mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
wow wat knap van Hera!! Ik moet ook maar eens een potje aanschaffen geloof ik Toen het gisteren zo warm was NZM rond laten lopen in bikini..maar ze is er nog niet aan toe behalve dat ze wel poep zegt als ze of moet poepen of al aan het poepen is.

Ik heb een aantal mindere nachten achter de rug en de mamadagen vallen me dan heel zwaar. Ben als lief thuis komt echt helemaal afgedraaid. Wat zich weer uitte in een enorme ruzie, niet leuk Ik trek het zo slecht om te kort te slapen. Het was niet eens omdat mini veel wakker was maar omdat ik gewoon zo kapot ben om 19 uur en je dan nog met de baby aan de borst zit tot 22 uur...en rond 01.00 staan mijn borsten weer op knappen waardoor ik ga kolven en dan komt mini weer rond 3/4 uur en de laatste dagen ook weer om 7 uur. En daar komt nog bij dat ze overdag bijna alleen maar slaapt in de beco/draagdoek waardoor mijn rug overbelast wordt..is toch allemaal wel zwaar zo kort na de bevalling. Gisteren zou mini dan beneden blijven met lief en ik ging al rond 19.30 naar bed. Maar ik hoor haar diverse keren huilen waardoor ik ook gestrest in bed lig. Anyway vandaag is papadag, dus hopelijk kan ik wat uurtjes slaap pakken -einde klaagpost -.

NZM is zo schattig bezig, ze heeft ineens haar pop ontdekt. Ze loopt heen en weer met dekentjes en gaat haar 'toedekken'. Ik weet niet of ik daar wat van moet vinden want ze stopt het dekentje heel goed over het hoofdje van de pop en ze kwam ook met de pop aanzetten en zei "borst"

Ik wilde nog veel meer zeggen maar helaas mini laat alweer van zich horen na een minidutje in haar wieg van 30 minuten...ze heeft overigens al 2 nachten in haar eigen wieg geslapen. Oh ja daar wilde ik zo nog wat over vragen aan de BV dames.. kom later terug!
Loes. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Je wilt slapen, maar eigenlijk kun je je alleen aan de slaap overgeven als mini ook slaapt. Want anders lig je alsnog 'alert' in bed. En inderdaad, je bent pas net bevallen en je lijf moet daar ook van herstellen. Dat vergeten mannen volgens mij vrij snel. Hopelijk lukt het om vandaag wat extra uurtjes slaap te pakken.

Super schattig dat NZM haar eigen baby heeft! Grappig dat ze er dus duidelijk mee bezig is dat ze een zusje heeft gekregen.
En ja ik vind doorslapen ook van 23 tot 7 in die richting. Maar omdat mini hier vaak wat vroeger slaapt (meestal rond 22 uur) en dan tot 4 uur slaapt zou dat dan ook 'doorslapen' betekenen. Maar zolang er een nacht voeding is dan vind ik dat dus geen doorslapen

Leuk het uitje, ik zal lief eens even peilen of hij het leuk vindt om naar toe te gaan. We hebben nu een auto dus het zou makkelijk kunnen. En anders kan ik proberen alleen met de mini te gaan en dan met Sap mee te rijden. Wij hebben verder geen plannen, alleen lief gaat half augustus naar Loveland.

Oh ja mijn vraag..de BV gaat goed trouwens (mini was met lief naar het CB en ze was heel goed aangekomen, de stats moet ik nog even nazoeken maar het was iets in de richting van 4600 gram, prima dus!). De nachtvoeding gaat hier heel goed, maar ik vind liggend voeden niet zo ontspannend als ik soms hoor ('aankoppelen en doortukken'). Ik moet haar uit haar wieg halen, aanleggen en dan gaan liggen, haar neusje beetje vrijhouden en tussen de borsten door moet ze echt een boertje laten. Hoe doen/deden jullie dat? Ik ben met de voeding alles bij elkaar toch echt 30 minuten bezig en kan alles behalve slapen! Wordt dat beter later? Kunnen ze dan drinken zonder lucht happen?

Oh even een voor Twiedel...wat goed dat ze zo'n lange ruk slaap maakt zeg! Nu mama nog!!! Nog even en dan is de nieuwe baby er (je bent op de helft joehoe) dus je hebt nog 20 weken om ook even van de lange nachten slaap te genieten!
quote:twiedeltwiet schreef op 02 augustus 2012 @ 12:39:

Loes. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Je wilt slapen, maar eigenlijk kun je je alleen aan de slaap overgeven als mini ook slaapt. .zo waar Twiedel...pfff tranen springen in mijn ogen..ben geloof ik een beetje hormonaal op het moment.
-
Haha ja hier ook tig keer snachts op om te plassen; om gek van te worden.

Kan ik alvast wennen....

Knuffel voor jou loeszie, is ook slopend! Ben je verl dagen alleen met de 2 meisjes??

( probeer heeel erg nog niet te druk te maken voor straks, zie er ook tegen op)

En de nacht voeding deed ik precies zo als jij maar ik was zo moe, zeker in t begin dat ik al moeite moest doen om niet tijdens de voeding in slaap te vallen. Ik sliep dus meestal vrij snel weer na de voeding ( teminste als jz dat ook deed)
quote:stella78 schreef op 02 augustus 2012 @ 13:16:

[...]

Behalve dan dat je op het einde tig keer per nacht moet gaan plassen

ssssst

Mini tukt ook eindelijk, ik ga ook even liggen!
In het begin vond ik liggend voeden ook niet fijn Loes. Ik zette meestal mijn kussen in mijn rug zodat ik half kon zitten. Als ik dan echt heel moe was, deed ik mijn ogen dicht en doezelde ik wat weg. Later vond ik het wel makkelijker, omdat ik me toen minder druk maakte om het vrijhouden van het neusje. Maar ik moet zeggen dat het me niet vaak gebeurt dat ik tijdens het voeden in slaap val. Meestal wacht ik toch tot ze klaar is, dan draait ze zich zelf om en kan ik ook weer lekker gaan liggen.

Stella, misschien moeten we elkaar vanavond om 10 uur naar bed schoppen :-D.

Jua, jij ook al zo'n zwakke blaas? 's Nachts valt het nog mee, meestal hoef ik maar 1 keer te plassen, maar overdag voel ik me half incontinent. Ik vraag me af of dit ooit nog goed gaat komen.
Vannacht ben ik trouwens toch wakker geworden van een klap onweer! Het ging ineens zo hard! Hopelijk slaap ik volgende week in de z witserse lucht beter .
Ik heb juist bijna alleen maar liggend gevoed in t begin ( had ook geen andere keus)

Verschilt dus blijkbaar per persoon hoe je dat ervaard?!

Hier overdag verl minder last van plassen, typisch, terwijl ik snachts dus min 2 keer eruit moet, geloof vannacht zelf 4 keer...( moet maar geen ijsthee meer drinken voor t slapen )
Loeszie, even een knuffel voor jou. Ik vind de dagen met Hera en Hero alleen ook erg zwaar en jij bent natuurlijk ook nog in de weer met de borstvoeding. Maar wel heel erg goed dat wzm daar zo lekker op groeit.

Stella, nog wat bij kunnen slapen?

Liggend voeden vond ik ook altijd wel heel erg lastig, viel er vaak bij in slaap en aanhappen ging dan niet echt goed.

Hoera voor twietie die langzaamaan het concept doorslapen begrijpt! Lijkt wel alsof ze nu er broertje of zusje komt snel groot aan het worden is.

Jua, oeh vier keer eruit klinkt niet fijn. Wel handig dat jz beetje begrijpt dat je niet al te veel kunt tillen.

Twiedel, alvast hele fijne vakantie! Vind het wel stoer dat jullie gewoon met de trein gaan.

Hier gaat het vandaag wel okee. Vind hem wel huileriger dan Hera in mijn herinnering was. Wel lekker met hem naar de stad geweest en ook even langs mijn werk en heeft hij de hele tijd als een roos geslapen. Weer trots moedermoment!
Volgens mij was Hera ook echt een droombaby! Maar ik denk ook dat je de 'zware' momenten zo snel vergeet..nu zit ik er midden in maar over een paar weken zal het vast beter gaan en dan ben ik het alweer vergeten.

Mijn collega's kwamen dinsdag langs en mini heeft alleen maar gehuild in zich daarna verstopt tussen mijn borsten in de beco

Oh je Jua nu al 4 keer plassen?? Dat beloofd nog wat

NZM. WZM en ik hebben trouwens allemaal 2 uur geslapen vanmiddag. Ik kan er weer helemaal tegenaan! Ik heb mij Hop tye terug en we gingen net met ons gezinnetje wandelen in het park. Dus weer even happy family weer
en de stats: bij 5 weken 4716 gram en 56,2 cm!
Mooi gegroeit Loeszie!!!

Hier vannacht redelijk goede nacht gehad, Hero sliep van 21.00 uur tot 03.30 en daarna weer tot 06.30. Het is volgens mij gewoon een buikslaper, dan ligt hij het rustigst. Denk ook dat mijn herinneringen van Hera's baby'tje misschien nog wat rooskleuriger zijn dan ze werkelijk waren. Moet zeggen dat ik eigenlijk nu wel weer aan het werk zou willen, verveel mij beetje thuis en heb ook nog niet echt mooi ritme te pakken. Steeds ook al die regen, is ook niet echt lekker wandelweer. Nou ja klaag klaag... Maar moest het even kwijt.
Meiden, wij zijn onderweg! Zwaaaaaaaai!!
Veel plezier Twiedel!
veel plezier Twiedel!!1

*zwaai*
we hebben nog een doorslaper dus Hiro 6,5 uur, wow! enne klagen mag! ik herken je 'verveling' ook..

Hier ook een goede nacht: 22.15-2.30-8.00.
Veel plezier Twiedel!!!
-
Ik begin de 2e week van oktober weer. Maar heb dan gelijk 2 dagen extern. Die ga ik dus mooi skippen want voor een hotelovernachting vind ik het dan weer wat vroeg. Ga die dagen wel thuis werken en mijn mail wegwerken. Het komt bij mij ook doordat mijn collega's langs kwamen en er weer veel is gebeurd. Vind mijn werk ook super leuk. Ik vind het wel heel fijn dat we in september nog op vakantie gaan zodat ik dan in oktober er weer helemaal tegen aan kan.

Biologigcal nurturing ken ik niet..maar liggend voeden gaat wel hoor. Ik moet haar alleen eerst laten aanhappen en dan gaan liggen. Ik vroeg me vooral af hoe het zat met boertjes laten doen. Dan moet je nl toch weer overeind komen. Vannacht ging de mini trouwens snel weer verder slapen. Dat is wel erg fijn! Ik denk wel dat we het wiegje binnenkort in haar eigen kamertje gaan hangen. Want ze kan me een partijtje kreunen en persen in haar slaap!
Ben wel blij dat jullie Stella en Loeszie het gevoel van wel weer willen werken herkennen. Begin 1 oktober weer. Half september nog weekje op vakantie, dus dat breekt de tijd weer wat.

Stella, lekker dat jullie even weg zijn geweest. Wanneer ben je voor het eerst alleen met je twee mannen? Zie je er nog heel erg tegenop?

Loeszie, helemaal weg met hotelovernacht klinkt ook wel wat snel inderdaad. Zeker als je nog borstvoeding geeft.

Hero ligt nu lekker bij hiroman te slapen, dan weet ik weer helemaal waarom ik baby's juist wel heel leuk vind!!
-
-
Doorslapen begint te komen... 22.00 uur tot 05.00 uur. Ben nu echt wel wat meer uitgerust.

Stella, gaat vast lukken nachtje alleen, maar snap best dat je er tegenop ziet. Hoe is het met de verkoudheid?

Rest, zwaai! Allemaal aan het genieten van het weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven