiets (tja, echt prachtig vind ik die mamafietsen echt niet). Nee, je monteert gewoon je oude stuur weer en je hebt weer een gewone fiets.
Wel nog een dubbele standaard gemonteerd, nu alleen nog een stabiliserende 'veer' bij het stuur zodat het stuur niet zo vlot kan omslaan en ik heb een volwaardig alternatief voor een moederfiets voor heel weinig.
Heb je hier iets aan?
O, nog een groooot voordeel op de valreep: als je uit de kleine kindjes bent zit je niet met een monsterlijk logge fiets (tja, echt prachtig vind ik die mamafietsen echt niet). Nee, je monteert gewoon je oude stuur weer en je hebt weer een gewone fiets.
zondag 14 november 2010 om 14:25
Hoi Bolide,
Je verhaal is inderdaad erg herkenbaar! Daarom wil ik ook graag een fiets waarbij ik met mijn tenen/voeten bij de grond kom. Van jou begrijp ik dat je met een moederstuur wel gewoon af kunt stappen, toch? Want ik heb ook naar een moederstuur gekeken maar dat leek me niet handig omdat ik met mijn huidige fiets af moet stappen bij het stoppen. Maar dat zou volgens jou geen probleem meer zijn met een moederstuur....
Je verhaal is inderdaad erg herkenbaar! Daarom wil ik ook graag een fiets waarbij ik met mijn tenen/voeten bij de grond kom. Van jou begrijp ik dat je met een moederstuur wel gewoon af kunt stappen, toch? Want ik heb ook naar een moederstuur gekeken maar dat leek me niet handig omdat ik met mijn huidige fiets af moet stappen bij het stoppen. Maar dat zou volgens jou geen probleem meer zijn met een moederstuur....
To school for cool
zondag 14 november 2010 om 21:03
Ja, met een moederstuur kan je gewoon op- en afstappen. Het fietsstoeltje zit een stuk verder naar voren dan op een gewoon stuur waardoor je ruimte over houdt. Ik heb eigenlijk altijd een fiets gehad waarbij ik niet met mijn voeten bij de grond kon en dat vond ik nooit hinderlijk, totdat ik dus met een fietsstoeltje wilde gaan fietsen, dan pas merk je dat korte benen best wel onhandig kunnen zijn. Ik heb eigenlijk niet overwogen om een kleinere of minder hoge fiets te kopen, volgens mij lijk ik dan net een brugpieper..