mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Ja, dat is heerlijk hè Hiro, dat je lekker met ze naar buiten kunt, kunnen zie zich vaak lang beter vermaken!

Denk je dat dit de laatste keer kolven was of zal je vanavond of morgen nog een keer 'moeten'? merk je verder aan Hero een verschil nu hij kv krijgt, behalve dan zijn ontlasting?

Hier gisteren een thuis dagje gehad. Doe ik echt bijna nooit, ga altijd wel een boodschapje doen, ergens heen of spreek af met iemand. Heel de dag in de tuin geweest, sapje smiddags in het zwembadje, savonds buiten eten, fijn! Mag van mij nog wel even zo blijven het weer, of iig na het weekend terugkomen!

Loeszie, hoe ging de nacht? Hopelijk heb je wat uurtjes kunnen slapen en ziet de dag er vandaag wat rooskleuriger uit. Naar als je je zo voelt als gisteren!

Je kleine meisje is wel een plaatje hoor, met zoveel haartjes ook!

Ik ben trouwens toen ook zo in de weer geweest het het id voor Babysapje. De foto was wel in 1 x goed maar ik ging eerst zonder Babysapje heen voor de aanvraag, de tweede keer had ik haar mee maar geen toestemming van sapvent, derde keer eindelijk geregeld. En bij ophalen was het gemeentehuis de eerste keer dicht, de tweede keer had ik Babysapje niet bij me (moet je dus bij afhalen weer bij je hebben!!) en de derde keer lukte het dan eindelijk. Wat een gedoe was dat!

Jua, morgen je kleine mannetje alweer 2 jaar! Heel veel plezier morgen lekker met z'n viertjes! Wij hebben het ook gedaan toen sapje twee werd, heerlijke dag was dat! Zijn jullie eigenlijk al wat dichter bij dé naam voor Babyjz gekomen ondertussen?

Chantal, hoe gaat het eigenlijk bij jou? Hoe voel je je? Hoop dat alles nog voorspoedig gaat!

twiedel, zo te lezen zitten Twietie en sapje een beetje in dezelfde potjesfase (en Steltje ook trouwens). Ben ook erg benieuwd of het straks ineens del snel kan gaan bijvoorbeeld.

Ga zometeen even met een vriendin en haar dochtertje (10mnd) de stad in. Neem Babysapje mee, sapje blijft even thuis bij oma.

Ben overigens afgelopen maandag weer serieus begonnen met lijnen. Er zat nog steeds die ellendige 7kg aan. Ik begon natuurlijk na 2 mnd al met lijnen, maar toen viel ik niet af, ondanks dat ik 3,5 week niks snoepte en erg streng deed. Bij sapjes zwangerschap viel ik 5 mnd na de bevalling in 5 weken tijd 7 kg af. Alsof mijn lichaam het toen ineens toestond terug in de oude 'stand' te komen ofzo. Ik hoop dus dat dat deze keer ook het geval is. Was vanochtend iig al bijna 2kg lichter dan afgelopen maandag, en ik heb de smaak te pakken, dus de eerste stap is gezet!
dank jullie allemaal voor alle adviezen en knuffels.Doet me goed! Zeker omdat het ook herkenbaar is voor jullie! Niet echt een supernacht gehad trouwens..het was zo warm en ik moest kolven rond 00.30 omdat ik op springen stond en om 3.45 kwam mini weer en is daarna niet meer gaan slapen. Straks maar weer een middagdutje proberen want echt geslapen heeft ze nog niet gedaan vandaag, behalve doezelen.

Ik ga even generatie 2010 terugkijken. ik hoorde dat het gaat stoppen, jammer!
Loeszie, hoop dat je even kunt bijslapen. Hier ook geen supernacht, 23.00, 02.00 en 05.00 uur, kan niet wachten tot doorslapen begint.

Sap, wow wat goed dat je zo serieus aan het afvallen bent. Nog speciale dingen die je laat staan? Moet ook nog wat kilo's kwijt, wil weer onder de 75 kilo komen, ben nu wel weer onder de 80 (was 94...) Merk overigens verder weinig aan Hero dat hij nu geen bv meer krijgt.

Even trots momentje, Hero rolde net van zijn rug naar zijn buik... Knap ventje heb ik toch!
-
Alleen eventjes kort, ben bekaf van een middagje shoppen met een vriendin, dus ga lekker een boek lezen op de bank.

Stella, Babysapje was 11 weken bij haar pasfoto. Moest in een soort Bumbo-achtig stoeltje gaan zitten bij de fotograaf, ik erachter om hoofdje te ondersteunen. Ging goed en snel!

Loeszie, (en voor wie het handig vindt), weet niet of jullie de 'slapende-baby-wegleg' methode al kennen, maar zal hem hier even delen. Babysapje valt wel zelf in slaap, maar heel soms, als ze oververmoeid is komt ze niet in slaap. Dan pak ik haar op mijn arm en slaapt ze binnen 3 minuten. En dan het wegleggen... Sinds ik het zo doe gaat het altijd goed en kan ik haar slapend wegleggen:

Ik heb haar op mijn arm, liggend, al op haar zij. Ik pak haar al wiegend langzaam over zodat haar hoofdje alleen nog in mijn ene hand ligt (dus niet mijn hele arm) en ik haar billetjes/zij in de andere hand vast heb. Ik leg haar dan op haar zij in bed. Eerst het hoofdje de matras laten raken, dan pas het onderlijfje. Als je het eng vindt ze zo (half op de zij) te laten liggen kan je ze dan evt nog naar de rug draaien. (ik laat Babysapje altijd zo liggen, ze draait altijd zelf langzaam in haar slaap wat terug op de rug)

Wat mij nog nooit gelukt is is om een slapende baby weg te leggen op de rug. Op het moment dat iets aan hun achterkant het matrasje raakt ontstaat er het schietreflex en worden ze wakker!

(wil niet betweterig overkomen, maar deze tip wilde ik wel even delen. kwam het zelf een keer ergens tegen op internet en dit werkt hier echt!!)
Thanks Sap! Gaan we proberen! Al wordt mini hier altijd na 5 minuten wakker en ziet mini dat ze ineens ergens anders ligt.
Op het moment van wakker worden naast haar gaan zitten, hand op dr bolletjes en ssssshhh'en helpt niet om haar weer in slaap te krijgen? (heb je misschien allang geprobeerd natuurlijk, net als bedje voorverwarmen -ondanks de warmte buiten is een bedje natuurlijk koud vergeleken bij jou-).

Hier hielp dat in de krampjesweken soms wel. Even direct geruststellen bij dat schrikmoment.
Stella, wat zei de kinderarts over babysteltje? Krijgt hij nog iets van medicijnen?

Sap, ga tip eens toepassen, hier leidt wegleggen op de rug ook tot schrikreactie?

Loeszie, heb je wzm beetje kunnen uitbesteden dit weekend?

Kikky, duim nog steeds voor een positieve test voor je.

Jua, leuke verjaardag gehad? Leuk cadeau zag ik op fb voorbij komen!

Carla, hoe is het met jou? Extra druk nu kinderen niet op school zitten?

Gisteren verjaardag schoonvader, even lekker geshowd met Hero. Nog veel leuke kleertjes ook gekregen. Nu moe op bank, logeerpartij heeft er toch wel weer ingehakt. Nog een vraagje. Hero schokt soms tijdens slapen. Wat zou dat kunnen zijn? Lijkt beetje op fladderen door suikertekort net na geboorte.
Lees net even mee met jullie kleine Baby ervaringen en wilde even zeggen tegen loeszie dat misschien zon babyhangmat vôor in de box een uitkomst zou kunnen zijn? Bij een vriêndin werkt het erg goed bij Haar plakbaby. Het lijkt natuurlijk erg op een draagdoek.

klinkt wel heftig hoor de combi baby en peuter. ik heb ook een peutertje...denk nog even goed na over een 2e
Hoi dames! Hier gaat het sinds mijn klaagpost ineens stukken beter

Femke bedankt voor de tip! Ik zag babysteltje ook al zo lekker in een doek hangmat in de box. Ik heb zelfs een babyhangmatje ergens liggen dus ik ga dat zeker nog even proberen!

Jua hoe was het verjaardagsfeestje? Lekker genoten met zijn viertjes? Heerlijk mannetje zag ik voorbij komen op FB!

Stella hoe is het met jullie? Is die rotverkoudheid eindelijk over? Ik hoop het! Duurt wel lang anders

Hiro geen idee wat dat schokken is...hij wordt er niet wakker van? NZM was vorig weekend uit logeren, dit weekend waren we lekker thuis. Alleen zaterdag naar een BBQ geweest..

Sap bij jou ook gedoe met pasfoto's en paspoorten. Goed dat je het zegt dat de mini dus ook weer mee moet met het ophalen van het paspoort. Ook weer beide ouders? Achterlijk gedoe. Als ik nu trouwens de pasfoto bekijk van NZM en van WZM dan zie ik een hele bleke, witte baby en een wat minder bleke baby, maar wat een verschil tussen de meiden! Ja 1 weekje vakantie is net te kort he? Wij gaan 10 dagen naar Italie, dat is dan net even wat lekkerder omdat je natuurlijk ook moet reizen heen en weer. Vliegen ging goed dus? Oh ik vergeet steeds te vragen over de draagdoek meet. Anders kom je gewoon gezellig bij mij op kraamvisite, zou ik ook erg leuk vinden!

@afvallen hier was ik maar 7 kilo aangekomen en die waren er gelijk weer af. Dus niks te klagen hier. Hopelijk kan ik binnenkort weer de tijd vinden om te gaan hardlopen.

Mini doet het dus goed..even applaus voor de kleine uk ze kan nu al even in de wipper liggen zonder te huilen, ze pakt het speentje langer en ze dut tussen de voedingen door en ze slaapt 's nachts na haar voeding iets sneller in. We beginnen zowaar een patroon te zien. Zal over een weekje wel weer weg zijn maar voor nu is het ongeveer zo: 22.00 slapen tot 4 uur en daarna tot 8. Dan doezelt ze de hele dag door en doet een slaap van 3 uur ergens in de middag. s' avonds veel drinken. Ze drinkt iets van 8 voedingen in totaal en tatadaaaaaa, gister heeft ze voor het eerst alleen BV gedronken! Ik had nog 1 voeding gekolfd dus die gaven we als laatste om 21.30. Ben echt blij! Ze drinkt nog wel heel langzaam, ben zeker 30 minuten bezig maar het gaat echt de goede kant op! Oh tijd voor een voeding!
-
pfffff dat klinkt inderdaad erg vermoeiend Stella! In de doek slaapt ze hier zolang ze erin zit. Maar ik voel me zo weer zwanger met haar tegen me aan. Wat hier ook nog wel werkt is haar op mijn schoot en dan heen en weer wiebelen met mijn benen en af en toe toch speentje of pink erin. Maar goed het zijn hier ook minislaapjes. Ze slaapt 1 lange slaap en dat is pas rond 15 uur ergens. Maar goed dan is de grote weer springlevend dus ik heb het er druk mee Hier trouwens de tweede dag helemaal alleen met de meiden en tot nu toe leef ik nog! Vanmorgen even naar buiten geweest met mini in de beco (die pak ik toch vaker omdat ik haar daar snel in heb en is iets luchtiger dan een klamme doek) en NZM in de buggy. NZM heeft verder veel filmpjes gekeken en mini heeft af en toe in de wipper gelegen zonder te huilen. Nu slapen ze zowaar alletwee!

Stello is nog thuis toch? Wil je plakbaby niet bij hem plakken? Hopelijk kun je ergens vandaag toch nog even wat slaap pakken. Dan voel je je weer een beetje beter..

Wat superknap van Steltje trouwens, wow!
en weer wakker...zucht.
okay plakbaby is weer terug. Slaapt nu in de doek
20 weken echo gehad en alles is goed!! Geweldig om te zien!
Hoeraaaaa voor de Twietbaby! Wat fijn, Twiedel!
Wat fijn twiet!!!!

en mini slaapt nog steeds niet
-
Pffff wat vermoeiend al die kleine lieve plakbaby's! Het lijkt me pittig hoor, pfff. Hier gelukkig altijd maar incidenteel een plakbaby gehad, verder sliep en slaapt ze fijn in haar eigen bedje.

Toevallig had ze zaterdag toevallig een plakdag,maar dat was echt nog niet echt eerder voorgekomen, dat ze echt alledrie haar slaapjes niet in bed wilde doen. Gelukkig bestaan er doeken!

Twiedel, wat een goed nieuws, heerlijk zeg! Was Twietie meegeweest naar de echo?

Jua, super leuke verjaardagsfoto's zag ik op FB! Heeft jz genoten van de dag?

Pres, je mannetje is alweer bijna 2 jaar oud! Wat vliegt de tijd zeg!!

Loesz, stel ik zou met de trein komen, naar welk station moet ik dan? Ik heb as vrijdag de meet van de overkant, wel spannend hoor.

Hiro, ik herken het schokken ook niet echt. Babysapje had de eerste 2 maanden wel vaak een onrustige en onregelmatige ademhaling, bedoel je dat?
Pres, gefeliciteerd met je mannetje!! Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Twiedel, wat fijn dat de echo goed was. Ook niet stiekem gekeken of je iets tussen de beentjes zag zitten? ;)

Stella, allereerst wat leuk dat steltje op het potje plast. Snap heel goed dat je ontzettend moe bent van plakbaby (Hero ligt vanaf 6 uur op mijn buik te slapen). Helaas ook geen tips...

Loeszie, je dag alleen met nzm en wzm overleefd dus. Pittig hè met twee van die kleintjes? Hoe is de nacht gegaan?

Wij zijn gisteren naar de dierentuin in amersfoort geweest, was groot succes. Hera vond vooral de snel bewegende dieren erg interessant en er was nog een soort theatervoorstelling die ook schot in de roos was. Zo lief stond mijn kleine meisje daar te klappen en te zwaaien naar de verklede pad en fee.

Dat schokken lijkt inderdaad soort reflex in zijn slaap, hij wordt er ook niet wakker van. Nou ja ik zal het bij cb wel even navragen.

Verder redelijke nacht gehad, Hero sliep van 23.00 tot 04.00 uur. Op naar het doorslapen...
Jeuj hoera voor Hero!!

Ik ben gisteren helemaal kapot naar bed gegaan om 21.00, wat een dag ik was echt helemaal gesloopt. Lief heeft mini in de beco gedaan want die wilde nog steeds niet slapen. Toen moest ze heeel hard huilen en ging toen knock out om 22.00. Helemaal uitgeteld...toen sliep ze tot 3 uur en daarna tot 6.30. Vanmorgen leek het erop dat ze weer niet wilde slapen. Ze bleef maar kermen om de borst (had ze toch echt al leeg gedronken) dat ik toch maar weer wat KV heb gegeven. Daarna zat ze echt vol en heb ik haar rond 11 uur op haar zij/buikje (onder protest) in haar wiegje gelegd en nu slaapt ze nog steeds..Misschien toch ook een buikslapertje hier?

En hier ook een sorry voor de het babygeblaat...ik zit er midden in dus heb weinig anders in mijn hoofd..even doorbijten vind ik het.

Sap als je met de trein komt dan kun je gewoon naar centraal station en dan is het nog 8 minuutjes met de bus..
en dan zit mijn buurvrouw van de hoek trots te verkondigen op fb dat de baby nu 5 weken oud heeft doorgeslapen maar liefst 2 weken eerder dan de oudste ( die sliep met 7 weken door) Gewoon door een methode ( komt er op neer overdag om de 3 a 4 uur voeden en ritme aanhouden na de voeding nog ff actief en daarna pas slapen. Want ja....zo jong slapen ze toch van voeding tot voeding)

Tja......mijn ervaring is ook wel anders.....

Knuf voor jullie meiden!
Overig waren zij t ook die tegen mijn directe buren ( toen zwanger van hun eerste) verkondigde dat vooral de eerste 4 maanden zo relaxt waren omdat een baby heel de dag slaapt!

Nou mijn buren weten ondertussen ook wel beter ( zelfde verhaal als jongste baby's hier)
heb de tabel aangepast! *knap van mij he...*. Heb via mail super nieuws van mez gekregen en mocht het van haar hier forum-kundig maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven