mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Twiedel, mag je nu terug naar je eigen vk? Zou zo fijn zijn als het weer lekker normale zwangerschap is.

Jua, wel fijn dat je zoontje goed is ingedaald, maar kan mij voorstellen dat je het goed zat bent. Aan de andere kant wel fijn om zo fit mogelijk bevalling in te gaan.

Stella, leuk zeg dat de wompat zo goed bevalt. Haha hoop maar niet dat kvr complex overhoudt aan deze roze doek periode...

Vannacht weer om 4 uur flesje moeten geven, zo gek dat het zo per dag varieert eigenlijk (weet ook wel dat het in vergelijking met aantal nachtbrakers hier meevalt, maar toch...).

Nu nog even eten en dan weer sporten. Probeer elke dag nu half uurtje te sporten, volgens mij wel goed voor mijn conditie.
-
Wat heerlijk Twiedel, wat een goed nieuws! Ben erg benieuwd of je nu weer lekker naar je eigen vk mag?

Jua, ik heb met je te doen, weet nog hoe ontzettend niet zo heel leuk meer ik die laatste weken vond. Kan me voorstellen dat het icm voorweeen nog veel zwaarder is.

Stella, wat fijn dat hij zo goed bevalt en je hem zelfs aan andere hebt kunnen laten zien/voelen. Heb je die blauwe al besteld?

Loeszie, NZM al wat beter aan de tijd gewend? Sorry dat ik niet eens even je mooie kleinste meisje heb bewonderd na het plassen zondag Bedacht naderhand pas dat dat een beetje knullig was haha. Sapje sliep wel lekker door dus dat doel was geslaagd!

Hiro, wat goed dat je elke dag sport! Op de crosstrainer, thuis?

Hier alles goed! Nog lekker even maar het bos geweest zondag. Toen we de dag doornamen was Sapje daarover het meest enthousiast, en vroeg ze wanneer we weer gaan. Zo simpel een uitje naar het bos, daar kunnen we haar dus echt blij mee maken!

Vandaag wel een beetje geïrriteerd door het KDV. Ze hadden Babysapje twee keer liga gegeven, wat ik niet nodig vindt. Tussendoortjes als broodkorstje, rijstwafeltje of soepstengel vind ik tot een jaar voldoende. En om 16.30 een heel broodje ipv een broodkorstje (als ze kort slaapt smiddags krijgt ze iets om de tijd te overbruggen richting avondeten en dan is iets kleins voldoende). Daarvoor at ze vanavond niet. Net gelijk dus maar even in het boekje geschreven anders vergeet ik dat volgende week weer te zeggen.

Had trouwens sinds gisten potjes voor 8+ maanden. Man, wat een enorme stukken zitten daarin, wa een verschil met de 6+ potjes! Sapje kan er niks mee (hele stukken maïs, grote rijst etc), ze heeft natuurlijk nog geen enkele tandje. Dus ga haar gewoon de potjes van 6+ maar weer geven, en af en toe wa grote stukjes eten proberen.
Twiedel wat een goed nieuws!!

Jua zwaar he die laatste weken? Hopelijk knap je nog even wat op en kun je wat energie opdoen voor de bevalling

wat raar dat ze zo laat nog een broodje geven Sap. Wil je geen liga vanwege suiker? Ben het weer helemaal kwijt wat wel en niet kon. Raar idee dat we hier over een maandje of 1,5 ook alweer aan de hapjes zullen gaan. Oh ja je was snel weer weg zondag, zou ik ook doen hoor. Is anders toch raar om je kindje in de auto achter te laten..Ik dacht trouwens dat je bij babysapje vers ging koken? Toch maar op de potjes overgestapt?

Hiro wat goed zeg, elke dag sporten...wow! Ik ben nog steeds aan het hardlopen. Ben bijna klaar met Evy maar vind het wel lastig om zo in het donker te lopen. Loop sowieso het liefste in de ochtend. Vriend is ziek dus hopelijk kan ik morgen. Maar 3x per week red ik niet... Toch een nachtvoeding he? Ik denk dat het wel klopt bij onze mini's: 4 maanden is berucht, kindjes die doorsliepen komen dan ineens voor een nachtvoeding en kindjes die 1x kwamen komen 2x ofzo

Hier een kort berichtje...door de wintertijd/sprongetje is mini haar hele ritme kwijt. En ze moet 's avonds en 's nacht elke keer zo hoesten dat ze er wakker van wordt. Vriendlief was ook ziek dus het was een kort nachtje..Vandaag zijn ze allebei thuis gebleven. Nu ligt ze ook nog te hoesten en ze wilde echt niet naar bed..pffff heb je een zware nacht gehad en dan een heftige werkdag en dan kun je nog tot 20.30 in de weer met je mini. Vriend gaat nu naar bed en neemt haar weer bij ons in bed want anders word ik horendol van het heen en weer lopen. En volgens mij wil ze ook niet alleen liggen. Ze is echt aan het 'roepen'. Zo sneu met dat gehoest
Nou, het is al met al toch nog een gedoe geworden. De afstand tot de baarmoedermond was volgens de echo 2.3 cm. In het protocol schijnt te staan dat 2 cm voldoende is, maar een gynaecoloog die gebeld werd had liever 3 cm. Dus afgesproken dat ik over drie weken weer een echo zou krijgen en we dan besluiten of het een medische bevalling zou worden. Ik moest ook nog even bloed prikken voor mijn hb want dat vond ze aan de lage kant.

's Middags belde ze voor die uitslag. HB was inderdaad laag, maar niet laag genoeg voor staaltabletten. Wel werd met klem geadviseerd om aan de floradix te gaan. Maar, nu komt het, ze had het hele placenta verhaal nog in het team besproken en ze vonden het nu toch niet nodig om nog die extra echo te doen. Die afspraak zouden ze annuleren en ik mocht gewoon bij mijn eigen vk blijven tot aan de bevalling. Beetje vreemd allemaal.

Zelf ben ik er wel gerust op, maar twietman heeft er een heel naar gevoel bij dat het blijkbaar toch een grensgeval is. Over twee weken hebben we een afspraak bij onze vk dus dan zullen we het nog wel bespreken.

Jua, als je in je 'bijna bevallen' cocon zit mag je ook alleen maar over jezelf praten hoor! Het lijkt me ook ontzettend zwaar, zeker als je zoveel voorweeen hebt. :grouphug:

Stella, haha, dus toch overstag voor de wompat? Weet je al welke je gaat bestellen?

Sap, wat een rare keuzes maakt het KDV wat betreft eten. Goed dat je er wat van zegt! Merk je trouwens nu al dat babysapje een betere eter is dan sapje? Het klinkt alsof ze al behoorlijk wat eet op een dag.
Loes, wat zielig dat mini zo verkouden is. Ook zielig voor jou, want het is inderdaad pittig om na een werkdag nog zo druk te zijn. Hopelijk slaapt ze nu goed samen met je vriend en kun jij nog even relaxen!
Jeetje, inderdaad wat vaag van je zkh Twiedel! Merk je gelijk weer dat enorme verschil met regeltjes en protocol geneuzel in een zkh of een verloskundige. Ik zou er denk ik ook wel gerucht op zijn in jouw geval. 2,3 cm is best een stukje, en je baarmoederwand rekt nog iets op de komende weken, waardoor het misschien nog wa opschuift. Nu lekker op tijd slapen? Is een vermoeiende dag zo lijkt me!

Loeszie, wat sneu dat ze zo snotterig is zeg. En vriend ook nog eens ziek, blergh. Beterschap voor de ziekenboeg thuis. En sterkte met waarschijnlijk wel weer een pittige nacht!

Echt goed trouwens jullie gesport! Ik houd het bij 1 x in de week een les bodypump achting iets en soms nog een keer fitness. Hardlopen kan ik helaas niet meer, dat kan mijn bekken niet aan. Ik hoop dat dat ooit nog beter wordt maar heb er wel een hard hoofd in. Dan zou het toch nu bijna wel beter moeten zijn, 8maanden na de bevalling...

Het lag vandaag vooral aan de leidster die ze op dinsdag heeft. Zij is super super lief en heel betrokken. Vertelt altijd veel wat ze deed, alles valt haar op, ze knuffelt en speelt heel erg met de kinderen. Maar qua verzorging kijkt ze wat minder nauw. Ze vroeg me wel of het goed was dat ze wat meer had gegeten dan alleen de korstjes, maar ik dacht dat ze tussen de middag bedoelde dus zei dat het prima was. In het boekje las ik thuis dus wat anders.

En liga vind ik te zoet. En het is zulke plaktroep haha. Ik ken kindjes die geen gewone koekjes willen, maar alleen liga, en dat wil ik voorkomen

En Babysapje krijgt nu potjes ja. De eerste 1,5 maand maakte ik steeds vers, maar ik vond het wel erg veel werk. Ik bedacht me dat ik het bij Sapje altijd deed maar dat ze niet goed eet, dus dat het niet echt op gaa dat ze dan beter aan smaken zou wennen enzo. Dus daarom toch maar potjes.

Overigens at Sapje haar eerste warme hapjes redelijk, maar tegen dat ze een jaar werd steeds slechter en daarna nagenoeg niks meer. Kant en klare potjes wilde ze nooit. Babysapje eet tot nu toe beide goed, ze eet elke avond een heel potje (zo'n grote) op. Dus dat lijkt wel een verschil al :-)
pffff roepen is nu overgegaan in huilen...Ik ga haar maar weer even uit bed halen want dan kan lief ook slapen
-
Hallo Lieve meiden!!!

Het is hier toch wel wat rustiger dan 2 jaar geleden. maar ik vind het hartstikke leuk om te zien dat er overal nog veel contacten zijn, hier of op facebook of reallife! Super toch!

Ik vindt alleen de tabel zo kaal geworden... ik weet niet waaraan ik het verdiend heb om nog een plekje te mogen houden?

Ik las ook goed nieuws op fb van A. En dat al 20 weken! Nu kikky nog, dat zou helemaal een goed einde van het jaar zijn.

Twiedel en Jua; de laatste loodjes!!! Geldt de meldplicht niet meer tegenwoordig ?

Jua ik hoop dat je snel nog opknapt en redelijk fit aan je bevalling kunt beginnen. En dan zegt ook nog bijna iedereen; geniet van de laatste weken, nou ik kan me nog herinneren dat zowel de eerste als de laatste weken nou niet bepaald genieten zijn! Zet 'em op meid, even volhouden!

Twiedel schiet ook al lekker op! Hopelijk word Twietie net zo sloom als ik van dit herfstweer en de wintertijd, dan gaat het met het doorslapen nog op tijd goedkomen. Fijn dat je thuis mag gaan bevallen, al kan ik me voorstellen dat het een beetje dubbel voelt. Misschien anders je vk even bellen als dat je gerust stelt. Waarschijnlijk is het gewoon een onzekere arts geweest en is hij op zijn plaats gezet door een collega

Hiro en Loeszie en Stella; respect! Jullie kindjes alweer zo'n 4 maanden. Ik lees hier nog regelmatig en zie op fb vanalles voorbij komen en vindt het pittig als ik aan die eerste maanden terug denk met een dreumes en een baby! Wel heel gezellig en knus, maar ook aanpoten, vooral de nachten.

Sap wat leuk dat je toch nog een prijs had gewonnen bij sophie! Is al ons stemmen niet helemaal voor niets geweest. Met die potjes eten met stukjes is de overgang inderdaad erg groot. Als je de inhoud even prakt met een vorkje scheelt een hoop en kan ze langzaam wennen. Met alle fotos op fb van die prachtige meiden blijf ik helemaal op de hoogte. Welke loco doet sapje eigenlijk? Is dat niet nog vrij moeilijk?

Viel het jullie trouwens ook al op dat van dit forum alléén maar mooie baby's zijn gekomen?

Ik ga even posten, het is zo'n verhaal geworden, ben bang dat zo alles ineens foetsie is...
Hier gaat alles zijn gangetje. De twee oudsten hebben het vooral druk met school, zwemles, blokfluitles en wat ze al niet meer moeten/willen. Soms echt passen en meten en de week vliegt voorbij. Daarom heb ik ook echt soms het gevoel dat pukkie vanzelf groot is geworden... Veel te snel naar mijn zin. Hij wil graag naar de peuterspeel zaal. "Tijntje creche"zegt hij dan 's morgens als we de andere 2 naar school brengen. Maar ik wil hem nog zo graag bij me houden. In januari gaat hij starten met 2 morgens. Leek me trouwens met belastingteruggaaf ook makkelijker om gewoon in 2013 te beginnen. Hij doet het verder super. Het liefst speelt hij buiten met de skelter met aanhanger. Hij doet gewoon alles wat die andere 2 ook doen. Bovenin de klimtoren en op de trampoline, noem maar op. Ik heb hem ook nooit meer in de buggy en hij zit al achterop de fiets ipv voorop.

Qua spraak gaat alles goed alleen de K vind hij heel moeilijk. Daar maakt hij meestal een T van. Heeft een van jullie peuters dat ook?

Wanneer moeten ze trouwens weer naar het CB? Voor mijn gevoel ben ik daar al eeuwig niet meer geweest.

Nou meiden, ik ga nog eventjes genieten van de rust nu pukkie op bed ligt en de andere 2 op school zijn. Ik hou het hier scherp in de gaten. Ben erg benieuwd naar de nieuwe baby's!!!!

Heel veel liefs, Carla
-
Hier ook een k nacht...lief heeft zware griep en mini ook hoesterig. Moest er wel 7x uit Vandaag naar het CB geweest: 6,8 kilo en 68cm. BV baby's schijnen minder hard te groeien rond 4 maanden want ze boog richting de 0 lijn. Ze drinkt ook een stuk minder.

Stella hier ook alweer bergen werk te doen. Vind het nogal wat hoor, werken, kindjes, zieke vent pfffff

Carla hooooi! Leuk dat je nog meeleest!
Ik doe mee met de slechte nacht. Twietie is nog steeds verkouden dus erg onrustig geslapen en om 6uur was ze klaarwakker. Wonder boven wonder ging mijn werkdag redelijk goed.

Stella en Loes, het lijkt me ook heel zwaar om net weer aan het werk te zijn met twee kleine kindjes thuis.

Loes, mini is in de lengte wel goed gegroeid toch? Heb je haar gegevens ook in de bv curve ingevuld? Die is net iets anders en misschien valt het daar met het afbuigen wel mee.

Carla, leuk dat je even gezellig komt kletsen! Je blijft onze oppermoeder

En nu ga ik maar eens naar bed. Ik hoop op een goede nacht voor ons allemaal!
Iedereen een betere nacht gehad vandaag?

Hier was het als uitzondering een slechte nacht! Het heeft van 1.30uur tot 8.00uur gedonderd en gebliksemd, en niet zo'n beetje ook niet. Harde klappen joh, en plensbuien. Babysapje werd er ook een paar keer wat wakker van, dus steeds even speentje gegeven. Sapje ook 1x wakker (half in haar slaap) dus ook daar even heen geweest en zelf nog een keer of 10 wakker geschrokken van de klappen. Is het bij jullie ook zo'n slecht weer vandaag?

Ga even knutselen met Sapje, dan was vouwen en als Babysapje straks wakker is even met de meiden wat boodschapjes doen!
Eindelijk lekker mijn mandag en even tijd om even te reageren.

Heb Jua nog niet voorbij zien komen vandaag, JUA BIB?????

Carla, wat gezellig om weer eens wat van jou te horen. Lijkt mij ook wel raar dat je nou definitief uit de baby en dreumesfase bent. Nog even en ze zitten alledrie op school. Verder ben ik het helemaal met je eens dat we allemaal van die mooie kindjes hebben gekregen.

Stella, je tweede werkdag al weer. Waren ze wel een beetje aardig op je werk? Lag er nog veel achterstallig werk, of viel het mee. Ben benieuwd of Hero gelijkloopt met kvr, denk zelf dat hij nog ietsjes lichter is.

Loeszie, wat balen al dat gehoest. Is je vriend inmiddels weer beter? En gaan de nachten nog een beetje? Volgens mij zijn bv baby's altijd ook iets lichter en wzm is natuurlijk ook een meisje dat scheelt ook in vergelijking met kvr en Hero.

Twiedel, wel heel gek van die uitslag, fijn dat je er zelf nu vertrouwen in hebt, maar wel heel vervelend dat je vriend er zo'n naar gevoel aan heeft overgehouden. Hoe is dat nu? Heeft hij zijn hart bij jullie eigen verloskundige nog beetje kunnen luchten?

Sap, ben je nog naar de fysio geweest voor je bekken. Kan natuurlijk nog verweekt zijn (9 maanden officieel ontzwangeren toch), maar ja daar ben je natuurlijk al wel bijna. Heb je er verder ook nog last van of alleen met hardlopen?

Bijvoeding, moet zeggen dat ik nog niet ben begonnen *hier spreekt ontaarde moeder* maar vind het zo'n gedoe. Vind het wel prima om gewoon tot 6 maanden te wachten.

Verder ga ik vanavond naar vriendin en blijf daar ook logeren, wel heel erg leuk, maar ook wel gek om 's ochtends mijn kleintjes niet uit bed te kunnen halen.
Twiedel de afbuiging was ook niet erg zeiden ze. Was normaal dat bv kindjes iets afbuigen met 4 mnd. Ze was wel 2cm gegroeid en 1 kilo aangekomen (zoiets, heb de gegevens niet hier...)
Sorry hiro

Uiteraard nog BIB hier...
Ooohh, kon me weer niet inhouden. Net een girasol diamond amitola crème weft besteld. Mijn groene diamond turquesa ga ik verkopen. Dus als iemand interesse heeft in die doek.. Let me know!
Oooooh Sap kon je je niet inhouden? Waar heb je die besteld? Ik ben zelf niet zo dol op de creme weft. Ik vind het een beetje flets. Maar jij bent donker dus dan kan het wel!
Haha sap goed bezig, vond ook dat je nog maar weinig doeken had... ;) *denkt aan de enorme stapel van onze meeting*

Jua, alles goed, baby nog steeds in buik?

Vandaag weer heerlijk moment van dankbaarheid van mijn kind, Hera naar opvang gebracht,, dus ik vroeg "Hera krijgt mama nog een kusje", Hera antwoord keihard "NEE" en sprint weg. Stond wel even beduusd te kijken.
haha sap je bent echt verslaafd he!!

Hiro; das niet leuk voor je als je geen kus meer krijgt; wel goed teken dat hera zo makkelijk en zin had om lekker te gaan spelen op t KDV.

Hier natuurlijk nog BIB, ben bang dat t weer lang gaat duren. Gelukkig is de griep/verkoudheid wel over en ook mijn ogen die onstoken waren zijn weer normaal...maar fit ben ik nog niet dus hoop niet weer ziek te worden ( jz was ook weer aan t hoesten vanmorgen)

En word de buikpijn/ voorweeen ondertussen ook erg beu....maar weet van JZ dat het niets zegt; ja het deed toen ook wel wat, uiteindelijk was hij er in 1 1/2 uur...dus wat dat betreft...

Maar ben gewoon erg moe...eind deze week mag de baby wel komen haha.

Morgen heeft Juaman trouwens sollicitatiegesprek voor een leuke baan...dus duim duim
Duimt mee voor Juaman! Wat vervelend zeg al die voorweeen, heb je JZ nog wel wat uitbesteedt aankomende tijd?
Oooooh nog steeds BIB Jua? Komt nu wel dichtbij he? Wat spannend dat Juaman aan het solliciteren is. Is hij aan het solliciteren omdat zijn baan nu nogal veeleisend is qua uren? Fijn dat je in ieder geval beter bent. Hopelijk komt de baby snel! Geniet nog maar even van het slapen 's nachts. Of moet je ook net als ik toen 8x plassen per nacht?

Haha lekker ding is die Hera ook. Ik zie het er zo doen!

Hier heb ik het erg druk gehad. Vorige week was lief ziek (fikse griep) dus het was even zwaar allemaal. Mini slaapt sowieso niet meer door en slaapt ook niet altijd weer 123 in. Hopelijk komt ze snel uit haar 4 maanden dipje..Ze is verder zo adorable, ben helemaal verliefd op mijn meisje. Ze is zo vrolijk en lacht veel. Ze grijpt naar haar speeltjes en heeft van die lieve kuiltjes in haar wangen. Morgen is mijn thuisdag, na 2 dagen werken dus ik ga haar helemaal plat knuffelen en lekker veel dragen. Heb een nieuwe pfau doek dus dat komt goed uit! Zondag was ik met NZM naar een verjaardag zonder buggy en toen heb ik haar zelfs een stuk gedragen met de pfau. Bij hoge uitzondering wilde ze op mijn rug en dat ging goed! Knopen gaat ook steeds beter. Het komt dus wel goed uit dat ik de wompat nog niet heb want het dwingt mij om veel te oefenen met knopen. Leuk hoor!
Twiedel hoe is het daar? 14 december komt ook al dicht bij! Heb je al wat lekker, zachte babydoekjes in huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven