mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Stella hoe bevalt het werkende leven? Snak je al naar je mamadag? Ging jij nou ook alweer 4 dagen werken?
-
Het is wel te merken dat iedereen het weer druk heeft en aan het werk is. Wat een rust hier! Toch leuk om van de meeste een korte update te lezen hoe het gaat. Want hoewel ik zelf ook niet altijd de puf heb om veel te schrijven, vind ik het wel leuk om op de hoogte te blijven van het wel en wee van mijn forum-vriendinnetjes! :-D

En ik ben natuurlijk elke keer benieuwd of er nieuws is van Jua. Maar behalve de voorweeen nog geen actie? Hoe is de sollicitatie van Juaman gegaan? Ik kan me voorstellen dat het een hoop stress scheelt als hij snel weer een baan vindt.

Sap, hihi, we kunnen op de volgende meet een amitola stash maken! Jij met creme, Loes met fuchsia en ik heb rosa. Ik vind ze allemaal prachtig! Ik zit trouwens wel elke keer te kijken naar de girasol die je te koop hebt staan, het is zo'n mooie kleur! Maar ik heb nu echt genoeg doekjes (kan dat? ). Pas als de baby er is, mag ik weer losgaan van mezelf.

Hiro, het is in ieder geval een teken dat Hera het goed naar haar zin heeft op het KDV! Kun je het nog aan Hero merken als hij er een paar dagen geweest is of is hij inmiddels ook helemaal gewend?

Loes, wat vervelend dat je vriend zo ziek is geweest. Op dat soort momenten realiseer ik me altijd hoe zwaar alleenstaande moeders het moeten hebben. Pfff, moet er niet aan denken!

Leuk om je zo vol trots over je meiden te lezen! Mini wordt ineens zo snel groot, ze is echt heel erg veranderd! Ik vind haar nu niet meer zo op NZM lijken als in het begin of ligt dat aan mij?

Stella, voor de zware nachten in combinatie met je werk. Ik weet hoe het is om met wallen tot op je knieen op je werk te verschijnen. Kan Stello het af en toe overnemen 's nachts of komt het voornamelijk op jou terecht? Dan toch vanavond maar vroeg naar bed proberen te gaan, dus bij deze: welterusten!

Hier gaat het eigenlijk weer een stuk beter dan een paar weken geleden. Ik heb juist het idee dat ik weer wat meer energie heb. Zou de floradix dan echt zoveel verschil maken? Ik ben vandaag precies 34 weken en de vorige keer ging ik nu met verlof. Nu moet ik nog t/m volgende week donderdag werken (ok, dat is maar 4 dagen maar toch) en het gaat eigenlijk nog prima. Best gek, want toen was ik echt toe aan mijn verlof met 34 weken. Toch heb ik er nu ook wel zin in hoor, om me alleen maar te concentreren op de baby. Ik begin zo langzamerhand wel een klein beetje zenuwachtig te worden! Het lijkt een druk kindje te zijn, want ik voel het echt heel veel bewegen. Maar dat zegt misschien niet zo veel.

Gisteren heb ik met Twietman nog een discussie gehad over de slaapplek van de baby. Hij vindt de huidige co-sleeper niet geschikt en wilde het liefst het oude ledikantje van Twietie weer neerzetten. Maar dat zie ik niet zitten, ik wil echt een co-sleeper. Uiteindelijk tot een compromis gekomen: deze co-sleeper gaat eruit (het is ook een heel oud ledikantje wat we zelf verbouwd hebben dus op zich terecht dat Twietman dat liever niet heeft) en we kopen een nieuwe waarbij je ook de zijkant dicht kunt doen. Stella, welke hadden jullie ook alweer? Bevalt die nog goed of is KVR er inmiddels al uitgegroeid?
-
Ik dacht al dat jullie die hadden. Die was ik ook al tegengekomen en ik vind hem erg mooi! Maar ik twijfel tussen dat bedje en deze: co-sleeper.

Had die van jullie ook zo'n aanschuifrand zodat het goed aansluit op je eigen bed? En schoof je die extra zijkant gewoon omhoog of moet je die omhoog klappen (zodat je het bedje eerst een stuk van je eigen bed af moet zetten)?

Fijn dat Stello ook zijn deel van de nachtdiensten op zich neemt. Maar dat het er niet gezelliger op wordt, snap ik. Slaapgebrek is echt killing. Hopelijk is KVR snel door zijn 4 maanden dipje heen!

Morgen maar flink genieten van die twee mooie mannen van je! En nu, hup naar bed! Dat ga ik ook doen :-)
-
Stella, arme jij. Lijkt mij ook bet pittig zeg veeleisende baan en de combi met die gebroken nachten al behoorlijke periode achter elkaar. Nog wel mogelijkheden om kinderen keer uit te besteden voor een weekendje?

Loeszie, en zijn je meiden goed platgeknuffeld. Vind wzm trouwens ook wel echt een plaatje op al die foto's die ik op fb voorbij zie komen en in het echt is ze nog knapper...

Twiedel, wow wat gaat het snel ineens, bijna verlof. Lekker voor je, ik vond een tweede toch wel moeilijker om echt al vooraf mee bezig te zijn dat begon voor mij pas echt in die verlofperiode. Alleenstaande ouders hebben het lijkt mij echt ook zo zwaar. Vind het al zwaar als hiroman 's avonds laat is en ik eten en alles alleen moet doen.

Jua, hoe is het? Alles nog steeds binnenboord? Voel je je al weer wat fitter?

Nou ik ga nog even aan het werk, niet echt veel zin in maar ook wel lekker als het niet meer in mijn hoofd blijft hangen.
Werken zo laat nog? Arme jij! Bij jou wel doorslapende kindjes? Wat een heerlijkheid zeg!

Wow Twiedel al bijna verlof, fijn zeg! Wat Hiro zegt..de dagen dat Twietie naar de opvang gaat lekker uitrusten. Fijn dat je wat meer energie hebt!

Stella nog aan het tobben dus. We can shake hands dus. Zwaar he? Gaat KVR dan ook niet snel weer slapen na een voeding? Hier was het gisteren 23 BV, 2 uur speen en 5.30 BV en dan nog even doorgesukkeld tot 6.30. Gaap!

Vanmiddag trouwens een ministukje peer gekookt en gemengd met BV. Ik was even benieuwd of ze al wat zou eten. En ja hoor die paar minihapjes gingen er goed in en ze sprong bijna uit haar wipper van vreugde. Bij NZM begonnen we ook heel rustig met 5 maanden en nu eerst maar een paar dagen kijken of ze hier last van krijgt. Stella en Hiro wanneer gaan jullie beginnen?
-
Stella, wat een rare reactie van die juf zeg. Het is toch geen spel? En bovendien waar bemoeit ze zich mee, is toch jullie wijze van opvoeding.

Loeszie, hier heb ik Hero laatst een keer op een appeltje laten sabbelen, maar verder nog geen serieuze pogingen. Had laatst wel gelezen dat het beter was om met groente te beginnen, denk dat ik dat wel ga doen en dan over een week of twee.
JUUUUAAAAA... alles rustig? Blijft spannend een kleintje op komst op het forum.
ja zal mijn neus ff laten zien....maar wil dan op alles reageren en ben echt suf in mijn hoofd haha

Stella: pfff....dat is me ook pittig, slechte nachten en een drukke baan. Wel fijn dat stello en jij afwisselen maar dan nog. Misschien idd een goed idee om toch een weekend ff bij te tanken?!!

Hopelijk is t een fase van KVR en gat t slapen snel weer beter!!

Enne die juf....ene oor in en andere oor uit...

Loeszie: bij jou dus ook nog steeds geen goede nachten....pfff en dan je man ook nog ziek geweest; en mannen zijn altijd extra ziek natuurlijk.

Twiedel; nog maar 4 daagjes werken, wat fijn!! Lekker dan van je rust en verlof gaan genieten!! gaat ook heel hard nu he...

rest ook hoi.,....sorry dat ik niet overal op reageer...

Ja zit ff in mijn eigen cocoon....maar idd nog steeds BIB...en ben bang dat t nog wel ff zo blijft. Volgende week natuurlijk ook pas uitgerekend. Maar de baby mag wel komen, al moet ik zeggen dat ik gisterenavond opeens beroerd werd en binnen een half uur leegliep op de wc.....en ff dacht zou dat zijn omdat de bevalling begint? Dat hoor je wel eens....en toen kreeg ik t toch wel ff wat benauwd...ow jee...bevallen.

Haha......maar juaman heeft morgen weer gesprek voor nieuwe baan ( hij is door naar de 2de ronde) dus die heeft de baby gezegd echt tot t weekend moet wachten....

Gisteren ook bij de vk weer geweest en alles prima....baby wel weer erg lang...ze vond hem zo hoog liggen maar toch hoofdje helemaal diep en vast ingedaald....ja mijn buik is erg vol....

Vandaag is JZ lekker naar opa en oma dus ik ga ff genieten van de rust...
Wat een stomme juf zeg. Je hebt het toch niet over 'winnen' als je het hebt over een baby'tje. Echt sommige mensen

Juaaaaaaa waar ben je?????

Hiro groente of fruit maakt niet uit toch?
Oh daar ben je gelukkig
Bib
Oh Jua, wat spannend allemaal. Kan mij herinneren dat je die laatste weken ook steeds denkt " zou dit een teken zijn". Wt goed dat je man door is naar de tweede ronde. Zou ook wel rust geven zeker als hij weer baan heeft.

Loeszie, had gehoord dat je beter met groente kan beginnen, omdat kinderen anders heel erg voorkeur voor zoet kunnen krijgen. En met het gezeur van Hera over rozijntjes in mijn achterhoofd leek mij dat voor Hero wel een goed idee.

Hera is vandaag ook echt hele dag moe, zeurderig en ik kan nog niet eens naar de wc, zou het een sprongetje kunnen zijn?
Ik word de laatste dagen zo uitgerust wakker, alsof ik heel vast slaap. Wat best gek is want twietie was bv vannacht wakker van 4 tot half 6 en bovendien sliep ik toen ik zwanger was van twietie rond deze termijn juist heel slecht. Maar blijkbaar slaap ik echt heel vast want twietman heeft mijn enorm harde gesnurk opgenomen... En ik altijd maar zeuren over zijn snurklawaai.... Oeps....

Jua, hoe is het bij jou?? Ook lekker geslapen of nog veel gerommel?
Stella, grrrrr voor die juf!!! Ik kan daar zo kwaad om worden!! Ten eerste vind ik het sowieso al een belachelijk idee en ten tweede vraag ik me af waar ze zich mee bemoeit! Gelukkig was het de laatste keer en hoef je haar niet meer te zien!
Twietie ligt al 10 minuten op bed!! Ze was zo moe van de drukke dag (2 keer speeltuin, opa en oma op visite) dat ze eigenlijk om 6 uur al wel naar bed wilde. Nog even weten te rekken tot half 7. Wat zal ik eens met mijn avond doen?? (waarschijnlijk bankhangen en vroeg naar bed haha).

Jua, waar ben je?????? Nog geen tekenen van een bevalling?
Hier nog bib hoor....

Heeeeel veel voorweeen en harde buiken.

Maar das niets nieuws...
en nog bib maar wel een valse start vannacht die mij erg onzker maakte. Herkende t meteen met de weeen bij JZ maar toen natuurlijk maar 5 kwartier weeen gehad en ook nog eens een weeenstorm. Nu kwamen ze om de 2 minuten en duurde een minuut. Na een uur zakte t af....

Tja eigenlijk moet ik van de vk meteen bellen als ik denk dat t begint...

Ik was vooral ook zo bezig met, hoe moet t nu...is t echt? Help kan iik t wel aan want nu al zo kort er tussen. En vooral ook jz die in zijn bedje lag.....

Nu nog steeds een enorm vervelende zeurende buik en harde buiken maar niet meer zo als vannacht. Jz is nu op de psz maar moet ik straks weer gaan ophalen...
Oh Jua, misschien toch even de VK bellen? Straks gaat het ineens een stuk sneller bij de tweede? En wie weet was het wel al wat vannacht? Begin je straks met een voorsprong van 3 cm!

En natuurlijk kan je het! De vorige keer heb je ook je prachtige ventje op de wereld gezet! Denk aan het kleine mannetje in je buik waar je het voor doet... Weer zo'n klein wondertje erbij straks!
Oooh spannend Jua! Bij mij ging het voorwerk niet sneller dan bij de eerste. Heb er de halve nacht en de hele dag overgedaan. Maar toen eenmaal de vliezen waren gebroken (om 21.15) toen was ze er binnen 40 minuten..

En zeker weten dat je het kan!! 2e keer gaat zo veel makkelijker. En die 1 minuut er tussen is net genoeg om weer even bij te komen. Ik duim voor je dat je geen weeenstorm krijgt. Dat is heftig..Succes!!
Jua, natuurlijk kan je het! Bevalling blijft alleen geen feestje, dus snap best dat je er tegenop zit. Hoop dat het allemaal beetje soepel gaat en dat je nu stiekem al paar cm hebt.

Spannend zeg weer een forumbevalling!

Twiedel, al aan het genieten van je verlof?

Nog even over Sinterklaas, hoe hebben jullie dat vorig jaar gedaan met jullie kinderen? Krijgen ze er al echt wat van mee? Schoen zetten? Sinterklaas op werk?
Jua, wat spannend! Had je juaman ook wakker gemaakt? Ik geloof dat ik de vk al gebeld had, als ze zo snel achter elkaar kwamen. Het gaat nu vast snel gebeuren! Je kan het echt!!

Hiro, ik heb nog geen verlof. Morgen en donderdag moet ik nog werken. Maar het gaat prima dus het voelt eigenlijk heel gek dat ik toch echt hoogzwanger ben en het over een paar weken al kan gebeuren. Vanavond weer goed gekeurd door de vk. Baby ligt alleen nog in stuit. Volgende week liggingsecho maar ik heb het idee dat het wel een poosje kan duren voordat hij besluit goed te gaan liggen. Wanneer draaide Hero ook alweer?

Over Siterklaas: het verbaasde me vorig jaar dat twietie het al best goed begreep. En nu heeft ze het al een poosje over zwarte piet en Sinterklaas. Ze herkent ze nog goed. Maar komt denk ik ook door het kdv. Schoen zetten doen wij niet maar misschien krijgt ze wel een keer een kleinigheid in haar schoen. Verder vieren we Sinterklaas met de opa's en oma's. Die vinden het leuk om haar te verwennen natuurlijk maar ik houd er zelf niet zo van om een kind te overladen met cadeau's. Dus ik hoop dat ze het rustig houden, zeker aangezien de weken erna waarschijnlijk ook heftig gaan worden voor twietie.

Stella, hoe was je weekend weg? Kon steltje al in meer attracties?

Sap, ik zag dat je bezig was met zindelijkheidstraining. Hoe gaat dat? Is sapje al wat meer geïnteresseerd in het potje?

Loes, is iedereen weer opgeknapt? Ben je zelf niet ziek geworden? En hoe vind je het nu om weer aan het werk te zijn? Heb je een goed ritme gebonden, ook met kolven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven