Mutsen
zondag 17 mei 2009 om 16:41
7 uur is idd een K-tijd, vind 8 uur eigenlijk al aan de vroege kant. en mini 39.3 is niet niks, arme mini.
de kritieken waren neit heel aardig, Remma, maar goed, voor films geldt hetzelfde motto als jij voor boeken beschrijft.
heb gisteren de telefilm 'Stella's oorlog' zitten kijken. Eigenlijk voor mij te laat, maar ik werd er erg door gegrepen.moest het echt even op me in laten werken.
de kritieken waren neit heel aardig, Remma, maar goed, voor films geldt hetzelfde motto als jij voor boeken beschrijft.
heb gisteren de telefilm 'Stella's oorlog' zitten kijken. Eigenlijk voor mij te laat, maar ik werd er erg door gegrepen.moest het echt even op me in laten werken.
zondag 17 mei 2009 om 16:46
zondag 17 mei 2009 om 16:50
de telefilm had ook slechte kritieken, maar behalve wat vergezochte stijlfiguren vond ik 'm toch wel geloofwaardig.
ik moet zeggen dat de filmkritieken de laatste tijd ook wel eens aardig zijn voor blockbusters (Lord of the rings is toch overal de hemel ingeprezen en ook Pirates of the caribean, terwijl die mooi om aan te zien waren, maar het verhaal niet heel erg de moeite waard), maar echte filmhuisfilms vinnik vaak saai. en boeken die je gelezen moet hebben ook niet altijd even flitsend.
ik moet zeggen dat de filmkritieken de laatste tijd ook wel eens aardig zijn voor blockbusters (Lord of the rings is toch overal de hemel ingeprezen en ook Pirates of the caribean, terwijl die mooi om aan te zien waren, maar het verhaal niet heel erg de moeite waard), maar echte filmhuisfilms vinnik vaak saai. en boeken die je gelezen moet hebben ook niet altijd even flitsend.
zondag 17 mei 2009 om 19:13
Ik ga ook bijna nooit. Verfilming van boeken die ik heb gelezen vind ik vrijwel altijd tegenvallen (behalve LOTR - dat was op één of andere manier precies wat ik in mijn hoofd had) en dan lees ik liever een boek.
Ze liggen hier al een tijdje in bed. Mini wilde niet alleen gaan slapen maar is, toen ik even snel de keuken opruimde, wel in slaap gesukkeld. Mannie was heel erg aan het roepen maar is nu stil. Hij lag ook achterlijk vroeg in bed, om half 7 al.
Pamman is weg. Mooi, want ik heb vanmiddag 'pindarotsjes' gemaakt alleen dan met melkchocolade. En ik denk dat ik dat zo lekker ga vinden dat ik die niet wil delen En dan kan ik ook ongegeneerd Extreme Home Makeover kijken.
Ze liggen hier al een tijdje in bed. Mini wilde niet alleen gaan slapen maar is, toen ik even snel de keuken opruimde, wel in slaap gesukkeld. Mannie was heel erg aan het roepen maar is nu stil. Hij lag ook achterlijk vroeg in bed, om half 7 al.
Pamman is weg. Mooi, want ik heb vanmiddag 'pindarotsjes' gemaakt alleen dan met melkchocolade. En ik denk dat ik dat zo lekker ga vinden dat ik die niet wil delen En dan kan ik ook ongegeneerd Extreme Home Makeover kijken.
zondag 17 mei 2009 om 19:19
hier zit het spul op de bank Ice-age te kijken.
Sokman en ik hadden vandaag discussie: Slof heeft rode vlekjes op zijn gezicht en op zijn handen. Volgens mij zijn het muggen- of insektenbeten (heb al erg veel muggen gespot met het warem weer). Volgens Sokman kan dat niet, want het zijn geen bultjes., maar liggen de vlekjes meer in de huid, zeg maar. Waterpokken kan denk ik niet (recent gehad) en omdat hij verder geen plekjes op zijn lijf heeft, denk ik niet aan de 4e/5e/6e ziekte. hij voelde net wel warm aan, maar of hij koorts heeft, weet ik niet.
Sokman en ik hadden vandaag discussie: Slof heeft rode vlekjes op zijn gezicht en op zijn handen. Volgens mij zijn het muggen- of insektenbeten (heb al erg veel muggen gespot met het warem weer). Volgens Sokman kan dat niet, want het zijn geen bultjes., maar liggen de vlekjes meer in de huid, zeg maar. Waterpokken kan denk ik niet (recent gehad) en omdat hij verder geen plekjes op zijn lijf heeft, denk ik niet aan de 4e/5e/6e ziekte. hij voelde net wel warm aan, maar of hij koorts heeft, weet ik niet.
zondag 17 mei 2009 om 19:22
Remma, wat is literair eigenlijk? Voor mijn gevoel heet alles tegenwoordig literair. Zelfs het slechtste boek wat ik de afgelopen tijd heb gelezen (All-Inclusive van Suzanne Vermeer) heet een 'literaire thriller'. Haar schrijfstijl had erg veel weg van een Bouquet-reeks, echt vreselijk. Net als dat ik de lovende kritieken over de Millenium-trilogie niet kan plaatsen. Wellicht omdat die schrijver al dood was voor zijn boeken werden uitgegeven.
zondag 17 mei 2009 om 19:33
Ze zijn wel erg uit hun bol gegaan bij EHM: een heel nieuw huis, een giga hooischuur met hooi, een tractor, 2 suv's, een irrigatiesysteem voor de akker (die ze en passant ook nog hebben beplant) en ze hebben 60.000 dollar opgehaald met een benefiet.
En nu komt er nog eentje. Schiet niet op zo met opruimen.
En nu komt er nog eentje. Schiet niet op zo met opruimen.
zondag 17 mei 2009 om 19:37
Da's de grote discussie Pammie. Wat is literatuur en wat niet. Literaire thriller is niet per definitie literatuur. Anders gezegd: het gebruik van literatuur als adjectief betekent niet automatisch dat het literatuur (als substantief) is. Een literaire thriller is in die zin dus een thriller met wat meer diepgang maar is niet per se literatuur.