Moeders voor Moeders

21-07-2009 10:39 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 6 weken zwanger. Vorige week is er iemand langs geweest van Moeders voor Moeders. Ik heb gezegd dat ik meedoe, maar nu zit het me niet lekker. Ik wil graag andere vrouwen helpen, maar mijn gevoel zit in de weg, omdat:

- ik me helemaal niet zwanger voel en bang ben dat het mis gaat

en ik eigenlijk nog heel erg aan het idee moet wennen dat ik zwanger ben.

Ik vond het ook vervelend dat ze zo open en bloot met die kratjes kwam aanwandelen door de straat, de buren keken net uit het raam en die hebben ook kinderen, dus weten waarschijnlijk wel hoe laat het is. Dit vind ik niet fijn, omdat ik bang ben dat het niet goed zit. De buurvrouw zit vaak voor het huis, dus ik wil helemaal niet elke week mijn kratje buiten zetten.

Kortom ik twijfel heel erg. Ik heb achteraf gelezen dat ze het ook discreet kunnen doen, dat is nu een beetje te laat.

Wie kent dit gevoel? Wat deed je er mee? Ik zit er aan te denken om ze op te bellen en ze te laten weten dat ik mee doe na de eerste echo. Maar ja, ga ook nog op vakantie, dus blijft er weinig tijd over. Ik hoor graag jullie mening.
/
.
quote:dorinde schreef op 21 juli 2009 @ 18:46:

Gezonheidsproblemen?

Nou, dan heb ik zeker het ivf/icsi wonder, mannetje is nog nooit echt ziek geweest.

Nou is hij er nog niet zolang, 13 maanden, wie weet stort hij over een jaar wel ik, wie zal het zeggen.Statistiek is lastige materie, dat begrijp ik wel.
quote:tilburg84 schreef op 21 juli 2009 @ 18:45:

Het is geheel off topic maar ik zou graag die bronnen van jullie willen zien waarin wordt bewezen dat ivf kinderen meer kans hebben op gezondheidsproblemen en waarbij bijvoorbeeld buiten beschouwing wordt gelaten dat de moeders ouder zijn of dat de kinderen meerlingen zijn. Vind dit echt een boute uitspraak die volgens mij nog niet echt wordt onderbouwd door wetenschappelijk bewijs. Signalen zijn wat mij betreft niet echt bewijs, maar meer een gerucht.Je zou eens een krant kunnen lezen.

Volkskrant 25 april jl.
ik heb het niet zelf verzonnen, gewoon uit de krant. Ging vooral over darmafsluitingen en slokdarm afsluitingen geloof ik, in elk geval dingen die geopereerd moesten worden en best heftig waren. En ja, als er 4% een geboorteafwijking heeft, heeft 96% dat dus niet, dus natuurlijk zijn de meeste ivf kinderen gezond. Reageer niet zo persoonlijk aangevallen op dingen die gewoon een feit zijn, en die ook opgenomen gaan worden in voorlichtingsmateriaal
google maar eens op ivf en afwijkingen, de ene na de andere bron komt boven. Snap trouwens niet dat je je hierzelf niet in verdiept als je met ivf bezig bent.
/
ik ben ook blij met de mogelijkheid tot ivf, begrijp me niet verkeerd, maar je moet niet je ogen sluiten voor de feiten. En die feiten zijn er, dat is inmiddels wel duidelijk uit een aantal onderzoeken.
Uit het door Tilalia aangehaalde artikel: De Nijmeegse hoogleraar bevestigt dit verhoogde ivf-risico op geboorteafwijkingen. ‘Zweeds onderzoek onder ruim 16 duizend ivf-baby’s wijst eveneens op zo’n verhoogd risico. Dat hogere risico geldt echter niet alleen voor ivf-ouders maar voor alle baby’s die worden geboren uit ouders die meer dan een jaar pogingen hebben gedaan een kind te krijgen.’

Bovenstaande hebben ook de twee fertiliteitsartsen die ik hier over gesproken heb, bevestigd.
/
/
dorinde, het gaat over statistiek en het is dan altijd zo'n dooddoener als er meteen geroepen wordt, ja maar die van mij.... Ja natuurlijk is die van jou gezond, 96% wordt namelijk gezond geboren gelukkig, dus hele grote kans dat een willekeurig ivf kind gezond is, maar dat betekent niet dat je over die 4% heen kan stappen, want die is er ook gewoon.
:
anoniem_81871 wijzigde dit bericht op 21-07-2009 19:08
Reden: ..
% gewijzigd
quote:dorinde schreef op 21 juli 2009 @ 18:44:

Dus jij maakt je druk om een kindje van een ander.

De "afwijkingen' zijn vaak geen ernstige afwijkingen.

Zo is mij verteld.

En heb ook hier het bewijs thuis.Is hij een jaar of twintig? Over de lange termijnresultaten, net als met het te vroeg met bijvoeden beginnen bijvoorbeeld, valt nog niets te zeggen.
/
Pfoe.. veel tekst, niet alles gelezen. Ik heb ook meegedaan met MvM maar helaas in de 15e week is het mis gegaan. Ik heb van MvM heel attent een bloemenbon en een kaartje gekregen. Ik heb dus 10 weken in de maatbeker geplast en voelde me (op de geur en onhandigheid na) goed bij. Nu ruim een jaar later ben ik nog steeds bezig met de (medische)afhandeling van die zwangerschap, maar hopelijk mag ik straks dan toch echt een kindje verwachten. Ik weet niet hoe ik er straks insta, omdat ik nu in zijn algemeenheid wat meer onzeker en op mijzelf gericht zal zijn... We shall see..
dubbel
/
Ik doe ook mee aan MvM. Hier hebben ze de eerste weken de kratjes in de achtertuin bezorgd. Dat stelde de informatrice zelf voor. Op een gegeven moment konden ze daar niet meer komen vanwege wegwerkzaamheden. Toen heb ik ze in vuilniszakken voor de deur gezet en daar deden hun de lege weer in. Alleen nu ik de 12 weken ben gepasseerd doe ik die vuilniszakken er niet meer om heen. Nu mag iedereen het weten.
/
Ja?
quote:dorinde schreef op 21 juli 2009 @ 18:57:

Nou ja, nog even off topic dan.

Tilalia, het is naar mijn mening een zwak argument om tegen ivf te zijn, alleen omdat dat er meer gezonheids problemen (zouden) zijn bij ivf kinderen.

Ik ben erg blij dat de mogelijkheid er is en velen met mij.

1 op de 6 kinderen is een ivf kind.Ken uw klassiekers, en uw feiten. Van de Freya website: 1 op de 87 kinderen is een ivf-kind.
En ik ben om meer redenen niet voor ivf, maar dat doet er niet zo toe, toch?
/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven