mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Meld! NZM en ik zijn allebei een beetje brakjes. Het was een druk weekend..

Gisteren een babyshower gehad met taart, zonnetje en cadeaus! Was toch wel heel vermoeiend. Ik had al de hele nacht hoofdpijn en dat heb ik nu nog steeds. Toen ik NZM vanmorgen uit bed haalde gloeide ze helemaal, arm kind. Hopelijk is ze morgen wat beter voor de KDV. Ben wel toe aan een dagje niks.

Hiro hoe is het? Hou je het vol? Kan me voorstellen dat je uitgaat van een eerdere bevalling omdat je dat ook al eerder hebt meegemaakt. Je gaat toch een beetje uit van de 1e bevalling. Stella ook al bezig met de laatste loodjes. Bloeddruk nog laag? Ik moet morgen weer naar de vlos.

Spannend Kikky ik zag al een eerste echo staan. Wordt dan al echt he?

Twiedel moeeeeee dus? Baby voel je de 2e keer wel al veel sneller dus zou het al kunnen? Ik had nu de placenta niet voor, nou dat is echt een wereld van verschil!

Jua schiet ook alweer op! Op naar de 20 weken echo. Ik gok op een meisje! En inderdaad buikenfotooooo

Sap hoe was je weekendje weg? Veel leuke dingen gedaan zag ik op FB! En hoe was het weerzien met de meiden thuis? Had Sapman fijn voetbal gekeken met babysap?

Carlamama al een beetje bijgekomen van vorig weekend?
Hey dames!

Stella wat een leuk bezoekje hier! En alweer zover! Kon ik in de tabel niet meer zien .

Sterkte met de laatste loodjes. Hoop dat we op de hoogte blijven!

Sap een leuk weekend gehad? Zag wat fotos op fb die er gezellig uitzagen. Maar de mooiste was toch wel die van je 2 meiden bij thuiskomst!

Twiedel heel moe dus. Hoop dat je snel een beetje kunt uitrusten. Hoe loopt de bv nog? Ga je straks tandemvoeden? Lijkt me zo bijzonder! En weet je al of jullie strakjes gezellig samen gaan slapen? Pas op papa; strakjes geen plek meer in bed! Heb groot respect voor je. Hoe je je gevoel volgt in dit en dat je het, ondanks je(regelmatig) verstoorde nachtrust zo volhoud!

Hiro, ik herken je gevoel weer meteen! De hoop dat wanneer je gaat slapen je wakker zult worden van weeen. Dat je je laatste wasje draait voor de bevalling. Dat je 's morgens wakker word en er niets gebeurd is.... Ik was het ook zooo moe. Heb alles geprobeerd, maar mocht niet baten. Sterkte ermee. Zwanger zijn is niet altijd alleen maar leuk. Even doorbijten nog. Ben heel benieuwd. Wat zegt de vk er van? Heeft ze geen voorspelling gegeven?

Kikky! Hoe gaat het met je? Hoe reageerde je man eigenlijk? Heb je het hem gewoon verteld? Leuk weer zo'n gevulde regel in de tabel! Joepie!

Loeszie, ik zie steeds meer leuke details van de babykamer. Moest je niet even denken voordat je met je buik en dochterlief in die hangstoel durfde te gaan zitten? Lijkt me wel een heerlijke stoel...

Hier is de rust weer wedergekeerd. Een heel mooi feest gehad! Ondanks de 9 °C en de vele regen. Maar het vele werk en de drukte brak me wel op de week erna. Maar nu weer lekker bijgewerkt en opgeruimd kijken we tevreden terug. Nog eventjes en dan hebben ze hier al zomervakantie! Dan gaat de middelste daarna naar groep 3....

Gaat er van jullie kindjes al iemand naar de peuterspeelzaal?
Hier eindelijk weer een goede nacht gemaakt. Voel me gelijk een stuk beter. NZM is ook weer koortsvrij dus die gaat lekker naar de KDV.

Hiro hoe is het???? Heb je gister gemist! Toch niet bevallen hè???
Volgens mij is Stella de 23e uitgerekend. Ze loopt net iets voor op mij. Ik ben vandaag precies 38 weken
-
Ik zal je een berichtje sturen via FB met mijn adres. Waardeloos he als je zo slecht slaapt? Dan heb je er allemaal geen zin in: zwanger/bevallen etc.. En Steltje wilde geen middagslaapje meer doen? Slechte timing Fijn dat je bloeddruk laag is!

Hirooooooooooooooooooo waar ben je???
even checken... alles rustig dus nog....spannend Loeszie, Hiro en Stella.

Please keep us posted!

Ikzelf zou het erg leuk vinden als Stella regelmatig iets blijft laten horen. Naar mijn mening heeft ze zich wel lang genoeg bescheiden opgesteld maar ik wil geen discussies oprakelen. Spreek alleen voor mezelf!!

Kikky nog alles oke? Hoe gaat het met je?
Ben er nog hoor...

Helaas nog geen wee te bekennen, ben het echt zat. Gisteren bij vk geweest, die gaan pas iets doen na de 40 weken. En ben donderdag 'pas' 38 weken. Merk wel dat ik wat afscheiding verlies, Loeszie en Stella herkenbaar? Verder vandaag heerlijke pedicurebehandeling gehad, dus nagels zitten weer strak in de lak. Ook de enveloppen allemaal bepostzegeld, dus weer iets van het lijstje af.

Carla, gaan pukkie binnenkort naar peuterspeelzaal? Kleine jochies worden groot... Hera gaat niet naar psz, maar zit natuurljk ook 3 dagen op kdv
Nou ja en toen drukte ik op verkeerde knopje....

Carla, wel lekker door psz hou je misschien ook iets meer tijd voor jezelf.

Twiedel, ben ook zo benieuwd hoe je het gaat combineren met 2 kindjes aan de bv. Heb je er al ideeën over?

Kikky, zie ik daar 21 juni al een echo? Wow leuk zeg, hoe ver ben je dan? Heb je het trouwens al aan iemand verteld?

Jua, hoe is het met jou? Wil je eigenlijk weten wat het wordt?

Loeszie, wat fijn dat nzm weer koortsvrij is en jij je ook weer wat beter voelt? Hoe zien jouw dagen er nu eigenlijk uit? Nog veel afspraken?

Stella, wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Is het nog gelukt om overdag wat in te halen?
Hey meiden!

Spannend hoor, zal ik Hiro even appen/smsen…? Wie weet is ze wel bevallen? Ach, we horen het wel natuurlijk als het mannetje geboren is. Ben zo benieuwd naar de naam, het kaartje enzo.

Van jullie allemaal trouwens, heerlijk om weer zwangerschappen en bevallingen te volgen! Ben ook erg benieuwd naar ‘mijn’ eerste cursuskindjes… de eerste van het groepje is over 3 dagen uitgerekend. De rest begin juli.

Twiedel, jammer dat je nog niet echt richting de minder vermoeiende weken gaat. Hopelijk komt dat snel! Hoe gaat je buik? Merk je er al iets aan? En willen jullie straks weten wat het is?

Jua, hoe gaat het met de groei van jouw buikje?! Ben erg benieuwd!

Loeszie, lekker dat je even een nacht goed hebt geslapen! En dat NZM weer naar het KDV kan. Kan jij even een dagje lekker rustig aan doen. Fijn is dat het zo tijdens die laatste loodjes. Ik vond dat ook heerlijk, terwijl ik normaal niet iemand ben die graag alleen is en mensen om me heen juist fijn vind!

Stella, wat was Steltje weer vroeg! Is hij wel weer helemaal de oude? Geen mondontsteking meer?

Kikky, zijn jullie al aan het idee gewend? Heb je al kwaaltjes? En wanneer horen jullie ouders het mooie nieuws? Wat een leuke foto had je op je FB, van jezelf met Kikster, klaar voor het voetbal!

Was niks aan he, de wedstrijd zaterdag! Vond het echt tegenvallen en helemaal niet spannend!

Hier weer lekker thuis, heb eindelijk weer eens een weekend thuis voor de boeg. Was 3 weekenden weg, 2 x vrijgezellenfeesten en 1 x een weekend met vriendinnen weg. Erg leuk gehad, maar druk en gezellig, dus heerlijk dat ik de maandagen nog vrij was! Had de meisjes afgelopen weekend echt wel gemist!

We waren met zn allen in Giethoorn, in een prachtig huis. Was echt leuk! Nooit geweten dat Giethoorn zo’n leuk dorp is!

Babysapje heb ik vanochtend gelukkig niet huilend achtergelaten. Heb het even anders aangepakt, haar lekker zelf in een wippertje gezet ipv afgegeven aan een leidster en dat leek ze idd beter te vinden. Om 10.00uur kwam ik een leidster tegen op de wc en ze zei dat Babysapje lekker was gaan slapen vanochtend. Fijn om te horen, vorige week had ze zo’n huilerige dag dat ik haar om 16uur heb opgehaald. Ik hoop dat de rest van de dag vandaag ook lekker is gelopen.

Hebben jullie al vaderdagcadeautjes binnen?

Ben trouwens weer begonnen met sporten. Ga nu elke woensdag voor het werk sporten, en op maandagavond met een vriendin naar Yoga. Gisteren voor het eerst, was lekker om te doen! Ben zo stijf als wat, dus kan het wel gebruiken!

Oja, ik zou zo graag nóg twee cheer poppetjes zien in de lege plekjes in de tabel! Ik moet er vaak aan denken en gun het beide dames zo erg!
Oja Carla, hier ook geen PSZ, omdat ze naar KDV gaan. Ga het ook niet doen denk ik, KDV besteedt na de 2,5 jaar bewust aandacht aan dingen die aansluiten op de basisschool.
Ah Hiro, Cross! Balen zeg, nog niks.. Kan me zo goed voorstellen dat je je er toch een beetje op had ingesteld..

Wat slijmverlies kan goed teken zijn... Ik had het ook de laatste week, en bleek bij inleiden 3 cm te hebben. Vliezen konden zo gebroken worden. Ondanks dat zeiden ze wel aan de navelstreng te kunnen zien dat ze waarschijnlijk nog 3 weken was blijven zitten. Dus dan zegt die ontsluiting weer niks. Het was in mijn geval alleen ideaal voor de inleiding, dat wel.
Oooooh nog niks dus Hiro...Dacht echt even dat je bevallen was. Jammer dat het je het zo zat bent. Ik voel met je mee hoor. Als ik me minder lekker voel dan is het ook wel erg zwaar. Heb je ook veel last van je bekken?

Een dagje rust heeft me goed gedaan maar merk wel dat dit echt de laatste loodjes zijn. Alles valt me zwaarder. Ik moest net echt even bijkomen van een stukje fietsen, boodschappen doen, bezoekje aan de verloskundige en de was ophangen. En ik zie als een berg op tegen morgen want dan staat er weer een mamadag op het programma. Ik heb vorige week ook mijn nagels laten doen. Nu nog mijn wenkbrauwen en wimpers en dan ben ik helemaal klaar om te bevallen Oh en hier geen slijmverlies trouwens. Herken dat ook niet van de vorige bevalling trouwens.

Carla ik had nog helemaal niet over een PSZ gedacht. NZM gaat natuurlijk maar 2x naar de KDV dus een ochtendje zou ze best leuk vinden. Maar weet helemaal niet hoe dat werkt, kunnen ze daar gewoon heen? Kost dat geld? Ben een nitwit op dat gebied..

Ja ik vind het ook jammer dat er nog 2 dames in de tabel staan met lege plekjes..ik hoop echt via jullie goed nieuws te horen op een dag.
Als ik het zo lees van babysapje op de KDV komt het allemaal weer terug..vond het ook best moeilijk die eerste maanden om NZM achter te laten op de KDV. Ze zijn dan nog zo klein. Wel een fijn idee dat je zo dicht bij bent (zelfde gebouw toch?)
Loeszie, vind het nog best pittig wat jij allemaal op een dag nog doet. Zelf ben ik behoorlijk stuk minder actief.

Sap, wat vervelend dat sapje2 zo huilerig was, hopelijk is de techniek van het wippertje de goede.

Wat betreft psz, hoorde van een vriendin dat dat maar 30 euro per maand voor een ochtend kostte, echt veel minder dan kdv dus. Maar goed geloof dat je kindjes dan pas vanaf 8.30 kon brengen en voor 12 uur weer moest ophalen, dus dat zou hem voor ons niet worden. Hebben jullie eigenlijk al doorberekend wat kdv volgend jaar gaat kosten, ik reken nu op 1700 euro per maand, helemaal geen toeslag meer kan het alleen nog maar meevallen. Maar blijft toch schrikken om dat bedrag te noemen, snap niet hoe mensen die het wat minder breed hebben alles nog voor elkaar krijgen.
Ja die boodschappen was ook wel te veel maar we hadden even niets in huis. Normaal eten we wat uit de vriezer maar ben nu aan het hamsteren voor de kraamtijd. En een wasje doen gaat nog wel gelukkig.

Ik ging even googlen naar psz maar ik zie dat het inderdaad voor minimaal 2 ochtenden is en dat je zelf soms ook meedraait.. Ik zou 1 ochtendje wel okay vinden maar 2 vind ik te veel.

Jeetje wat een geld hè? Ik weet nog niet wat we gaan betalen met twee kindjes, lief heeft net een fikse loonsverhoging gehad in de vorm van een lease auto dus verwacht ook flink wat meer te moeten betalen. Nu betalen we 200 euro voor 2 dagen, dus ik reken 500 euro..kun je het al uitrekenen voor volgend jaar?
complete paniek hier... rood bloed verlies. Zo naar de vk
Oh nee!
Oh kikky nee toch. Hoop zo dat er vaatje gesprongen is of iets anders onschuldigs. Wat zei vk?
kikky, wat schrikken! Wat zei de vk?
Nee Kikky! Dit mag niet mis gaan hoor. Hoop dat de vk je gerust heeft kunnen stellen. Sterkte!
Ik ben misschien zwanger. Er was een zwangerschap van 2 tot 3 weken te zien. Zo rond de innesteling. Bloedverlies had er niets mee te maken. hij kon zien dat dat rondom de baarmoedermond zat. Maar ik ben dus niet de 5 tot 6 weken zwanger dat ik had gedacht. 6 weken berekend vanuit de eerste menstruatiedag en ik zelf dacht 5 weken omdat mijn esprong laat was.

De vk kon geen uitsluitsel geven. Hij had het nog over een diapauze dan blijft de bevruchte eicel hangen in de eileider (1 of 2 weken) en gaat daarna als nog verder tot een zwangerschap. Kwam bij 15 tot 20% van de vrouwen voor. Vind het zelf een vaag verhaal.

Of te wel, ik weet niets. Ik verlies bloed, maar dat heeft er niets mee te maken. Vruchtje ontwikkeld zich niet volgens de standaard, maar dat zegt nog niet zoveel volgens de vk.

Maar 2 tot 3 weken in vergelijk met 5 tot 6 weken... lijkt me niet goed. Het voelt ook niet goed. Weet niet wat ik nu moet. Vertrouwen op die 15/20% of mezelf niets wijs maken...

21-6 in elk geval weer naar de vk en overmorgen een test doen. Zit met mijn ziel onder mijn arm wezeloos op de bank...
-
Oh kikky toch. Wat een verschrikkelijk k** nieuws. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik jou en je man heel veel sterkte wil wensen in deze onzekerheid. Heel veel liefs!
Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Lijkt me zo gek nu maar af te moeten wachten en je niet weet wat er in je lijf gebeurt. Bah, echt geen leuk nieuws

Ik duim heel hard dat alles toch goed komt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven