Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Heel veel succes Ank!

Wij zitten allang klaar, de kinderen zijn zelfs buiten rondjes aan het fietsen.

Citro, die boekentip die ik gaf is een aanrader! Ik heb gister het eerste hoofdstuk gelezen en dat was een eyeopener; over kinderen erkennen in hun gevoel en hoe je dat moet doen. Dat je niet meteen oplossingen moet aandragen of een gevoel moet wegwuiven maar het alleen maar benoemen. Dat een kind heel goed zelf de oplossing kan bedenken of soms alleen een gevoel wil ventileren en daar erkenning voor wil krijgen. Als het echt werkt kost dat ook een hoop minder energie dan iedere keer de discussie aangaan. Klonk vreselijk logisch allemaal, nu nog even toepassen

Ik ga het grut naar binnen halen en dan mag ik fijn de hele ochtend creatief zijn.
Mogge,

Bizar he, dat Jackson dood is. Ik vind dat toch wel 'surreal' was toch wel echt onze jeugd zeg maar. Maar goed.

Ik heb eigenlijk niets te klagen. Vooral niet over gisteren; ik ging om zes uur weg met de kletsen om een nieuw paspoort aan te vragen en we waren al om half negen weer thuis! En dat terwijl het stadhuis toch tien minuten fietsen is! Wat een feest he? Ik vind dat soort dingen altijd zo gezellig, vooral als de kinderen dan lekker moe worden en als het in die ruimte veel te vol en warm is, dan geniet ik echt optimaal.

In tijden niet zo'n leuke avond gehad.
quote:elessie schreef op 26 juni 2009 @ 10:19:

Mogge,

Bizar he, dat Jackson dood is. Ik vind dat toch wel 'surreal' was toch wel echt onze jeugd zeg maar. Maar goed.

Ik heb eigenlijk niets te klagen. Vooral niet over gisteren; ik ging om zes uur weg met de kletsen om een nieuw paspoort aan te vragen en we waren al om half negen weer thuis! En dat terwijl het stadhuis toch tien minuten fietsen is! Wat een feest he? Ik vind dat soort dingen altijd zo gezellig, vooral als de kinderen dan lekker moe worden en als het in die ruimte veel te vol en warm is, dan geniet ik echt optimaal.

maar eigenlijk:
Arme Es. Hier kun je op afspraak een paspoort of rijbewijs regelen, dat scheelt heel wat.

Mini is zich weer aan het omkleden Vanmorgen crea gehad op school. Mannie is nu helemaal afgefikt, viel net bijna met zijn hoofd op zijn bord in slaap. Zo maar eens kijken of ik hem een dutje kan laten doen.
Ik ben me toch een partij duf. Zou het liefst een dutje willen doen. Kleine man helaas niet, die sjouwt in de tuin rond in z'n blote kont met emmertje water.
't Is ook duf weer. Maar ik moet zeggen, wij hebben z. relaxed middagje in de tuin en op 't schoolplein. Nu gaan we zo naar turnen en dan komt oppas, man en ik hebben bbq.

Lizzy net: "Op school hebben ze getest hoe goed ik al kan lezen."

Ik: "O ja? En wat kwam er uit?"

Lizzy: "Hoezo?"

Ik heb net mijn nieuw verworven kennis uit 'het boek' toegepast. Mini was aan het huilen omdat ze wilde afspreken maar dat niet ging (het beoogde speelkameraadje was al pleite). Ik braaf: jij vindt het jammer dat je niet kunt afspreken. In alle voorbeelden van het boek kwam er dan een woordenvloed van 't kind met een zelfbedachte oplossing erachteraan... die van mij ging alleen maar harder huilen

Maar goed, met wat afleidingsmanoeuvres waren de tranen ineens weg, meteen heel even samen op de bank een boekje gelezen, lekker dicht tegen me aan en nu is vrolijk aan het spelen. Pfieuw.
quote:elessie schreef op 26 juni 2009 @ 10:19:

Mogge,

Wij kunnen sinds kort digitaal een afspraak maken, scheelt stukken. Zo had ik dus met meis voor gisteren om half 4 een afspraak voor idkaart en stonden we 10 minuten later weer buiten. Pfieuw.

Bikini bij Esprit besteld, bovenstukje goed, broekje te groot. Grrrr. Zal ik het broekje van de kleinere maat erbij doen stiekem?
Je kan 't proberen Remma. Volgens mij mogen ze retour gezonden items toch niet opnieuw verkopen behalve in outlets.

Ik had gebeld voor afspraak maar komende twee weken zat alles vol en ik heb mijn paspoort nodig voor een (nieuwe) zakelijk rekening, dus had geen keus.

Turnen was weer leuk.

Klinkt alsof je er werkelijk wat aan hebt Pam. Fijn. Hoe heette dat boek nou ook alweer?
Ik ken nog iemand die dat heeft gedaan dus ik zou het gewoon doen Remma Welke heb je nou?

Ik had net nog een mooie gelegenheid om te oefenen: Mini kwam mokkend thuis omdat vriendinnetje niet wilde spelen. Toen kwam er wel een verhaal achteraan, mokte ze nog wat na en ging toen lief kleuren. Ik merk dat ze gemakkelijker dingen accepteert, ik hoorde vandaag zowaar een paar keer gewoon 'oké mama' in plaats van gedrein en gezeur.

Dat boek kun je hier vinden: boek
Pamman probeert Mini in bed te krijgen. Gleuf niet dat het lukt. En da's op zich raar want ik had haar al in bed.

Ik moet opruimen maar ik heb helegaar geen zin. Ik heb zin om een biertje te gaan drinken en te vragen of de buurman lekker mee doet. Ik heb een hele gezellige buurman namelijk.
Vanmiddag had ik een verjaardag, die minder lang duurde dan gepland. Ben eerst in utrecht CS gaan shoppen en daarna kon ik op tijd bij de creche zijn. Kwam goed uit, want Sokman moest autostoeltje meenemen van Poek en op de fiets zou dat lastig zijn; nu konden we dat met z'n 2-en doen. Toen we om 6 uur thuis waren gingen we snel even eten koken, Sokman verschoonde de bedden en de kinderen speelden.

Tijdens het eten liep Sokman even naar voren en zegt: 'ik mis iets'. Bleek zijn fiets gejat. de oen had 'm niet op slot gezet en dat is ook mega-stom (want nu natuurlijk niks van de verzekering terug), maar het ding stond werkelijk nog geen uur buiten. . Dus humeur hier benden vriespunt (compenseert de hitte een beetje)

Hebben jullie trouwens ook allemaal vrij genomen omdat Michael overleden was?
quote:Pammie schreef op 26 juni 2009 @ 20:37:

Pamman probeert Mini in bed te krijgen. Gleuf niet dat het lukt. En da's op zich raar want ik had haar al in bed.

Ik moet opruimen maar ik heb helegaar geen zin. Ik heb zin om een biertje te gaan drinken en te vragen of de buurman lekker mee doet. Ik heb een hele gezellige buurman namelijk.Lijkt me nou een goed idee! Ik ga zo ook een witbiertje nuttigen
Ik denk dat ik een hele bibliotheek ga kopen van dat soort boeken want man man man wat was dat kind een draak vandaag. Ik zeg er ook eerlijk bij, mijn lontje was ook nogal kort en ik pakte het totaal verkeerd tegen alle regels en wijsheden in aan.. Maar ik heb halverwege de dag man gebeld en gezegd dat ie het over kon nemen, want ik deed het niet meer Ik was er echt helemaal klaar mee. Dat constante gemekker, gejank, gedram en gezeur, en dan ook nog even met zijn tweeen ruzieen en op een gegeven moment was Mandarijn ook opgefokt door haar gemekker en begon lekker mee te doen Ze was vanmorgen bij het opstaan al hysterisch omdat wij al uit bed waren toen zij wakker werd (en ze had nog bij ons in bed willen kruipen).

Goed, zo'n dag was het dus. Vanmiddag werd het nog wel wat gelukkig, had het badje in de tuin, en dat leidt wel af, en opa en oma kwamen op bezoek, terug van vakantie, en dat leidt al helemaal af, gelukkig.
voor Citro. Kan me voorstellen dat je het af en toe meer dan de strot uitkomt. Waren er momenten vandaag dat het wél goed ging of was het vandaag moment 1 mis? En morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen dan maar?
Ik heb vanavond ook nog even de 'PAmmie-methode' uitgeprobeerd, toen Poek begon te brullen toen we gingen eten. Vermoed alleen dat ze het niet hoorde omdat ze zo aan het brullen was. Maar gelukkig was Poek gewoon te troosten met wat lieve woordjes en een aai over d'r bol.

Sokman is een rondje door de buurt aan het doen om te kijken of de fiets ergens staat (ik heb toch een beetje het idee dat het iemand uit de buurt is, omdat er zo weinig tijd tussen aankomst en diefstal zat). heb hem gelijk opdracht gegeven glas weg te brengen; wie weet helpt het om z'n frustratie eruit te gooien als-ie het glas in de glasbak mikt

Anky: heb je je dag een beetje overleefd?
Zo is mijn fiets een tijdje terug ook verdwenen, Sok, al ging er wel iets meer tijd overheen. De buurvrouw raakte een maand later een fiets kwijt die niet op slot stond. Volgens mij loopt er iemand dagelijks een rondje door de buurt op zoek naar fietsen van verstrooide types die 'm niet op slot zetten.

Ik moet nog een werkklus afmaken, en heb geen zin.
Nou ja zeg Sokje, wat balen .

En ook een voor Citronella. Zulke dagen zijn niet leuk en een kort lontje is ook niet leuk.

Cursus weer overleefd. Was wel intensieve dag en ik ben nu ook redelijk sufgeluld (was al voor 7 uur op het werk omdat ik nog wat moest voorbereiden). Maar het ging wel weer aardig en ik merk dat ik ook langzaam meer kennis krijg (hetgeen alleen maar gunstig is voor mijn 'marktwaarde' binnen het bedrijf). Maar nu dus, na boodschappen doen, wandelen en douchen, duf. Ik ga lekker met een boek in bed: heb ik wel weer verdiend.
Fijn dat het goed ging, Anky: weer een zorg minder. Nu dat examen nog: maandag toch?
Fijn dat cursus er weer op zit Anky en dat het "aardig" ging

En Sok, wat ontzettend irritant zeg, gestolen fiets! Heeft buurtrondje nog wat opgeleverd?

Ik heb met mijn voeten in een voetenbadje gezeten buiten, laptop op de tuintafel, roseetje er bij (ja ik durf het nog te drinken, na van de week ) en nu voel ik me wel weer een beetje mens.

Jullie uitje naar het gemeentehuis klinkt ook niet heel geslaagd Es (maar moest wel lachen om hoe je het vertelde)

Ons uitje van vandaag was de schoenenreus, Mandarijn was alweer uit zijn sandalen maat 23 gegroeid . Echt niet te geloven, maar vorige week had ie die sandalen nog aan, van de week trekt man hem zijn schoenen aan, en zijn ze gewoon te klein. Heb precies dezelfde gekocht als ie had, maar nu in de aanbieding (en een maat groter). Dichte schoenen wilde ik ook nog voor hem, maar niets gevonden, wat ie nu nog heeft is maat 22 en die durf ik hem niet meer aan te trekken .

Onnodig te zeggen dat ze met zijn tweeen behoorlijk de winkel op stelten hebben gezet, terwijl ik probeerde schoenen te vinden en ze Mandarijn te laten passen. Ik ga niet meer met ze allebei tegelijk winkelen denk ik.
Wow, Citro, die Mandarijn leeft op grote voet

Er zat net iemand op een dakterras in de buurt viool te oefenen - en niet op hoog niveau. Gelukkig voerde ze tussendoor een telefoongesprek (op hoog volume) waarin ze zei dat ze maandag gaat verhuizen, dus het wordt vast geen terugkerend fenomeen.

Es, eeeeenig, die donderdagavond van jou!
Ik zit met Pamman aan de wijn, hij had een flesje klaargezet . Ik had alleen even ernstig google nodig omdat ik niet op een naam kon komen

Ank, fijn dat het achter de rug is.

Citro Echt, dat boek is het lezen waard. Ik ben zelf vele malen geduldiger en Mini reageert daar heel goed op.

Bye!
Oh ja, Ank: doet je stem het nog? En kan Aman nog wat van je overnemen dit weekend?

Ik ga slapen, dus ook bye.
Goedemorgen
ook goedemorgen. Goed geslapen allemaal en een beetje bijgekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven